THT DUYURU

Donanım Bilgisayar Donanımı İle İlgili Yardımlaşma Bölümümüz ...

Seçenekler

Ekran Kartlarımızı Çöpe mi Atacağız?

EminTR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üye
Üyelik tarihi:
04/2014
Nereden:
Ötüken
Mesajlar:
3.394
Konular:
1129
Teşekkür (Etti):
1849
Teşekkür (Aldı):
1310
Ticaret:
(0) %
26-08-2014 16:44
#1
Ekran Kartlarımızı Çöpe mi Atacağız?
Oyun Geliştiricileri Konferası (GDC) pek çok yeni teknolojinin gün ışığına çıktığı yer olmaya devam ediyor.

Amerika’nın San Francisco kentinde düzenlenen Oyun Geliştiricileri Konferansı (GDC) uzun zamandır beklenen DirectX 12′nin resmen açıklanmasına sahne oldu. DirectX’in doğrudan yazılım geliştiricileri ilgilendirdiğini düşünürsek bu pek tuhaf gelmeyecektir elbette. Sonuçlarını biz kullanıcılar görsek de, DirectX ile boğuşması gerekenler yazılımcılar ve özellikle de oyun geliştiricileridir.

Microsoft’un uzun zamandır beklenen DirectX 12 API’si resmen açıklanmasına rağmen henüz piyasaya çıkmayacak, bunun 2015 sonuna doğru olacağı tahmin ediliyor. Microsoft’un Windows 9 işletim sistemiyle beraber gelip gelmeyeceği de kesin değil, ancak firmanın yol haritasında ikisi yakın tarihlere düşüyor. Yani Windows 9 çıktığında olmasa bile, hemen ardından DirectX 12′nin çıkması pek şaşırtıcı olmayacaktır.

Peki tüm bunların biz kullanıcılar için ne anlamı var? DirectX 12 çıktığında elimizdeki ekran kartlarına ne olacak, esas soru bu. Daha önce yeni bir DirectX versiyonu çıktığında, çoğu zaman kullanıcılar bir önceki sürümü destekleyen ekran kartlarını değiştirmek zorunda kalmışlardı. Mesela DX 9 ile DX 10 arasında büyük bir uçurum vardı, benzer bir durumun DX 10 ile DX 11 arasında yaşandığını da söyleyebiliriz. Bu da ister istemez kafamızda şu soruyu ortaya çıkarıyor; yeni bir ekran kartı almak için DX 12′nin çıkmasını beklemek iyi mi olacaktır?

Microsoft bu kez geliştiricilerin isteklerine her zamankinden daha fazla kulak vermiş gibi görünüyor. Geliştiricilerin DX 12 API’sinden bekledikleri şunlardı; yazılım ve donanım arasındaki etkileşimin kontrolünde kendilerine daha fazla erişim izni verilmesi ve geriye dönük uyumluluğun da göz ardı edilmemesi. Microsoft her iki isteği de uygulamaya koymuş gibi görünüyor.

DirectX 12 ile ilgili kullanıcıları ilgilendiren en önemli konu da bu zaten, geriye dönük uyumluluk ne seviyede olacak? Microsoft’un açıklamasına göre DirectX 12 bu konuda önceki tüm sürümlerden çok daha becerikli olacak şekilde tasarlanıyor. Söylenene göre geriye dönük uyumluluk hayli geriye kadar gidecekmiş. Bir örnek vermek gerekirse, Nvidia ekran kartlarında GeForce 400 serileri ve sonrası DX 12 ile tam uyumlu olacakmış.

Tabii bu demek değildir ki 400 serisi kart sahipleri oyunları 800 serisi kart sahipleriyle aynı kalite ve hızda çalıştırabilecek, bu teknolojik açıdan donanımsal olarak zaten mümkün değil. Ama bir 400 sahibi de DX 12 üzerine kurulu bir oyunu, kısılmış grafik özelliklerle de olsa çalıştırabilecek. Daha önce bu pek mümkün olmuyordu, genellikle daha yeni nesil bir ekran kartı edinmek zorunda kalıyorduk.

Bu haber özellikle PC oyunculuğu açısından gayet olumlu bir gelişmedir. Eğer aklınızda ve bütçenizde yakında zamanda orta ya da üst nesil bir ekran kartı almak için yer açtıysanız, DX 12′nin gelişinden çekinmeden alışverişinizi yapabilirsiniz. Eğer zaten aldıysanız, içiniz rahat olsun, o canavarı seneye çöpe atmanız gerekmeyecek!
---------------------
Her şey Türk için, Türk' e göre, Türk tarafından.

Bookmarks


« Önceki Konu | Sonraki Konu »
Seçenekler