Örnekler İle C# Geliştirme - Bölüm 10

Grimner

Adanmış Üye
28 Mar 2020
6,308
4,733
a3b2jeo.png


Giriş

Merhaba, C# uygulama geliştirme serimizin onuncu yazısına hoş geldiniz.

Bu yazımızda görsellerdeki exif bilgilerini gösteren bir program yapacağız.

Serinin önceki yazılarını okumak isteyenler için

Örnekler İle C# Geliştirme - Bölüm 1
Örnekler İle C# Geliştirme - Bölüm 2
Örnekler İle C# Geliştirme - Bölüm 3
Örnekler İle C# Geliştirme - Bölüm 4
Örnekler İle C# Geliştirme - Bölüm 5
Örnekler İle C# Geliştirme - Bölüm 6
Örnekler İle C# Geliştirme - Bölüm 7
Örnekler İle C# Geliştirme - Bölüm 8
Örnekler İle C# Geliştirme - Bölüm 9

İyi okumalar dilerim!

Yapılış


cs10-1.png


İlk önce projemizi oluşturmakla başlayalım.
Ben programın ismini "Exif Okuyucu" şeklinde koyuyorum, siz de kendinize göre isimlendirebilirsiniz.

cs10-2.png


Proje oluştuktan sonra formun ismini Özellikler > Text bölümünden 'Exif Okuyucu' değiştiriyorum.
Sonrasında Araç Kutusundan aşağıdaki araçları ekliyorum.

2 adet GroupBox
1 adet PictureBox
1 adet ListBox
1 adet Button

Tasarımı oluşturduktan sonra ise, sıra gerekli kütüphaneyi eklemek de.
Yüklemek için "
NuGet" kısmına giriyoruz. Sonrasında "Gözat" yazan yere tıklıyoruz ve kütüphanemizin ismini (MetadataExtractor) giriyoruz.
İlk çıkana tıklıyoruz ve "
Yükle" diyoruz.

cs10-3.png


Evet, tasarım ve kütüphane ekleme işlemleri tamam.
Şimdi ise kodumuza geçelim, bunun için buttonumuza çift tıklayabiliriz ya da F7'ye basabiliriz.
Koda girdikten sonra, ilk iş olarak kütüphanemizi aşağıdaki şekilde kodumuza ekliyoruz.


C#:
using MetadataExtractor;
using MetadataExtractor.Formats.Exif;

Şimdi ise buton kodumuza geçelim.
C#:
private void button1_Click(object sender, EventArgs e)
{
    OpenFileDialog openFileDialog = new OpenFileDialog();
    // Bir adet OpenFileDialog nesnesi oluşturuyoruz. Bu bizim dosya açmamıza yarayan bir araçtır.
    
    openFileDialog.Filter = "Image Files|*.jpg;*.jpeg;*.png;*.gif;*.bmp";
    // Burada ise OpenFileDialog nesnemize filtre ekiyoruz. Bunun sayesinde sadece belirttiğimiz dosya türleri gözükecek.
    
    if (openFileDialog.ShowDialog() == DialogResult.OK) // Burada açılan pencere de "ok" demiş miyiz ona bakıyor.
    {
        try
        {
            string imagePath = openFileDialog.FileName;
            // openFileDialog.FileName ile dosya konumunu alıyor ve bir string değişkenine atıyor.
            
            pictureBox1.Image = System.Drawing.Image.FromFile(imagePath);
            // Burada ise pictureBox1 aracımızın içine resmi (konumu sayesinde) ekliyor.

            AddExifInfoToListBox(imagePath);
            // Exif bilgilerini Listbox1'e eklemek için kullanacağımız metodu çağırıyor.
        }
        catch (Exception ex)
        {
            MessageBox.Show("Resim yüklenirken bir hata oluştu: " + ex.Message);
            // Burada da herhangi bir hata çıkarsa bunu ekrana yazdırıyor.
        }
    }
}

private void AddExifInfoToListBox(string imagePath)
{
    listBox1.Items.Clear();
    // İlk olarak lstbox1 içindeki değerleri temizliyoruz.

    try
    {
        var directories = ImageMetadataReader.ReadMetadata(imagePath);
        // Burada meta değerimizi bir değişkenin içine aktarıyoruz.
        
        foreach (var directory in directories) // Burada ise değişken içindeki değerler kadar dönen bir döngümüz var.
        {
            foreach (var tag in directory.Tags)
            {
                listBox1.Items.Add($"{directory.Name} - {tag.Name} : {tag.Description}");
                // Elde ettiğimiz değerleri ekrana yazdırıyoruz.
            }
        }
    }
    catch (Exception ex)
    {
        MessageBox.Show("Exif bilgileri okunurken bir hata oluştu: " + ex.Message);
        // Burada da herhangi bir hata çıkarsa bunu ekrana yazdırıyor.
    }
}

Sonuç

İşlem sonunda sonucumuz aşağıdaki gibi olacaktır.

cs10-4.png


Kapanış

Evet, bugünkü projemiz bitmiş bulunmakta.
Gelecekteki derslerde görmek istediğiniz bir program olursa yazabilirsiniz.
Okuduğunuz için teşekkür ederim, iyi forumlar!
 

StrongsAire.exe

Black Hat Junior
15 Tem 2010
753
102
a3b2jeo.png


Giriş

Merhaba, C# uygulama geliştirme serimizin onuncu yazısına hoş geldiniz.

Bu yazımızda görsellerdeki exif bilgilerini gösteren bir program yapacağız.

Serinin önceki yazılarını okumak isteyenler için

Örnekler İle C# Geliştirme - Bölüm 1
Örnekler İle C# Geliştirme - Bölüm 2
Örnekler İle C# Geliştirme - Bölüm 3
Örnekler İle C# Geliştirme - Bölüm 4
Örnekler İle C# Geliştirme - Bölüm 5
Örnekler İle C# Geliştirme - Bölüm 6
Örnekler İle C# Geliştirme - Bölüm 7
Örnekler İle C# Geliştirme - Bölüm 8
Örnekler İle C# Geliştirme - Bölüm 9


İyi okumalar dilerim!

Yapılış


cs10-1.png


İlk önce projemizi oluşturmakla başlayalım.
Ben programın ismini "Exif Okuyucu" şeklinde koyuyorum, siz de kendinize göre isimlendirebilirsiniz.

cs10-2.png


Proje oluştuktan sonra formun ismini Özellikler > Text bölümünden 'Exif Okuyucu' değiştiriyorum.
Sonrasında Araç Kutusundan aşağıdaki araçları ekliyorum.



Tasarımı oluşturduktan sonra ise, sıra gerekli kütüphaneyi eklemek de.
Yüklemek için "
NuGet" kısmına giriyoruz. Sonrasında "Gözat" yazan yere tıklıyoruz ve kütüphanemizin ismini (MetadataExtractor) giriyoruz.
İlk çıkana tıklıyoruz ve "
Yükle" diyoruz.

cs10-3.png


Evet, tasarım ve kütüphane ekleme işlemleri tamam.
Şimdi ise kodumuza geçelim, bunun için buttonumuza çift tıklayabiliriz ya da F7'ye basabiliriz.
Koda girdikten sonra, ilk iş olarak kütüphanemizi aşağıdaki şekilde kodumuza ekliyoruz.


C#:
using MetadataExtractor;
using MetadataExtractor.Formats.Exif;

Şimdi ise buton kodumuza geçelim.
C#:
private void button1_Click(object sender, EventArgs e)
{
    OpenFileDialog openFileDialog = new OpenFileDialog();
    // Bir adet OpenFileDialog nesnesi oluşturuyoruz. Bu bizim dosya açmamıza yarayan bir araçtır.
   
    openFileDialog.Filter = "Image Files|*.jpg;*.jpeg;*.png;*.gif;*.bmp";
    // Burada ise OpenFileDialog nesnemize filtre ekiyoruz. Bunun sayesinde sadece belirttiğimiz dosya türleri gözükecek.
   
    if (openFileDialog.ShowDialog() == DialogResult.OK) // Burada açılan pencere de "ok" demiş miyiz ona bakıyor.
    {
        try
        {
            string imagePath = openFileDialog.FileName;
            // openFileDialog.FileName ile dosya konumunu alıyor ve bir string değişkenine atıyor.
           
            pictureBox1.Image = System.Drawing.Image.FromFile(imagePath);
            // Burada ise pictureBox1 aracımızın içine resmi (konumu sayesinde) ekliyor.

            AddExifInfoToListBox(imagePath);
            // Exif bilgilerini Listbox1'e eklemek için kullanacağımız metodu çağırıyor.
        }
        catch (Exception ex)
        {
            MessageBox.Show("Resim yüklenirken bir hata oluştu: " + ex.Message);
            // Burada da herhangi bir hata çıkarsa bunu ekrana yazdırıyor.
        }
    }
}

private void AddExifInfoToListBox(string imagePath)
{
    listBox1.Items.Clear();
    // İlk olarak lstbox1 içindeki değerleri temizliyoruz.

    try
    {
        var directories = ImageMetadataReader.ReadMetadata(imagePath);
        // Burada meta değerimizi bir değişkenin içine aktarıyoruz.
       
        foreach (var directory in directories) // Burada ise değişken içindeki değerler kadar dönen bir döngümüz var.
        {
            foreach (var tag in directory.Tags)
            {
                listBox1.Items.Add($"{directory.Name} - {tag.Name} : {tag.Description}");
                // Elde ettiğimiz değerleri ekrana yazdırıyoruz.
            }
        }
    }
    catch (Exception ex)
    {
        MessageBox.Show("Exif bilgileri okunurken bir hata oluştu: " + ex.Message);
        // Burada da herhangi bir hata çıkarsa bunu ekrana yazdırıyor.
    }
}

Sonuç

İşlem sonunda sonucumuz aşağıdaki gibi olacaktır.

cs10-4.png


Kapanış

Evet, bugünkü projemiz bitmiş bulunmakta.
Gelecekteki derslerde görmek istediğiniz bir program olursa yazabilirsiniz.
Okuduğunuz için teşekkür ederim, iyi forumlar!
Eline sağlık
 

aslan aslan

Basın&Medya Ekibi Asistanı
1 Şub 2023
653
247
a3b2jeo.png


Giriş

Merhaba, C# uygulama geliştirme serimizin onuncu yazısına hoş geldiniz.

Bu yazımızda görsellerdeki exif bilgilerini gösteren bir program yapacağız.

Serinin önceki yazılarını okumak isteyenler için

Örnekler İle C# Geliştirme - Bölüm 1
Örnekler İle C# Geliştirme - Bölüm 2
Örnekler İle C# Geliştirme - Bölüm 3
Örnekler İle C# Geliştirme - Bölüm 4
Örnekler İle C# Geliştirme - Bölüm 5
Örnekler İle C# Geliştirme - Bölüm 6
Örnekler İle C# Geliştirme - Bölüm 7
Örnekler İle C# Geliştirme - Bölüm 8
Örnekler İle C# Geliştirme - Bölüm 9


İyi okumalar dilerim!

Yapılış


cs10-1.png


İlk önce projemizi oluşturmakla başlayalım.
Ben programın ismini "Exif Okuyucu" şeklinde koyuyorum, siz de kendinize göre isimlendirebilirsiniz.

cs10-2.png


Proje oluştuktan sonra formun ismini Özellikler > Text bölümünden 'Exif Okuyucu' değiştiriyorum.
Sonrasında Araç Kutusundan aşağıdaki araçları ekliyorum.



Tasarımı oluşturduktan sonra ise, sıra gerekli kütüphaneyi eklemek de.
Yüklemek için "
NuGet" kısmına giriyoruz. Sonrasında "Gözat" yazan yere tıklıyoruz ve kütüphanemizin ismini (MetadataExtractor) giriyoruz.
İlk çıkana tıklıyoruz ve "
Yükle" diyoruz.

cs10-3.png


Evet, tasarım ve kütüphane ekleme işlemleri tamam.
Şimdi ise kodumuza geçelim, bunun için buttonumuza çift tıklayabiliriz ya da F7'ye basabiliriz.
Koda girdikten sonra, ilk iş olarak kütüphanemizi aşağıdaki şekilde kodumuza ekliyoruz.


C#:
using MetadataExtractor;
using MetadataExtractor.Formats.Exif;

Şimdi ise buton kodumuza geçelim.
C#:
private void button1_Click(object sender, EventArgs e)
{
    OpenFileDialog openFileDialog = new OpenFileDialog();
    // Bir adet OpenFileDialog nesnesi oluşturuyoruz. Bu bizim dosya açmamıza yarayan bir araçtır.
   
    openFileDialog.Filter = "Image Files|*.jpg;*.jpeg;*.png;*.gif;*.bmp";
    // Burada ise OpenFileDialog nesnemize filtre ekiyoruz. Bunun sayesinde sadece belirttiğimiz dosya türleri gözükecek.
   
    if (openFileDialog.ShowDialog() == DialogResult.OK) // Burada açılan pencere de "ok" demiş miyiz ona bakıyor.
    {
        try
        {
            string imagePath = openFileDialog.FileName;
            // openFileDialog.FileName ile dosya konumunu alıyor ve bir string değişkenine atıyor.
           
            pictureBox1.Image = System.Drawing.Image.FromFile(imagePath);
            // Burada ise pictureBox1 aracımızın içine resmi (konumu sayesinde) ekliyor.

            AddExifInfoToListBox(imagePath);
            // Exif bilgilerini Listbox1'e eklemek için kullanacağımız metodu çağırıyor.
        }
        catch (Exception ex)
        {
            MessageBox.Show("Resim yüklenirken bir hata oluştu: " + ex.Message);
            // Burada da herhangi bir hata çıkarsa bunu ekrana yazdırıyor.
        }
    }
}

private void AddExifInfoToListBox(string imagePath)
{
    listBox1.Items.Clear();
    // İlk olarak lstbox1 içindeki değerleri temizliyoruz.

    try
    {
        var directories = ImageMetadataReader.ReadMetadata(imagePath);
        // Burada meta değerimizi bir değişkenin içine aktarıyoruz.
       
        foreach (var directory in directories) // Burada ise değişken içindeki değerler kadar dönen bir döngümüz var.
        {
            foreach (var tag in directory.Tags)
            {
                listBox1.Items.Add($"{directory.Name} - {tag.Name} : {tag.Description}");
                // Elde ettiğimiz değerleri ekrana yazdırıyoruz.
            }
        }
    }
    catch (Exception ex)
    {
        MessageBox.Show("Exif bilgileri okunurken bir hata oluştu: " + ex.Message);
        // Burada da herhangi bir hata çıkarsa bunu ekrana yazdırıyor.
    }
}

Sonuç

İşlem sonunda sonucumuz aşağıdaki gibi olacaktır.

cs10-4.png


Kapanış

Evet, bugünkü projemiz bitmiş bulunmakta.
Gelecekteki derslerde görmek istediğiniz bir program olursa yazabilirsiniz.
Okuduğunuz için teşekkür ederim, iyi forumlar!
emeğine sağlık hocam.
 

Grimner

Adanmış Üye
28 Mar 2020
6,308
4,733

teux

Katılımcı Üye
23 Ocak 2023
959
1,329
a3b2jeo.png


Giriş

Merhaba, C# uygulama geliştirme serimizin onuncu yazısına hoş geldiniz.

Bu yazımızda görsellerdeki exif bilgilerini gösteren bir program yapacağız.

Serinin önceki yazılarını okumak isteyenler için

Örnekler İle C# Geliştirme - Bölüm 1
Örnekler İle C# Geliştirme - Bölüm 2
Örnekler İle C# Geliştirme - Bölüm 3
Örnekler İle C# Geliştirme - Bölüm 4
Örnekler İle C# Geliştirme - Bölüm 5
Örnekler İle C# Geliştirme - Bölüm 6
Örnekler İle C# Geliştirme - Bölüm 7
Örnekler İle C# Geliştirme - Bölüm 8
Örnekler İle C# Geliştirme - Bölüm 9


İyi okumalar dilerim!

Yapılış


cs10-1.png


İlk önce projemizi oluşturmakla başlayalım.
Ben programın ismini "Exif Okuyucu" şeklinde koyuyorum, siz de kendinize göre isimlendirebilirsiniz.

cs10-2.png


Proje oluştuktan sonra formun ismini Özellikler > Text bölümünden 'Exif Okuyucu' değiştiriyorum.
Sonrasında Araç Kutusundan aşağıdaki araçları ekliyorum.



Tasarımı oluşturduktan sonra ise, sıra gerekli kütüphaneyi eklemek de.
Yüklemek için "
NuGet" kısmına giriyoruz. Sonrasında "Gözat" yazan yere tıklıyoruz ve kütüphanemizin ismini (MetadataExtractor) giriyoruz.
İlk çıkana tıklıyoruz ve "
Yükle" diyoruz.

cs10-3.png


Evet, tasarım ve kütüphane ekleme işlemleri tamam.
Şimdi ise kodumuza geçelim, bunun için buttonumuza çift tıklayabiliriz ya da F7'ye basabiliriz.
Koda girdikten sonra, ilk iş olarak kütüphanemizi aşağıdaki şekilde kodumuza ekliyoruz.


C#:
using MetadataExtractor;
using MetadataExtractor.Formats.Exif;

Şimdi ise buton kodumuza geçelim.
C#:
private void button1_Click(object sender, EventArgs e)
{
    OpenFileDialog openFileDialog = new OpenFileDialog();
    // Bir adet OpenFileDialog nesnesi oluşturuyoruz. Bu bizim dosya açmamıza yarayan bir araçtır.
   
    openFileDialog.Filter = "Image Files|*.jpg;*.jpeg;*.png;*.gif;*.bmp";
    // Burada ise OpenFileDialog nesnemize filtre ekiyoruz. Bunun sayesinde sadece belirttiğimiz dosya türleri gözükecek.
   
    if (openFileDialog.ShowDialog() == DialogResult.OK) // Burada açılan pencere de "ok" demiş miyiz ona bakıyor.
    {
        try
        {
            string imagePath = openFileDialog.FileName;
            // openFileDialog.FileName ile dosya konumunu alıyor ve bir string değişkenine atıyor.
           
            pictureBox1.Image = System.Drawing.Image.FromFile(imagePath);
            // Burada ise pictureBox1 aracımızın içine resmi (konumu sayesinde) ekliyor.

            AddExifInfoToListBox(imagePath);
            // Exif bilgilerini Listbox1'e eklemek için kullanacağımız metodu çağırıyor.
        }
        catch (Exception ex)
        {
            MessageBox.Show("Resim yüklenirken bir hata oluştu: " + ex.Message);
            // Burada da herhangi bir hata çıkarsa bunu ekrana yazdırıyor.
        }
    }
}

private void AddExifInfoToListBox(string imagePath)
{
    listBox1.Items.Clear();
    // İlk olarak lstbox1 içindeki değerleri temizliyoruz.

    try
    {
        var directories = ImageMetadataReader.ReadMetadata(imagePath);
        // Burada meta değerimizi bir değişkenin içine aktarıyoruz.
       
        foreach (var directory in directories) // Burada ise değişken içindeki değerler kadar dönen bir döngümüz var.
        {
            foreach (var tag in directory.Tags)
            {
                listBox1.Items.Add($"{directory.Name} - {tag.Name} : {tag.Description}");
                // Elde ettiğimiz değerleri ekrana yazdırıyoruz.
            }
        }
    }
    catch (Exception ex)
    {
        MessageBox.Show("Exif bilgileri okunurken bir hata oluştu: " + ex.Message);
        // Burada da herhangi bir hata çıkarsa bunu ekrana yazdırıyor.
    }
}

Sonuç

İşlem sonunda sonucumuz aşağıdaki gibi olacaktır.

cs10-4.png


Kapanış

Evet, bugünkü projemiz bitmiş bulunmakta.
Gelecekteki derslerde görmek istediğiniz bir program olursa yazabilirsiniz.
Okuduğunuz için teşekkür ederim, iyi forumlar!
Eline sağlık abi
 
Üst

Turkhackteam.org internet sitesi 5651 sayılı kanun’un 2. maddesinin 1. fıkrasının m) bendi ile aynı kanunun 5. maddesi kapsamında "Yer Sağlayıcı" konumundadır. İçerikler ön onay olmaksızın tamamen kullanıcılar tarafından oluşturulmaktadır. Turkhackteam.org; Yer sağlayıcı olarak, kullanıcılar tarafından oluşturulan içeriği ya da hukuka aykırı paylaşımı kontrol etmekle ya da araştırmakla yükümlü değildir. Türkhackteam saldırı timleri Türk sitelerine hiçbir zararlı faaliyette bulunmaz. Türkhackteam üyelerinin yaptığı bireysel hack faaliyetlerinden Türkhackteam sorumlu değildir. Sitelerinize Türkhackteam ismi kullanılarak hack faaliyetinde bulunulursa, site-sunucu erişim loglarından bu faaliyeti gerçekleştiren ip adresini tespit edip diğer kanıtlarla birlikte savcılığa suç duyurusunda bulununuz.