- 30 May 2023
- 23
- 20
Adım 1: Ana Menü
Oyunun ana menüsünü oluşturmak için "menu.py" adında bir dosya oluşturun. Bu dosyada, kullanıcının oyunu başlatması, seçenekleri değiştirmesi veya oyunu kapatması gibi seçenekler yer almalıdır. Ana menüde birkaç seçenek belirleyin ve kullanıcıların bunları seçmesini sağlayın.
Oyunun ana menüsünü oluşturmak için "menu.py" adında bir dosya oluşturun. Bu dosyada, kullanıcının oyunu başlatması, seçenekleri değiştirmesi veya oyunu kapatması gibi seçenekler yer almalıdır. Ana menüde birkaç seçenek belirleyin ve kullanıcıların bunları seçmesini sağlayın.
Python:
import time
def main_menu():
print("Pacman Oyunu")
time.sleep(1) # 1 saniye bekleme
print("1. Oyuna Başla")
time.sleep(0.5) # 0.5 saniye bekleme
print("2. Seçenekleri Değiştir")
time.sleep(0.5) # 0.5 saniye bekleme
print("3. Oyundan Çık")
time.sleep(0.5) # 0.5 saniye bekleme
while True:
choice = input("Seçiminizi yapın: ")
if choice == "1":
start_game()
break
elif choice == "2":
options_menu()
break
elif choice == "3":
exit_game()
break
else:
print("Geçersiz seçim. Tekrar deneyin.")
def start_game():
print("Oyun başlatılıyor...")
# Oyunun başlatılması için gerekli kodlar buraya yazılır
def options_menu():
print("Seçenekler menüsü")
# Seçeneklerin değiştirilmesi için gerekli kodlar buraya yazılır
def exit_game():
print("Oyun kapatılıyor...")
# Oyunun kapatılması için gerekli kodlar buraya yazılır
main_menu()
Adım 2: Oyun Tahtası
Pacman oyunu, bir oyun tahtası kullanır. Bu tahtayı oluşturmak için "board.py" adında bir dosya oluşturun ve tahta boyutlarını belirleyin. Ayrıca, Pacman'in konumunu ve yönünü takip etmek için bir dizi veya bağlı liste kullanabilirsiniz.
Pacman oyunu, bir oyun tahtası kullanır. Bu tahtayı oluşturmak için "board.py" adında bir dosya oluşturun ve tahta boyutlarını belirleyin. Ayrıca, Pacman'in konumunu ve yönünü takip etmek için bir dizi veya bağlı liste kullanabilirsiniz.
Python:
class Board:
def __init__(self, width, height):
self.width = width
self.height = height
self.board = [[' ' for _ in range(width)] for _ in range(height)]
def draw(self):
print('+' + '-' * self.width + '+')
for row in self.board:
print('|' + ''.join(row) + '|')
print('+' + '-' * self.width + '+')
def update(self, x, y, symbol):
if self.is_valid_position(x, y):
self.board[y][x] = symbol
def is_valid_position(self, x, y):
return 0 <= x < self.width and 0 <= y < self.height
# Oyun tahtasını test etmek için örnek kullanım
if __name__ == '__main__':
board = Board(10, 10)
board.update(5, 5, 'P') # Örneğin Pacman'in 'P' sembolüyle temsil edildiğini varsayalım
board.update(3, 7, '*') # Örneğin yemlerin '*' sembolüyle temsil edildiğini varsayalım
board.draw()
Adım 3: Pacman ve Yemler
Pacman oyununda, Pacman yemleri yiyerek puan kazanır. Pacman'i ve yemleri oluşturmak için "pacman.py" ve "food.py" adında iki dosya oluşturun. Pacman'in boyutunu, renklerini, yönlerini ve diğer özelliklerini belirleyin. Ayrıca, yemleri rastgele bir konuma yerleştirin.
pacman.py ;
Pacman oyununda, Pacman yemleri yiyerek puan kazanır. Pacman'i ve yemleri oluşturmak için "pacman.py" ve "food.py" adında iki dosya oluşturun. Pacman'in boyutunu, renklerini, yönlerini ve diğer özelliklerini belirleyin. Ayrıca, yemleri rastgele bir konuma yerleştirin.
pacman.py ;
Python:
import pygame
import sys
# Ekran boyutu ve renk tanımlamaları
SCREEN_WIDTH = 640
SCREEN_HEIGHT = 480
BACKGROUND_COLOR = (0, 0, 0) # Siyah
class PacmanGame:
def __init__(self):
pygame.init()
self.screen = pygame.display.set_mode((SCREEN_WIDTH, SCREEN_HEIGHT))
pygame.display.set_caption("Pacman")
self.clock = pygame.time.Clock()
self.running = False
def start(self):
self.running = True
while self.running:
self.clock.tick(60)
for event in pygame.event.get():
if event.type == pygame.QUIT:
self.quit()
self.update()
self.draw()
def update(self):
# Oyun durumu güncellemeleri burada yapılır
pass
def draw(self):
self.screen.fill(BACKGROUND_COLOR)
# Oyun nesnelerinin çizimi burada yapılır
pygame.display.flip()
def quit(self):
pygame.quit()
sys.exit()
if __name__ == '__main__':
game = PacmanGame()
game.start()
food.py;
Python:
import pygame
import random
# Yem boyutu ve renk tanımlamaları
FOOD_SIZE = 20
FOOD_COLOR = (255, 255, 0) # Sarı
class Food:
def __init__(self, x, y):
self.x = x
self.y = y
def draw(self, screen):
pygame.draw.circle(screen, FOOD_COLOR, (self.x, self.y), FOOD_SIZE // 2)
@staticmethod
def generate_random_food(width, height):
x = random.randrange(FOOD_SIZE, width - FOOD_SIZE, FOOD_SIZE)
y = random.randrange(FOOD_SIZE, height - FOOD_SIZE, FOOD_SIZE)
return Food(x, y)
@staticmethod
def generate_multiple_food(width, height, count):
foods = []
for _ in range(count):
food = Food.generate_random_food(width, height)
foods.append(food)
return foods
Adım 4: Oyun Mantığı
Pacman oyununun temel mantığı, Pacman'in yemleri yiyerek puan kazanması ve hayaletlere yakalanmadan mümkün olduğunca uzun süre hayatta kalmasıdır. Oyun mantığını oluşturmak için "game.py" adında bir dosya oluşturun ve oyunun temel kurallarını, puanlama sistemini ve diğer özellikleri belirleyin.
Python:
import pygame
from pygame.locals import *
import sys
# Ekran boyutu ve renk tanımlamaları
SCREEN_WIDTH = 640
SCREEN_HEIGHT = 480
BACKGROUND_COLOR = (0, 0, 0) # Siyah
class PacmanGame:
def __init__(self):
pygame.init()
self.screen = pygame.display.set_mode((SCREEN_WIDTH, SCREEN_HEIGHT))
pygame.display.set_caption("Pacman")
self.clock = pygame.time.Clock()
self.running = False
# Oyuna ait değişkenler ve nesnelerin tanımlanması
self.player_pos = (SCREEN_WIDTH // 2, SCREEN_HEIGHT // 2)
self.player_speed = 5
def start(self):
self.running = True
while self.running:
self.clock.tick(60)
for event in pygame.event.get():
if event.type == QUIT:
self.quit()
elif event.type == KEYDOWN:
if event.key == K_UP:
self.move_player(0, -self.player_speed)
elif event.key == K_DOWN:
self.move_player(0, self.player_speed)
elif event.key == K_LEFT:
self.move_player(-self.player_speed, 0)
elif event.key == K_RIGHT:
self.move_player(self.player_speed, 0)
self.update()
self.draw()
def update(self):
# Oyun durumu güncellemeleri burada yapılır
pass
def draw(self):
self.screen.fill(BACKGROUND_COLOR)
# Oyun nesnelerinin çizimi burada yapılır
pygame.draw.circle(self.screen, (255, 255, 0), self.player_pos, 20)
pygame.display.flip()
def move_player(self, dx, dy):
self.player_pos = (self.player_pos[0] + dx, self.player_pos[1] + dy)
def quit(self):
pygame.quit()
sys.exit()
if __name__ == '__main__':
game = PacmanGame()
game.start()
Adım 5: Oyun Motoru
Child olarak, oyunun motorunu oluşturmanız gerekiyor. Bu engine, oyuncuların Pacman'i hareket ettirmelerini, yönlerini değiştirmelerini ve Pacman'in yemlerle etkileşime girmesini sağlar. Motoru oluşturmak için "engine.py" adında bir dosya oluşturun ve oyunun işleyişini sağlayacak fonksiyonları burada tanımlayın.
Child olarak, oyunun motorunu oluşturmanız gerekiyor. Bu engine, oyuncuların Pacman'i hareket ettirmelerini, yönlerini değiştirmelerini ve Pacman'in yemlerle etkileşime girmesini sağlar. Motoru oluşturmak için "engine.py" adında bir dosya oluşturun ve oyunun işleyişini sağlayacak fonksiyonları burada tanımlayın.
Python:
import pygame
from pygame.locals import *
import sys
# Ekran boyutu ve renk tanımlamaları
SCREEN_WIDTH = 640
SCREEN_HEIGHT = 480
BACKGROUND_COLOR = (0, 0, 0) # Siyah
class PacmanEngine:
def __init__(self):
pygame.init()
self.screen = pygame.display.set_mode((SCREEN_WIDTH, SCREEN_HEIGHT))
pygame.display.set_caption("Pacman")
self.clock = pygame.time.Clock()
self.running = False
# Oyuna ait değişkenler ve nesnelerin tanımlanması
self.player_pos = (SCREEN_WIDTH // 2, SCREEN_HEIGHT // 2)
self.player_speed = 5
def start(self):
self.running = True
while self.running:
self.clock.tick(60)
self.handle_events()
self.update()
self.draw()
def handle_events(self):
for event in pygame.event.get():
if event.type == QUIT:
self.quit()
elif event.type == KEYDOWN:
if event.key == K_UP:
self.move_player(0, -self.player_speed)
elif event.key == K_DOWN:
self.move_player(0, self.player_speed)
elif event.key == K_LEFT:
self.move_player(-self.player_speed, 0)
elif event.key == K_RIGHT:
self.move_player(self.player_speed, 0)
def update(self):
# Oyun durumu güncellemeleri burada yapılır
pass
def draw(self):
self.screen.fill(BACKGROUND_COLOR)
# Oyun nesnelerinin çizimi burada yapılır
pygame.draw.circle(self.screen, (255, 255, 0), self.player_pos, 20)
pygame.display.flip()
def move_player(self, dx, dy):
self.player_pos = (self.player_pos[0] + dx, self.player_pos[1] + dy)
def quit(self):
pygame.quit()
sys.exit()
if __name__ == '__main__':
engine = PacmanEngine()
engine.start()
Bu beş adımı takip ederek, Python'da Pacman oyununu oluşturabilirsiniz. Her adım için ayrı dosyalar oluşturarak kodunuzu daha düzenli ve yönetilebilir solidness getirebilirsiniz.
Evet konu tarzını fsKS`den aldım
Evet konu tarzını fsKS`den aldım