İPUCU

Sağlık Sağlık Dünyasından Haberler

Seçenekler

Çarpıntı deyip geçmeyin

ShêkiL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üye
Üyelik tarihi:
07/2008
Nereden:
Nicomedia
Yaş:
29
Mesajlar:
1.844
Konular:
975
Teşekkür (Etti):
0
Teşekkür (Aldı):
18
Ticaret:
(0) %
13-08-2008 14:59
#1
Çarpıntı deyip geçmeyin
Çarpıntı deyip geçmeyin




Aşağı yukarı herkes, çarpıntının ne olduğunu bilir. Kalp atımlarının belirgin bir biçim aldığı bu durumu anlatmak için "yüreğim göğsümden fırlayacakmış gibi oldu" ya da "yüreğim ağzıma geldi" gibi deyimler sık kullanılır. Çarpıntılar çok değişik biçimlerde görülebilir.

NEDENLERİ ÇEŞİTLİDİR
Otobüse yetişmek için hızla koşarsanız veya 2 kat merdiveni çabuk çıkmışsanız, kalbinizin çok hızlı ve güçlü bir biçimde vurduğunu hissedersiniz. Bu bütünüyle normaldir. Ama evinizde, koltuğunuzda rahatça otururken veya yatağınızda dinlenirken aynı şey olursa, bunu anormal saymakta haklı olursunuz. Tıp dilinde palpitasyon denilen çarpıntının nedenleri çeşitlidir. Bir kalp hastalığı söz konusu değilse; aşırı yorgunluk, fazla sigara içmek, alkol, sinirlenmek, kansızlık, havasız yerde uzun süre kalmak, hazımsızlık, çay, kahve veya zehirlenmelerden kaynaklanabilir.

HASTALIK HABERCİSİ
Çarpıntı bazen vücuttaki başka önemli bir hastalığın bulgusu da olabilir. Örneğin hipertansiyona bağlı çarpıntılar, tansiyonun kontrole alınması ile ortadan kalkar. Hipertiroidi veya halk arasında zehirli guatr olarak bilinen hastalıkta tiroid hormonunun kalbi hızlandırıcı etkisine bağlı olarak çarpıntı olur. Kan düşüklüğü olan (anemik) kişilerde kalp, az olan kanı vücuda dağıtabilmek için dakikadaki atış sayısını artırır ve çarpıntıya neden olur.
---------------------
*

TÜRK'ün TÜRK'ten başka dostu yoktur !
ShêkiL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üye
Üyelik tarihi:
07/2008
Nereden:
Nicomedia
Yaş:
29
Mesajlar:
1.844
Konular:
975
Teşekkür (Etti):
0
Teşekkür (Aldı):
18
Ticaret:
(0) %
13-08-2008 14:59
#2
Tedavide birkaç öneri




* Olağandışı stresiniz, duygusal veya fi-ziksel aşırı bir yükünüz varsa çarpıntı şika-yetiniz olabilir. Bunu en aza indirmek içinyaşam biçiminizi düzenlemelisiniz.

* Bazı ilaçlar (antidepresanlar, hormonilaçları) çarpıntıya neden olabilir.

* Kilosu fazla olan, küçük eforlarlaçarpıntıdan şikayet edenlerin zayıfla-maları gerekir.

* Çay, kahve gibi kafeinli içeceklerinaşırı miktarda tüketilmesi çarpıntı ya-pabilir.

* Nabzınızı tuttuğunuzda hem kuvvethem süre olarak tamamen düzensiz biratış hissediyorsanız, çarpıntı ile birliktebaşdönmesi, bayılma gibi şikayetler varsaveya kalbiniz sayamayacağınız kadar hızlıatıyorsa doktora gitmenizde yarar var
---------------------
*

TÜRK'ün TÜRK'ten başka dostu yoktur !

Bookmarks


« Önceki Konu | Sonraki Konu »
Seçenekler

Yetkileriniz
Sizin Yeni Konu Acma Yetkiniz var yok
You may not post replies
Sizin eklenti yükleme yetkiniz yok
You may not edit your posts

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodları Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Kapalı
Refbacks are Kapalı