Tanrı Var Mı ? (Siz ne Düşünüyorsunuz)

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

DDarkStyle

Üye
21 Eyl 2021
163
27
ANONİM
Bize bu kadar güzel nimetler veren bizi yoktan var eden ALLAH 'a biz verdiklerinin karşılığında teşekkür ediyoruz. Biz ALLAH 'ı koşulsuz seviyoruz . ALLAH 'ta bize teşekkürümüz karşılığında daha çok güzel nimetler veriyor cennet gibi. Örneğin namaz kılarken şöyle niyet ederiz "Niyet ettim ALLAH 'ım sizin rızanız için öğlen namazını kılmaya " gibi. Yane cennet için veya başka bir şey için değil , ALLAH 'ın sevgisini ve rızasını kazanmak için .Bu konuda lütfen araştırma yapın bir şey kaybetmezsiniz ama pek çok şey kazanırsınız teşekkürler.
Mesela siz gerçekten içinizden gelerek müslümansınız muhtemelen fakat ben o cümleyi "inanırsam birşey kaybetmem inanmazsam eğer islam gerçek ise cennete gidemem" tarzı bir cümle kuran bir arkadaş için söyledim. Çıkar için inanmak bana doğru gelmiyor. Bu benim fikrim, bu konuda saygım sonsuz.
 

Eagleweb

Uzman üye
8 May 2021
1,412
620
Ayrıca Türkiye'de müslümanlık işinin nasıl işlediğini salak olmayan herkes görür. Şu an en müslüman gibi görünenler saman altından su yürütenlerdir. Ne çok inançlı bir ülkeymişiz biz.
Evet, maalesef siyasal islam var daha doğrusu dinler artık siyasal yönelimlerde kullnaılmakta.
 

gikaa123

Kıdemli Üye
26 Haz 2012
2,580
50
Örneğin ALLAH bize ısınalım, aydınlanalım , yemeklerimizi pişirelim diye ateşi yaratmıştır fakat insan elini ateşe sokup yakarsa ALLAH merhametsiz diyemez çünkü burada insan suçludur. ALLAH bize bıçak nimeti veriyor insan onla katil oluyor burada suçlu kimdir? ALLAH neslimiz için üremeyi ve cinsel isteği yaratıyor ,insan başkalarına tecavüz ediyor kimdir burada suçlu ?

Birde kabus görsek ve uyansak bir bardak su içsek hiçbirşey olmamış gibi hayatımıza devam ediyoruz. Cennete bize böyle gelecektir. ALLAH kimsenin hakkını yemez . Sabırlı olanlar için çok güzel nimetler vardır diye biliyorum bu konuda ve diğer dini konularda araştırma yapın lütfen aklınızdaki sorulara cevap bulun . Teşekkürler
İnsan tabiki suçlu. Afrikada doğan bir çocuğun yaşam şartları ve yaşayacakları ile avrupada doğan bir çocuğun yaşam şartları ve yaşayacakları malesef aynı olmuyor. Burda suçlu olan form doldurup doğacağı yeri veya aileyi seçemeyen çocuk mudur? değilse ve bu onun imtihanı ise 10 yaşındaki çocuğun yıllarca tecavüze uğrayıp intahara gitmesi mi imtihandır?
Sürekli araştıran birisiyim , sadece kuran okuyup islamı seçmek bana göre yanlış. İncili, tevratı vs. okuduktan sonra belki onlar daha doğru gelicek.
Söylediğim gibi günümüzde maalesef insanlar dini televizyonda "şu tarikata mensup olanları sorgu melekleri sorgulayamaz" diyen adamlardan öğrendikleri için çok yanlış lanse ediliyor ve cahil kalınıyor.
 
25 Haz 2021
149
14
14
Dark web
Merhaba,
Herkesin inanışı kendine aittir, istiyen inanır, istiyen inanmaz dinim İslam Bu konuda zorlama yapılamaz der Peki sizce tanrı var mı yok mu varsa neden yoksa neden lütfen birbirinizi kırmayın herkesin düşüncesine saygı duyalım...


bopcd2a.gif

Şu Youtube linkine bakmanızı ve hawking bu teorisi ile ilgili düşüncelerinizi merak ederim.


bopcd2a.gif
Kısacası ALLAH (C.C) HEP VARDI bunu uzatma bile kardeş
 

'GonzaLes

varsa şekerin patlayalım şekerim 🤪😘
17 Nis 2015
11,685
64
82
Kayseri
ben bu konuda matematiksel düşünüyorum şöyle ki iki durum var tanrının olma durumu ve olmama durumu
ilk durum tanrının olma durumunda inanırsanız
cennete
inanmazsanız cehenneme
(isimlere takılmayın cennet cehennem islamiyette olduğu için öyle dedim diğer dinlerde farklı isimler olabilir)
Gidersiniz. Yani inanmak size birşey kazandırır. İnanmamak ise size birşey kaybettirir.
Şimdi 2. olasılık tanrının olmama durumu
eğer tanrının varlığına inanırsanız tanrı olmadığı için elinize bişey geçmez.
Eğer tanrının varlığına inanmazsanız yine elinize birşey geçmez.
Sizse yukarıdakilerden hangisinde yaşadığınızı bilmiyorsunuz. Şimdi seçim vakti.
iki olasılık bize 4 sonuç çıkardı ve sonuçlarımızın hepsini olasılık dahilinde yorumlarsak
inanırsak
tanrının olma durumunda mükafat
tanrının olmama durumunda bişey olmaz
inanmazsak
tanrının olma durumunda ceza
tanrının olmama durumunda bişey olmaz.
Yani inanmazsan ceza alabilirsin veya birşey olmaz.
Ama inanırsan hediyesi olabilir veya yine birşey olmaz.
Seçim sizin :)
Ben en azından cezayı tamamen olasılıktan çıkarmak için tanrıya inanıyorum. :)
cebimde para yok ama var gibi söyleyeyim gibi bir mantığa gitti:ROFLMAO:
 

Virtual Gelin

Uzman üye
24 Ağu 2017
1,453
51
İstanbul
Örneğin ALLAH bize ısınalım, aydınlanalım , yemeklerimizi pişirelim diye ateşi yaratmıştır fakat insan elini ateşe sokup yakarsa ALLAH merhametsiz diyemez çünkü burada insan suçludur. ALLAH bize bıçak nimeti veriyor insan onla katil oluyor burada suçlu kimdir? ALLAH neslimiz için üremeyi ve cinsel isteği yaratıyor ,insan başkalarına tecavüz ediyor kimdir burada suçlu ?


Örneğin ALLAH bize ısınalım, aydınlanalım , yemeklerimizi pişirelim diye ateşi yaratmıştır fakat insan elini ateşe sokup yakarsa ALLAH merhametsiz diyemez çünkü burada insan suçludur. ALLAH bize bıçak nimeti veriyor insan onla katil oluyor burada suçlu kimdir? ALLAH neslimiz için üremeyi ve cinsel isteği yaratıyor ,insan başkalarına tecavüz ediyor kimdir burada suçlu ?

Birde kabus görsek ve uyansak bir bardak su içsek hiçbirşey olmamış gibi hayatımıza devam ediyoruz. Cennete bize böyle gelecektir. ALLAH kimsenin hakkını yemez . Sabırlı olanlar için çok güzel nimetler vardır diye biliyorum bu konuda ve diğer dini konularda araştırma yapın lütfen aklınızdaki sorulara cevap bulun . Teşekkürler


Öğretmen, öğrencisini sınava sokabilir bu öğretmenin hakkıdır .İmtihan da önemli olan doğru cevapları vermektir.

Birde ALLAH 1 iyiliğe 10 sevap verirken , 1 günah işledigimizde önce tövbe etmemizi bekler , birdaha bekler , birdaha bekler ve kişi tövbe etmezse o 1 günahı , 1 günah olarak yazar ve kişi ne zaman tövbe ederse o günahıda sevaba çevrilir. Yane ceheneme girmek için çok zor bir şeydir.


Fikrinize saygı duyuyorum . İsteyen inanır isteyen inanmaz. Tanrının varlığıyla ilgili şüpheniz varsa bir şey kaybedeceğinizi sanmıyorum ufak bir araştırma yapabilirsiniz. Müslümanlarda ne düşünüyor bu konuda diye. En azından genel kültür bilgisi . Teşekkürler tekrardan.
Tanrı her şeyin nedeni ise, kötülüklerinde nedenidir, bu durumda kötüdür ; kötülüklerin nedeni değilse, her şeyin nedeni değildir, bu durumda da zayıftır ve acizdir. Tanrı kötülüğe engel olmak istiyor ama olamıyor mu? O zaman zayıf ve acizdir. Engel olabiliyor ama istemiyor mu? O zaman kötüdür. Hem olabiliyor hem de istiyor mu? O zaman evrende neden kötülük vardır? Konularına ilerliyor hocam söylemleriniz.

Not : Kitaptan alıntıladım. Müslümanım Tanrıyı inkar etmiyorum ama sürekli varlığını da sorgularım
 
Son düzenleme:

Dolyetyus

International Team Leader
21 Nis 2020
924
102
Leiden
Nesnel konusacak olursak; bilime inanan ve bilimle iç içe olan birisi olarak -bakin bilen degil, inanan. Çunku hicbir seyi kesin olarak bilemezsiniz. En azindan bilimde bu boyledir.- soyleyebilirim ki su an elimizdeki hicbir veri ne bir yaraticiyi yalanliyor, ne de varligi yonunde isaret ediyor. Yani bu sorunun cevabi nesnel olarak belirsizdir. Inanmak ve bilmek farkli seyler oldugu icin pekala tanriya inaniyor veya inanmiyor olabilirsiniz. Lakin burada ekleme yapmak istedigim konu semavi dinlerdir (EN: Abrahamic religions). Elimizdeki bilimsel ve rasyonel tum veriler bu uc semavi dini de curutuyor. Lakin islamin, hristiyanligin veya yahudiligin hem bilimsel camiada yalanlanabilmesi hem de felsefik alanda anti argumanlara karsi duzgun cevap verememesi insanlarin bunlara inanmasina engel degil. Isteyen istedigine inanir. Insanlari rahatsiz etmediginiz surece istediginizi yapin. Yani dinci degil, dindar olun. Gerisi onemli degil. Zaten olunce goruruz Allah mi varmis, Zeus mu varmis, Tengri mi varmis, yoksa hepsinden farkli bir seyler mi var (veya yok(?)). Tanrinin varligina veya yokluguna kanit bulan varsa beni haberdar etsin.
 

3vn2odzn

İstihbarat Tim Deneyimli
17 Ocak 2019
1,181
203
15
Loxcey Sixs
Bence var, ben inanıyorum. Kendi görüşümü açıklayacağım. Fakat tanrı demek istemem o yüzden Allah diyeceğim siz anlarsınız zaten. Öncelikle video olarak bıraktığın teoriden gireyim, bahsi geçtiğine göre ortada nötr bir madde var ve biz bunu kullanıp farklı 2 alan oluşturuyoruz, ve bu alanları tekrardan birleştirirsek yeniden nötr maddeye tamamlanıyor. Fakat nötr madde sonuç olarak mevcuttaki bir varlık oluyor. Kainat bigbang ile oluşuyor, tamam bu da yaratılma şekli. Fakat bilimin kainatın bigbang ile oluştuğunu söylemesi yüzlerce soruyu yanıtsız bırakarak bir işe yaramıyor. Hiç bir zaman hiç bir şeyden bir şey oluşmaz. İllaki bir şeyin son olarak bağlandığı bir nokta vardır. Tamam güzel, son olarak bağlandığı nokta Allah. Fakat hiç bir şeyden bir şey olmuyorsa Allah nasıl oluştu? Cevap basit, varlık kavramı sadece kainat için geçerli bir temel. Allah kainatın dışında ve görmediğimiz için bilemeyeceğimiz bir yapının içinde. Yani varlık, hatta zaman kavramları bile orada geçerli olmayabilir. İkinci soru olarak neden kainat yaratıldı? diyebiliriz. Allah mantıken önce melekleri sonra cinleri sonra hayvanları ve son olarak da insanları yaratmıştır. Yaratılan her canlı için farklı türde yaşam alanları vardır. İnsan, Allah ile benzer yani Allah'ın özelliklerinden küçük parçalara sahiptir. Örnek olarak merhamet ya da diğer duygular. İnsanlar yapabildikleri şeyleri sergilemek ister. Allah da aynı şekilde varlıkları yapabildiklerini göstermek istediğinden yaratmıştır. Sadece insanı yaratmayıp başka canlılar yaratmasının sebebi de yapabildiklerinin farklı yapıda canlılar tarafından algılanabilecek olmasıdır. Yani insan bir boyutu, cinler ya da hayvanlarda bir boyutu algılayıp görebilir. Ayrıca bir canlı yaratıldıysa zaten yaratılmak istemektedir. Ve her canlının birbirlerine bir faydası dokunur. Örnek olarak bazı böcekler toprakların içerisinde barınarak ihtiyaçları karşılarlar fakat aynı zamanda bilmeden toprağı havalandırıp bitkiler için uygun bir yaşam alanı oluştururlar. Bu da iyi bir örnek. Aklıma gelen birkaç şeyi yazdım, aklıma gelmeyen sorun varsa sorabilirsin.
 
28 Haz 2021
129
45
Tanrı her şeyin nedeni ise, kötülüklerinde nedenidir, bu durumda kötüdür ; kötülüklerin nedeni değilse, her şeyin nedeni değildir, bu durumda da zayıftır ve acizdir. Tanrı kötülüğe engel olmak istiyor ama olamıyor mu? O zaman zayıf ve acizdir. Engel olabiliyor ama istemiyor mu? O zaman kötüdür. Hem olabiliyor hem de istiyor mu? O zaman evrende neden kötülük vardır? Konularına ilerliyor hocam söylemleriniz.

Not : Kitaptan alıntıladım. Müslümanım Tanrıyı inkar etmiyorum ama sürekli varlığını da sorgularım
Öğretmenin seni sınava soktuğunda yanlış cevap vermene izin vermese, hem sınamak isteyip hem de sınanmana mani olması saçmadır. İmtihan mantığına terstir . ALLAH her olaya müdahale ederse insanın iradesinin önemi kalmaz saf dışı olur böylece imtihanda ortadan kalkar
 
28 Haz 2021
129
45
Mesela siz gerçekten içinizden gelerek müslümansınız muhtemelen fakat ben o cümleyi "inanırsam birşey kaybetmem inanmazsam eğer islam gerçek ise cennete gidemem" tarzı bir cümle kuran bir arkadaş için söyledim. Çıkar için inanmak bana doğru gelmiyor. Bu benim fikrim, bu konuda saygım sonsuz.
Örneğin sokakta kalan aç susuz hasta birisiniz . Hayır sever bir zengin iş adamı size ev araba yemek alsa yeterince parada verse bu adama teşekkür etmemek nankörlük olmaz mı? ALLAH bize kimsenin veremeyeceği kolu bacağı iradeyi hayatı vermiş ve daha fazlasını da bize teşekkür babında ibadet ediyoruz. Öyle düşünebilirsiniz. Yane verecekleri için değil verdikleri için aslında
 
28 Haz 2021
129
45
Mesela siz gerçekten içinizden gelerek müslümansınız muhtemelen fakat ben o cümleyi "inanırsam birşey kaybetmem inanmazsam eğer islam gerçek ise cennete gidemem" tarzı bir cümle kuran bir arkadaş için söyledim. Çıkar için inanmak bana doğru gelmiyor. Bu benim fikrim, bu konuda saygım sonsuz.
Örneğin sokakta kalan aç susuz hasta birisiniz . Hayır sever bir zengin iş adamı size ev araba yemek alsa yeterince parada verse bu adama teşekkür etmemek nankörlük olmaz mı? ALLAH bize kimsenin veremeyeceği kolu bacağı iradeyi hayatı vermiş ve daha fazlasını da bize teşekkür babında ibadet ediyoruz. Öyle düşünebilirsiniz. Yane verecekleri için değil verdikleri için aslında
Bence var, ben inanıyorum. Kendi görüşümü açıklayacağım. Fakat tanrı demek istemem o yüzden Allah diyeceğim siz anlarsınız zaten. Öncelikle video olarak bıraktığın teoriden gireyim, bahsi geçtiğine göre ortada nötr bir madde var ve biz bunu kullanıp farklı 2 alan oluşturuyoruz, ve bu alanları tekrardan birleştirirsek yeniden nötr maddeye tamamlanıyor. Fakat nötr madde sonuç olarak mevcuttaki bir varlık oluyor. Kainat bigbang ile oluşuyor, tamam bu da yaratılma şekli. Fakat bilimin kainatın bigbang ile oluştuğunu söylemesi yüzlerce soruyu yanıtsız bırakarak bir işe yaramıyor. Hiç bir zaman hiç bir şeyden bir şey oluşmaz. İllaki bir şeyin son olarak bağlandığı bir nokta vardır. Tamam güzel, son olarak bağlandığı nokta Allah. Fakat hiç bir şeyden bir şey olmuyorsa Allah nasıl oluştu? Cevap basit, varlık kavramı sadece kainat için geçerli bir temel. Allah kainatın dışında ve görmediğimiz için bilemeyeceğimiz bir yapının içinde. Yani varlık, hatta zaman kavramları bile orada geçerli olmayabilir. İkinci soru olarak neden kainat yaratıldı? diyebiliriz. Allah mantıken önce melekleri sonra cinleri sonra hayvanları ve son olarak da insanları yaratmıştır. Yaratılan her canlı için farklı türde yaşam alanları vardır. İnsan, Allah ile benzer yani Allah'ın özelliklerinden küçük parçalara sahiptir. Örnek olarak merhamet ya da diğer duygular. İnsanlar yapabildikleri şeyleri sergilemek ister. Allah da aynı şekilde varlıkları yapabildiklerini göstermek istediğinden yaratmıştır. Sadece insanı yaratmayıp başka canlılar yaratmasının sebebi de yapabildiklerinin farklı yapıda canlılar tarafından algılanabilecek olmasıdır. Yani insan bir boyutu, cinler ya da hayvanlarda bir boyutu algılayıp görebilir. Ayrıca bir canlı yaratıldıysa zaten yaratılmak istemektedir. Ve her canlının birbirlerine bir faydası dokunur. Örnek olarak bazı böcekler toprakların içerisinde barınarak ihtiyaçları karşılarlar fakat aynı zamanda bilmeden toprağı havalandırıp bitkiler için uygun bir yaşam alanı oluştururlar. Bu da iyi bir örnek. Aklıma gelen birkaç şeyi yazdım, aklıma gelmeyen sorun varsa sorabilirsin.
Elinize sağlık
 

MerryGo

Yeni üye
19 May 2021
48
15
ben bu konuda matematiksel düşünüyorum şöyle ki iki durum var tanrının olma durumu ve olmama durumu
ilk durum tanrının olma durumunda inanırsanız
cennete
inanmazsanız cehenneme
(isimlere takılmayın cennet cehennem islamiyette olduğu için öyle dedim diğer dinlerde farklı isimler olabilir)
Gidersiniz. Yani inanmak size birşey kazandırır. İnanmamak ise size birşey kaybettirir.
Şimdi 2. olasılık tanrının olmama durumu
eğer tanrının varlığına inanırsanız tanrı olmadığı için elinize bişey geçmez.
Eğer tanrının varlığına inanmazsanız yine elinize birşey geçmez.
Sizse yukarıdakilerden hangisinde yaşadığınızı bilmiyorsunuz. Şimdi seçim vakti.
iki olasılık bize 4 sonuç çıkardı ve sonuçlarımızın hepsini olasılık dahilinde yorumlarsak
inanırsak
tanrının olma durumunda mükafat
tanrının olmama durumunda bişey olmaz
inanmazsak
tanrının olma durumunda ceza
tanrının olmama durumunda bişey olmaz.
Yani inanmazsan ceza alabilirsin veya birşey olmaz.
Ama inanırsan hediyesi olabilir veya yine birşey olmaz.
Seçim sizin :)
Ben en azından cezayı tamamen olasılıktan çıkarmak için tanrıya inanıyorum. :)
Teşekkürler Blaise Pascal
 

Eagleweb

Uzman üye
8 May 2021
1,412
620
Tamam inanmaya bilirsin saygı duyuyom ama konu açıp bunu sorman çok saçma 🙂
Merhaba,
Daha önceki mesajları okumadan keşke benim inanmadığıma dair teşhis koymasaydınız çünkü diğer yorumları okumadığınız ortada, ayrıca off topic boş sohbetler vb. için açılır, saçma gelmiş olabilir size ama bir çok kişinin dikkatini çeken bir konu ve bir çok arkadaşımız farklı sorular sordu ve farkı cevaplar buldu :)
 

CrOx1n

Anka Red Team
13 May 2021
333
343
Konuma Gerek Yok Herkes Yolunda
Tanrı her şeyin nedeni ise, kötülüklerinde nedenidir, bu durumda kötüdür ; kötülüklerin nedeni değilse, her şeyin nedeni değildir, bu durumda da zayıftır ve acizdir. Tanrı kötülüğe engel olmak istiyor ama olamıyor mu? O zaman zayıf ve acizdir. Engel olabiliyor ama istemiyor mu? O zaman kötüdür. Hem olabiliyor hem de istiyor mu? O zaman evrende neden kötülük vardır? Konularına ilerliyor hocam söylemleriniz.

Not : Kitaptan alıntıladım. Müslümanım Tanrıyı inkar etmiyorum ama sürekli varlığını da sorgularım
Dostum dünde söyledim o zman cennet ve cehennemin anlamı ve
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst

Turkhackteam.org internet sitesi 5651 sayılı kanun’un 2. maddesinin 1. fıkrasının m) bendi ile aynı kanunun 5. maddesi kapsamında "Yer Sağlayıcı" konumundadır. İçerikler ön onay olmaksızın tamamen kullanıcılar tarafından oluşturulmaktadır. Turkhackteam.org; Yer sağlayıcı olarak, kullanıcılar tarafından oluşturulan içeriği ya da hukuka aykırı paylaşımı kontrol etmekle ya da araştırmakla yükümlü değildir. Türkhackteam saldırı timleri Türk sitelerine hiçbir zararlı faaliyette bulunmaz. Türkhackteam üyelerinin yaptığı bireysel hack faaliyetlerinden Türkhackteam sorumlu değildir. Sitelerinize Türkhackteam ismi kullanılarak hack faaliyetinde bulunulursa, site-sunucu erişim loglarından bu faaliyeti gerçekleştiren ip adresini tespit edip diğer kanıtlarla birlikte savcılığa suç duyurusunda bulununuz.