2-C# Sabitler Ve Değişkenler

MerryGo

Yeni üye
19 May 2021
48
15

Sabitler Ve Değişkenler

Sabitler; içeriği değişmeyecek olan değer veya ifadeleri sakladığımız bir yapıdır. Mesela pi sayısı bir sabittir ve programımızın içinde kullanacağımız zaman sabit olarak tanımlamamız bizim avantajımıza olur.
Sabitler const veya readonly gibi 2 farklı şekilde tanımlanır.
Const; class seviyesinde tanımlanır ve tanımlama anında değeri girilmek zorundadır.

C#:
cons int pi = 3.14;

Gördüğünüz gibi cons ile bir pi isminde bir sabit tanımladık, bu sabiti program içerisinde artık değiştiremezsiniz, değiştirmeye çalışırsanız derleme zamanı hatası alırsınız.
Readonly; sınıf düzeyinde readonly anahtar sözcüğü ile tanımlanır. Const'un aksine tanımlandığı anda değer verilmek zorunda değildir. Readonly'e değer, çalışma zamanında veya Class Constructorda verilebilir.

C#:
class Program
{
        public static readonly double kdv = 0.8;
        static void Main(string[] args)
        {
                  double fiyat, sonuc;
                  Console.WriteLine("Fiyatı giriniz : ");
                  fiyat = Convert.ToDouble(Console.ReadLine());
                  sonuc = fiyat + (fiyat * kdv);
                  Console.WriteLine("kdv dahil fiyat = " + sonuc);
                  Console.ReadLine();
        }
}

Yukarıda gördüğünüz gibi readonly'i sınıf düzeyinde tanımladık.

C#:
class Program
{
        static void Main(string[] args)
        {
                  Program kdv = new Program();
                  Console.ReadLine();
        }
        readonly double kdv;
        public Program()
        {
                  kdv = 0.9;
                  Console.WriteLine("Kdv oranı {0}", kdv);
        }
}

Bu örnekte ise Class Constructor yani sınıfın yapıcı metodu ile tanımladık.

Değişkenler

Değişkenler; programın çalışma süresince verilerin bellekte tutulmasını ve sonradan bellekte tutulan bu verilerin kullanılmasını sağlayan bir yapıdır.
Değişkenler aşağıdaki gibi tanımlanır.

Kod:
[Değişken tipi] [Değişken adı] = [Değişken değeri]

C#:
int bakiye = 231;

Değişkenlere ilk değer atanmak zorunda değildir değişkene değer daha sonrada atanabilir.

Değişkenlerde tek satırda birden fazla aynı tür değişken atanabilir. Değişkenlere değer atarken toplama, çıkarma vb. benzer işlemler yapabiliriz.
C#:
int a, b, c;
int k = 22 + 33, l = 33;

Değişken isimleri en fazla 255 karakterden oluşturulmalıdır.

İsimlendirirken boşuk yerine "_" karakterini kullanmalıyız.

Değişken isimlerinin ilk karakteri harf olmalı rakam veya özel karakter olmamalıdır.

Metotot veya değişken isimlendirilirken 3 çeşit isimlendirme biçimi kullanırız, bunlar kısaca Camel Casei Upper Case, Pascal Case dir.

Upper Case; ile isimlendirirken ilk kelimelerin ilk harifi büyük harfle başlayıp, son kelimenin harflerinin tamamı ise büyük yazılır. "MerhabaDÜNYA"

Camel Case; ile isimlendirirken ilk kelime tamamen küçük harfle yazılırken, sonraki kelimelerin baş harfleri büyük yazılır. "merhabaDünya"

Pascal Case; ile isimlendirirken bitişik kelimelerin tamamının ilk harfi büyük yazılır.

Escape (kaçış) karakterleri

C# da \ karakterinden sonra kullanılarak belirli eylemleri gerçekleştiren karakterlere "Escape" (kaçış) karakterleri denir. Escape karakterleri aşağıdaki gibidir:

Ekran%2Bg%25C3%25B6r%25C3%25BCnt%25C3%25BCs%25C3%25BC%2B2021-07-28%2B202055.png

C#:
Console.WriteLine("Merhaba" + "\n" + "Dünya");
Kod:
Merhaba
Dünya

Önceki Konu Sonraki Konu​
 
Moderatör tarafında düzenlendi:

'The Wolf

Kıdemli Üye
22 Nis 2021
4,043
2,565
Tanrı dağı

Sabitler Ve Değişkenler

Sabitler; içeriği değişmeyecek olan değer veya ifadeleri sakladığımız bir yapıdır. Mesela pi sayısı bir sabittir ve programımızın içinde kullanacağımız zaman sabit olarak tanımlamamız bizim avantajımıza olur.
Sabitler const veya readonly gibi 2 farklı şekilde tanımlanır.
Const; class seviyesinde tanımlanır ve tanımlama anında değeri girilmek zorundadır.

C#:
cons int pi = 3.14;

Gördüğünüz gibi cons ile bir pi isminde bir sabit tanımladık, bu sabiti program içerisinde artık değiştiremezsiniz, değiştirmeye çalışırsanız derleme zamanı hatası alırsınız.
Readonly; sınıf düzeyinde readonly anahtar sözcüğü ile tanımlanır. Const'un aksine tanımlandığı anda değer verilmek zorunda değildir. Readonly'e değer, çalışma zamanında veya Class Constructorda verilebilir.

C#:
class Program
{
        public static readonly double kdv = 0.8;
        static void Main(string[] args)
        {
                  double fiyat, sonuc;
                  Console.WriteLine("Fiyatı giriniz : ");
                  fiyat = Convert.ToDouble(Console.ReadLine());
                  sonuc = fiyat + (fiyat * kdv);
                  Console.WriteLine("kdv dahil fiyat = " + sonuc);
                  Console.ReadLine();
        }
}

Yukarıda gördüğünüz gibi readonly'i sınıf düzeyinde tanımladık.

C#:
class Program
{
        static void Main(string[] args)
        {
                  Program kdv = new Program();
                  Console.ReadLine();
        }
        readonly double kdv;
        public Program()
        {
                  kdv = 0.9;
                  Console.WriteLine("Kdv oranı {0}", kdv);
        }
}

Bu örnekte ise Class Constructor yani sınıfın yapıcı metodu ile tanımladık.

Değişkenler

Değişkenler; programın çalışma süresince verilerin bellekte tutulmasını ve sonradan bellekte tutulan bu verilerin kullanılmasını sağlayan bir yapıdır.
Değişkenler aşağıdaki gibi tanımlanır.

Kod:
[Değişken tipi] [Değişken adı] = [Değişken değeri]

C#:
int bakiye = 231;

Değişkenlere ilk değer atanmak zorunda değildir değişkene değer daha sonrada atanabilir.

Değişkenlerde tek satırda birden fazla aynı tür değişken atanabilir. Değişkenlere değer atarken toplama, çıkarma vb. benzer işlemler yapabiliriz.
C#:
int a, b, c;
int k = 22 + 33, l = 33;

Değişken isimleri en fazla 255 karakterden oluşturulmalıdır.

İsimlendirirken boşuk yerine "_" karakterini kullanmalıyız.

Değişken isimlerinin ilk karakteri harf olmalı rakam veya özel karakter olmamalıdır.

Metotot veya değişken isimlendirilirken 3 çeşit isimlendirme biçimi kullanırız, bunlar kısaca Camel Casei Upper Case, Pascal Case dir.

Upper Case; ile isimlendirirken ilk kelimelerin ilk harifi büyük harfle başlayıp, son kelimenin harflerinin tamamı ise büyük yazılır. "MerhabaDÜNYA"

Camel Case; ile isimlendirirken ilk kelime tamamen küçük harfle yazılırken, sonraki kelimelerin baş harfleri büyük yazılır. "merhabaDünya"

Pascal Case; ile isimlendirirken bitişik kelimelerin tamamının ilk harfi büyük yazılır.

Escape (kaçış) karakterleri

C# da \ karakterinden sonra kullanılarak belirli eylemleri gerçekleştiren karakterlere "Escape" (kaçış) karakterleri denir. Escape karakterleri aşağıdaki gibidir:

Ekran%2Bg%25C3%25B6r%25C3%25BCnt%25C3%25BCs%25C3%25BC%2B2021-07-28%2B202055.png

C#:
Console.WriteLine("Merhaba" + "\n" + "Dünya");
Kod:
Merhaba
Dünya

Önceki Konu Sonraki Konu

Blog sitem Merry Go
Ellerinize Sağlık Güzel Konu Olmuş...
 

batuproxr

Katılımcı Üye
6 May 2020
561
83
yazılmamış basit seviye öğretim içerikler yerine daha farklı konular yazsanız daha yararllı ileri seviye farklı programlar kodlar
 

MerryGo

Yeni üye
19 May 2021
48
15
yazılmamış basit seviye öğretim içerikler yerine daha farklı konular yazsanız daha yararllı ileri seviye farklı programlar kodlar
Ben C# tı yeni yeni öğreniyorum ve dahasını öğrendikçe blogumda konuları günceliyeceğim. Bu seriyede baştan sona devam edeceğim. Bir şeyi anlatmak için kolaydan başlamak lazım.
 
Üst

Turkhackteam.org internet sitesi 5651 sayılı kanun’un 2. maddesinin 1. fıkrasının m) bendi ile aynı kanunun 5. maddesi kapsamında "Yer Sağlayıcı" konumundadır. İçerikler ön onay olmaksızın tamamen kullanıcılar tarafından oluşturulmaktadır. Turkhackteam.org; Yer sağlayıcı olarak, kullanıcılar tarafından oluşturulan içeriği ya da hukuka aykırı paylaşımı kontrol etmekle ya da araştırmakla yükümlü değildir. Türkhackteam saldırı timleri Türk sitelerine hiçbir zararlı faaliyette bulunmaz. Türkhackteam üyelerinin yaptığı bireysel hack faaliyetlerinden Türkhackteam sorumlu değildir. Sitelerinize Türkhackteam ismi kullanılarak hack faaliyetinde bulunulursa, site-sunucu erişim loglarından bu faaliyeti gerçekleştiren ip adresini tespit edip diğer kanıtlarla birlikte savcılığa suç duyurusunda bulununuz.