İPUCU

Sağlık Sağlık Dünyasından Haberler

Seçenekler

Hiperaktivite ilacında 'kalp krizi' tehlikesi

Dejavue - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Özel Üye
Üyelik tarihi:
05/2008
Nereden:
Türkistan
Mesajlar:
3.750
Konular:
2413
Teşekkür (Etti):
178
Teşekkür (Aldı):
389
Ticaret:
(0) %
13-12-2008 06:54
#1
Arrow
Hiperaktivite ilacında 'kalp krizi' tehlikesi
Hiperaktivite ilacında 'kalp krizi' tehlikesi

Hiperaktif çocukları sakinleştirmek için kullanılan Ritalin'in kalp krizine neden olduğu açıklandı.


DIŞ HABERLER SERVİSİ

GENELLİKLE hiperaktif çocukları sakinleştirmek için kullanılan ve Türkiye'de de satılan hiperaktivite ilacı Ritalin'in kalp krizine neden olabileceği açıklandı. İngiliz The Guardian gazetesinin haberine göre uzmanlar, İngiliz doktorlara ilacı reçetelere en üst düzeyde uyarıyla yazmasını istedi. ABD'de 1999'dan bu yana Ritalin ve benzeri ilaçlardan kullanan 51 çocuk ve yetişkin öldü.

İNGİLTERE'DE ise 9 ******n bu ilaçlar yüzünden öldüğü sanılıyor. Çocuklardan en az ikisinin ölüm nedeninin kalp krizi olduğu bilinirken bir çocuk beyin kanamasından, bir çocuk beyninde oluşan tümörden öldü. Ritalin, yaklaşık 15 yıldır Türkiye'de kullanılıyor. İlacı üreten Novartis Medikal Direktörü Doç. Dr. Uğur Özkutlu, "Bizde zaten reçeteye tabi" dedi.
---------------------








T
urkHackTeam.net/org
*D
ejavue*
BY.T3HLİK3 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Forumdan Uzaklaştırıldı
Üyelik tarihi:
01/2009
Nereden:
Rıddıck’ın Günlükleri.
Yaş:
30
Mesajlar:
1.645
Konular:
579
Teşekkür (Etti):
35
Teşekkür (Aldı):
121
Ticaret:
(0) %
13-01-2009 14:57
#2
saolasın sen kardeş

Bookmarks


« Önceki Konu | Sonraki Konu »
Seçenekler

Yetkileriniz
Sizin Yeni Konu Acma Yetkiniz var yok
You may not post replies
Sizin eklenti yükleme yetkiniz yok
You may not edit your posts

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodları Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Kapalı
Refbacks are Kapalı