İPUCU

GameMaker GameMaker

Seçenekler

Game Maker İlk Oyunumuzu Yapıyoruz

21-02-2014 21:10
#1
Black Power - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Özel Üye
Üyelik tarihi:
07/2012
Nereden:
Başlayalım?
Mesajlar:
11.826
Teşekkür (Etti):
974
Teşekkür (Aldı):
2302
Konular:
4142
Bu dersimizde puan sistemi yapmayı,oyunu sonlandırmayı,duvarlarden geçirmemeyi,vs.vs. gibi şeyler öğrenicez.




Ve geçen derste anlattığımız hareket sisteminide bu derste yine tekrar edicez.

Bizlere 1 tane karakter spritesi,1 tane altın veya elmas spritesi,1 tane anahtar spritesi,1 tanede duvar spritesi gerekiyor.
Ben aşağıdakileri kullanıcam isterseniz benim kullandıklarımı kullabnabilirsiniz.

Karakter :

Elmas :

Anahtar :

Duvar :


Ve her sprite için birer tane obje açıyoruz.Ve spritelerini seçiyoruz.

Obj_karakter'in step eventine kod sayfamızı ekleyip hareket sistemimizi yazıyoruz.
Kod:

if keyboard_check(ord("W")) y-=4
if keyboard_check(ord("A")) x-=4
if keyboard_check(ord("S")) y+=4
if keyboard_check(ord("D")) x+=4




if keyboard_check(ord("W")) y-=4//eğer klavyeden w harfine basılırsa objenin y konumu 4 azalsın.

Kodlarımızı yazdık kaydediyoruz.







Hareket sistemimiz tamam arkadaşlar.Şimdi gelelim karakterin duvardan geçememesine.

İlk önce obj_duvar'ın penceresine gelip oradan solid'i işaretliyoruz.

obj_karakter'in obj_duvar ile collision eventine:



Kod:

x=xprevious
y=yprevious




Burada x ve y'yi bir önceki x ve y'lerine eşitledik.Yani collision eventi devreye girdiğinde x ve y bir önceki konumlarını alsınlar.Pek açıklayıcı olmadı ama duvar değdiğimizde durması için bu kod.

Duvardan geçememesinide hallettik.







Şimdide elmaslara ve anahtarlara değdiğinde puan eklenmesini yapıcaz.

İlk olarak create eventine puan=0 diyerek puan variable'mizi oluşturuyoruz.







Şimdi ise obj_karakterin obj_elmas ile collision eventine :



Kod:

puan+=10



Burada obj_elmas'a değince 10 puan eklenmesini ayarladık.

Şimdi obj_elmasın obj_karakter ile collision eventine:



Kod:

instance_destroy()



Burada ise obj_karakter elmasa değerse elmasın silinmesini yaptık.

Şimdi ise obj_karakterin obj_anahtar ile collision eventine:



Kod:

puan+=50

yazıyoruz.

Buradada obj_karakter anahtara değerse 50 puan eklenmesini yaptık.

Son olarak obj_anahtar'ın obj_karakterle collision eventine:



Kod:

instance_destroy()



Burada ise obj_karakter anahtara değerse anahtarın silinmesini yaptık.

Birde puan'ımızı ekrana yazdırmak için obj_kontrol adında bir obje oluşturuyoruz.

Draw eventine :



Kod:

draw_text(x,y,obj_karakter.puan)



Kodun anlamı : yazıyazdır(yatay konumu,dikey konumu,yazdırılacak yazı)

---------------------------------------------------------------------------

Oyunumuzda karakter dışarı çıkınca oyun bitsin istiyoruz.Onun için obj_karakter'in other--->>outside room eventine:



Kod:

show_message("Oyunu "+string(puan)+" puan ile bitirdiniz teşekkürler.")
game_end();




show_message=mesaj gösterme
game_end()=oyunu sonlandır

Evet kodlarla işimiz bukadar.Şimdi odamızı oluşturalım.







Odamızda etrafı duvarla çeviriyoruz ama 2 duvarlık ara bırakıyoruz bir köşeye karakterin oradan çıkması için.Bu arada obj_kontrol'u eklemeyide unutmayalım.Karakteri,kontrol'u elmasları anahtarları vs ekledikten sonra kaydediyoruz ve başlatıyoruz.
MRXMAX Teşekkür etti.

10-07-2014 22:28
#2
metobayrak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üye
Üyelik tarihi:
07/2013
Mesajlar:
63
Teşekkür (Etti):
4
Teşekkür (Aldı):
0
Konular:
9
Teşekkürler.

Bookmarks


« Önceki Konu | Sonraki Konu »
Seçenekler

Yetkileriniz
Sizin Yeni Konu Acma Yetkiniz var yok
You may not post replies
Sizin eklenti yükleme yetkiniz yok
You may not edit your posts

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodları Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Kapalı
Refbacks are Kapalı