İPUCU

Trojan ve Virüsler Trojan ve Virüsler Hakkında Bilgiler.

Seçenekler

Trojan Devri Bitiyor mu? /Kingof1453 /Stajyer Asistan

19-12-2017 21:48
#1
Kingof1453 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üye
Üyelik tarihi:
09/2015
Nereden:
Bilinmiyor.
Mesajlar:
950
Teşekkür (Etti):
149
Teşekkür (Aldı):
195
Konular:
95
Ticaret:
(0) %
Merhaba arkadaşlar bu günki makalem trojanların sürekliliği hakkında.
Acaba trojan devri bitiyor mu yoksa şuan da hala aktif olarak devam ediyor mu onu anlatacağım biraz. Dilerseniz makaleye geçelim.


Trojan Nedir?

Arkadaşlar trojan hakkında konuşmadan önce bilmeyen arkadaşlar için açıklayalım çünkü daha öncede dediğim gibi birşeyi bilmeden o şey hakkında bir işlem yapamazsınız. Kısaca trojanı açıklayacak olursak bir virüs çeşididir ve asıl vizyonu karşı tarafın kullandığı cihazın kontrolunu ele geçirmektir. Yani asıl amacı bilgisayar sistemine zarar verip çökertmek değil. Aslına bakarsanız en tehlikeli virüs çeşididir çünkü hepimiz hayatımız da illaki bilgisayarımız da önemli bilgilerimizi saklamışızdır veya önemli yerlere giriş yapmışızdır. Trojan denince akla rat ve keylogger gelir bunların ikisini herkes biliyordur diye düşünüyorum bilmeyenler için ise rat bilgisayarın tamamını kontrole geçirir çalışma mantığı ise karşı tarafa izin dosyayı içeren dosya yollarsınız karşı taraf da bu dosyayı açarak aslında bi nevi size izin vermiş olur fakat haberi olmaz sizde eşleşme sağlayıp kurbanın bilgisayarını ele geçirirsiniz. Keylogger ise klavyede her harfe bastığınız takdir de sizin belirlediğiniz e-mail adresine rapor gönderecektir.


[IMG][/IMG]

Peki insanlar trojanı ne kadar tanıyor?

İşin aslına baktığınız zaman çoğu insan "virüs" kelimesini kesinlikle duymuştur. Hatta bir çok insandan "He yaw benim pc yede bulaştıydı bi ara. Sen anlıyosan bakıver bi şuna" gibi laflar duymuş olabilirsiniz. Yani artık herkes devirin kötü bir devir olduğunun farkında. Bu yüzden alabildikleri tüm tedbirleri alıyor. Daha demin dediğim gibi çoğu insan illaki virüs yemiştir ve bunu temizlemek için yada kendisi intikam hırsına düşüp arama motorların da virüs terimini arattıysa hem nasıl saldıracağını hem de bunlardan nasıl korunacağını anlatan bir çok makale var. Bu makalelerin en başında da "güvenmediğiniz yerlerden hatta hiçbir yerden mümkünse dosya aktarımı yapmayın!" maddesi yer alıyor. Şu da bi gerçek ki maalesef trojan oluşturmak o kadar basit hale geldi ki bir kaç dakika halinde kendi isteğinize göre özelleştirilmiş hazır trojan dosyalarını masaüstünde görebiliyorsunuz. Birazcık da çakma bi senaryo ile eskiden çok rahat şekil de karşıya yedirebiliyordunuz ama insanlar bi hatayı 3 kez yedikten sonra ve banka hesaplarının hacklenmesi gibi bir sorun yaşadıktan sonra artık akıllanıp kimseden dosya aktarımı yapmayacaktır yani hem sizin 4. tuzağınıza hemde farklı trojan atan insanların tuzağına düşmeyecektir. Kısaca artık sosyal mühendis uzmanı değilseniz trojan devrimi bitmek üzere arkadaşlar..


Peki trojan devri bitiyorsa karşı tarafı nasıl hackleriz?

Evet arkadaşlar teknolojik bi çağda yaşıyoruz ki bunu da hepimiz biliyoruz. Yani demek istediğim trojan devri bitiyorsa onun bi tık ileri devri başlıyor. Nedir bu diye sorduğunuzu duyar gibiyim hemen söyliyeyim; Dosya aktarımı olmadan bilgisayarlara sızma gibi şeyler de artık herkesin bilgisine sunuluyor arkadaşlar. Yani yeni dediğimiz devir aslında yıllar öncesinde var dı ama sadece profosyoneller biliyordu. Yani demek istiyorum biz profosyonel pentest uzmanlarının 2 devir gerisinden geliyoruz onlar bizim yeni devir dediğimiz şeylere bitmiş devir diyorlar. İstisnalar olabiliyor bazen tabii. Zaten onları farklı kılanda budur ki farklı olmasalar çok fazla hayran kitleleri olmazdı. Veya bu kadar fazla başarılara (başarı denir mi bilemem)
imza atmazlardı. Aslında tüm olay diğer insanların yapamadığını yapıp farklı olmakta..
Örnek olarak trojansız bilgisayara sızma konum: BURAYA TIKLAYARAK GİDEBİLİRSİNİZ...


Arkadaşlar biraz kısa oldu kusura bakmayın umarım faydalı olmuştur...
NOT= ARKADAŞLAR KONU TAMAMEN ÖZGÜNDÜR BAŞKA YERDE PAYLAŞIRKEN ALINTI OLDUĞUNU BELİRTMEYİ UNUTMAYINIZ!

Saygılarımla
Kingof1453
Kullanıcı İmzası
Eğer bir insan hedefsiz olursa hayattan bir umududa yotur...
Ben Hacker Değilim Sadece Bir Defacerim..



b0yner, komandonuz, yol2005 Teşekkür etti.

19-12-2017 22:08
#2
b0yner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üye
Üyelik tarihi:
07/2013
Nereden:
Turan
Mesajlar:
5.750
Teşekkür (Etti):
8079
Teşekkür (Aldı):
4796
Konular:
995
Ticaret:
(0) %
Ellerine sağlık
Kullanıcı İmzası
Ben Türk'üm Türk esir olmaz
Ben Türk'üm Türk bayraksız olmaz
Ben Türk'üm Türk devletsiz olmaz
Ben Türk'üm Türk ezansız olmaz
Ben Türk'üm Türk hürriyetsiz olmaz
19-12-2017 22:18
#3
Huaweis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üye
Üyelik tarihi:
07/2016
Mesajlar:
1.218
Teşekkür (Etti):
170
Teşekkür (Aldı):
105
Konular:
87
Ticaret:
(0) %
Sanki o kadar da geriden gelmiyoruz gibi. Ben bunları 5 sene once de biliyordum.
Kullanıcı İmzası
______ WARNİNG ______
______ HŪΔШΣIЅ ______
19-12-2017 22:38
#4
Kingof1453 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üye
Üyelik tarihi:
09/2015
Nereden:
Bilinmiyor.
Mesajlar:
950
Teşekkür (Etti):
149
Teşekkür (Aldı):
195
Konular:
95
Ticaret:
(0) %
Alıntı:
Huaweis´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
Sanki o kadar da geriden gelmiyoruz gibi. Ben bunları 5 sene once de biliyordum.
Siz bunları 5 sene önce biliyorken belki de pentest dünyasında 5 sene önce bu devir kapatılıyordu..
Kullanıcı İmzası
Eğer bir insan hedefsiz olursa hayattan bir umududa yotur...
Ben Hacker Değilim Sadece Bir Defacerim..



19-12-2017 22:41
#5
Üyelik tarihi:
06/2017
Mesajlar:
430
Teşekkür (Etti):
20
Teşekkür (Aldı):
37
Konular:
52
Ticaret:
(0) %
Güzel konu fakat hala trojan devri sona ermiş değil crypter devri sona erdi bence.Virüs bilgisi çok olmayan Herkes "virüs totale yakalanıyor mu acaba" diye virüs total taratıyor ve crypterlarda biitiyor. Bu nedenle ne kadar herkesçe bilinsede söyliyim bypass yöntemiyle trojan oluşturma devam ediyor.mesela bendeki trojan sıkıntısız çalışıyor ve antiler yakalamıyor(Avast,nod32,avirada olumlu sonuçlar aldım.) Ve trojanı dikkat çekmiyecek bir şeye gömerek karşıya yediriseniz daha çok olumlu sonuç alırsınız.Mesela ben bilişim öğrencisiydim şuan temel lise öğrencisiyim fakat bilişime olan ilgimi bitirmedim bu nedenle herkes bilgisayarında bir problem oldugu zaman bana soruyor ve bu sorunları genellikle cracklenmiş programlarla çözüyorum(format hariç ) o programların içinede trojanımı gömüyorum ve sosyal mühendislik kullanarak istediğim sistemi ele geçirebiliyorum(yardım istemeyenlere program önerisinde bulunuyorum ve hepsi işe yarar buldulları için kuruyorlar.) Ya dinlemeye alıp trojanı açmasını bekliyorum karşı tarafın ve açar açmaz trojanı başka bir uygulamaya bulaştırıp sistemde kalıcılık sağlıyorum ya da tw ile programın kuruluşunu gerçekleştiriyorum ve "pcden bi kaç komut girmem gerek veya program açık kalsın lavaboya kadar gidiuorum" diyorum o sırada dediğim işlemleri yapıyorum şahsen bence hala gayet etkili trojan. Crypter ve sosyal mühendislik problemi var insanlarda.
19-12-2017 22:46
#6
Kingof1453 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üye
Üyelik tarihi:
09/2015
Nereden:
Bilinmiyor.
Mesajlar:
950
Teşekkür (Etti):
149
Teşekkür (Aldı):
195
Konular:
95
Ticaret:
(0) %
Alıntı:
Slaptonimus´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
Güzel konu fakat hala trojan devri sona ermiş değil crypter devri sona erdi bence.Virüs bilgisi çok olmayan Herkes "virüs totale yakalanıyor mu acaba" diye virüs total taratıyor ve crypterlarda biitiyor. Bu nedenle ne kadar herkesçe bilinsede söyliyim bypass yöntemiyle trojan oluşturma devam ediyor.mesela bendeki trojan sıkıntısız çalışıyor ve antiler yakalamıyor(Avast,nod32,avirada olumlu sonuçlar aldım.) Ve trojanı dikkat çekmiyecek bir şeye gömerek karşıya yediriseniz daha çok olumlu sonuç alırsınız.Mesela ben bilişim öğrencisiydim şuan temel lise öğrencisiyim fakat bilişime olan ilgimi bitirmedim bu nedenle herkes bilgisayarında bir problem oldugu zaman bana soruyor ve bu sorunları genellikle cracklenmiş programlarla çözüyorum(format hariç ) o programların içinede trojanımı gömüyorum ve sosyal mühendislik kullanarak istediğim sistemi ele geçirebiliyorum(yardım istemeyenlere program önerisinde bulunuyorum ve hepsi işe yarar buldulları için kuruyorlar.) Ya dinlemeye alıp trojanı açmasını bekliyorum karşı tarafın ve açar açmaz trojanı başka bir uygulamaya bulaştırıp sistemde kalıcılık sağlıyorum ya da tw ile programın kuruluşunu gerçekleştiriyorum ve "pcden bi kaç komut girmem gerek veya program açık kalsın lavaboya kadar gidiuorum" diyorum o sırada dediğim işlemleri yapıyorum şahsen bence hala gayet etkili trojan. Crypter ve sosyal mühendislik problemi var insanlarda.
Haklısınız tabii fakat neye göre kime göre hala etkin bu soruyuda sormakta fayda var
Kullanıcı İmzası
Eğer bir insan hedefsiz olursa hayattan bir umududa yotur...
Ben Hacker Değilim Sadece Bir Defacerim..




Bookmarks


« Önceki Konu | Sonraki Konu »
Seçenekler

Yetkileriniz
Sizin Yeni Konu Acma Yetkiniz var yok
You may not post replies
Sizin eklenti yükleme yetkiniz yok
You may not edit your posts

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodları Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Kapalı
Refbacks are Kapalı