1 Mayıs Oynanış Gündemi

'Börteçine

Kıdemli Moderatör
25 Şub 2016
7,601
14
773
Bilgilendirme


Gameplay_thoughts_banner.jpg


Bu yazılarımızda genellikle henüz oyuna geleceği kesinleşmemiş, gelecek için yaptığımız çalışmalardan veya planlardan bahsediyoruz. Yaptığımız çalışma ve hedeflerimiz, neler keşfettiğimize göre değişebilir ve bahsedilen proje gecikebilir veya tamamen durdurulabilir. Yine de çalışmalarımızı elimizden geldiğince sizinle paylaşmanın önemli olduğunu düşünüyoruz.


Konum Gücü Felsefesi


Ayrıntılara geçmeden önce konum gücü hakkındaki felsefemizden bahsetmek istiyoruz. Konumları oyun etkisi açısından ele alıyoruz. Yani konumların, iyi veya kötü bir performans nedeniyle oyunun genel sonucunu (galibiyet/mağlubiyet) ne ölçüde etkilediğini inceliyoruz. Öncelikle tüm konumların oyunu aynı ölçüde etkilemesi gerektiğini düşünmediğimizi belirtelim. Konumların kaynakları, haritadaki yerleri ve beceri tavanı farklılık gösteriyor. Dolayısıyla oyunda doğal güç konumları oluşturuyorlar. LoL'deki doğal strateji ve beceri çeşitliliğini yok etmek yerine, rollerin eşit güçte olmamasını desteklemeyi ama onları sıkı bir şekilde dengeleyerek tüm konumların iyi bir performans gösterip oyunu taşıyabilmesini sağlamayı tercih ediyoruz.

Mesela oyun boyunca daha az beceri gerektiren ve daha az kaynağa sahip destek gibi bir konumun, oyunun sonucunu diğer konumlara kıyasla biraz daha az etkileyeceğini ama aradaki farkı takımına görüş ve işlevsellik sağlayarak kapatabileceğini düşünüyoruz. Yine de desteğin etkisinin LoL'ün ilk günlerindeki gibi aşırı düşük değil, biraz düşük olmasını hedeflediğimizi unutmayın. Ayrıca bu sezonda üst koridorun etkisini arttırdık, çünkü minyon skoruna odaklanan diğer koridorlarla aynı seviyede olması gerektiğini düşünüyorduk.

Eğer yöntemimizi merak ediyorsanız; konum etkisini/gücünü takip etmek için şu anda kullandığımız ölçüt, o konumdaki MMR farkının (performansın iyi veya kötü olduğunu temsil ediyor) normalde denk olması gereken bir oyunun sonucunu ne kadar etkilediği. Güçlü bir konumda MMR farkı oyun sonucunu büyük ölçüde etkileyebilir. Zayıf bir konumun etkisiyse daha az olacaktır.


Alt ve Orta Koridor
Oyunun mevcut durumunda üst koridorun son iki sezondan beri büyük ölçüde iyileştiğini ve ormanın da güçlü olmaya devam ettiğini görüyoruz. Odaklanacağımız sonraki konumlar orta ve alt koridor. Mevcut güç seviyeleri o kadar da kötü bir noktada değil ama ufak ayarlamalara ihtiyaçları var.

Alt koridorun taşıma potansiyeli bu sezon biraz düştü. Dolayısıyla rolün gücünü biraz arttırmak istiyoruz. Bunu yapmanın birkaç yolunu test ediyoruz ama XP kazanımlarını doğrudan arttırmayabiliriz.

Orta koridorun oyundaki en güçlü konumlardan biri olması gerektiğini düşünsek de konum şu anda biraz fazla güçlü. Ufak zayıflatmalar konumu hizaya getirecektir ama merak etmeyin, orta koridor hâlâ etkili bir rol olmaya devam edecek. Dolaylı olarak üst koridora da müdahale etmeden orta koridoru etkili bir şekilde zayıflatmak için muhtemelen bazı mekanikleri değiştirmemiz gerekecek (sadece sayısal ayarlamalar yeterli olmayacak).


Eşleştirme Algoritması ve Dereceli Yerleşimi
Eşleştirmeyi iyileştirmek için birkaç çalışmamız daha var: iyileştirilmiş bir algoritma ve dereceli yerleşimi.

Eşleştirme algoritmasını oyuncular oyun oynadıkça beceri düzeylerinin daha hızlı belirlenmesini sağlayacak şekilde iyileştiriyoruz. Bu tüm yeni oyuncuların maruz kaldığı ve sistemin onları doğru bir şekilde eşleştirmeyi henüz öğrenmediği ilk kalibrasyon dönemini kısaltacak. Ayrıca yan hesapların, gerçek beceri düzeylerinin altındaki oyunlara girmeye devam ettiği süreyi de kısaltacak.

Dereceli yerleşimi, bir oyuncunun normal sıralardaki geçmiş verilerini inceleyerek onu dereceliye ilk başladığı zamandan daha yüksek bir derecelendirmeyle yerleştirmek için oyuncunun beceri düzeyini tespit etme hızımızı arttıracak. Bu değişiklikten önce yeni dereceli oyuncuları için her zaman yeni bir derecelendirme (Gümüş'ün üst kümeleri) kullanıyorduk. Bu da hem yan hesaplar hem de oyuna gerçekten yeni başlayan oyuncularla ilgili sorunların ortaya çıkmasına yol açıyordu.

Değişikliklerin öngörülemeyen olumsuz etkileri olmaması için onları yavaş yavaş test edecek ve gerekli ayarlamaları yapacağız. Yine de yeni sistemi bu yaz getirmeyi planlıyoruz.
 
Üst

Turkhackteam.org internet sitesi 5651 sayılı kanun’un 2. maddesinin 1. fıkrasının m) bendi ile aynı kanunun 5. maddesi kapsamında "Yer Sağlayıcı" konumundadır. İçerikler ön onay olmaksızın tamamen kullanıcılar tarafından oluşturulmaktadır. Turkhackteam.org; Yer sağlayıcı olarak, kullanıcılar tarafından oluşturulan içeriği ya da hukuka aykırı paylaşımı kontrol etmekle ya da araştırmakla yükümlü değildir. Türkhackteam saldırı timleri Türk sitelerine hiçbir zararlı faaliyette bulunmaz. Türkhackteam üyelerinin yaptığı bireysel hack faaliyetlerinden Türkhackteam sorumlu değildir. Sitelerinize Türkhackteam ismi kullanılarak hack faaliyetinde bulunulursa, site-sunucu erişim loglarından bu faaliyeti gerçekleştiren ip adresini tespit edip diğer kanıtlarla birlikte savcılığa suç duyurusunda bulununuz.