Turkhackteam.net/org - Turkish Hacking & Security Platform  
Geri git   Turkhackteam.net/org - Turkish Hacking & Security Platform >
Programlama
> C# j# vb.net (.NET dilleri)



C# Nedir? ve Başlangıç Seviyesinden C# Öğrenmek ~ #HeRTeS // #StajyerAsistanKulübü#

C# j# vb.net (.NET dilleri)

Yeni Konu aç Cevapla
 
Seçenekler
Alt 20-05-2018   #1
  • Yarbay
  • Üye Bilgileri
Üyelik tarihi
09/2016
Nereden
-
Mesajlar
Konular


  
Arrow C# Nedir? ve Başlangıç Seviyesinden C# Öğrenmek ~ #HeRTeS // #StajyerAsistanKulübü#



C#, Microsoft'un geliştirmiş olduğu programlama dilidir. Yazılım alanında en çok kullanılan diller arasında C#, C ve C++ dillerinin birleşimi ile geliştirilmiştir. C# .NET Framework kütüphanesini kullandığı için daha çok nesne tabanlı programlama dilleri arasındadır. Nesneler kütüphane içinde yazılmıştır. Size kalan sadece nesneleri çalışma ekranına sürüklemek ve içine kod satırlarını yazmaktır. Diğer dillere göre öğrenilmesi kolaydır. Ayrıca hata ayıklayıcısı sayesinde nerede hata yaptığınızı anlayarak kullanıcı kaynaklı sorunları ortadan kaldırmaktadır.



C# ile Console Application yapabilirsiniz. Yani bilgisayarların ilk kullanım aşamalarındaki arayüzü tasarlayabilirsiniz. Bunun için sadece kod satırı gereklidir. Form Uygulaması nesne tabanlamaya yöneliktir. Nesneleri sürükleyerek rahatlıkla uygulamaya yapabilirsiniz.


Size programlama veya yazılama bahsetmeden önce algoritma kavramında bahsetmek isterim. Nedir bu algoritma? Algoritma çeşitli kodlardan daha önemli yer tutar. Çünkü bir projeye başlamadan önce işin algoritmasını çıkarırsınız. Bu işin mantığıdır. Kafanızda programın işleyişi, mantığı, nasıl çalışacağı, hangi adımlardan sonra ne komutlar vereceği ve daha kompleks yazılımlar için ileri algoritma seviyeleri de vardır.

Örneğin bir Algoritma;

Sabah 7'de kalk.
Elini yüzünü yıka.
Saat 7:20 olduğunda evden çık.
7:40 olduğunda otobüs durağında bekle.
8:00 olduğunda derse gir ve sırana otur.



Bu algoritmadan bahsederken bu algoritmayı bulan El-Harezmi'den bahsetmemek ayıp olur. Matematik ve bizlere programlamanın temel yapı taşı algoritmayı keşfettiği için tekrardan ismini anmamız yararlı olacaktır. Konuma dönecek olur isek üste gördüğünüz algoritma örneği bir çeşit programın kodlara dökülmüş halidir. Her programlar aslında algoritmaların kod bulmuş halidir.

Bu C# nedir anladık. Tamam demek için haklısınız. Peki bu C# ile nasıl yazılımlar üretiriz nasıl program yaparız? Öncelikle Visual Studio indirmelisiniz.

Kod:
https://www.visualstudio.com/tr/downloads/?rr=https%3A%2F%2Fwww.google.com.tr%2F
Buradan ücretsiz olan Visual Studio Community 2017 indirebilirsiniz.




Yazılım geliştirmek için Visual Studio açıyoruz. File kısmındaki New Project diyoruz ve yeni yazılım yapabileceğimiz geliştirme ortamımız geliyor.




Önümüze böyle bir ekran gelecektir. Buradan öncelikle Console Application seçiyoruz.



Öncelikle veri tiplerini tanıyalım;

int = sayısal değerleri içinde tutabilir.

string = Metinsel değerleri içinde tutabilir aynı zamanda sayısal türleri de içinde barındırabilir fakat bunlarla ilgili her hangi bir işlem yapamaz. (Toplama, Çıkarma, Bölme) gibi

double = genellikle ortalama veya ince hesaplar için kullanılır. int veri tipi virgüller ile sayıları ayırmadığından double tanımlayarak kullanılır.

const = const program içinde sayısı değişmeyen sayısal verilerdir. Örneğin pi sayısı her zaman 3 sayısına eşittir. Veya 1 inç 2,54 cm'dir.

Şuanlık bu kadarlarını öğrensek yeterlidir. Şimdi sizlere bu üsteki veri tiplerinin içinde nasıl bir sayı veya yazı aktarabileceğimizi ve bunları nasıl ekrana yazdırabileceğimiz göstereceğim.

Öncelikle bir veri tipi tanımlamak için ismini yazıyoruz. Ve veri tipini yazdıktan sonra yanına bir değişken ismi belirliyoruz. Örn : int hertes, int tht, int ornek;

En önemli kural ise veri tipi + değişken ismi + noktalı virgül( ; ) bu aşamaları yapmamız gerekiyor.

Bunlar artırılabilir. Değişken ismini belirlemek size kalmıştır. Yalnız türkçe karakterler kullanmamanız önerilir.

Şimdide bunları arayüzümüz de tanımlayalım.

Gördüğünüz gibi tanımlamış olduk. Peki biz tanımladığımız bu değişkene nasıl bir değer atayacağız ve ekrana yazdıracağız?

Tanımladığımız bu değişkene bir değer atamamız gerekiyor. int veri tipi sayısal olduğuna göre sayısal atıyoruz.



Bir değişkene değer atamak için = kullanırız.


Evet bu değişkeni atadık. Peki buna metin atasa idik ne olurdu sorusuna cevap verelim.

Gördüğünüz gibi altta hata ayıklama programına bakarak hatalarımıza ulaşabiliriz. int sayısal veri tipidir. Bu yüzden metinsel her türlü karakteri reddeder.



Şimdi bu atadığımız değeri ekrana yazdıralım. Ekrana yazdırmak için Console.Write(değişkenin ismi); olacak şekilde kodlarımızı yazıyoruz. Ve programımızı ekranda önizlemesini yapmak için F5 tuşuna veya üste bulunan Start Debugging tuşuna basıyoruz.



Yazdırıyoruz fakat çalıştırdığımızda ekran hemen kapanıyor. Neden?

Bu sorunun cevabını Console.ReadKey(); komutu ile verebiliriz. Bu komut ekranı bekletmemizi sağlar.


Evet arkadaşlar komutumuzu deneyelim. ve ekrandaki çıktıyı görelim. Atadığımız değer ekranda gözüküyor.



Bundan yazı olarak ekrana yazdırmayı deneyelim. Yalnız bu sefer metinsel bir karakter ekranda göstereceğimiz için Console.Write("buraya ekranda görünmesini istediğimiz yazı gelecek");




Bu şekilde kodlarımızı çalıştıralım.

Kodlarımızın yazım şekli bu olacaktır. Bu seferde ekran çıktısını beraber izleyelim.



Evet arkadaşlar atadığımız metinsel değerimiz ekranda gözüküyor. Bunları yapmayı başardık peki bizim gireceğimiz iki sayıyı toplayan ve bunları ekrana yazan bir program yapmayı deneyelim?


Öncelikle sayıları bizim girmemiz gerektiği için bize bir soru sorması gerek. Yani ekrana Console.Write("İlk sayıyı giriniz:"); Evet bu ilk işlemimiz peki bundan sonra ne yapacağız? Kullanıcı bu ekranı gördükten sonra bir değer girme teşebbüsünde bulunacaktır. Bundan sonra o zaman kullanıcının girdiği değeri alıp bir değişkene atamamız lazım. Ama iki adet sayı gireceğimizden iki adet değişken tanımlıyoruz.

Bu arada sizlere bir ek bilgi vermek isterim. Ekrana yazı yazdırırken Console.Write(); kullanırsanız bu üste kalır. Yani imleç üste kalır ve bir sonraki adımlar üstten devam eder. Bunu bir test edip görelim.


Öncelikle kullanıcıdan bir değer nasıl alınır? Bu işlemi Console.ReadLine(); komutu ile gerçekleştirilir.

Convert.ToInt16();
ile de Convert yani bunu a veri tipine atarız. Bu metini çeviririz.


Çıktımız bu şekildedir. Şimdi bu programın algoritmasını çıkaralım ve mantığını anlatalım.



// Koyarak algoritmasını çıkaralım.



1-) Öncelikle 2 tane sayı toplayacağımız için int tipinde 2 değişken tanımlarız. Bizim amacımız iki sayıyı toplayıp sonucu bulmak. Peki sonuç değişkeni neden tanımlamıyoruz?

2-) O halde bir sonuç değişkeni tanımlıyoruz.

3-) Kullanıcının sayıyı girmesi için ona uyarı mesajı olarak sayıyı girmesini bildiriyoruz.

4-) Üste anlattığım gibi değeri Convert.ToInt16(); ile çeviriyoruz. Kullanıcının ilk gireceği değeri a değişkenine atıyoruz. Bu değişkene atarken kullanıcıdan nasıl değer alınacağını üste anlattım. Console.ReadLine(); yazarak değer alırız.

5-) Kullanıcıdan ikinci sayımızı talep ediyoruz. Bize vereceği bu iki sayıyı toplayacağız.

6-) İkinci sayımızı çeviriyoruz. Ve b değişkenine atıyoruz.

7-) Sonucu ekrana yazdırmak için ilk girdiğimiz sayı ile yani a değişkeni ikinci girdiğimiz sayı yani b değişkenini topluyoruz. Ve sonuç değişkenine aktarıyoruz.

8-) Console.Write(); ile sonuç değişkenimizi yazdıracağız. 7 adımda sonuç değişkenimize a ile b toplamını atadık. Yani iki sayımızın toplamı sonuç değişkeninde gizlidir.

9-) Console.Readline(); ile ekrana sonucumuzu yazdıralım.

Arkadaşlar bu arada kodların başına // ekledim çünkü size adımları anlatmak için. Bu arada kodların başına // eklerseniz kodlar geçersiz sayılır. Ondan programı çalıştırırken bunları kaldırıyoruz.



İlk Sayımız: 5

İkinci Sayımız: 6

Toplamı: 11




Gelelim ön önemli kısıma. Projemiz nereye kaydolacak? Ayarlarını nasıl düzenleyeceğiz?

Name: Projemizin ismi
********: Projemizin nereye kaydolacağı
Solution Name: Birden fazla proje tutacak olan klasörümüzün ismi


Bu istediğiniz gibi yapabilirsiniz. ******** (Yer) ayarları için Browse.. butonuna tıklayarak nereye kaydolmasını gerektiğini seçiniz.

Solution Name bir nevi klasör görevi tutar. Birden çok projenizi Solution içine kaydedebilirsiniz.




Bu ilk bölümümüzn sonuydu. Diğer C# konumuzda biraz daha ilerleyerek yeni kavramlar öğreneceğiz.


    


___________________________________________

./*.-./*-.*/.-*.-/.-*.-.*

Konu HeRTeS tarafından (23-05-2018 Saat 19:20 ) değiştirilmiştir..
 Offline  
 
Alıntı ile Cevapla
Alt 20-05-2018   #2
  • Binbaşı
  • Üye Bilgileri
Üyelik tarihi
03/2017
Nereden
İstanbul.
Yaş
19
Mesajlar
Konular


  


Buram Buram Kalite Kokuyor, Ellerine Sağlık
    


___________________________________________

 Offline  
 
Alıntı ile Cevapla
Alt 20-05-2018   #3
  • Yarbay
  • Üye Bilgileri
Üyelik tarihi
06/2015
Nereden
Ankara
Yaş
17
Mesajlar
Konular


  


Bana kalsa direk sabiti yapıştırırdım
    


___________________________________________

Gidipte açtı arayı
Bulmuştur Hanı Sarayı

O vefasız kendi bilir
Yakmazmıyım Ankara'yı
 Offline  
 
Alıntı ile Cevapla
Alt 20-05-2018   #4
  • Albay
  • Üye Bilgileri
Üyelik tarihi
08/2017
Nereden
Makedonya
Mesajlar
Konular


  


Alıntı:
'ReDLiNe´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
Bana kalsa direk sabiti yapıştırırdım
Sana kalsa forum batar zaten Ellerine sağlık cidden emek verilmiş.
    


___________________________________________

ςђ43 ω нєгє

 Offline  
 
Alıntı ile Cevapla
Alt 20-05-2018   #5
  • Binbaşı
  • Üye Bilgileri
Üyelik tarihi
01/2017
Nereden
dust2 çukur
Mesajlar
Konular


  


Eline Sağlık.
    


___________________________________________

Geri Döneceğim....
Eski Tuğgeneral.
 Offline  
 
Alıntı ile Cevapla
Alt 20-05-2018   #6
  • Yarbay
  • Üye Bilgileri
Üyelik tarihi
09/2016
Nereden
-
Mesajlar
Konular


  


Alıntı:
Doctor Memotaz´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
Buram Buram Kalite Kokuyor, Ellerine Sağlık
Teşekkürler.
Alıntı:
'ReDLiNe´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
Bana kalsa direk sabiti yapıştırırdım
Değerli yorumunuz için Teşekkürler.
Alıntı:
CH4M3´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
Sana kalsa forum batar zaten Ellerine sağlık cidden emek verilmiş.
Teşekkürler.
Alıntı:
ishakonc´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
Eline Sağlık.
Teşekkürler.
    


___________________________________________

./*.-./*-.*/.-*.-/.-*.-.*
 Offline  
 
Alıntı ile Cevapla
Alt 20-05-2018   #7
  • Dergi Tim Asistanı
  • Üye Bilgileri
Üyelik tarihi
03/2016
Nereden
pardus@root
Mesajlar
Konular


  


Güzel emek verilmiş konu (: Ellerinize sağlık.
    


___________________________________________



 Offline  
 
Alıntı ile Cevapla
Alt 20-05-2018   #8
  • Teğmen
  • Üye Bilgileri
Üyelik tarihi
01/2017
Nereden
TURKEY
Mesajlar
Konular


  


Ellerine sağlık 😉
    
 Offline  
 
Alıntı ile Cevapla
Alt 20-05-2018   #9
  • Yarbay
  • Üye Bilgileri
Üyelik tarihi
09/2016
Nereden
-
Mesajlar
Konular


  


Alıntı:
CyberXhackk´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
Güzel emek verilmiş konu (: Ellerinize sağlık.
Teşekkürler.
Alıntı:
Gh4st´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
Ellerine sağlık 😉
Teşekkürler.
    


___________________________________________

./*.-./*-.*/.-*.-/.-*.-.*
 Offline  
 
Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Bookmarks

Seçenekler


Bilgilendirme Turkhackteam.net/org
Sitemizde yer alan konular üyelerimiz tarafından paylaşılmaktadır.
Bu konular yasalara uygunluk ve telif hakkı konusunda yönetimimiz tarafından kontrol edilse de, gözden kaçabilen içerikler yer alabilmektedir.
Bu tür konuları turkhackteamiletisim [at] gmail.com mail adresimize bildirebilirsiniz, konular hakkında en kısa sürede gerekli işlemler yapılacaktır.
Please Report Abuse, DMCA, Harassment, Scamming, Warez, Crack, Divx, Mp3 or any Illegal Activity to turkhackteamiletisim [at] gmail.com

Türkhackteam saldırı timleri Türk sitelerine hiçbir zararlı faaliyette bulunmaz.
Türkhackteam üyelerinin yaptığı bireysel hack faaliyetlerinden Türkhackteam sorumlu değildir. Sitelerinize Türkhackteam ismi kullanılarak hack faaliyetinde bulunulursa, site-sunucu erişim loglarından bu faaliyeti gerçekleştiren ip adresini tespit edip diğer kanıtlarla birlikte savcılığa suç duyurusunda bulununuz.



         

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2018

TSK Mehmetçik Vakfı

Türk Polis Teşkilatını Güçlendirme Vakfı



Google+

wau

Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0 ©2011, Crawlability, Inc.