İPUCU

Genel Kültür Örf adetlerımız vede toplumumuzun vede bızlerın bılmesı gereken konular

Seçenekler

Siyaset Felsefesi

EmpoRe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üye
Üyelik tarihi:
01/2012
Nereden:
-29. Galaksi
Yaş:
7
Mesajlar:
3.630
Konular:
293
Teşekkür (Etti):
217
Teşekkür (Aldı):
691
Ticaret:
(0) %
03-10-2012 21:05
#1
Siyaset Felsefesi
  • Siyaset Felsefesi, devlet, hükümet, siyaset, özgürlük, mülkiyet, meşruiyet, haklar, hukuk gibi konular hakkındaki, bu kavramlar nedir, neden ihtiyaç vardır, bir hükümeti ne meşru kılar, devlet hangi özgürlükleri ve hakları neden korumalıdır, hangi biçimde kurumsallaşmalıdır, kanun nedir, vatandaşın devlete karşı yükümlülükleri nelerdir, bir hükümet yasal olarak neden ve nasıl görevden çekilmelidir gibi temel sorulara cevap arayan ve bu konuları felsefeden faydalanarak inceleyen sosyal bilim dalıdır.
  • Siyaset Felsefesi [değiştir]
  • Siyaset: Arapçadan dilimize gelmiştir. anlamı At eğitimidir.
  • Politika: Yunanca polis kelimesinden türemiştir. Kelime anlamı idare etmektir.
  • Siyaset Bilimi: Siyaset bilimcileri olanı inceler, olayların nedenlerini ve nasıllarını ortaya koymaya çalışırlar.
  • Siyaset Felsefesi: Siyaset felsefecileri olması gerekeni inceleyen düşünürlerdir.En ideal yönetim biçimini araştırır. İnsanları mutlu edecek eğitiminin ne olduğunu araştıran etkinliktir.Siyaset ancak demokratik rejimlerde mümkündür.
  • Siyaset Felsefesinin Temel Kavramları [değiştir]
  • Birey: Kendi başına bir varlığı ve kimliği olan insandır.
  • Devlet: Belli bir toprak parçası üzerinde yaşayan üstün siyasal otorite tarafından yönetilen siyasal örgütlenmeye devlet denir.
  • İktidar: Egemenliği elinde bulunduran,yönetme gücüne sahip siyasal topluluktur.
  • Meşruiyet: Yapılan iş ve eylemin pozitif hukuka uygun olmasıdır.Pozitif hukuka uygun olmayan iş ve eyleme gayrı meşru eylem denir.
  • Yönetim: Kurumların belirli kural ve program çerçevesinde idare edilmesidir.
  • Egemenlik: Bir devletin bağımsız olması ve içten içe en üstün otorite olması anlamıyla beraber devlet otoritesini elinde bulundurma anlamına da gelmektedir.
  • Hak: Yasaların bireylere tanımış olduğu yetkilerdir.
  • Hukuk: Bireyin bireyle,bireyin toplumla arasındaki ilişkiyi düzenleyen kurallardır.
  • Yasa: Toplumda o an için geçerli olan kurallardır.
  • Siyaset Felsefesinin Temel Soruları [değiştir]
  • 1. Sivil Toplumun Anlamı Nedir? Bürokrasiden Vazgeçilir mi?
  • Bürokrasi memurlar sistemidir.Memurlar yaptığı işte uzmanlaşmış olan kişilerdir. Filozoflar devlet işlerinin düzenli ve sorunsuz gerçekleşebilmesi için memurların önemli olduğunu düşünür.
  • Bürokrasiye (Memurlara) Yapılan Eleştiriler
  • 1- Değişime açık olmaları (İktidar açılımlarını kısıtlamaları) 2- Kırtasiye işlerinin uzun olması işlerin gecikmesine sebep olur. 3- Bürokratların toplumdan kendini soyutlaması
  • Sivil Toplum: Üyelerin haklarını korumak amacıyla örgütlenmiş olan topluluktur.Sivil Toplum otoriteye karşı örgütleniş her bireyin özgür ifadesiyle katıldığı kuruluşlardır.Demokratik rejimin işleyebilmesinde sivil toplum kuruluşlarına önemli görevler düşmektedir.
  • 2. İktidar Kaynağı ve Meşrutiyetin ölçütü Nedir?
  • İktidarın kaynağı farklı otoritelere dayalıdır.
  • a.) İktidarın kaynağının halkın ortak iradesine dayalı olduğu iktidar yönetimi. Bu iktidar biçimine demokratik otorite adı verilir.Tüm yasaların hukuk sisteminin halkın iradesine göre belirlendiği iktidar biçimidir.
  • b.) İktidarın kaynağı tanrıdır. Bu otorite biçimine geleneksel otorite adı verilir.Yasalar kanunlar kaynağını kutsal kitaplardan gelenek ve göreneklerden törelerden alır.Birey kul olarak görülür.Devlet ise kutsaldır.
  • c.) İktidarın kaynağı karizmatik otoritedir. Kaynağı olağanüstü özelliklere sahip liderlerden alır.Bu otorite biçimi karizmatik otorite adı verilir.Karizmatik lider öngörü sahibi halkını arkasında sürükleyen otorite biçimidir.Bu otorite biçiminde yasaların ve hukuk sisteminin kaynağı karizmatik liderin ilkelerine bağlıdır.
  • 3. Egemenlik Nedir? Kaç Tür Egemenlik Vardır?
  • Egemenlik yönetme gücünü kullanmaktır.Temel olarak 6 farklı egemenlik türü vardır.
  • a.) Monarşik Egemenlik: Yöneticinin tek kişi olduğu yönetim biçimidir.Yönetici gücünü ailesi ve kendisinden alır.Ağzından çıkan her söz kanundur.
  • b.) Oligarşik Egemenlik: Yöneticilerin bir gurup zümreden oluşturduğu yönetim biçimidir.Yöneticiler içinde bulundukları zümrenin çıkarlarını ön plana alırlar.Bu nedenle halk tarafından benimsenmez.İşi iyi bilen uzmanlardan oluşması bu yönetim biçiminin artısıdır.
  • c.) Teokratik Egemenlik: Yöneticilerin din adamlarından yada dini özellikleri taşıdığına inanılan yöneticilerden oluşan egemenlik türüdür.Yöneticiler gücünü kutsal kitaplardan alır.Yaşam dini kurallara göre biçimlendirilir.
  • d.) Demokratik Egemenlik: Halkın temsilcilerinin iktidarda olduğu egemenlik türüdür.Toplumsal yaşam pozitif hukuka göre belirlenir.
  • e.) Sosyalist Egemenlik : Yöneticilerin gücünü işçi sınıfından aldığı egemenlik türüdür.
  • f.) Kapitalist Egemenlik: Yöneticilerin gücünü orta sınıftan aldığı egemenlik türüdür.Toplumsal yaşamda egemenlik önemlidir.Bırakırız yapsınlar bırakırız geçsinşer mantığı hakimdir.
  • Siyaset Felsefesinin İki Ana Problemi
  • 1.Karmaşa – Düzen – Ütopya
  • Karmaşa: Otoritenin olmadığı veya zayıfladığı durumlarda görülen herkesin istediğini yaptığı toplumsal yapıdır. ÖRN: Irak savaşı sonrası insanların kenti yağmalaması
  • Düzen: Devlet otoritesinin egemen olduğu insanlar arasında ki ilişkilerin belirli kural ve değerlere bağlı oluştuğu toplumsal durumdur.
  • Ütopya: Kelime anlamı hayali olan gerçekliği olmayandır.Siyaset felsefesindeki tanım ise şu anda gerçek olmayan gelecekte gerçekleşmesi düşünülen tasarımlardır.
  • 2.Düzen Gerekliliği ve Devlet
  • Devlet toplumsal toplumsal düzenin sağlamasında gerekli bir kurumdur.Herkes eşit mesafede yaklaşmak ancak tek bir otoriteni var olmasıyla mümkündür.İnsan toplumsal bir varlıktır.Toplum içinde yaşamak ise belirli kuralların var olmasıyla mümkündür.Bunu sağlayacak olan devlettir.
  • 3.İdeal Düzen Arayışları
  • İki farklı görüş vardır.Sofistler,anarşistler ve nihilistler .Devlete bağlı bir sistem içinde ideal bir düzen olamaz görüşünü savunuyorlar.Diğer bir gurup düşünürler ise ideal bir oluşabileceğini kabul eder ancak ideal düzenin yöntemi konusunda farklı düşünürler.
  • a.) Özgürlüğü Temel Alan Yaklaşım Bu yaklaşıma göre ideal düzenin gerçekleşmesinde ki temel engel insanların önünde ki özgürlük alanlarının kısıtlanmasıdır.Ekonomide teşebbüs özgürlüğü,dinde inanç ve ibadet özgürlüğü,siyasette düşünme ve düşündüklerini söyleme özgürlüğü genişletildiği ölçüde ideal düzen gerçekleşecektir.Çünkü her birey kendisi için iyi olanı seçecek .Kendisi için iyi olan aynı zamanda toplum içinde iyi olacaktır. Temsilcileri: S.Mill , J.Locke,A.Smith
  • b.) Eşitliği Temel Alan Yaklaşım
  • Bu yaklaşıma göre eşitliğin olmadığı özgürlük eksik kalır.İnsanlar eşitliğin sağlanması için tüm özgürlüklerinden vazgeçebilir.İdeal düzen herkesin eşit bir muamele gördüğü düzenle gerçekleşebilir.Bu düzen ise sosyalist düzendir. Temsilcileri: K.Marx,S.Simon,J.Prodhon,Enpeks
  • c.) Adaleti Temel Alan Yaklaşım
  • Adalet herkese hak ettiğini vermektir.Adaletin sağlanmasında mutlaka yasama,yürütme ve yargı güçlerinin birbirinden bağımsız ve ayrı olmaları gerekir.Adaletin uygulanabildiği düzen ideal düzendir.
    []
--------------------- *****************************************
dreamwitch
dreamwitch - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Misafir
Mesajlar:
n/a
Konular:
14736
Teşekkür (Etti):
Teşekkür (Aldı):
Ticaret:
03-10-2012 23:49
#2
Siyaset yapmak ; siyaset felsefesi yapmaktan daha kolaydır...her siyaset disiplini alan insanların bilmesi gereken alandır felsefe...^^ siyaset felsefesi..

Bookmarks


« Önceki Konu | Sonraki Konu »
Seçenekler

Yetkileriniz
Sizin Yeni Konu Acma Yetkiniz var yok
You may not post replies
Sizin eklenti yükleme yetkiniz yok
You may not edit your posts

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodları Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Kapalı
Refbacks are Kapalı