İPUCU

Sağlık Sağlık Dünyasından Haberler

Seçenekler

İlaçların alerjik etkilerine dikkat

ÇağlaR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üye
Üyelik tarihi:
07/2007
Nereden:
Ankara
Mesajlar:
9.955
Konular:
8959
Teşekkür (Etti):
0
Teşekkür (Aldı):
212
Ticaret:
(0) %
11-01-2009 14:37
#1
İlaçların alerjik etkilerine dikkat
Kayseri (AA)- Kayseri 12. Bölge Eczacılar Odası Başkanı eczacı Bülent Ünsal, doktor teşhisi ve reçetesi olmadan, eczacıya danışılmadan alınan ilaçların vücutta alerjik etki yapabileceğini, bazı alerjilerin ölüme neden olabileceğini bildirdi. Bülent Ünsal, yaptığı açıklamada, ilaçlar konusunda otoritenin 5 yıllık
akademik eğitim alan eczacılar olduğunu belirterek, ''Doktorlar, teşhis ve tedavi anlamında ilaçla ilgili bilgi alır. İlaçlar konusunda esas söz sahibi eczacılardır'' dedi.

İlaçların vücutta yaptığı alerjik etkinin vücudun bağışıklık sistemiyle ilgili olduğunu ifade eden Ünsal, özellikle ''penisilin'' alerjisinin yaygın görüldüğünü kaydetti.
Ünsal, penisilin iğnesinin alerjiye neden olduğunu, bu durumda vücutta kızarıklık, şişme, el ve ayaklarda karıncalanma, mide bulantısı ve kusma gibi belirtiler görüldüğünde hemen hekime başvurulması gerektiğini belirten Ünsal, ''Bu etkilerin ileri aşaması ise anjionörotik ödemdir ki bu durumda boğaz tıkanır ve nefes alamaz, ölüm meydana gelir. Penisilin iğnesi vurulması sonucunda 5 dakika gibi kısa bir sürede pek çok ölüm meydana gelmiştir'' diye konuştu.

Penisilinin gelişmiş türevleri olduğunu kaydeden Ünsal, etken maddesi ''parasetamol'' olan ve ağrı tedavisinde çok sık kullanılan ilaçların da insanlarda alerjik etki yapabileceğini söyledi.Grip ve soğuk algınlığı tedavisinde kullanılan pek çok ilacın alerjiye neden olduğunu belirten Ünsal, şunları söyledi: ''Bu tip ilaçlar kalp hastalarında kalp krizine sebep olur. İlaç neticede bir zehir. Vücutta bu zehirlere karşı reaksiyon oluşuyor. Alerji vücudun ilaca karşı gösterdiği dirençtir. İlaç prospektüslerinde ilacın yan etkileri yazıyor ancak bu etkiler her hastada çıkacak diye bir şey yok. Bağışıklık sistemi zayıf olan insanlarda bu etkiler görülür. Ayrıca bağışıklık sistemi dönem dönem değişiklik gösterir. Bağışıklık sisteminin güçlü olduğu dönemde aldığınız bir ilaç nedeniyle alerji olmazsınız veya yan etki göremezsiniz ancak bağışıklık sisteminiz zayıfladığı zaman aynı ilacı alırsanız alerjik reaksiyon veya yan etki görülebilir.''

Bülent Ünsal, ilaçların etkileşiminin çok önemli olduğunu belirterek, alkol, çay, yoğurt veya başka yiyecek ve içeceklerle alınması durumunda da istenmeyen etkiler ortaya çıkabileceğini bildirdi.Ünsal, başkalarının tavsiye ettiği bir ilacın alınmaması gerektiği uyarısında da bulundu.
tonyalii061 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üye
Üyelik tarihi:
12/2008
Nereden:
=>ToNYaLI<=
Mesajlar:
597
Konular:
120
Teşekkür (Etti):
34
Teşekkür (Aldı):
21
Ticaret:
(0) %
11-01-2009 17:22
#2
çok çok önmli bi konu saol
--------------------- =>TONYALI<=

Turk Hack Team


سْــــــــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِيم
BY.T3HLİK3 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Forumdan Uzaklaştırıldı
Üyelik tarihi:
01/2009
Nereden:
Rıddıck’ın Günlükleri.
Yaş:
30
Mesajlar:
1.645
Konular:
579
Teşekkür (Etti):
35
Teşekkür (Aldı):
121
Ticaret:
(0) %
12-01-2009 13:43
#3
saol paylaşım için

Bookmarks


« Önceki Konu | Sonraki Konu »
Seçenekler

Yetkileriniz
Sizin Yeni Konu Acma Yetkiniz var yok
You may not post replies
Sizin eklenti yükleme yetkiniz yok
You may not edit your posts

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodları Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Kapalı
Refbacks are Kapalı