THT DUYURU

Design Patterns Tasarım kalıplarının, örüntülerinin ve bu alanda genel sorun çözümlerinin yapıldığı kategoridir.

takipci
chat
Seçenekler

Design Patterns Nedir?

Uchiha-Sasuke - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Green Team (Deneyimli)
Üyelik tarihi:
07/2016
Nereden:
MSFVenom
Mesajlar:
1.418
Konular:
94
Teşekkür (Etti):
28
Teşekkür (Aldı):
540
Ticaret:
(0) %
3
623
05-06-2020 04:27
#1
Design Patterns Nedir?
Herkese merhaba TurkHackTeam üyeleri,

Ben Uchiha-Sasuke

Bu konumda sizlere Design Patterns'in ne olduğundan bahsedeceğim.





Design Patterns (Tasarım Kalıpları)



Design Patterns (Tasarım Kalıpları), çokça karşılaştığımız ve birbirine benzeyen sorunları halletmek için yapılmış esnek kalıplara verilen isimdir.

Nesne odaklı programlama uygulamalarında, programlama dili farketmezsizin; sınıf ve nesneler arasındaki ilişkilerin nasıl olmalarının gerektiğini anlatan yöntemlere verilen isimdir.

Design Patterns (Tasarım Kalıpları) belli başlı olmak üzere 3 ana gruba ayrılır;



1) Structural Design Patterns (Yapısal Tasarım Kalıpları)

Structural Design Patterns (Yapısal Tasarım Kalıpları) tamamen nesne ile sınıf organizasyonuyla ilgilidir.

Yapısal sınıf oluşturma kalıpları, arayüzü yapmak için kalıtım'ı kullanmaktadır.

Yapısal nesne kalıpları, yenilik yapmak için nesne oluşturma yollarını tanımlamaktadır.

Adapter: Ayrı sınıfların eşleme arayüzlerine verilen isimdir.

Bridge: Nesnenin arayüzünü uygulamasından ayırmakla görevlidir..

Composite: Basit nesnelerin ağaç yapısına verilen isimdir.

Decorator: Nesnelere dinamik(devimsel) olacak şekilde sorumluluk eklemesine verilen isimdir.

Facade: Her bir alt sistemi temsil eden tek bir sınıfa verilen isimdir.

Flyweight: Verimli paylaşım(aktarım) için kullanılan bir örnektir.

Private Class Data: Erişimi kısıtlamakla görevlidir.

Proxy: Başka bir nesneyi temsil eden nesneye verilen isimdir.


2) Behavioral Design Patterns (Davranışsal)

Sorun odaklı nesneler arası ortak iletişimi en iyi şekilde kurmamıza öneriler vermekle görevlidir.

Chain of responsibilit : Bir nesne zinciri arasında istek aktarmanın bir yoludur.

Command: Bir komut isteğini nesne olarak ayırmakla görevlidir.

Interpreter: Bir programa dil öğelerini dahil etmenin bir yoludur.

Iterator: Bir koleksiyonun öğelerine sırayla eriştirmekle görevlidir.

Mediator: Sınıflar arasındaki basitleştirilmiş haberleşmeyi tanımlamakla görevlidir.

Memento: Bir nesnenin dahili durumunu yakalama ve geri yüklemekle görevlidir..

Null Object: Bir nesnenin varsayılan değeri olarak çalışmak üzere tasarlanmıştır.

Observer: Bazı sınıflardaki değişikliği bildirmenin bir yoludur.

State: Bir nesnenin durumu değiştiğinde davranışını değiştirmekle görevlidir.

Strategy: Sınıf içindeki bir algoritmayı içine almakla görevlidir.

Template method: Bir algoritmanın tam adımlarını bir alt sınıfa ertelemekle görevlidir.

Visitor: Değişiklik olmadan bir sınıfa yeni bir işlem(görev) tanımlamakla görevlidir.

3) Creational Design Patterns (Yaratıcı)

Creational Design Patterns (Yaratıcı) tamamen sınıf örneklemesi ile ilgilenmektedir.

Creational Design Patterns (Yaratıcı) ayrıca sınıf oluşturma örüntülerine ve nesne oluşturma örüntülerine ayrılabilmektedir.

Abstract Factory: Bir veya birden fazla sınıf ailesinin bir örneğini oluşturmakla görevlidir.

Builder: Nesne yapısını temsilinden ayırmakla görevlidir.

Factory Method: Birkaç türetilmiş sınıfın örneğini oluşturmakla görevlidir.

Object Pool: Bir vakitten sonra kullanılmayan nesneleri geri dönüştürerek pahalı kaynaklardan kurtulmak ve kaynakları serbest bırakmak için kullanılır.

Prototype: Kopyalanacak bir örnek oluşturmakla görevlidir.

Singleton: Yalnızca tek bir örneği olan bir sınıfa verilen isimdir.



Bu konumunda burda sonuna gelmiş bulunmaktayım.

Uchiha iyi günler diler.

---------------------
"Ölüm, insanın değişmez kaderidir; marifet unutulmamaktır.".

'blackcoder - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Green Team (Deneyimli)
Üyelik tarihi:
01/2018
Nereden:
Kuvvetmira
Mesajlar:
3.376
Konular:
165
Teşekkür (Etti):
1004
Teşekkür (Aldı):
1425
Ticaret:
(0) %
05-06-2020 13:44
#2
Cevap: Design Patterns Nedir?
Ellerine sağlık
---------------------
Millî hedef belli olmuştur. Ona ulaşacak yolları bulmak zor değildir. Önemli olan, çetin olan o yollar üzerinde çalışmaktır. Denebilir ki hiçbir şeye muhtaç değiliz. Yalnız tek bir şeye çok ihtiyacımız vardır: Çalışkan olmak. Toplumsal hastalıklarımızı incelersek temel olarak bundan başka, bundan önemli bir hastalık keşfedemeyiz; hastalık budur. O halde ilk işimiz bu hastalığı esaslı bir şekilde tedavi etmektir. Milleti çalışkan yapmaktır. Servet ve onun doğal sonucu olan refah ve mutluluk, yalnız ve ancak çalışkanların hakkıdır.
tnziel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Green Team
Üyelik tarihi:
01/2020
Mesajlar:
399
Konular:
53
Teşekkür (Etti):
211
Teşekkür (Aldı):
312
Ticaret:
(0) %
05-06-2020 14:13
#3
Cevap: Design Patterns Nedir?
Ellerinize sağlık hocam. Çok güzel konu olmuş 😊
---------------------
Doğaya yakından bakarsanız her şeyi daha iyi anlarsınız.

Albert Einstein


Uchiha-Sasuke - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Green Team (Deneyimli)
Üyelik tarihi:
07/2016
Nereden:
MSFVenom
Mesajlar:
1.418
Konular:
94
Teşekkür (Etti):
28
Teşekkür (Aldı):
540
Ticaret:
(0) %
05-06-2020 19:58
#4
Cevap: Design Patterns Nedir?
Teşekkür ederim
---------------------
"Ölüm, insanın değişmez kaderidir; marifet unutulmamaktır.".


Bookmarks


« Önceki Konu | Sonraki Konu »
Seçenekler