İPUCU

Kriptografi - Şifreleme Şifreleme Ve Şifreleme Sistemleri Hakkında Her şey.

Seçenekler

ROT13(Sezar) Şifreleme Algoritması Nedir ve Nasıl Çözülür?//The Hacker

15-07-2018 11:45
#1
Üyelik tarihi:
03/2017
Mesajlar:
2.945
Teşekkür (Etti):
201
Teşekkür (Aldı):
914
Konular:
87
Ticaret:
(0) %
Öncelikle Herkese İyi Haftasonları Bu Yazımda "Rot13" (Sezar) Şifreleme Tekniğinden Bahsedicem Olabildiğince Detaya Girmeye Çalışıcam Örnekler Vericem.Rot13 ilk başta bununla başlayıp sizinle diğer şifreleme türlerinide öğrenerek gidicez. Konunun Uzamaması Açısından Başlıyalım.


Rot13 Şifreleme Tekniği Nedir ?


Rot 13 yani "SEZAR" şifreleme türü. Aslında Sezar şifreleme türü tüm şifreleme tekniklerinin en basitidir. Sezar ile Rot13 şifreleme türü farklı konulardır fakat mantık olarak aynılardır Anlatmak Gerekir İse. Jül Sezar Dünya'daki en etkili liderlerden birisidir kendisi aynı zamanda bir "Yazar ve bir Hatip'tir.(Hatip:Toplum Karşısında Etkili, Düzgün ve Açık Konuşabilen Söylev Yeteneği Güçlü Olan Kişilere Denir.) Jül Sezar birçok savaşa katılmıştır katıldığı savaşlarda önemli bilgileri "Yazar"lığınında verdiği bilgiye sahip olarak "ŞİFRELEME YÖNTEMİ" kullanarak gizlemektedir ve bu şekilde yollamaktadır. Bu şifreleme türünede kendi adını vermiştir "Sezar Şifreleme Tekniği". Peki Nedir Bu "Sezar Şifreleme Tekniği" . Sizin şifrelemek istediğiniz bir kelime var farzedelim misal olarak benim şifrelemek istediğim kelime "Hello Friend" olsun bizim bu kelimeyi şifreleyebilmemiz için bir değer belirlememiz gerekli bu değer bir rakam olmalı ben bu değerimi "5" seçiyorum verdiğimiz değer "5" o halde şifrelemek istediğim kelimedeki her harfi kendi değerinden 5 sonraki harfe taşıyorum. Ve şifrelemek istediğimiz kelime olan "Hello Friend" kelimesi bu hale dönüştü "mjqqt kwnjsi" evet aslında bu kadar basit fakat dikkat etmemiz gereken kısım ben burada "Türk Alfabesi" kullanmıyorum "İngiliz Alfabesi" kullanıyorum. Bu örnekten anlamayanlar için birde görsel bir örnek verelim. Tekrardan Bir kelime seçiyoruz ve yine bir değer seçiyoruz benim kelimem bu sefer bir özel isim "Burak" ve bu sefer "TÜRK Alfabesi" kullanalım. Vericeğim değer ise bu sefer "3" çözümüne geçelim o zaman;



bu sefer biz çözelim "Burak" kelimesini harflere ayıralım "b" "u" "r" "a" "k" şimdi her bir harfi keni değerindinden "3" sonraki harfe taşıyalım "b" kendi değerinden 3 sonraki harfe taşıyalım "e" diğer harfe geçelim "e" harfi artık cebimizde
"b"-"e"
"u"-"z"
"r"-"u"
"a"-"d"
"k"-"n"
Heh çok kolaymış diyorsunuzdur hayla fakat Jül Sezar bu kadar basit bir algoritma tutmuş olamaz değil mi ? biraz daha zorlaştıralım o vakit.
Burada biraz kafanız karışabilir olabildiğince anlaşılır yazmaya çalışıcam dediğim gibi biraz daha zorlaştırıcam işleri. Bu sefer bir kelime atıyalım bu sefer göndericeğimiz mesaj
"Türkiye Büyük Millet Meclisi" olucak Atamız "Mustafa Kemal Atatürk" TBBM'yi 1920 yılında açtı konumuzla bağdaştırırsak yani şifrelemeye döker isek;
T-1-U
B-9-I
B-2-Ç
M-0-M
bu kadar bide "Cumhuriyet" kelimesini alalım "Cumhuriyet" Atam'ız Mustafa Kemal Atatürk Önderliğinde 1923 Yılında İlan Edilmiştir. Aynı şekilde bunu yapalım bu sefer daha anlaşılır olması için.
şifresiz C U M H U R İ Y E T
anahtar 1 9 2 3 1 9 2 3 1 9
şifreli Ç D O J Ü A K B F Ç
Artık anlamışsınızdır inşallah öyle umuyorum.Şimdi asıl konumuza geçelim yani "Rot13" aslında yukarıdaki örneklerden sonra anlatmama gerek kalmadı gibi ama yinede anlamayanlar için anlatayım yukarıda da dediğim gibi "Sezar Şifreleme" ve "Rot13" aynı mantıkdadır tek fark değeri siz vermiyorsunuz değer zaten verilmiş değerde isminden anlıyacağınız üzere "13"
İngiliz alfabesi kullanılır genel olarak görselde her harfin kendi değerinden "13" sonraki harfe taşınmış halini görüceksiniz ve birde örnek görüceksiniz.

ve birde biz bir örnek çözelim
bu sefer kelimemiz nickim yani "THE HACKER" değerimizde yukarıda da belirttiğim gibi "13" dediğim gibi genel olarak ingiliz alfabesi kullanılır bundan nickimin
Rot13 şifreleme algoritması ile şifrelenmiş hali "GUR UNPXRE" oldu.ayrıca herkesin merak ettiği şey nasıl çözeriz
ROT13 ÇÖZÜMÜ
Aslında Tek Yapıcağınız Şey Yukarıdaki Alfabeyi Kullanarak Çözmek.
Programcılar içinde "ROT13 ŞİFRELEYİCİ" Verelim benim kodlamam değildir vakitim yoktu Php ile kodlanmıştır.

Kod:
PHP

<?php
function rot13($sifrelenecek) {
	$kaynak = 'abcdefghijklmnopqrstuvwxyzABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ';
	$hedef = 'nopqrstuvwxyzabcdefghijklmNOPQRSTUVWXYZABCDEFGHIJKLM';
	$yenikelime = strtr($sifrelenecek, $kaynak, $hedef);
	return $yenikelime;
}

$veri='yakuter';
echo 'Orjinal veri : <b>'.$veri.'</b><br>';
echo 'Şifrelenmiş hali: <b>'.rot13('yakuter').'</b>'; ?>
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
function rot13($sifrelenecek) {
	$kaynak = 'abcdefghijklmnopqrstuvwxyzABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ';
	$hedef = 'nopqrstuvwxyzabcdefghijklmNOPQRSTUVWXYZABCDEFGHIJKLM';
	$yenikelime = strtr($sifrelenecek, $kaynak, $hedef);
	return $yenikelime;
}
 
$veri='yakuter';
echo 'Orjinal veri : <b>'.$veri.'</b><br>';
echo 'Şifrelenmiş hali: <b>'.rot13('yakuter').'</b>'; ?>
Konu bu kadardı olabildiğince anlaşılır yazmaya çalıştım inşallah anlamışsınızdır birilerine ufak bi yardımım bile dokunmuşsa ne mutlu bana. Ayrıca Nasıl "Rot13" Şifreleriz Diye Soranlar Var İse https://www.rot13.com/ Bu Linke Girerek Şifrelemeyi Zahmetsiz Yapabilirsiniz Ama Bana Göre Kendi Şifrelemeniz Daha İyi Olucaktır.
Kullanıcı İmzası
Oğlum bence de dünya batsın, artık dönmeyi falan bıraksın
Konu THE HACKER 21 tarafından (15-07-2018 12:17 Saat 12:17 ) değiştirilmiştir.

15-07-2018 11:49
#2
M3m0ry - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üye
Üyelik tarihi:
06/2017
Mesajlar:
3.486
Teşekkür (Etti):
8253
Teşekkür (Aldı):
1021
Konular:
234
Ticaret:
(0) %
İlginçmiş. Elllerinize Emeğinize Sağlık Hocam.
Kullanıcı İmzası
15-07-2018 12:12
#3
Aspect's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üye
Üyelik tarihi:
03/2017
Nereden:
Ankara
Mesajlar:
1.073
Teşekkür (Etti):
421
Teşekkür (Aldı):
394
Konular:
68
Ticaret:
(0) %
Ellerine sağlık kardeşim, çok iyi konu çıkarmışsın.
Kullanıcı İmzası
Varlığım, Türk varlığına armağan olsun.
15-07-2018 12:24
#4
ATABÖRÜ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üye
Üyelik tarihi:
07/2017
Nereden:
Ötüken
Yaş:
82
Mesajlar:
3.370
Teşekkür (Etti):
950
Teşekkür (Aldı):
903
Konular:
303
Ticaret:
(0) %
Ellerine sağlık hocam güzel çalışma.
Kullanıcı İmzası
Ey Türk milleti! Kendine dön! Sen yükseltmiş Bilge Kağan'ına, hür ve müstakil ülkene karşı hata ettin, kötü duruma düşürdün. Milletin adı, sanı yok olmasın diye Türk milleti için gece uyumadım, gündüz oturmadım. Kardeşim Kül Tegin ve iki şad ile ölesiye bitesiye çalıştım.
15-07-2018 12:25
#5
Spaax - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Tamamen Forumdan Uzaklaştırıldı
Üyelik tarihi:
12/2017
Nereden:
Türkiye
Mesajlar:
1.534
Teşekkür (Etti):
159
Teşekkür (Aldı):
171
Konular:
126
Ticaret:
(0) %
hocam çok paylaşıldı bu konular.
artık herkes biliyor.
bit nedir bitlere nasıl ayrılır? bunu heryerde arıyom biliyorsanız bununda konusunu açarmısınız.
15-07-2018 12:27
#6
Banjamen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üye
Üyelik tarihi:
09/2015
Mesajlar:
1.987
Teşekkür (Etti):
602
Teşekkür (Aldı):
354
Konular:
110
Ticaret:
(0) %
Ellerine sağlık kadim dostum
Kullanıcı İmzası
Vatan, bize kılıcımızın ekmeğidir.


15-07-2018 12:27
#7
Üyelik tarihi:
03/2017
Mesajlar:
2.945
Teşekkür (Etti):
201
Teşekkür (Aldı):
914
Konular:
87
Ticaret:
(0) %
Alıntı:
Spaax´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
hocam çok paylaşıldı bu konular.
artık herkes biliyor.
bit nedir bitlere nasıl ayrılır? bunu heryerde arıyom biliyorsanız bununda konusunu açarmısınız.
Haftaya Açıcağım Konuyu Belirledin Güzel Anlatım Bulamadım Tht'de Açayım Dedim.
Kullanıcı İmzası
Oğlum bence de dünya batsın, artık dönmeyi falan bıraksın
15-07-2018 12:51
#8
kzlsn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üye
Üyelik tarihi:
07/2017
Nereden:
AllSafe
Mesajlar:
921
Teşekkür (Etti):
208
Teşekkür (Aldı):
103
Konular:
97
Ticaret:
(0) %
Elinize Sağlık .
15-07-2018 12:53
#9
atmaca7887 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üye
Üyelik tarihi:
12/2017
Nereden:
-
Mesajlar:
2.293
Teşekkür (Etti):
288
Teşekkür (Aldı):
354
Konular:
128
Ticaret:
(0) %
Ellerine sağlık.
15-07-2018 13:11
#10
Üyelik tarihi:
01/2018
Yaş:
22
Mesajlar:
1.501
Teşekkür (Etti):
1721
Teşekkür (Aldı):
763
Konular:
123
Ticaret:
(0) %
Güzel konu olmuş eline sağlık.
Kullanıcı İmzası
Eski Anka(Saldırı Timi) Üyesi (Tümgeneral)

Bookmarks


« Önceki Konu | Sonraki Konu »
Seçenekler

Yetkileriniz
Sizin Yeni Konu Acma Yetkiniz var yok
You may not post replies
Sizin eklenti yükleme yetkiniz yok
You may not edit your posts

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodları Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Kapalı
Refbacks are Kapalı