VALORANT'a Sor #6

Suskun

Kıdemli Üye
23 Ocak 2012
2,767
679
Germany
askval6_banner.jpg


Oyundaki sesler bazen tuhaflaşıyor. Mesela, ayak sesleri olduğundan daha yakında duyuluyor ya da seslerin olduğundan farklı bir yerden geldiğini sanıyorum! Kafayı mı yiyorum? Yoksa VALORANT seslerle ilgili bir şeyleri farklı mı yapıyor?

Ayak seslerinin duyulacağı mesafe, oyuncuların düşmanın ayak seslerini duyarak tehlikeli bir duruma düşmeden önce yetenek kullanmasına veya silahını kuşanmasına olanak tanıyacak şekilde belirlendi.


Ben de insanların, ayak seslerinin ne kadar uzakta olduğunu anlamakta güçlük çektiğiyle ilgili geribildirimler aldım ki bunda doğruluk payı var. Biz ayak seslerinin uzaklığı belli etmesinden ziyade net bir şekilde duyulabilmesini amaçladık. Yani ayak sesi seviyesi uzaklığa göre çok fazla azalıp artmıyor. Bunun birkaç sebebi var. Birinci sebep, yeteneklerin kullanıldığı ve takım arkadaşlarınızın konuşmalarını bol bol duyduğunuz hengâmelerde ayak seslerinin arada kaynayıp gitmemesini sağlamak.


Kendi içimizde yürüttüğümüz testler sırasında, size doğru ancak koşarak gelmiş olabilecek biri tarafından öldürülmenin gerçekten çok sinir bozucu olduğunu gördük. Bu durum harita içindeki rotasyon zamanlamalarını takip eden ve takımıyla iyi bir iletişim içinde olan oyuncular için özellikle kötü oluyordu.


Ayrıca, oyunumuzun çok farklı ortamlarda oynanacağını da biliyoruz. Mesela, Kuzey Amerika oyuncuları sessiz bir odada oynayarak tüm sesleri ayrıntılı bir şekilde duymaya alışıkken Çin veya Kore'de sesli bir internet kafe ortamında oynanıyor olabilir. Bu durumda daha kısık sesli ama düşmanın uzaklığını belli eden ayak sesleri duyulamaz. Profesyonel bir oyuncu değilim ama gürültülü stadyumlarda oynayan espor oyuncularının da (umarım o günleri de görürüz!) ses netliğini daha çok önemseyeceğini düşünüyorum.


Başka bir sebep de oyuncuların rekabet ederken çok hafif sesleri bile duyabilmek için oyunun sesini rahatsız edici derecede açmasını veya dış sesleri bastırmak için harici bir DSP donanımı kullanmalarını (ki bu bazı başka FPS oyunları için yapılıyor) istemiyor olmamız. Oyun tasarımcıları bir bilgiye sahip olmanızı istiyorsa, bizler de o bilgiye net bir şekilde erişebilmenizi istiyoruz.


Ayak seslerinin mesafeye göre azalma oranının düşük olmasının bazı götürüleri olsa da bence elde edilen avantajlar daha önemli.


Panoramik seslerin yönüyle ilgili hem kendi içimizden hem de oyunculardan geribildirimler aldık. Geçmişte tasarımı, birden fazla görüş noktasından çekilen videolarla oynanış testine tabi tuttuğumuzda panoramik sesler açısından herhangi bir yanlışlığa rastlamadık.


Şu anda oyun sesleri stereo; yani sol önünüzde 45 derecelik açıdan gelen bir sesle sol arkanızda 45 derecelik açıdan gelen ses arasında hiçbir fark yok. Bazı oyuncular bu farkı algılayabilmeyi istiyor ancak bu şu an için mümkün değil.


Ayrıca, kulaklıkların "7.1" modunu açmak da bu duruma yardımcı olmaz. Kulaklıkların stereo sesi 7.1'e çevirmesine imkân yok; üstelik 3 boyutluluk hissini çok daha kötü hale getirebilir!


7z0AWK.png


KaynaK
 
Üst

Turkhackteam.org internet sitesi 5651 sayılı kanun’un 2. maddesinin 1. fıkrasının m) bendi ile aynı kanunun 5. maddesi kapsamında "Yer Sağlayıcı" konumundadır. İçerikler ön onay olmaksızın tamamen kullanıcılar tarafından oluşturulmaktadır. Turkhackteam.org; Yer sağlayıcı olarak, kullanıcılar tarafından oluşturulan içeriği ya da hukuka aykırı paylaşımı kontrol etmekle ya da araştırmakla yükümlü değildir. Türkhackteam saldırı timleri Türk sitelerine hiçbir zararlı faaliyette bulunmaz. Türkhackteam üyelerinin yaptığı bireysel hack faaliyetlerinden Türkhackteam sorumlu değildir. Sitelerinize Türkhackteam ismi kullanılarak hack faaliyetinde bulunulursa, site-sunucu erişim loglarından bu faaliyeti gerçekleştiren ip adresini tespit edip diğer kanıtlarla birlikte savcılığa suç duyurusunda bulununuz.