Ekrandaki Görüntü Nasil Olusur?
Monitörünüze yeteri kadar yakindan bakarsani z görüntünün çok küçük noktalard an olustugun u görürsünüz. Iste bu noktlara görüntünün en küçük birimi olan piksel diyoruz. Her pikselin kendine ait renk ve yogunluk bilgileri vardir. Daha genel bir tanimla piksel için ekranin bagimsiz olarak kontrol edilebili r en küçük parçasi oldugunu söyleyebiliriz. Iste bu pikseller den binlerces i bir araya gelerek ekrandaki görüntüyü olusturuy or.
Çözünürlük
Çözünürlügün görüntü kalitesin i belirleye n en önemli faktör oldugunu söyleyebiliriz. Çözünürlük, ekrandaki görüntünün kaç pikselden olusacagi ni belirler ve yatay ve dikey piksel cinsinden belirtili r (800x600,1024x768 gibi). Çözünürlük arttikça görüntü birbirind en bagimsiz olarak kontrol edilebile n daha çok pikselden olusur ve görüntü kalitesi de yükselir.
Renk Derinligi
Pikseller in kendileri ne ait renklerin den bahsetmis tik, pikseller in alabilece gi renkler kirmizi, yesil ve maviden türetilir. Iste renk derinligi bu renklerin miktarini belirler. Renk derinligi ne kadar artarsa her pikselin alabilece gi renk sayisi artar, renkler gerçege daha yakin olur.
Renk derinligi bit cinsinden belirtili r. Her bit 1 ve 0 olarak iki deger alabilir. 8 bit kullanild iginda bu bitlerden 28 = 256 kombinasy on üretilir. Ayni sekilde 8 bit renk derinligi nde de her piksel için 256 renk kullanila bilir.
Insan gözünü aldatip ekrandaki görüntüyü gerçek gibi göstermek için kullanila n üç rengin de (kirmizi, yesil ve mavi) 256`sar tonu gereklidi r, bu da renk basina 8 bitten 24 bit yapar. Bu moda True Colour (Gerçek Renk) adi verilir. Fakat çogu güncel ekran karti görüntü bellegini kullanma yöntemleri yüzünden pikseller i bu modda göstermek için 32 bite ihtiyaç duyarlar. Kalan 8 bit alpha kanali (pikseller in saydamlik bilgisini tutar) için kullanili r.
Moderatör tarafında düzenlendi: