Kale Savaşları ( Resimli Geniş Anlatım )

Saint Thanatos

Kıdemli Üye
1 Şub 2007
2,833
37
Kıbrıs
KALE SAVAŞINA GENEL BAKIŞ

Kale savaşı, en fazla 300 kullanıcının katıldığı bir birlik savaşıdır.
Silkroad’daki tüm birlikler çeşitli konumlara dağılmış olan kaleleri ele geçirmek için birbirleriyle çok şiddetli bir şekilde savaşırlar.

Kaleler büyük şehirlerin (büyük kaleler) ve ticaret merkezlerinin (küçük kaleler) civarında bulunur. Büyük kaleleri ele geçirmeyi başaran birliklere büyük şehirlerde vergi oranlarını ayarlama ve vergi koyma hakkı tanınır. Küçük kaleleri ele geçirmeyi başaran guildlere ticaret merkezlerinde, gemilerde, özel teknelerde ve tünellerde vergi oranlarını ayarlama ve vergi koyma hakkı tanınır.

Fortress name Jangan
Fortress
Bandit
Fortress
Donwhang
Fortress
Black Robber Den
Fortress
Hotan
Fortress
Constantinople
Fortress
Evil-order
Fortress
Samarkand
Fortress
******** Grassland in
China
Tiger
Mountain
Western
China
Tarim Basin Hotan Eastern Europe Asia Minor Central Asia Type Large Small Large Small Large Large Small Large Implemented Implemented Implemented Not Implemented Not Implemented Implemented Not Implemented Not Implemented Not Implemented
< Distribution of Fortresses >
Kalelerde, işgalci guildlerin kale savaşlarıyla ilgili item üretmesine, farklı nakliye yolları geliştirmesine ve rahat bir şekilde dinlenmesine izin verilir.
Kale savaşları her Perşembe günü gerçekleşir (Silkroad standart saate göre).
Kale savaşını kazanan guilde, kaleyi bir hafta işgal etme hakkı tanınır.
Kaleyi işgal eden guilde her Cumartesi günü vergi oranını ayarlama ve vergi toplama izni verilir.


Kaleye aşağıdaki şekilde gidebilirsiniz.
Kale kapısından geçiş

Kaleye, alanda bulunan kale kapısından giriş yapabilirsiniz.
Kale savaşı sırasında sadece kaleyi savunan guildler ile kaleye saldırı başvurusunda bulunan guildler kullanılabilir; ancak başla guildler bunu kale savaşı başlamadan önce yapabilir. Kale kalabalıksa ya da guild üyesi bir iş üniforması giyiyorsa kaleye girmek yasaktır.
Kaleyi işgal eden guildin ve müttefik guildlerin Canlanma Kapısından geçerek dış kale dışında bulunan Hücüm Kapısı ve Zafer Kapısından geçmelerine izin verilir.

fortress_overview1_1.jpg


Kaleye Geri Dönme

fortress_overview1_2.jpg


Guildin kaleye girmek için iş kıyafeti giymesine izin verilmez; kotaya ulaşıldığında hiçbir guildin bunu yapmasına izin verilmez.
Dış kalenin içinden kalenin dışına geçiş

Kaleyi işgal eden guildin ve müttefik guildlerin dış kale içindeki Canlanma Kapısından geçerek Hücüm Kapısına, Zafer Kapısına ya da dış kale dışında bulunan bitişikteki büyük şehre geçmelerine izin verilir.
fortress_overview1_3.jpg

 
Son düzenleme:

Saint Thanatos

Kıdemli Üye
1 Şub 2007
2,833
37
Kıbrıs
Kale yapilandirmasi

Bir kale, kale savaşında önemli rol oynayan unsurlardan oluşur, bunlar: kale merkezi, kaleyi savunmak için kale kapısı, savunma kampları, muhafız kuleleri, itemleri kurmak için setler, komuta noktası ve savaş bayraklarıdır. Kale yapıları sadece kale saldırısı silahlarıyla yok edilebilir.
fortress_configuration1_1.jpg


Kale Binaları

Kale Merkezi

Kale savaşındaki en büyük hedeftir: Bu yapıya kale içindeki tüm muhafız kulelerini yıkmayı başarmadıkça saldıramazsınız. Kale merkezini yıktıktan sonra geçici olarak kaleyi işgal etmenize izin verilir.
Kalenin merkezi, düşmanların hayat puanını (HP) düşürmek ve onlar üzerinde anormal durumlar yaratmak için kendi saldırı işlevlerini kullanabilir.
Aşama I Hayat Puanı zarar görür ve %5 azalır; anormal donma durumu (4. derece, %40) Aşama II Hayat Puanı zarar görür ve %9 azalır; anormal donma durumu (5. derece, %40) Aşama III Hayat Puanı zayıflar ve %13 azalır; anormal donma durumu (8. derece, %40), anormal buz ısırığı durumu (8. derece, %10) Aşama IV Hayat Puanı zayıflar ve %17 azalır; anormal donma durumu (9. derece, %40), anormal buz ısırığı durumu (9. derece, %10) Aşama V Uygulanmadı Kale Kapısı

Dış kaleye girmek için yüksek dayanıklılığa ve savunma becerilerine sahip tek erişim noktası. Çıkrık kullanarak kapıyı açma ve kapatma izni kumandan, kumandan vekili ve işgalci guildin savaş amirine verilmiştir. Kale kapısı yıkıldığında saldıran guildin dış kaleye geçmesine izin verilir. Savunma kampları

Kamplar, kale kapısı, muhafız kulesi ve kale merkezi etrafında kurulur. Kaleyi işgal eden guildin üyeleri savunma kamplarının içinde kalırsa hem fiziksel/büyülü hasarı hem de hasar emilim oranları artar. (Savunma kampları müttefik guildin üyeleri tarafından değil sadece işgalci guild tarafından kurulabilir.) Muhafız kuleleri

Muhafız kuleleri, kalenin işgal edilme süresine bağlı olarak yavaş yavaş yükseltilir, düşmanlarda anormal durumlar yaratmak ve onlara büyülü zararlar vermek için kale merkezine sızmayı engelleyen mühürler yaratır.
Aşama II’den itibaren saldırı işlevleri sağlayan dört çeşit muhafız kulesi vardır.
fortress_configuration1_2.jpg
Yıldırım muhafız kulesi 25 metrelik bir mesafe dahilinde düşmanlara her beş saniyede bir hasar verir.
25 metrelik bir mesafe dahilinde düşmanlarda her beş saniyede bir anormal durumlar yaratır.
Yıldırım muhafız kulesi Aşama II Aşama II: Anormal derecede elektrik çarpması (4. derece) Yıldırım muhafız kulesi Aşama III Aşama III: Anormal derecede elektrik çarpması ve çürüme (6. derece) Yıldırım muhafız kulesi Aşama IV Aşama IV: Anormal derecede elektrik çarpması ve çürüme (9. derece) Yıldırım muhafız kulesi Aşama V Uygulanmadı
fortress_configuration1_3.jpg
Ateşli muhafız kulesi 25 metrelik bir mesafe dahilinde düşmanlara her beş saniyede bir hasar verir.
25 metrelik bir mesafe dahilinde düşmanlarda her beş saniyede bir anormal durumlar yaratır.
Ateşli muhafız kulesi Aşama II Aşama II: Anormal derecede donma (4. derece) Ateşli muhafız kulesi Aşama III Aşama III: Anormal derecede yanma ve zayıflık (6. derece) Ateşli muhafız kulesi Aşama V Aşama IV: Anormal derecede yanma ve zayıflık (9. derece) Ateşli muhafız kulesi Aşama V Uygulanmadı
fortress_configuration1_4.jpg
Dondurucu muhafız kulesi 25 metrelik bir mesafe dahilinde düşmanlara her on saniyede bir hasar verir.
25 metrelik bir mesafe dahilinde düşmanlarda her on saniyede bir anormal durumlar yaratır.
Dondurucu muhafız kulesi Aşama II Aşama II: Anormal derecede donma (4. derece) Dondurucu muhafız kulesi Aşama III Aşama III: Anormal derecede yanma ve zayıflık (6. derece) Dondurucu muhafız kulesi Aşama IV Aşama IV: Anormal derecede yanma ve zayıflık (9. derece) Dondurucu muhafız kulesi Aşama V Uygulanmadı
fortress_configuration1_5.jpg
Karanlık muhafız kulesi 25 metrelik bir mesafe dahilinde düşmanlara her beş saniyede bir hasar verir.
25 metrelik bir mesafe dahilinde düşmanlarda her beş saniyede bir anormal durumlar yaratır.
Karanlık muhafız kulesi Aşama II Aşama II: Anormal derecede zehirlenme (4. derece) Karanlık muhafız kulesi Aşama III Aşama III: Anormal derecede zehirlenme ve yanma (6. derece) Karanlık muhafız kulesi Aşama IV Aşama IV: Anormal derecede zehirlenme ve yanma (9. derece) Karanlık muhafız kulesi Aşama V Uygulanmadı İtem Yapılarının Kurulumu

Engeller

Bir item tarafından oluşturulabilen bir yapı, düşük savunma ve düşük dayanıklılığa sahiptir. Kumanda noktası çadırları

Set gibi bir item tarafından oluşturulabilen bir yapı. Her saldıran guild başına bir tane oluşturulabilir. Kumanda noktası çadırı saldıran guild için bir dirilme konumudur ve üyeler belirli bir alan içerisinde kaldıkları zaman guild üyelerinin iyileşmesi %100 oranında artar. Savaş bayrakları

Kale saldırı silahı olarak üç çeşit Savaş bayrağı vardır: Bu bayraklar zaman içinde yok edilebilir ya da ortadan kalkabilir.
① Savaş Bayrağı – İki dakika boyunca 24 metre içerisindeki en fazla 24 üyenin fiziksel/büyülü zararları %10 oranında artar.
① Savunma Bayrağı – İki dakika boyunca 24 metre içerisindeki en fazla 24 üyenin fiziksel/büyülü zararları emilim oranı %10 oranında artar.
① İyileştirme Bayrağı – İki dakika boyunca 24 metre içerisindeki en fazla 24 üyenin HP/MP’si (Hayat Puanı/Büyü Gücü)her beş saniyede bir %5 oranında artar.
 

Saint Thanatos

Kıdemli Üye
1 Şub 2007
2,833
37
Kıbrıs
YAPIM, KURUM, ONARIM ve BAKIM

Yapıların Kurulması

Kale yapıları kale savaşı dışındaki dönemlerde NPC, savaş yardımcısı tarafından kurulur. Kale merkezi, kale kapısı ve muhafız kuleleri varsayılan olarak verilir. Ancak savunma kampları kumandan ya da savaş amiri tarafından belirlenen konumlara kurulur. Fakat, itemleri içeren yapıların kurulumuna yalnızca kale savaşı sırasında izin verilir. Yapılar belirlenen herhangi bir konuma sadece hareketli malzemelerden yararlanılarak kurulabilir. (Bayraklar hariç)
Yapıların Onarımı

NPC, savaş yardımcısı, kale savaşı dışındaki dönemlerde Altın ödemesiyle kalede kurulan yapıların onarımını gerçekleştirmek için ödenen altını kullanabilir; kale savaşı sırasında onarım araçlarının da tamiri bu şekilde yapılır.
Küçük ve orta boy onarım araçları kale görevlisinde bulunur; büyük araçlar ise kaledeki demirciye sipariş edilmelidir.
Yapıların onarım işleri, item içeren yapılarda değil yalnızca kalede kurulan yapılarda yapılabilir.

Onarım Talimat

① Onarılacak yapıyı seçin.
① Seçilen yapının etki alanı içerisinde uygun onarım araçlarını kullanın.
(Araçları yalnızca kaleyi işgal eden guildin kumandanı ve kumandan vekili kullanabilir.)
③ Onarım araçlarıyla onarım yaparken, yapının dayanıklılığı artar ve başarılı bir şekilde onarılır.
(Onarım işi sırasında saldırı alındığında iptal edilir ve onarım işi sırasında başka bir eylem yapılamaz.)
④ Onarım araçları başlangıçları onarım araçlarının soğuma zamanı 30 dakikaya çıkarılacak şekilde ayarlanmıştır.
Yapıların Yükseltilmesi

Kalede kurulan yapılar belirli miktarda Altın ve GP’nin NPC savaş yardımcısına ödenmesinden sonra yükseltilebilir. Yükseltme seviyesi yükseldikçe yükseltme süresi uzar ve Altın ve GP ödemesi daha fazla artar.
Yükseltilecek olan yapının bir sonraki aşaması karakterin seviyesinden daha yüksekse yükseltme izni verilmez. Dayanıklılık %100’den daha az ise yükseltme izni sadece onarım işinin tamamlanmasından sonra verilir.
Aşama III’e ya da V’e yükseltme işlemi belli bir sürenin geçmesini gerektirir.

Yapıların Koşulları

%100’den daha az dayanıklılığı olan tüm yapılar onarım işi gerektirir. Dayanıklılık %0’a düştükten sonra yapı yıkılır. Yıkılan yapıyı fare tıklatmasıyla seçemezsiniz. Kale savaşına katılan her kullanıcıya yapının yıkılmasıyla ilgili tek bir bildiri verilir. (Geçerli yapılar: Kale kapısı, muhafız kuleleri, kumanda merkezi çadırları ve kale merkezi)
Yapıların Çalışması

Yapıların çalışması çıkrıklarla açılıp kapanan yapılarla sınırlıdır. Kale kapısı yok edilirse sınırlı çalıştırmaya bile izin verilmediğini lütfen unutmayın. Çıkrığı çalıştırma yetkisi şu kişilerle sınırlıdır: Kaleyi işgal eden guildin kumandanı, kumandan vekili ve kale savaşının amiri (geçici işgal de dahildir).
 

Saint Thanatos

Kıdemli Üye
1 Şub 2007
2,833
37
Kıbrıs
Kale npc yÖnetİmİ

NPC çalıştırma

Kullanıcı bir kale yöneticisini çalıştırmadıkça kalede NPC ile konuşmaya izin verilmez.
fortress_npc1_1.jpg


NPC’yi Açığa Alma

Kullanıcı değerlendirmesiyle kale NPC'sinin açığa alınmasına izin verilmez.
Kale NPC’si, kullanıcı kale savaşını kaybettiğinde zorunlu olarak açığa alınır. Kale NPC’si açığa alındıktan sonra NPC tarafından gerçekleştirilen tüm item üretimi ve eğitim kursları sona erdirilir.

NPC’yi Kullanma

NPC görevlendirildikten sonra, kaleyi işgal eden guildin tüm üyeleri ve müttefik guild NPC menüsünü kullanabilir. Ancak, bazı işlevlerin kullanımı guild lideri (kale savaşındaki kumandan) ve onun tarafından atanan personelle sınırlandırılmıştır. (Savaşta kaleyi geçici olarak işgal edenler hariç)
Kale Yönetimi

Liste Kale savaşı kumandanı Kale savaşı idarecisi Üretim idarecisi Eğitim kursu idarecisi Genel guild üyesi Vergi oranını ayarlama O X X X X Vergi koyma O X X X X NPC çalıştırma O X X X X Muhafız seferberlik itemlerini satın alma O O X X X Muhafız konumlandırma O O X X X Setlerin Yerleştirilmesi O O X X X Muhafızı açığa alma O O X X X Kale yapısı Yönetimi O O X X X Kale yapısı işlemi O O X X X İtem üretimi O X O X X COS eğitimi O X X O X
 

Saint Thanatos

Kıdemli Üye
1 Şub 2007
2,833
37
Kıbrıs
Kale yÖnetİcİsİ

Kale yöneticisi kale işgal edildikten sonra kale içinde çalıştırılması zorunlu olan bir NPC’dir, vergi denetimi, kale savaşı görevleri ve yeni NPC’leri çalıştırmak gibi işleri yapar.
fortress_npc1_2.jpg
Vergi denetimi

Kale yöneticisine büyük şehirlerde ve işgal edilen kaleyle ilgili özel dükkanlarda vergi oranlarını ayarlama ve vergi koyma hakkı verilmiştir.
Vergi oranı -%20 ve +%20 arasında ayarlanır. Vergi oranı ayarlaması her Cumartesi saat 00:00:00’dan 23:59:00’a kadar yapılabilir ve yapılma sıklığı sınırlandırılmamıştır.
Vergi koyma işlemi sadece her Cumartesi olacak şekilde sınırlandırılmıştır. Vergi Toplama düğmesini tıklattığınızda vergiler envantere aktarılır.
Vergi koyma yetkisi guild lideriyle (kale savaşındaki kumandan) sınırlandırılmıştır.

Vergi konulan nesneler

① Büyük kale – Silah dükkanları, savunma aracı dükkanları, nalbur dükkanları, iksir dükkanları, Boyut Kapısı ve özel dükkanlar
② Bandit Dağı Sığınağı – Eşkıyaya özel dükkanlar ve Çin ile doğu ülkeleri arasında ticaret yapan gemiler
② Black Robber Mağarası kalesi – Black Robber Mağarası'na özel dükkanlar ve Çin ile Hotan arasında ticaret yapan gemiler
④ Evil-Order kalesi – Evil-Order kalesine özel dükkanlar ve Doğu Avrupa ile Orta Asya’daki Limanlar
Vergi oranı ayarlamasından sonraki fiyat değişimi ve vergiler

fortress_npc1_3.jpg
① Genel itemler
- Kullanıcının item satın alma fiyatı = Temel item alım fiyatı + vergiler
- Kullanıcının item satış fiyatı = Temel item satış fiyatı - vergiler
② Özel ürünler
- Kullanıcının mal satın alma fiyatı = Temel mal alım fiyatı + vergiler
- Kullanıcının mal satış fiyatı = Temel mal satış fiyatı - vergiler
③ Boyut Kapısı, limanlar, özel tekne ve tünel harçları ortak itemlerle aynı şekilde alınır.
④ İstisna
- Kaleyi işgal eden guild üyelerine ve müttefikguilde %20 - %0 arasında vergi oranı uygulanır.
(%20’den büyük vergi oranları otomatik olarak %0'a ayarlanır.)

İtemlerin yeniden satın alınması ve vergi oranı

İtemlerin yeniden satış fiyatı temel item fiyatından verginin düşülmüş halidir ve itemlerin yeniden satın alım fiyatı ana fiyatla satış fiyatı arasında en yüksek fiyattır.
Örneğin bir itemin ana fiyatı 1.000 Altın olduğunda ve vergi oranı %10 iken itemin satış karı 900 Altındır. Bu durumda itemnin ana fiyatı daha yüksek olduğundan yeniden satın alma fiyatı itemin temel fiyatı olan 1.000 Altındır.
Ancak bir itemin ana fiyatı 1.000 Altın olduğunda ve vergi oranı -%10 iken itemin satış karı 1.100 Altındır. Bu durumda itemin satış karı ana fiyatından daha yüksek olduğu için yeniden satın alma fiyatı 1.100 Altın olur.
Kale savaşı görevleri

fortress_npc1_4_1.jpg
Bilgiler, kale savaşı programları ve kale yöneticisine kale savaşı için başvuruda bulunmuş guildler de dahil olmak üzere kale yöneticisinden edinilebilir. (Bilgileri kaleyi işgal eden guildin tüm üyeleri kullanabilir.)
[Kale Savaşı Başvuru Listesi] sadece guildlerin kaydedilip kaydedilmediğini gösterir.
- Guild katılırken: “Kale savaşı için başvurulan guild var.”
- Hiçbir guild katılmadığında: “Kale Savaşı için başvurulan guild yok.”

Kale NPC’sini Çalıştırma

fortress_npc1_5.jpg
NPC çalıştırma yetkisi guild lideriyle (kale savaşındaki kumandan) sınırlandırılmıştır. NPC çalıştırma belirli miktar Altın ve GP ödemesi gerektir
 

Saint Thanatos

Kıdemli Üye
1 Şub 2007
2,833
37
Kıbrıs
Kale katİbİ / savaŞ yardimcisi

Kale görevlisi

Kale görevlisi kalenin yanındaki büyük şehirde bulunur ve kale savaşına başvuruda bulunma ve savaşla ilgili itemleri satın alma/satma görevlerini yerine getirir.
fortress_npc1_6.jpg

fortress_npc1_7.jpg
Kale savaşı başvurusu

Kale savaşında kaleye saldıran taraf için başvurma

Kale savaşına başvurma yetkisi belirlenen süre içerisinde olmak üzere guild lideriyle sınırlandırılmıştır ve savaş başvurusu şu gereksinimleri karşılamalıdır:
- Guild seviyesi 3 ya da üzeri
- Uygulama itibariyle 7 veya daha fazla guild üyesi
- Belirlenen kayıt ücreti
- Kaleyi işgal eden guildin müttefiki olan guild dışında bir guild
Kale savaşında kaleyi savunan taraf için başvurma

Guild liderine, müttefiki olan guild bir kaleyi işgal etmişse, kale savunması için kale savaşı boyunca başvuruda bulunma hakkı tanınmıştır. Kale savaşının kale savunması için yapılan başvurusu aşağıdaki gereksinimleri karşılamalıdır:
- Guild seviyesi 3 ya da üzeri
- Uygulama itibariyle 7 veya daha fazla guild üyesi
- Kayıt ücreti yok
Kale savaşını iptal etme

Kale savaşını iptal etme yetkisi belirlenen bir süreden önce olmak üzere guild lideriyle sınırlandırılmıştır. Kale Savaşı Başvurusu/İptali arabirim penceresindeki İptal düğmesine basın. (Kayıt ücretinin iade edilmeyeceğini unutmayın.) Kale savaşıyla ilgili itemler

fortress_npc1_8.jpg

Savaş yardımcısı

Savaş yardımcıları kale içinde bulunur ve muhafızların işe alımıyla yapıların yönetiminden sorumludur. Savaş yardımcısını kullanma yetkisi guild lideri (kale savaşındaki kumandan) ve kale savaşı yöneticisiyle sınırlandırılmıştır.
Kale yapısı yönetimi

Yapı Yönetimi düğmesinin basılması kale haritasını ve yapı bilgilerini gösteren Yapı Yönetimi penceresini açar.
fortress_npc1_9.jpg

Kale yapılarını yükseltme işlemi aşağıdaki gereksinimleri karşılamalıdır:
① Guild lideri ve kale savaşı yöneticisinin seviyesi yapıların gereken seviyesinden daha yüksek olmalıdır.
② Yükseltme için Altın ve GP gerekir.
③ Yükseltme düşünülen yapıların seviyesinde belirli bir süre geçmesi gerekir.
④ Yapının dayanıklılığı %100 değilse yükseltme işlemine izin verilmez.

Muhafız çalıştırma

fortress_npc1_10.jpg
Muhafızların seferberliği için item satın alarak muhafız çalıştırmaya izin verilir. Muhafızların seferberliği için item satın alınması Altın ve GP tüketir.
İki tür muhafız vardır: Gezici devriye ve sabit koruyucu muhafız.
 

Saint Thanatos

Kıdemli Üye
1 Şub 2007
2,833
37
Kıbrıs
Demİrcİ / eĞİtmen

Demirci

Demirci kale içinde bulunur ve itemlerin üretim ve onarımından sorumludur. Demirciyi kullanma yetkisi guild lideri (kale savaşındaki kumandan) ve üretim idarecisiyle sınırlı tutulmuştur. Üretim idarecisi çalıştırmak item üretim maliyetlerinden ve zamandan tasarruf sağlar.
İtem onarımı

İtemlerin demirci tarafından onarılması ortak itemlerle aynı şekilde yapılır. Ancak demircinin bütün itemleri onarmasına izin verilir. İtem üretimi

fortress_npc1_11.jpg
İtem Üretimi düğmesine basıldığında kalede üretim için kullanılabilecek itemlerin listesi görüntülenir. Fare işaretçisi üretim itemlerinden birinin üzerine getirildiğinde itemin temel bilgileri, üretim süresi ve gereken Altın ve GP görüntülenir.
İtemin üretimi tamamlandıktan sonra Tamamla düğmesi etkinleşir ve item Tamamlandı düğmesine basan guild lideri ya da üretim müdürüne gönderilir.

Talimci

Talimci kale içinde bulunur ve ulaşım araçlarının taliminden sorumludur. Talimciyi kullanma yetkisi guild lideri(kale savaşındaki kumandan) ve eğitim idarecisiyle sınırlandırılmıştır. Talimci çalıştırmak eğitim maliyetlerinden ve zamandan tasarruf sağlar.
COS eğitimi

fortress_npc1_12.jpg
COS Eğitimi düğmesine basıldığında kalede eğitim için kullanılabilecek COS listesi görüntülenir. COS eğitimi tamamlandıktan sonra Tamamla düğmesi etkinleşir ve COS Tamamla düğmesine basan guild lideri ya da eğitim idarecisine gönderilir.
COS, ulaşım/taşıma aracı veya Silkroad Online’da kullanılan pet olarak açıklanabilir
 

Saint Thanatos

Kıdemli Üye
1 Şub 2007
2,833
37
Kıbrıs
Lonca / kale canavari

Muhafızlar

Muhafızlar kale güvenliğinden sorumlu NPC’lerdir. Muhafızları kullanma ve konumlandırma yetkisi guild lideri (kale savaşındaki kumandan) ve kale savaşı yöneticisiyle sınırlandırılmıştır. Muhafız türleri her kaledeki görevlerine göre tanımlanır: Muhafız ve canavarların seviyeleri aşağıdaki gibidir:
Muhafız görevleri

fortress_npc1_13.jpg
İki tür muhafız vardır: Sabit ve gezici devriye muhafız. Büyük kalede en fazla 30, küçük kalede ise en fazla 15 muhafız görevlendirilebilir.
Muhafızları görevlendirmek için muhafız seferberlik emirlerini kullanın. Muhafızları görevlendireceğiniz yerleri sol fare düğmesiyle tıklatın.
(Muhafızlar sadece sarı daire ile belirtilen alanlar için görevlendirilebilir. Alan kırmızı daireyle belirtilmişse muhafız görevlendirilemez.) Muhafızlar sadece kale savaşına hazırlık dönemi sırasında konumlandırılabilir; yapıların üzerine görevlendirilmelerine izin verilmez. Ayrıca, işgal altındaki kalelerin haricindeki kalelerde muhafızların görevlendirilmesine izin verilmez.

Muhafızların açığa alınması ve eleme

Muhafızı açığa almak için muhafızların Hedef penceresinde D düğmesine ve Doğrula penceresinde Tamam düğmesine basın.
Muhafızı açığa alma yetkisi guild lideri(kale savaşındaki kumandan) ve kale savaşı yöneticisiyle sınırlandırılmıştır.
Eylem anında öldürülen muhafızlar yeniden oluşturulamaz, elenirler.
fortress_npc1_14.jpg

Muhafızların PK kuralları

fortress_npc1_15_1.jpg

Muhafızların PK kuralları

Muhafızlar kaleyi işgal eden guild ve müttefikiyle dostane ilişki içindedirler ve kale savaşı ve işgal döneminde bağımsız olarak saldırılamazlar. Kaleyi işgal eden guild ve müttefiki olan guild üyelerinin muhafızlara etkili bir şekilde saldırmasına izin verilir. Kullanıcı düşman guildin bir üyesiyse ya da katilse muhafızlar kullanıcıya saldırır. (İşgal eden guild ya da müttefikinin katil üyesi saldırı almaz.) Kale canavarı

Kale canavarı kalenin bir simgesidir ve kale savaşında canavarları harekete geçirme yetkisi guild lideriyle (kale savaşındaki kumandan) sınırlandırılmıştır.
İki tür kale canavarı vardır: Üretim canavarları kalede üretilirken satılık canavarlar da kale görevlisinden edinilebilir.

Kale Canavarlarının Oluşturulması

Büyük Kale Küçük Kale Jangan/Donwhang/Hotan Constantinople/Samarkand
(Uygulanmadı)
Bandit (Uygulandı)
Black Curtain (Uygulanmadı)
Evil Order
(Uygulanmadı)
fortress_npc1_18.jpg
fortress_npc1_19.jpg
Coming Soon Coming Soon Hang-A Hagiazo Dow - - Canavarlar kalenin içindeki nalbantta oluşturulabilir.
Kalede oluşturulan canavarlar yalnızca gizli kalede kullanılabilir.

Kale Canavarı Satışları

Büyük Kale Küçük Kale Jangan/Donwhang/Hotan Constantinople/Samarkand
(Uygulanmadı)
Bandit (Uygulandı)
Black Curtain (Uygulanmadı)
Evil Order
(Uygulanmadı)
fortress_npc1_20.jpg
fortress_npc1_21.jpg
Coming Soon Coming Soon Manho Cyclops - - Satılacak canavarlar özellikle büyük şehirlerdeki kale katiplerinde bulunmaktadır ve herhangi bir kalede kullanılabilir.
Kale Canavarı Özelliklerinin Satışı ve Oluşturulması

- Çağrıldıktan sonra HP 0 veya 20 dak'ya ulaştığında kaybolur
- Çağıranların bulunması canavarları etkilemez.
- Guild Lideri çağrılan kılavuzlarda olduğu gibi çağrılan canavarı ortadan kaldırabilir.
- Çağrılan canavarlar çağıranın düşmanlarına saldıracaktır.
- Çağrılan canavarlar sadece belirli bir aralıkta etkin olacaktır ve çağrılan canavar saldırgan bir canavardır.
- Çağrılan canavarlar saldıracakları düşmanlarını görebilir, fakat yalnızca COS etkileşim olduğunda saldırır.
- Çağrılan canavarlar PK yapsa da deneyim puanları toplanamayacaktır. (Guild Başkanı dahil)
- Çağrılan canavarlar HP kaybından ve anormal durumdan kurtulamaz.

Ödüllendirilen Canavar Çağırma Kaydırma

Büyük Kale Küçük Kale Jangan/Donwhang/Hotan Constantinople/Samarkand
(Uygulanmadı)
Bandit (Uygulandı)
Black Curtain (Uygulanmadı)
Evil Order
(Uygulanmadı)
fortress_npc1_22.jpg
fortress_npc1_23.jpg
fortress_npc1_24.jpg
fortress_npc1_25.jpg
Tai-Sui Battle Golem Hyeongcheon Öfke Bulutu Rastgele çağrılan eşsiz canavarlar ile aynı.
Ödüllendirilen Canavar Çağırma Kaydırması oluşturulabilir ve kalenin içinde ve dışında kullanılabilir.
 

Saint Thanatos

Kıdemli Üye
1 Şub 2007
2,833
37
Kıbrıs
KALE SAVAŞINA HAZIRLANMA ve BAŞLATMA

Kale savaşı için hazırlanma

Kale savaşı Perşembe günü gerçekleşir ve ilk savaşın başlamasından sonraki her hafta devam eder.
Kale savaşını kazanan guilde, kaleyi bir hafta işgal etme hakkı tanınır.
Kale savaşı gerçekleştiği zaman kale savaşına yapılacak başvurular Pazartesiden Çarşambaya kadar olan dönemde kale görevlisine gönderilmelidir.

Mon Tue Wed Thu Fri Sat Sun Week 1 Vergi koyma
Vergi oranını ayarlama
Kale savaşı uygulama dönemi Kale savaşı
(AM 2:00~3:30)
Week 2 Week 3 Vergi koyma
Vergi oranını ayarlama
Kale savaşı uygulama dönemi Kale savaşı
(AM 2:00~3:30)
Week 4 - Yeni Kuşatma Kayıt Gereksinimleri
fortress_fortress1_5.jpg
Kayıt yaptırırken 7 veya daha fazla guild üyeniz bulunması gereklidir.
Kale savaşı süreci üç bölümden oluşur: Aşağıdaki resimde gösterildiği gibi kale savaşına hazırlanma, kale savaşını yürütme ve kale savaşını tamamlama:
fortress_fortress1_1.jpg

Guild liderine (kale savaşındaki kumandan) kale savaşında dört adede varan kumandan vekili ve on taneye kadar askeri mühendis atama hakkı tanınmıştır.
Kale savaşı için ilgili görevlerin yetkileri aşağıdaki tabloda gösterildiği gibidir:

Kale savaşı kumandanı
(Guild lideri)
Kale savaşı kumandan
vekili
Askeri mühendis Genel guild
üyesi
Kale savaşı başvurusu O X X X Savaş bayraklarının kullanımı O O X X Silah teçhizatı montaj etmesi O O O X Kale yapısı işlemi O X X X Kumanda noktası çadırlarını inşa etme O O X X Yapıların onarımı O O X X Görevlendirme O X X X Kale savaşı için itemlerin satın alınması/kullanımı O O O O Kale savaşını başlatma

Kaleye saldıran guild

Kale savaşı başladıktan sonra kale saldırısı için başvuran tüm guildler saldıran guildler olarak düşünülür. Her guild, diğer saldıranguildler kadar savunan guildleri da düşman olarak tanır ve bunlara karşı saldırı gerçekleştirir. Saldıran guildler, genel PK kurallarına göre düşmana saldırmaktan dolayı ceza almayacaktır. (Bu önlem yalnızca kale savaşta kale içindeki durumlara uygulanır.) Kaleyi savunan guild

Kale savunması için başvuruda bulunmuş kaleyi işgal eden guild ve müttefiki olan guildler savunan guildler olarak sınıflandırılır ve saldıran guildlerin düşmanı olurlar. Saldıran guildler, genel PK kurallarına göre düşmana saldırmaktan dolayı ceza almayacaktır. (Bu önlem yalnızca kale savaşta kale içindeki durumlara uygulanır.) Kale savaşını başlatma

Kale savaşı başladıktan sonra kaleyi işgal eden guilddeki kullanıcılar hariç tüm kullanıcıların ekranında 5 saniyelik bir geri sayım görüntülenir. Kullanıcılar daha sonra beş saniyelik geri sayımın tamamlanmasının ardından zorla en yakın köye hareket ettirilir. Kale savaşı sırasında öldürüldü

Saldıran guildin dirilme noktaları

fortress_fortress1_6.jpg
Komuta Yeri Çadırı bulunmadığında, Hayata Getirme Penceresinden [Belirlenen Yerde diril] üzerine tıklayarak Kalenin dışındaki kapıda hayata getirin

fortress_fortress1_2.jpg

Savunan guildin dirilme noktaları

Kaleyi işgal eden guild: Kale içersindeki Canlanma Kapısının önünde dirilmeye izin verilir.
Müttefik guild: Kale içersindeki Kale Kapısının önünde dirilmeye izin verilir.
Kaydı olmayan dirilmiş üye

Kapıdan geçerken ya da kale savaşından dirilirken, kullanıcılar yenilmez duruma geçerler bu durumda 10 saniye boyunca bu üyelere saldırılamaz ya da bu üyeler saldırı yapamaz.
 

Saint Thanatos

Kıdemli Üye
1 Şub 2007
2,833
37
Kıbrıs
SAVAŞIN İLERLEMESİ ve SONLANMASI

Kale savaşının ilerleyişi

Savaş

Savaşa aktif katılım ve erişilebilirlik kale sızdırmazlığını kolaylaştırarak ve savaş akışını engelleyen unsurları kaldırarak /iyileştirerek sağlanır.

Yapılara Normal Saldırılar
- Kaleyi Tokmaklamanın karşıtı normal saldırılar tüm Kale yapılarına karşı kullanılabilir.
- Bunun gibi geleneksel Kale Tokmakları artık satılmayacaktır, ancak mevcut tokmaklar yapılara karşı kullanılabilecektir.
- Fakat yaylar ve sihir, uzun menzilli saldırılar ile yapılan saldırılar dengeleme için belirli bir % ile azaltılan hasarlarla ilgilenecektir.
- Aynı zamanda uzun menzilli silahlar yapılara karşı sabit alev aralığına sahip olacaktır.
Kale savaşının ilerleyişi, dış kaleye girme, muhafız kalelerini yıkma ve kale merkezini yok etme sırasıyla yapılır.
Dış kaleye girme

fortress_fortress1_3.jpg
Muhafız kulelerini yıkma

Dış kaledeki muhafız kalelerinin tümü yok edilmelidir. Muhafız kulelerinin tümü yıkılmadıkça kale merkezine saldırma izni verilmez. Kale savaşının tüm katılımcılarına, sadece tüm muhafız kuleleri yıkıldığında kale merkezinin yok edilebileceğini belirten bir bildiri geçer.
Tüm muhafız kulelerinin yıkılmasından hemen sonra kale merkezine saldırma izni verilmediğini lütfen unutmayın. Kale içindeki bütün muhafız kulelerini yıktıktan üç dakika sonra kale merkezine saldırma izni verilir. Kale merkezine saldırma zamanını, kale savaşı durum simgesinin araç ipucu ya da bir bildirim belirtir.
Kale merkezini yok etme

fortress_fortress1_4.jpg
Kale merkezi yıkıldıktan sonra merkezin dayanıklılığına en fazla zarar veren guildler ve müttefik guildler savunan guild durumuna geçer; diğer guildlerse saldırıya geçer. Daha sonra oyun aşağıdaki şekilde ilerler:
① Kale merkezi yıkıldığı anda tüm kale savaşı katılımcılarına kalenin geçici şekilde işgal edildiğini belirten bir bildirim dağıtılır.
② Kale merkezi yok edildikten sonra saldıran tüm guildler kale dışındaki 3 kale kapısından birine yönlendirilir.
③ Geçici işgalden sonraki beş dakika boyunca saldıran guildlerin kaleye girmesine izin verilmez.
④ Kale geçici olarak işgal edildiğinde yapıların dereceleri bir derece azaltılır. Maksimum azalma bir derecedir.
Azaltılan derece, kale savaşı tamamlanana kadar düzeltilemez. (Derecesi düşürülen yapılar: Kale merkezi, kale kapısı ve muhafız kuleleri)

⑤ Kale geçici olarak işgal edildikten sonra kale kapısının dayanıklılığı %100 durumuna geri getirilir ve kapalı tutulur.
Ek olarak kale merkezi ve muhafız kulelerinin dayanıklılığı da %100 durumuna geri getirilir.
⑥ Savunma kamplarının derecesi düşmez; ancak dayanıklılığı düzeltilmez.
⑦ Kale işgal eden yeni bir guild tüm kumanda noktası çadırlarını yok eder.
⑧ Tüm bayraklar ve harekete geçirilmiş canavarlar yok olur.
⑨ Kaleyi geçici olarak işgal eden guildin NPC kullanmasına izin verilmez ve mevcut tüm muhafızlar açığa alınır.
⑩ Savunan guild tarafından kurulan tüm setler yok olur.
⑪ Yapıların azaltılan derecesi, kale savaşı tamamlandığında düzeltilemez.
⑫ Kale savaşının tamamlanmasından sonra bir guild kale saldırısında başarılı olduğunda tüm yapıların derecesi birinci dereceye sıfırlanır.

Kale savaşı için savaş konumları

Guild üyelerine kale savaşındaki PK düşmanlarının sayısına bağlı olarak geçici savaş konumları sağlanır ve bu konumlar koruma etkisi oluşturur. Savaş konumları ve koruma etkilerinin kullanımına sadece kale savaşı sırasında kale içerisinde izin verilir ve konumların yükseltilmesinden hemen sonra uygulanır.
Üye bir sonraki yüksek konuma yükseldiğinde, önceki konumun koruma etkisini kaybeder ve yeni konumu için yeni koruma etkileri elde eder.
Üye öldürülse bile koruma etkileri bozulmadan kalır. Savaş konumu ve koruma etkileri kale savaşı tamamlandığında yok olur.
Savaş konumu ve koruma etkileri aşağıdaki gibidir:
① Elektrik veren piyade: 10 dakika boyunca vuruş oranını %5 oranında artıran koruma etkisi
② Elektrik veren baş piyade: 10 dakika boyunca vuruş oranını ve kaçış oranını %5 artıran koruma etkisi
③ Yüz kıta komutanı: 10 dakika boyunca HP/MP iyileşmesini %100 oranında artıran koruma etkisi
④ Elektrik veren piyade komutanı: 10 dakika boyunca fiziksel/büyülü hasarı %10 oranında artıran koruma etkisi
⑤ Elit muhafız: 10 dakika boyunca sırasıyla fiziksel/büyülü hasarı ve HP’yi %10 oranında artıran koruma etkisi
⑥ Kumandan: 30 dakika boyunca sırasıyla fiziksel/büyülü hasar vermeyi ve fiziksel/büyülü hasar emilimini %10, hareket hızınıysa %20 oranında artıran koruma etkisi

Kale savaşının sonlandırılması

Kale savaşı tamamlandığında kaleyi işgal eden guild kalenin sahibi olur.
Kaleyi işgal etmeyi başarma

Kaleye saldırı başarılı olduğunda ve kale sahibi değiştiğinde tüm yapılar birinci dereceye sıfırlanır, NPC açığa alınır ve üretim ve talimdeki itemler ve COS iptal edilir. Kaleyi savunmayı başarma

Kale savunması sırasında azaltılan derece düzeltilemez. Ayrıca yok edilen yapılar otomatik olarak geri getirilmez.
Ancak, üretim ve talimdeki NPC, itemler ve COS ve kale konumu bozulmadan kalır.
Genel

Kale savaşına katılan karakterlerin PK sayısı, koruma gibi savaş kayıtları ve kale canavarları kale savaşı tamamlandığında yok olur.
Ayrıca kale savaşı sırasında kurulan tüm setler, kumanda noktası çadırları ve bayraklar da kaybolur.
Kaybeden guild zorla en yakın köye tahliye edilir ve kalede sadece kazanan guild ile müttefik guild kalır.
 

Saint Thanatos

Kıdemli Üye
1 Şub 2007
2,833
37
Kıbrıs
DİĞer sİstemler

Kale savaşı için PK kuralları

Kale savaşı için PK kuralları sadece kale savaşı sırasında kale içerisindeki duruma uygulanır.
Dost guildler için PK kuralları

Kale savaşına katılan müttefik guildler aralarında dostane ilişkiler kurarlar. Bu nedenle herhangi bir dost guildin başak bir dost guilde saldırı girişiminde bulunmasına izin verilmez. Düşman guildler için PK kuralları

Saldıran guildlerle savunan guildler arasında düşmanca bir ilişki kurulur. Düşmanlık ilişkisi kurulduğunda genel saldırıya izin verilir.
Müttefik değillerse saldıran guildler arasında düşmanlık ilişkisi kurmak mümkündür.
Üyeler düşmana karşı PK’de başarılı olsa bile katil olmaz. Üye PK sorunu yaşıyorsa genel deneyim kaybeder. (Hiçbir item düşürülmez.)
Savaş Unvanı İyileştirildi

Bir taraf üyesinin genel PK sayısı toplanarak savaşmayan karakterlere Savaş Unvanları verme olanağı verecektir.
PK'yi gerçekte yerine getiren aralık dahilindeki taraf üyelerinin PK sayısı (EXP elde etme aralığı ile aynı) da artacaktır.
Fakat Savaş Unvanı için gerekli PK sayısı da buna göre artar.
Genel kurallar

① Kale savaşı sırasında guild üyeleri karargah üniforması giyse bile kale içinde PK kuralları uygulanabilir.
② İş üniforması giyen guild üyelerinin kaleye girmesine izin verilmez.
③ PK kuralları kale savaşı sırasında guildler arasındaki savaşlar için bile kale içinde uygulanabilir.
④ Savaş sırasında kale içinde Return scroll yada reverse return scroll kullanılamaz; ancak resurrection scroll izin verilir.
⑤ PK sayısı (katil durum)kale savaşı sırasında kale içinde ne yükselir ne de azalır.
⑥ Kalede talim gören Behemot ve Kara Ejderha Katili saldırma özelliğine sahip ulaşım aracıdır. Bunlarla bir düşmana PK yapılırken karakter PK'sindeki kuralların aynısı uygulanır.

Kale savaşı için guild kuralları

① Kale savaşı sırasında müttefikten çekilen ya da çıkartılan tüm müttefik guildler önceki müttefik guildle düşman ilişkileri kurar ve sonra zorla en yakın büyük şehre tahliye edilir.
Çekilen ya da çıkarılan guild kaleyi işgal ediyorsa geride kalan müttefik guildler zorla tahliye edilir.
② Kaleyi işgal eden guild lağvedilemez.
③ Kale savaşı sırasında saldırı ya da savunma için başvuran herhangi bir guild kale savaşı sona erene kadar terhis edilemez.
④ Kale savaşı sırasında saldırı ya da savunma için başvuran herhangi bir guild yeni bir üye kabul edemez ya da eski bir üyeyi çıkaramaz.

Kale savaşı için guild kuralları

İsim Kullanıcı görevi Kısıtlama ve kullanma yöntemi Etkiler Diğer Bayrak Kale savaşı kumandanı,
Kale savaşı kumandan vekili
Sadece kale savaşı sırasında kale içinde kullanılabilir ve kullandıktan sonra istenilen konuma kurulabilir - Belirli bir alanda dost guildlerle avantaj sağlayan koruma etkileri
- Belirlenen daire başına belirlenen alan içerisinde düşman guildlerinde anormal durumlar yaratma etkisi
- Kale saldırı silahları sadece bayrakları yok edebilir
- Bakım süresi sona erdikten sonra bayraklar kaybolur
Titreşim bombası Kısıtlama yoktur Sadece kale savaşı sırasında düşman guildlerin tanınmasından sonra kale içinde kullanılabilir %50 olasılıkla sekiz yönde, sekiz adede kadar üye tanımlı olasılıkla şaşırtılıp bayıltılır - 5 dakika içerisinde yeniden kullanılabilir Kale çekici/baltası
Kale savaşı kumandanı,
Kale savaşı kumandan vekili,
Askeri mühendis
Her item için seviye kısıtlaması vardır ve genel silahlarla aynı şekilde kullanılır Kale yapılarının ve itemlerle kurulan yapıların yok edilmesi için kullanılabilir: Kullanıcı ve canavarlara 1 hasar verir Kumanda yeri çadırı Kale savaşı kumandanı,
Kale savaşı kumandan vekili
- Kale savaşı sırasında kale içindeki belirtilen kumanda yeri çadırlarında kullanılabilir; tek bir guild için bir çadıra izin verilir
- Setleri kurarken belirli bir süre gerekir
- Kale içinde ölündüğünde kumanda yeri çadırında dirilme
- Çadır civarında HP/MP iyileşmesinin %100 oranında artması
- Kuruluş sırasında saldırıya uğradığından iptal edildi
- Yalnızca kale saldırısı silahlarıyla yok edildi
Engel Kale savaşı kumandanı,
Kale savaşı kumandan vekili,
Kale savaşı idarecisi
- Sadece kale savaşı sırasında kale içinde kullanılabilir ve kurulum sayısı kalenin boyutuna bağlı olarak belirlenir
- Setleri yerine kurma
- Engeli kurulması için belirli bir süre gerekir
Düşman guildlerin hareketini keser - Kuruluş sırasında saldırıya uğradığından iptal edildi
- Yalnızca kale saldırısı silahlarıyla yok edildi
*Canavar Çağırma
*Kaydırarak Asma-Bir Çağrı Kaydırma
*Hagiazo Dow Çağrı Kaydırma
*Manho Çağrı Kaydırma
*Cyclops Çağrı Kaydırma
Kale Komutanı
Kale Yardımcısı
- Sadece Kale Savaşı süreince, sadece bir kalenin içinde ve canavar çağırma kaydırmasını kullanarak canavar çağrılabilir.
- Oluşturulan kaydırmalar yalnızca kaydırmanın oluşturulduğu kalenin içinde kullanılabilir.
Kalenin Büyük Canavarı Summon Scroll - Çağırdıktan sonra HP 0 veya 20 dak'ya ulaştığında kaybolur *Ödüllü Canavar Çağrı Kaydırma
*Tai-Sui Çağrı Kaydırma
*Battle Golem Çağrı Kaydırma
*Genel Kıdemli Çağrı Kaydırma
*Öfke Bulutu Çağrı Kaydırma
Kale Komutanı
Kale Yardımcısı
- Kale Savaşı yapılmıyorken yalnızca Kale içinde kullanılabilir Kalenin Eşsiz Canavar Summon Scroll - Kaydırmayı kullanan Kale Komutanı ile aynı seviyede.
- Bir kale savaşı bittikten sonra, fethedilen guild liderin envanterine yalnızca 1 item verilebilir.
- İtemlerin verilmediği durumlar
- Guild başkanının envanterinin dolu olması
- Guild başkanı karakterinin oturumu kapatması
- Guild başkanı karakterinin kalenin doğru kasabasında olmaması
Kale savaşı işaretleri

Kale savaşı işaretleri kale savaşı sırasında kale içerisinde görüntülenir.
fortress_other1_1_1.jpg

Saldıran guild

① Dost guildin ID'si beyaz renkle işaretlenir.
② Dost guild kumandanın başı üzerinde beyaz kumandan işareti belirtilir.
③ Dost guild kumandan vekilinin başı üzerinde beyaz kumandan vekili işareti belirtilir.
④ Savunan düşman guildin ID'si kırmızı renkle işaretlenir.
⑤ Savunan düşman guild kumandanın başı üzerinde kırmızı kumandan işareti belirtilir.
⑥ Savunan düşman guild kumandan vekilinin başı üzerinde kırmızı kumandan vekili işareti belirtilir.
⑦ Saldıran düşman guildin ID'si mor renkle işaretlenir.
⑧ Saldıran düşman guild kumandanın başı üzerinde mavi kumandan işareti belirtilir.
⑨ Saldıran düşman guild kumandan vekilinin başı üzerinde mavi kumandan vekili işareti belirtilir.
⑩ Aynı partideyse ID'si yeşil renkle işaretlenir.
Savunan guild

① Dost guildin ID'si beyaz renkle işaretlenir.
② Dost guild kumandanın başı üzerinde beyaz kumandan işareti belirtilir.
③ Dost guild kumandan vekilinin başı üzerinde beyaz kumandan vekili işareti belirtilir.
④ Savunan düşman guildin ID'si kırmızı renkle işaretlenir.
⑤ Savunan düşman guild kumandanın başı üzerinde kırmızı kumandan işareti belirtilir.
⑥ Düşman guild kumandan vekilinin başı üzerinde kırmızı kumandan vekili işareti belirtilir.
⑦ Aynı partideyse ID'si yeşil renkle işaretlenir.
fortress_other1_2.jpg

Zafer

Tüm engelleri aşan guilde daha büyük ödüller verilir ve Kale Savaşında zaferini ilan eder. Eşsiz Canavar Summon Scroll nedir?
Bu scrolllar, alanda çağrılan canavarların avlandığı gibi eşsiz canavarları çağırır, eski kale savaşında kullanılan paralı askerlere benzemez

- Talimatlar
Depoya taşınamaz veya Özel bir Mağazada satılamaz. Sadece Komutan veya Komutan Yardımcısı tarafından kullanılabilir.
41 veya üstü karakterler tarafından kullanılabilir.
Çağrılan canavarlar uzun mesafe becerilerinin saldırı menzilini azaltma yetisine sahiptir.
Kale İtem Mağazasından elde edilebilir. Sadece Kalede kullanılabilir.

fortress_other1_3.jpg

- Kullanılabilir Summon Scrolllar
Taese Summon Scroll: Çin (Jangan/Donwhang/Hotan)
Ivory Genel Summon Scroll: Çin (Bandit/Black Curtain)

- Bir Ödül Olarak Elde Edilir
Summon Scrolllar işgal eden guild için sanatsal çalışma gerektirmeden bir ödül olarak elde edilebilir.
Kale Savaşının sonunda, 1 kaydırma işgal eden guildin Guild Liderinin envanterinde derhal sağlanır.
Guild Lideri oturum sonunda Kale içinde veya Kale kasabasında ise kaydırma yapılabilir. (Değiştirildi)
Eğer envanter dolu ise veya Guild Lideri oturumu kapatmışsa kaydırma yapılmaz. Bu kaydırma tekrar sağlanamaz. (Değiştirildi)
 
Üst

Turkhackteam.org internet sitesi 5651 sayılı kanun’un 2. maddesinin 1. fıkrasının m) bendi ile aynı kanunun 5. maddesi kapsamında "Yer Sağlayıcı" konumundadır. İçerikler ön onay olmaksızın tamamen kullanıcılar tarafından oluşturulmaktadır. Turkhackteam.org; Yer sağlayıcı olarak, kullanıcılar tarafından oluşturulan içeriği ya da hukuka aykırı paylaşımı kontrol etmekle ya da araştırmakla yükümlü değildir. Türkhackteam saldırı timleri Türk sitelerine hiçbir zararlı faaliyette bulunmaz. Türkhackteam üyelerinin yaptığı bireysel hack faaliyetlerinden Türkhackteam sorumlu değildir. Sitelerinize Türkhackteam ismi kullanılarak hack faaliyetinde bulunulursa, site-sunucu erişim loglarından bu faaliyeti gerçekleştiren ip adresini tespit edip diğer kanıtlarla birlikte savcılığa suç duyurusunda bulununuz.