İPUCU

Sağlık Sağlık Dünyasından Haberler

Seçenekler

Antibiyotikler Ölüme Neden Olabiliyor

abdullah_mabel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üye
Üyelik tarihi:
09/2007
Yaş:
27
Mesajlar:
463
Konular:
419
Teşekkür (Etti):
6
Teşekkür (Aldı):
11
Ticaret:
(0) %
29-06-2010 16:46
#1
Post
Antibiyotikler Ölüme Neden Olabiliyor
Antibiyotikler ölüme neden olabiliyor


İSTANBUL (İHA) - İç Hastalıkları Uzmanı Dr. Murat Akbaş, birçok hastalığın tedavisinde kullanılan antibiyotiklerin, alerjik reaksiyonlar sonucu ölüme neden olabildiklerini söyledi.

Türkiye'de bilinçsiz ilaç kullanımının yaygın olduğunu, bunların başında da antibiyotiklerin geldiğini ifade eden Dr. Murat Akbaş, Online Sağlık'a (www.onlinesaglik.com) yaptığı açıklamada, "Enfeksiyon hastalıkları dediğimiz bulaşıcı hastalıkların tedavisinde kullanılan en önemli ilaçlar antibiyotiklerdir. Yalnız antibiyotikler her bulaşıcı hastalıkta yararlı etki yapmaz" dedi.

Antibiyotiklerin büyük bir çoğunluğun bakterilerin neden olduğu hastalıkların tedavisinde kullanıldığını belirten Dr. Akbaş, "Bu nedenle nezle, grip, soğuk algınlığı gibi virüslerin neden olduğu hastalıkların tedavisinde antibiyotik kullanılmasının hiçbir yararı olmaz. Bu bakımdan grip ve soğuk algınlığı olan insanların 'iyileşeceğim' düşüncesiyle antibiyotik kullanması son derece yanlıştır. Bu kullanımın kişilere vereceği muhtemel zararlar yanında antibiyotiklerin sık kullanılması bakterilerde bunlara
karşı direnç oluşmasına neden olur" diye konuştu.

Bakterilerde direnç oluşumuyla antibiyotiklerin kullanım sıklığı arasında yakın bir ilişki olduğuna işaret eden Dr. Akbaş, dirençli bakterilerin neden olduğu bulaşıcı hastalıklarda daha güçlü antibiyotiklerin kullanılmasına gerek duyulduğunu bildirdi. İç Hastalıkları Uzmanı Dr. Akbaş, bu nedenle halk arasında yaygın olan komşu tavsiyesiyle antibiyotik kullanımından vazgeçilmesi gerektiğine dikkati çekerek, şöyle devam etti:

"Öncelikle doktor tarafından hastalığın teşhisi konmalıdır. Teşhis konulduktan sonra gerektiği sürede ve gerektiği dozda antibiyotik kullanılmalıdır. Aksi taktirde kullanılan antibiyotik, grubuna göre iç organlarda tahribata neden olabilir. Kullanım süresinin uzaması, dozun yüksek olması da bu zararların ortaya çıkma riskini artırır. Antibiyotiklerin verdiği zararlardan bir bölümü de alerjiktir. Örneğin penisilin enjeksiyonunu takiben ölümler olabilmektedir."
Dr. Akbaş, C vitamini kullanımının antibiyotiklerin zararlı etkilerini ortadan kaldırmayacağını, uzun süren antibiyotik tedavilerinde bozulan bağırsak florasının da yoğurt yemekle düzelmeyeceğini sözlerine ekledi.
--------------------- Kuvvete Dayanmayan Adalet Aciz,Adalete Dayanmayan Kuvvet Zalimdir.

Bookmarks


« Önceki Konu | Sonraki Konu »
Seçenekler

Yetkileriniz
Sizin Yeni Konu Acma Yetkiniz var yok
You may not post replies
Sizin eklenti yükleme yetkiniz yok
You may not edit your posts

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodları Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Kapalı
Refbacks are Kapalı