TARİHTE BUGÜN

Sağlık Sağlık Dünyasından Haberler

Seçenekler

Tv,bilgisayar ve kolanın zararları

-TürkBey- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üye
Üyelik tarihi:
10/2009
Nereden:
ERGENEKON DİYARLARINDAN(ALTAYLARDAN)
Mesajlar:
847
Konular:
425
Teşekkür (Etti):
11
Teşekkür (Aldı):
234
Ticaret:
(0) %
26-11-2009 11:19
#1
Red face
Tv,bilgisayar ve kolanın zararları
TV,BİLGİSAYAR VE KOLANIN
ÇOCUKLARIMIZ ÜZERİNDE
OLUŞTURDUKLARI TEHLİKELER!

Bugün pek çok ailemiz çocuklarını evdeki Tv ve Bilgisayarla bilinçsiz bir şekilde meşgul ediyor ve kafeinli, bilhassa kola ve enerji içecekleri ile de oyalıyor. Bize dışarıdan taklit ve propaganda yolu ile giren ve bu modern(!) hayatın vazgeçilmez unsurları gibi gözüken vasıtaları sunarken,çocuklarına iyilik yaptıklarını düşünüyorlar. Ne yazık ki, bu bilinçsiz davranışları ile çocuklarına ne kadar zarar verdiklerinin farkında olamıyorlar. Yazımızın ekinde, maalesef bu bilinçsiz davranışlardan yüreği yanmış bir annenin başından geçmiş acı bir olay sebebi ile diğer anne babaları uyarmak için kaleme aldığı bir mesajı ibretle okumanız ve diğer anne ve babalara da bu mesajı iletmeniz için dikkatinize sunulmaktadır.Allah yar ve yardımcımız olsun.
GIDA RAPORU



“Merhaba,
Başımızdan geçen kötü bir olayı sizinle paylaşmak ve sizleri de nedenleri hakkında dikkatli olmanız konusunda uyarmak istedim. 12 Eylül sabahı 10 yaşındaki oğlum yatağından kalktıktan 10 dakika sonra lavabo'nun önünde kriz geçirdi. Yerde vücudu kaskatı iken titremelerle birlikte, göz bebekleri kayboldu, nefes zorluğu, ağızda köpürmeler oluştu. Hemen acile kaldırıldı. Yapılan testlerden sonra konulan teşhis sara (epilepsi) idi. İlaç tedavisine başlandı.
Daha şoku üzerimizden atamadan 9 gün sonra 21 Eylül sabahı 07:00 de oğlum benim yanımda yatakta iken yine kriz geçirdi. İlk müdahaleyi yaptıktan sonra bu sefer Fakülteye gittik. Orada da yeniden tetkikler yapıldı. Teşhis ayni idi. Bizdeki belirtilere göre 8-14 yaşındaki çocuklarda görülebilen bir sara çeşidi imiş. Kullanılan ilaç 20-21 gün sonra beyne ulaştığı için, beyin henüz ilaçtan fayda görmeye başlamamış idi.Araştırmalarımıza göre bu konuda en iyisi olduğunu öğrendiğimiz Fakültedeki profesör'den randevu almıştık. Dün yapılan görüşme ve muayeneden sonra hocanın bize (sizlere de) dikkat etmemiz gereken konular için söyledikleri şunlar idi:

- Epilepsi'yi tetikleyen unsurlar, 50 Hertz TV' ve Monitörlerdeki resim kaymalarını çocuk beyni daha kolay algılayamayıp, beyin, istem dışı bu atlamaları takip ettiği için yoruluyormuş. Yorulan beyin daha sonra bir boşalma isteğiyle vücuda nöbet geçirtiyormuş. Bu nedenle mümkünse 50 Hertz üzerindeki cihaz kullanılmalıymış.(Avrupa'da 60 Hertz altında TV üretilmesi yasaklanmış.) Oğlum bu yaz hemen hemen her gün saatlerce 50 hertz olan TV'de playstation ve yanındaki Bilgisayar'da oyun oynadı. Bir çok arkadaşımın ******, yeğeni de aynı durumda olduğu için bu maili hazırlayarak uyarmak istedim.
- Tetiklemeyi yapan diğer bir unsur "kafein" yani Kola. Profesör çocukların beyni için kolanın çok zararlı olduğunu belirtti. Kafeinli içeceklerden özellikle kola ve enerji içeceklerinden çocukları uzak tutun dedi.
- Tetiklemeyi yapan bir diğer unsur da yanıp sönen ışıklar, yani disko ışıkları. Bu ışıkları evde karanlıkta veya loş ışıkta izlenilen Tv veya bilgisayar oyunları oluşturuyor. Tv'yi en az 3 metre ve aydınlık ortamda izlenmesini hoca özellikle söyledi. Bilgisayarı ise günde en fazla 20 dakika ile sınırladı. - Son nöbetten sonra en az 2 yıl sürekli (kontrollü) ilaç kullanımı ile sorunun epeyce giderilebileceğini ve 14 yaşından sonra %96 oranında bir daha nöbet geçirilmeyeceğini belirtti.”
--------------------- Türk Milleti Asil Bir Bey'dir;
Beylerin Agasi olmaz!..

Bookmarks


« Önceki Konu | Sonraki Konu »
Seçenekler