Deep Web'de Kullanılan Programlama Dilleri ~ sixtynine ~ PART 2

sixtynine

Yeni üye
15 Nis 2020
8
0
#CurSorn2
## Açıklama
CurSorn2, David Catt (Kullanıcı: David.werecat) tarafından bitsel olarak çalışan ve rastgele davranışı olan ezoterik bir programlama dilidir.

## Komutlar
0 Geçerli biti rastgele ayarlar ve iki bit rastgele bellek ekler
1 Bir bit belleği rastgele bir yerden kaldırır
Yürütülen her bit konsola yazılır. Her komut setinin sonunda, konsola bir yeni satır yazılır. Hafıza kalmadığında program sona erer. Dilin "rastgele" doğası tanımsızdır ve zaman içinde ve program yürütülürken değişir.


#dd
## Açıklama
dd - Kullanıcı: A tarafından 4 Temmuz'da 2018'de yayınlanan ezoterik bir programlama dilidir. Bir talimatı olan uygulamalı bir sonlu durum otomatıdır. "dd", aynı ada sahip UNIX komutuyla karıştırılmamalıdır.

dd'nin yığın, bant veya kuyrukları yoktur, bunun yerine çıktı ve hesaplamalara daha dinamik bir yaklaşım getirir. Program akışını kontrol etmek için bir dizi talimat kullanmak yerine, yürütme sırası her zaman aynı ve basittir. Bir değişkeni veya veri yapısını tanımlamanın bir yolu yoktur ve kaynak kodu bilgisayarın tam olarak yapacağı şeydir, bu da birçoğunun kavraması zor olan bir kavramdır.

Sadece bir talimat var, eğer bunu diyebilirsen - dd. Ayılar yapan çok ilginç özelliklere sahiptir ve yazmayı çok kolay, ancak daha sonra. Bu talimat olmayan herhangi bir şey yok sayılır veya bazı uygulamalarda hataya neden olur. Vaka duyarlılığı, orijinal yazar tarafından belirtilmediğinden, karar vermek için uygulamaya bağlıdır. Kesin olarak söyleyebileceğimiz tek şey, standart sözdiziminin her iki harfin de küçük harf olması gerektiğidir.

dd'nin bir şey girmesi, STDIN kütüphanesi, harici bir dosyayı okuması ve hatta bir komut satırı girdisi yoktur. Bu sorunlu olsa da, avantajları vardır. Örneğin, kaynak kodu girdi olarak alınabileceğinden, uygulamaları yazmak daha kolaydır.

## Sentaks
Yönerge Sözdiziminde Kaldırılan Yönerge İşlev İşlev Boyutu Eklendi Notlar
dd 0 Konsolda "dd" yazdırın. 2 bayt sürümü: 1.0 - Dd Tüm uygulamalarda gereklidir.
<Başka bir şey> - Hiçbir şey yapma. Herhangi bir boyut - - - Bazı uygulamalarda hataya neden olabilir.
dd bir desen değil bir talimattır, yani:
Kod:
ddd

dd'yi değil, dd çıktısını verir, çünkü sadece bir çift dd vardır.
Bir talimattan sonra boşluklara veya yeni satırlara gerek yoktur, ancak bu da göz ardı edilmedikleri anlamına gelir. Örneğin:
Kod:
dddd dd
dd Example
d
d

Çıktı verecek: dddddddd, çünkü beşinci Ds çifti bir satırsonuna bölündü.

gg
Talimat dd birçok ilginç özelliğe sahiptir. İlk olarak, kendini oluşturmak için gereken karakterlerin aynısını verir. Başka bir deyişle: tamamen dd komutlarından yapılan her bir dd programı bir quine olacaktır.

Bu nedenle, bir dd programını bir bilgisayarın yürütmesi için kaynak kodu olarak değil, yalnızca dd içerecek şekilde filtrelenecek bazı karakter sırasını düşünebilirsiniz. Bu, dd'yi zorunlu bir dil yerine dize yeniden yazma paradigması yapar.

İkinci dikkat çekici özellik, gerçekten dd komutuyla ilgili değildir, diğer her karakterin bir NOP gibi davranması, bu dili çok dilli programlar yazmak için iyi bir seçenek haline getirmesidir.

## Hesaplamalı Sınıf
Dilin hesaplama sınıfı sonlu durumlu bir otomattır, çünkü sonsuz kaynak kodu olmadan sonsuz miktarda duruma ulaşamaz.

## Örnekler
"Dd" yazdır
Kod:
Print dd.

Quine
Kod:
dd

Polyglot yineleme quin (2 dil), simetrik program ve Rotary Quine
Kod:
dd

## Tercüman
### JavaScript
Kod:
var s=prompt();
var o="";
for(var i=0;i<=s.length;i++){
 if((s.charAt(i)=="d")&&(s.charAt(i+1)=="d")){
  o=o+"dd";i++;
 };
};
console.log(o);

### Javascript tek astarlı
Kod:
console.log(prompt().replace("ddd","dd.d").match(/dd/g).join(''));


#Deadfish
## Açıklama
Deadfish, Jonathan Todd Skinner tarafından yaratılan çok garip bir yorumlanmış programlama dilidir. Kamu malı altında yayınlandı ve başlangıçta C olarak programlandı, ancak o zamandan beri diğer birçok programlama diline taşındı (aşağıya bakınız).

Deadfish'in bir şeyleri çıkarmanın bir yolu var ama bunları girmenin bir yolu yok! Sadece birkaç komutu var, toplamda sadece dört tane. Ayrıca büyük / küçük harfe duyarlıdır ve toplama veya çıkarma sırasında yalnızca tamsayı değerleriyle başa çıkabilir, ancak bir kez karesi alındığında bu sayı büyük ölçüde artar!

En azından C uygulamasında satır başına birkaç komutunuz olabilir.

Hatalar kabul edilmez: kabuk basitçe yeni satır karakteri ekler!

Komut olmayan hiçbir şey tercüman tarafından kabul edilmez. Muhtemelen ölü balıkların bir saatten daha kısa bir sürede yaratıldığını ve yüksek etkileşimli programların oluşturulmasında çok yararlı olabileceğini düşündüğünüz gibi.

## Komutlar
Artış Azaltma Kare Çıktı
Standart Deadfish i d s o
XKCD varyasyonu x d k c
Bazen, durma anlamına gelen 'h' ek komutu kullanılır. Her ne kadar C uygulamasındaki yorum / * x * [sic] 256 * / 'dan büyük olmadığından emin olun, ancak eğer değer yalnızca = = -1 || değer == 256.

## Neden "deadfish"?
Deadfish, HQ9 + 'ın bir alt kümesi olarak başladı, çünkü tek yapmanız gereken, merhaba dünyayı yazdırmak ve programcıya kaç adet 99 şişe bira programı için komutun kaç kez girildiğine bağlı olarak bir iou vermek olacaktır. Deadfish başlangıçta fishheads olarak adlandırılacaktı çünkü bu dilde programlama çiğ balık kafaları yemek gibi. Bununla birlikte, dilin sınırlayıcı özellikleri nedeniyle, bu dilde programlama, ölü, çürüyen balık kafalarını yemek gibi (ve genellikle kokmak zorunda), genellikle zevkli olarak kabul edilmeyen bir deneyim oldu.

## Örnekler
Not: standart kabuk okunabilirlik için >> karakterler ekler.
Kod:
>> i
>> 
>> o
1
>> d

Bu program, "Merhaba dünya" dizesindeki karakterlerin ASCII değerlerini (karakter olarak değil, sayı olarak değil, Deadfish'in karakter çıkışı olmadığından) yazdırır.
Kod:
iisiiiisiiiiiiiioiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiioiiiiiiiooiiio
dddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddo
dddddddddddddddddddddsddoddddddddoiiioddddddoddddddddo

## Tercüman
### A:;
Kod:
v:-1.0;w:256.0;u:\n;t:1;r:0;j:i;l:d;b:s;o:o;c:>>;p:c;?:r:=:v:1;r:0;?:r:=:w:1;r:0;i:q;?:q:=:o:3;p:r;p:u;g:10;?:q:=:j:2;a:r:t;g:10;?:q:=:l:2;s:r:t;g:10;?:q:=:b:2;m:r:r;g:10;p:u;g:10

### APLBAONWSJAS
Kod:
EXECUTE(Deadfish)

### AWK
Kod:
sub(/o/,x=x*(x>0&&x-256)*x^/s/+/i/-/d/)


#Deadfish i
## Açıklama
Deadfish i dili, Abraham Karplus tarafından oluşturulan BF benzeri bir sözdizimine sahip Deadfish'in nesneye yönelik bir sürümüdür. Deadfish i dosyası (uzantı .dfi) bir nesne bildirimi dizisidir. Bu geliştirilmiş sürümün, niteliksiz değerleri bir bayt ile sınırlamadığını unutmayın.

## Adlandırma
A lot of child languages take the name of their parent and add "++". However, the Deadfish family uses the "i" command to increment. Hence, "Deadfish i".

## Alfabe
Deadfish i alfabesi, birkaç farkla BF'ye çok benzer:

Hayır, komut: Deadfish i girişi desteklemiyor.
# Karakteri satırın sonuna giden bir yorum başlatır.
Bilinmeyen karakter hatalardır, yok sayılmaz.

## Nesne bildirimi
Sözdizimiyle bir nesne bildirildi
adı <yöntem
burada ad, pozitif bir tamsayı veya 0'dır ve yöntem, Deadfish i komutlarının bir sırasıdır.

## Komutlar
+ Kendini artır. Val + = 1
- Kendini azalt. Val - = 1
> Kare benlik val ** = 2
[x Çağrı (statik) x.method ()
] Call (dynamic) self.val.method ()
. Çıktı baskı (self.val)

çağrı
Statik bir çağrıyı [pozitif bir tamsayı takip eder. Bu numaraya sahip nesnenin yöntemi çağrılır.

Dinamik bir çağrı basittir]. N nesnesinin yöntemini çağırır; burada n, dinamik çağrı komutunu kullanarak nesnenin değeridir. Değer pozitif olmalıdır.

Başlangıç
Program kapalı bir çağrı ile başlatılır

0.method ()

## Örnekler
"1" yazdırır:
Kod:
0<+.

Sonsuz döngü (0 yeniden çağrılamadığından iki nesne gerektirir):
Kod:
0<[1
1<+.[1


#EXCON
## Açıklama
EXCON, EXClamation mark COloN'un topal bir kısaltmasıdır ve 2008 yılında Emil Svensson (Kullanıcı: fr34k) tarafından tasarlanmıştır.

## Genel Bakış
Başlangıçta EXCON, tümü 0 olarak ayarlanmış ve havuzdaki en sağ basamağa ayarlanmış bir işaretçi içeren 8 ikili basamaklı bir havuza sahiptir.

## Komutlar
: Havuzdaki tüm basamakları 0'a sıfırla
^ İşaretçideki rakamı çevirin
! Havuz çıktısı
<İşaretçiyi sola hareket ettirir

## Örnekler
Başlangıçta, işaretçi en sağdaki rakamı gösteren boş bir havuzla başlıyoruz
Kod:
00000000
       ^

(yukarıdaki kod sadece açıklama amaçlıdır ve gerçek kaynak kodu değildir)

İkili dilinde 01000001 olan A harfini yazmak istiyorsak, ilk ve yedinci biti çevirmeliyiz. Bunun gibi
Kod:
:         Reset the pool (this is optional at the beginning of a program)
^         Flip the first bit (making it 1)
<<<<<<    Move 6 steps to the left
^         Flip the 7th bit
!         Output the pool (A or in binary 01000001)

EXCON ':', '^', '<' ve '!' Dışındaki tüm karakterleri ele alır. yorum olarak. Yukarıdaki program bu şekilde de yazılabilir
Kod:
:^<<<<<<^!

Sekiz bite gitmemiz gerekmediğine dikkat edin, çünkü bu 0 olarak kaldığı için, onunla hiçbir şey yapmamız gerekmiyor.

Not: İşaretçiyi 8 adımdan daha fazla hareket ettirirseniz, ikiliye dönüştürülen tüm ASCII karakterleri yalnızca 8 basamaktan oluştuğundan program bunu bir hata işlemi olarak alır.

Selam Dünya!
Kod:
hello-world.excon

:<<<^<<<^! 		1001000 H
:^<<^<<<^<^! 		1100101 e
:<<^<^<<^<^! 		1101100 l
!			1101100 l
:^<^<^<^<<^<^! 		1101111 o
:<<<<<^! 		0100000 SPACE
:^<^<^<<^<<^! 		1010111 W
:^<^<^<^<<^<^! 		1101111 o
:<^<<<^<^<^! 		1110010 r
:<<^<^<<^<^! 		1101100 l
:<<^<<<^<^! 		1100100 d
:^<<<<<^! 		0100001 BANG

Yukarıdaki kod ASCII'de çıktı
Kod:
Hello World!

## Tercüman
### Ruby
Kod:
# interpreter.rb

def interpret_EXCON source

	pool = %w[0 0 0 0 0 0 0 0]
	pointer = 7
	
	for i in 0..source.length
	
		case source[i..i]
		
			when ":" then pool = %w[0 0 0 0 0 0 0 0]; pointer = 7
			when "^" then pool[pointer] = if pool[pointer]==1 then 0 else 1 end
			when "<" then pointer -= 1
			when "!" then print pool.join.to_i(2).chr
		
		end
	
	end

end

interpret_EXCON File.open(ARGV[0], "r").read

### lo
Kod:
#!/usr/local/bin/io
exconI := Object clone
exconI pool := List clone setSize(8) map(0)
exconI pointer := 7
exconI interpret := method(source,
    source foreach (c,
        if(c == 58, pool = pool map(0); pointer = 7)
        if(c == 94, pool atPut(pointer, if(pool at(pointer) == 1, 0, 1)))
        if(c == 60, pointer = pointer - 1)
        if(c == 33, pool map(print) "\n" print)
    )
)
if(System args at(1), exconI interpret(System args at(1)) println, "No input" println)


#Feta
## Açıklama
Feta, Nicholas Smith tarafından 30 Mayıs 2013'te yanlış programlama dilleri hakkında BBC sorusuna bir aksaklık olarak oluşturulan bir şaka programlama dilidir. Yalnızca bir komut içerir: "H3110 W0R1D" adlı harici bir metin dosyasına "H3110 W0R1D" yazdıran 0WTPWT.txt". GlobalGameDevelopersForum sitesinde April Fools Joke olarak tasarlanmıştır.

## Sentaks
Sözdizimi çok basit: Tek komut "WRITE" yazmasına izin verdi.

## Örnekler
Kod:
WRITE

## Tercüman
### Python3
Kod:
     i = input("Enter Command: ")
     if i != 'WRITE':
           print("")
     else:
           file = open("0WTPWT.txt","w") 
           file.write("H3110 W0R1D")
           file.close()

### C++
Kod:
#include <bits/stdc++.h>
int main(){
    freopen("0WTPWT.txt","w",stdout);
    char code[1000];
    scanf("%s",&code);
    if(code=="WRITE")printf("H3110 W0R1D");
    fclose("0WTPWT.txt");      
    return 0;
}


#FISHQ9+
## Açıklama
FISHQ9 +, Deadfish ve HQ9 + 'nın işlevselliğini birleştirerek oluşturulan basit bir yorumlanmış dildir.

FISHQ9 +, deadfish ve HQ9 + ile tam bir geriye dönük uyumluluğa sahiptir. Komut olmayan bir şey göz ardı edildiğinden, FISHQ9 + 'nın yeni FISHQ9 + sürümleriyle bazı ileriye dönük uyumluluğu olacaktır.

FISHQ9 +, deadfish'in aksine büyük / küçük harfe duyarlı değildir ve deadfish ve HQ9 + 'nın gelişmiş çıkış özelliklerine sahiptir, ancak giriş yoktur.

FISHQ9 + 'daki programlar 256 karakterin altında olmalıdır, yoksa yorumlayıcı kilitlenir. Programlar K komutuyla da bitmelidir. Bunlar kolayca düzeltilebilir hatalar olarak kabul edilebilir, ancak onlara özellikler diyorum, bu yüzden onları düzeltmek için birkaç dakika harcamak zorunda değilim.

## Komutlar
Artış Azaltma Kare Çıktı Akümülatör Çıkışı "Merhaba Dünya" Çıktı Quine Çıkışı 99 Şişe Sonlandır
FISHQ9 + i I + d D s S o O h H q Q 9 k K
FISHQ9 + sadece akümülatörü sıfıra sıfıra ayarlama ve sadece acc == -1 || acc == 256.

## Örnekler
FISHQ9 + 'ı çalıştırmanın iki yolu vardır: kabuk modu ve dosya modu. Kabuk modu fishqnp çalıştırılırken, dosya modu fishqnp <program.txt çalıştırılarak kullanılır. Standart kabuk >> karakterleri eklemez. Dosya modunda kullanılan herhangi bir program bir sonlandırma komutuyla bitmelidir.

FISHQ9 + kalıtsal deadfish matematiği olarak, iissso 0, iissiso 289 verir.

Bu dil hakkında bilgi veren temel bir programdır:
Kod:
(Put many newlines here (you need them to clear junk before the end))
This is a demo of FISHQ9+. The instructions are: i, d, s, o, h, 9, qk

## Tercüman
### C
Kod:
//FISHQ9+ Interpreter
//Based off of a deadfish interpreter

#include <stdio.h>

int bottles() {
   int b;

   puts("99 bottles of beer on the wall, 99 bottles of beer.");

   for (b = 98; b > 1; b--) {
       printf("Take one down and pass it around, %d bottles of beer on the wall.\n\n", b);
       printf("%d bottles of beer on the wall, %d bottles of beer.\n", b, b);
   }

   puts("Take one down and pass it around, 1 bottle of beer on the wall.\n");
   puts("1 bottle of beer on the wall, 1 bottle of beer.");
   puts("Take one down and pass it around, no more bottles of beer on the wall.\n");
   puts("No more bottles of beer on the wall, no more bottles of beer.");
   puts("Go to the store and buy some more, 99 bottles of beer on the wall.");

   return 0;
}

int main(****) {
   int acc = 0;
   int pl = 0;
   char code[256];                 //It looked good at the time. It causes a bug, but I'll call it a feature that prevents spaghetti code
   
   for(int i = 0; i < 256; i++)
       code[i] = 0;

   while(1) {
       char input; 

       scanf("%c", &input);        //This line is from the deadfish interpreter. Probably causes a bug, but I still won't change it because it's one of the only lines I didn't completely change
       code[pl] = input;
       pl++;
        
       if(acc == -1 || acc == 256)
           acc = 0;

       if(input == 'i' || input == 'I' || input == 43)
           acc++;
       else if(input == 'd' || input == 'D')
           acc--;
       else if(input == 's' || input == 'S')
           acc *= acc;
       else if(input == 'o' || input == 'O')
           printf("%d\n", acc);
       else if(input == 'h' || input == 'H')
           puts("Hello World.");
       else if(input == 'q' || input == 'Q')
           puts(code);
       else if(input == '9')
           bottles();
       else if(input == 'k' || input == 'K')
           return 0;
   }
}

### Kotlin
Kod:
/**
 * FISHQ9+ Interpreter
 *
 * This interpreter for FISHQ9+ :
 *  - is written in Kotlin (check it out, if you're tired of java)
 *  - does not impose 256 character limit
 *  - adds ">> " prompt for better orientation
 *  - can interpret segments of code (i.e. ">> iissiso")
 *  - has a .jar executable here: http://bit.ly/FISHQ9plus
 *
 *  [USER=585213]author[/USER] Mychal
 */

fun main(args : Array<String>) {
    var input : String
    var a : Int = 0
    var c : String = ""
    while (true){
        print(">> ")
        input = readLine()?: "NULL"
        c += input
        for(inst : Char in input.toCharArray()) {
            if(a == 256 || a == -1) a = 0
            when (inst) {
                'i', 'I', '+' -> a++
                'd', 'D' -> a--
                'o', 'O' -> println(a)
                's', 'S' -> a *= a
                'h', 'H' -> println("Hello World!")
                'q', 'Q' -> {
                    for (ch in c) print(ch); println()
                }
                '9' -> bottles()
                'k', 'K' -> return;
                else -> print(0.toChar())
            }
        }
    }
}

fun bottles(){
    println("99 bottles of beer on the wall, 99 bottles of beer.")
    for(b : Int in 98 downTo 2){
        println("Take one down and pass it around, $b bottles of beer on the wall.\n")
        println("$b bottles of beer on the wall, $b bottles of beer.")
    }
    println("Take one down and pass it around, 1 bottle of beer on the wall.")
    println()
    println("1 bottle of beer on the wall, 1 bottle of beer.")
    println("Take one down and pass it around, no more bottles of beer on the wall.")
    println()
    println("No more bottles of beer on the wall, no more bottles of beer.")
    println("Go to the store and buy some more, 99 bottles of beer on the wall.")
}


#Ftack
## Açıklama
Ftack, 2012'de Kullanıcı: Koen tarafından oluşturulan yığın tabanlı ezoterik bir programlama dilidir. Her şey sıra yerine bir yığın hariç, Fueue'de olduğu gibi çalışır.

Her şey tek bir yığın halinde saklanır. Programın kaynağı, yürütme sırasında bu yığına dönüştürülür.

Değerlendirme Fueue'daki gibi devam eder:

Yığındaki üst öğeye bakın.
Sayısal bir değerse, onu bir karaktere dönüştürün ve yazdırın.
Bir işlevse ve doğrudan yığının altında uygun türde yeterli değerler varsa, işlev ve bu değerler açılır ve sonuç yığının üstüne geri itilir.
Aksi takdirde, yığının üstüne geri itilir.
Yığın bu son aşamaya ulaşırsa, girişten bir karakter alınır ve Unicode değeri yığının üstüne itilir.
Bir programda izin verilen tek şey negatif olmayan tamsayılar (taban 10'da), aşağıda açıklanan fonksiyonlar, köşeli parantez kodlu alt program blokları (aslında yığınlar) ve boşluktur. Ancak, yığının Son Giriş, İlk Çıkış ilkesine sadık kalmak için, programın ters sırada yazılması beklenir.

## Komutlar
Fonksiyon Etkisi Sonra Önce
+ İki sayı ekler + ab ... (a + b) ...
- Bir sayıyı reddeder -a ... (-a) ...
* İki sayıyı çarpar * ab ... (a * b) ...
/ Tamsayı iki sayıyı böler / ab ... (a / b) ...
% Mantıksal olarak bir sayıyı (0'dan bir, n'den 0'a) ters çevirir% a ... (! A) ...
: Bir değeri çoğaltır: a ... aa ...
~ İki değer değiştirir ~ ab ... ba ...
! Bir değer çıkar! A ... ...
$ Birkaç kopya basar $ ab ... (bir sürü b) ...
(Bir değeri bir bloğa dönüştürür (a ... [a] ...
<Bir bloğa başka bir değer ekler <[foo] b ... [foob] ...
) Bir bloğu bloke eder) [foo] ... foo ...
H Derhal durur H ...
Ftack'ın doğası gereği, tüm aritmetik fonksiyonların (+, -, *, /,%) sonucu hemen açılır ve yazdırılır.

Hesaplama sınıfı bilinmemektedir, ancak çoğu sorunun Ftact'ta çözülememesi çok olasıdır.

## Örnekler
Cat programı / Boş program
Kod:
Ftack'ta, Fueue'da olduğu gibi, null program bir kedidir. Bununla birlikte, Ftack'te, bir blokla başlayan veya uygun tipte yeterli değerlerin izlemediği bir fonksiyonla başlayan herhangi bir program da bir kedidir. Aslında, çoğu program bir kediye dönüşür.

Sonsuz döngü
Kod:
::
Bu döngü hiçbir şey yapmaz, ancak Ftack'ta bir zafer olarak kabul edilebilecek bir kedi değildir.

Selam Dünya
Kod:
H 10 33 100 108 114 111 119 32 44 111 108 108 101 72

## Hesaplamalı Sınıf
Ftack bir şaka olarak tasarlandı ve nispeten düşük bir hesaplama sınıfına sahip olması bekleniyor. Ørjan her programın sonunda durmasını, kedi olmasını veya :: ile yığının üstünde olmasını önerdi; ve bunun max (m-1, 1) * n_ $ + 2 * n_: + n_rest'ten daha az sayıda adımda gerçekleşeceği, burada m başlangıç programında görünen en büyük sayı ve n_ $, n_: ve n_ sırasıyla $, of: ve diğer değerlerin sayısını sınırlayın.

Fueue'nun daha ciddi bir varyantı, işlevlerin sonucunun yığının üstüne itilmesi olabilir (Ftack'ta olduğu gibi), ancak yürütülmeyen işlevler arkada (Fueue'daki gibi) sıralanabilir. Bu varyantın hesaplama sınıfı henüz bilinmiyor.


#Golunar
## Açıklama
Golunar, kendisi Brainfuck'un bir türevi olan Unary'nin bir türevidir. Böylece kullanılabilirlikten daha da uzaklaştırılır. Golunar 2013 yılında Peter Berg tarafından türetilmiştir. Adı “Unary” ve “logaritmanın” bir karışımıdır.

## Komutlar
Geçerli bir Golunar programı, eşdeğer Unary programındaki sıfır sayısını yazarak oluşturulur.

## Örnekler
Tek bir karakter alan ve tekrar çıktı alan program
Kod:
108

Cat programı, EOF 0 döndürür
Kod:
56623

## Tercüman
### Bash
Aşağıdaki kabuk betiği brainfuck'tan Golunar'a dönüştürmek için kullanılabilir. En iyi sonuçları elde etmek için BC_LINE_LENGTH = 0 sh bf2gl.sh FILE olarak çalıştırılmalıdır.
Kod:
bf='><+\-.,[]'
echo "ibase=2; 1`cat $1 | tr -cd $bf | tr $bf '\0-\7' | xxd -b -c1 | cut -d\  -f2 | sed s/00000// | paste -sd '\0'`" | bc


#H9+
## Açıklama
H9 +, iki farklılığa sahip HQ9 + 'dır: "Q" komutu yoktur ve H, h, 9 veya + olmayan tüm karakterler açıkça göz ardı edilir. "merhaba, dünya" bu nedenle bir kınadır.


#Hello
## Açıklama
Merhaba programlama dili, "Hello World" dizesini yazdıracak tek bir talimat olan 'h' ile minimal bir programlama dilidir. Merhaba Anne Veling tarafından yaratıldı.

Dil öğrenmesi ve uygulaması çok kolay olacak şekilde tasarlanmıştır.

## Örnekler
Aşağıdaki program "Merhaba Dünya" yı yazdırır.
Kod:
h

## Tercüman
### Python3.5
Kod:
i = input("Enter Command: ") 
if i != 'h':
	print("ERROR!")
else:
	print("Hello World")

### Python3
Kod:
print('h'!=input()or"Hello World")

### Python2
Kod:
if'h'==raw_input(">"):print"Hello World"


#Hello++
## Açıklama
Hello ++ veya Hello Plus Plus, 14 Mart 2010 Pazar günü saat 18.00 GMT'de Propeng tarafından oluşturulan Hello programlama dilinde bir gelişmedir.

Hello ++ 'h' veya 'H' ile karşılaştığında "Hello World" yazdıracaktır. Diğer tüm karakterleri sessizce yok sayar.

## Örnekler
Orijinal Hello'dan farklı olarak, Hello ++ kullanarak bir Quine üretmek mümkündür.
Kod:
 Hello World

## Tercüman
### Python3
Kod:
 i = input("Enter Command: ") 
 if i != 'h':
 	if i != 'H':
 		print("")
 	if i == 'H': 
 		print("Hello World")
 else:
 	print("Hello World")

### C
Kod:
#include <stdio.h>
int main()
{
     char i;
     i=getchar();
     if(i=='h'||i=='H')printf("Hello World");
     return 0;
}

### Python3
Kod:
i=input(">")
if i=='h' or i=='H':
   print("Hello World")

### ProcessingJS
Kod:
var hello = function(x) {
    for(var i = 0; i < x.length; i++) {
        if (x.charAt(i) === "h" || x.charAt(i) === "H") {
            println("Hello World");
         }
     }
};

### Python3
Kod:
i=input()
if i=='h'or i=='H':print('Hello World')

### Python2
Kod:
i=input()
if i=='h'or i=='H':print'Hello World'

### Python2
Kod:
i=raw_input()
if i=='h'or i=='H':print'Hello World'

### Python3
Kod:
if input()in 'Hh':print('Hello World')


#Hello++++
## Açıklama
Hello ++++, tek bir komutu olan basit bir programlama dilidir:

Merhaba Dünya "Merhaba Dünya" yı yazdırır.
Merhaba ++++ tamamen Turing-complete, bu yüzden programcılar onu seviyor! Merhaba ++++ öğrenmesi de kolaydır.

Hello ++++, Hello tabanlı Hello ++ 'a dayalıdır. Hello ++++, Hello ++ 'dan farklıdır, çünkü programı girdi gibi yorumlar, bu da onu bir kedi programı oluşturmayı mümkün kılar. Ancak, "Hello World" için daha uzun bir komutu vardır, bunun kodunu Hello ++ ve Hello'dan daha uzun yapar, bu da kod golf yarışmaları için daha da kötü hale getirir.

## Örnekler
Selam Dünya
"Merhaba Dünya" programı yazılmıştır
Kod:
Hello World

Quine
Quine programı basitçe yazılmıştır
Kod:
Hello World

Kedi
Cat programı basitçe yazılmıştır
Kod:
Hello World

## Tercüman
### Echo
Kod:
$ echo Hello World
Hello World

### Python3
Kod:
i = input("Enter Command: ") 
if i != 'Hello World':
	print("")
else:
	print("Hello World")

### Python3
Kod:
i=input(">")
print(i)


#Help, WarDoq!
## Açıklama
Yardım, WarDoq! Programming Puzzles & Code Golf kullanıcısı Dennis tarafından oluşturulan ezoterik bir programlama dilidir.

Hello ve arkadaşlarının çok sayıda eksikliğini gidermek için tasarlandı, bu da onları kod golf yarışmaları için kullanılamaz hale getiriyor.

Turing tamamlanmamış olsa da, Yardım, WarDoq! Toplama ve öncelik testi gibi temel matematiksel işlemleri yapabilir.

## Komutlar
Yardım, WarDoq! 23 temel komutu vardır:

Komut Açıklama
H Baskı Merhaba, Dünya !.
h Merhaba, Dünya yazdırın.
E Yazdır Merhaba dünya !.
e Baskı Merhaba, dünya.
L Merhaba Dünya Yazdır !.
l Merhaba Dünya'yı yazdırın.
O Baskı Merhaba dünya !.
o Merhaba dünyayı yazdır.
W Merhaba merhaba, Dünya !.
w Merhaba, Dünya'yı yazdırın.
R Merhaba merhaba, dünya !.
r Merhaba, dünya yazdırın.
D Merhaba Dünya !.
d Merhaba Dünya'yı yazdırın.
, Merhaba dünya yazdırın !.
! Merhaba dünya yazdırın.
A İki boşluk değerini tamsayı girdiden ayırın. Toplamlarını çıkar.
a İki boşluk tamsayıyı girişten ayırın. İkili toplamlarını taşımadan çıktılar (XOR).
P Boşluktan ayrılmış bir tamsayıyı girişten okuyun. Pozitif bir asalsa 1, aksi halde 0 çıktı.
p Girdiden boşlukla ayrılmış bir tamsayıyı okuyun. Pozitif veya negatif bir prime ise 1, aksi halde 0 çıktı.
Q Programın kaynak kodunu yazdırın.
q Programın ters çevrilmiş kaynak kodunu yazdırın.
(boşluk) Yorum yazmaya başlayın. Bir sonraki boşluk olmayan karakter yorumu sonlandırır ve her zamanki gibi yorumlanır.
Diğer tüm karakterler yok sayılır.

Kaynak kodu karakter karakter yürütülür. Tüm ayrı komutların çıkışları tek satır besleme ile ayrılır.

## Tercüman
### CJam
Resmi Java yorumlayıcısında kullanılacak CJam referans başvurusunda aşağıdakiler:
Kod:
ea0=:Q{"HhEeLlOoWwRrDd,!AaPpQq"Q|["Hh""ello"a[',L]Sa"Ww""orld"a['!L]]:m*:`[{riri+}{riri^}{rimp}{rizmp}Q`QW%`L]+er:~N*}:H~

Programın kaynak kodunu tek bir komut satırı argümanı ve programın STDIN'den girdisi olarak okur.


#HQ9+
## Açıklama
HQ9 + dört talimat içeren bir şaka dilidir:

H: "Merhaba dünya" yazdır
S: Programın kaynak kodunu yazdırın
9: Şarkı sözlerini "99 Şişe Bira" olarak yazdır
+: Akümülatörü artırın
Her ne kadar dil kendi başına ciddi bir ilgi duymasa da, HQ9 + 'ı yeni bir ezoterik programlama dilinde uygulamak yararlı olabilir, çünkü bunu yapmak, kınamak hariç yukarıdaki tüm görevlerin mümkün olduğunu kanıtlar. HQ9 + 2001 yılında Cliff L. Biffle tarafından oluşturuldu.

## Tercüman
### C
Kod:
#include <stdio.h>
int main()
{
    unsigned long accumulator = 0;
    char c[1000];
    for(int i=0;;i++)
    {
        scanf("%c",&c[i]);
        if(c[i]=='\n') break;
    }
    for(int i=0;c[i]!='\0';i++)
    {
        if(c[i]=='H') printf("Hello World\n");
        else if(c[i]=='Q') printf("%.*s", (int)sizeof c, c);
        else if(c[i]=='9')
        {
                for(int i=99;i>0;i--)
                {
                    printf("%d bottles of beer on the wall,\n%d bottles of beer.\n", i);
                    printf("Take one down, pass it around,\n%d bottles of beer on the wall.", i-1);
                }
                printf("1 bottle of beer on the wall,\n1 bottle of beer.\nTake one down, pass it around,\nno more bottles of beer on the wall.");
        }
        else if(c[i]=='+') accumulator++;
    }

    return 0;
}


#HQ9++
## Açıklama
HQ9 ++, David Morgan-Mar tarafından yazılmıştır. Cliff L. Biffle'nin HQ9 + şaka dilinin nesne yönelimli bir uzantısıdır. Aşağıdaki talimatı ekler:

++: Akümülatörü iki kez artırın ve genel süper sınıfın yeni bir alt sınıfının nesnesini başlatın. Nesne gizlemenin en iyi ilkeleri nedeniyle, bu nesneye hiçbir şekilde erişilemez.


#HQ9F+
## Açıklama
HQ9F +, 2007 yılında yayınlanan ぬ こ tarafından tasarlanan FizzBuzz'u içeren genişletilmiş bir HQ9 + dilidir. Tasarımcıya göre, genç programcıların FizzBuzz'ı bile programlayamadığı haberi duymaktan caydırılmak üzere tasarlandı.

## Komutlar
This language has four original instructions: H, Q, 9, and + and an extended instruction F.

The instruction F is to output FizzBuzz up to the time the accumulator got accumulated.

## Örnekler
Kod:
+++++f
çıktılar
Kod:
1
2
Fizz
4
Buzz

Kod:
+++++++++++++++f
çıktılar
Kod:
1
2
Fizz
4
Buzz
Fizz
7
8
Fizz
Buzz
11
Fizz
13
14
FizzBuzz


#Huby
## Açıklama
Joey (veya j`ey) tarafından tasarlanan koca, öğrenmesi çok kolay bir programlama dilidir.

Bir işlevi vardır, 'Merhaba Dünya!'

Bunu 'h ()' global işlevini kullanarak yapar. Bu işleve yapılan her çağrı noktalı virgülle (;) ayrılmalıdır.

## Örnekler
Aşağıdaki program 'Merhaba Dünya!'
Kod:
h();


#Huh?
## Açıklama
ha? David Catt (Kullanıcı: David.werecat) tarafından oluşturulan ve yorumlayıcının ne yapmak istediğinizi anlamadığı ezoterik bir programlama dilidir.

## Komutlar
Her dosya geçerli bir ha? programı. Tercüman, girdiyi anlamak için elinden geleni yapacaktır, ancak zamanın% 99.99999999999'unda başarısız olacaktır. Eğer bir şeyi anlamıyorsa, hiçbir şey yapmaz ve karışıklığını ifade eder. Her komutun bir şey yaptığı ima edilir, ne olduğundan emin değiliz.


#Huh?++
## Açıklama
ha? ++ veya ha? artı artı, Kevin Friedemann (kullanıcı: kfriede) tarafından oluşturulan ezoterik bir programlama dili mi? David Catt tarafından oluşturulan programlama dili (kullanıcı: David.werecat).

## Komutlar
Ha? Gibi her dosya geçerli bir ha? programı. Ancak, huh? ++% 100 hata oranına sahiptir ve girdinizi anlamadığını söylemekle uğraşmaz. Komutların ha? ++ 'nın anlaması çok zor olduğu varsayılır.


#H
## Açıklama
H🌍 (veya HWorld), Kullanıcı tarafından şaka ezoterik programlama dilidir: OsmineYT 2019 yılında tasarlanmıştır. Yalnızca yazdırma ve çıkma komutlarına sahip olduğundan, gerçek programlama için kullanılabilir.

## Komutlar
h "Merhaba!"
hh "Merhaba, Merhaba!"
"Dünyanın!" W
ww "Dünya, Dünya!"
hw "Merhaba Dünya!"
wh "Dünya, Merhaba!"
q Yorumlama kodunu bitirir
Tüm hatalı komutlar yalnızca kendi kendine yazdırılır.

## Örnekler
Basit "Merhaba Dünya!" Program:
Kod:
hw

Bir quine:
Kod:
THIS IS JUST SIMPLE QUINE.

Kısaltılmış versiyon:
Kod:
a
(NOT tüm hatalı komutlar (örn. A, b vb.) Tırnak işaretidir.)

nop programı:
Kod:
q


#Initialization
## Açıklama
Başlatma, değişkenlerin yalnızca başlatılabildiği ezoterik bir programlama dilidir.

## Örnekler
Bu program "Merhaba dünya!"
Kod:
main = putStrLn "Hello, world!"

Bu program bir sayının faktöriyelini hesaplar:
Kod:
factorio n = if n == 0 then 1 else n * (factorio (n - 1))
main = print . factorio =<< readLn

## Tercüman
### Bash
Kod:
#!/bin/bash
runghc "$@"


#Insignificant
## Açıklama
Uygun bir Önemsiz program, bu program anlamsız mekanik manipülasyon olarak anlaşıldığı sürece herhangi bir dilde yazılabilir. Uygun bir programın eylemlerine "sayı ekleme" veya "hesaplama π" gibi daha yüksek yorumların uygulanması yasaktır.

2017'de Doesthiswork tarafından önemsiz icat edildi.


#Livefish
## Açıklama
Livefish, Areallycoolusername tarafından üretilen ezoterik bir programlama dilidir. Deadfish'in tam tersi, şeyleri girmenin, ancak çıktı vermemenin bir yolu olması.

## Komutlar
Komutlar çoğunlukla Deadfish'in komutlarıyla aynıdır. Şimdi o şeyleri çıktıdan ziyade girdikleri "o" hariç. "H" komutu yine de programı durdurmak için kullanılabilir. İşte komutların tablosu.

Deadfish İşlevi Livefish İşlevi
i artışlarını artırır
d bir azalır d eksilme
meydanın s kare s
O çıkışı o

## Tercüman
### Pascal
Kod:
program Livefish (input,output);
uses crt;
var
coke : integer;
cook : char;
crak : string;
begin
repeat
coke := 0;
readln(Cook);
if(cook='i')then
coke := coke + 1;
if(cook='d')then
coke := coke - 1;
if(cook='s')then
coke := sqr(coke);
if(cook='o')then
readln(crak);
if(coke=256)then
Coke := 0;
if(coke<0)then
coke := 0;
until cook='h';
end.

### C
Kod:
#include <stdio.h>
int main()
{
    int ac=0;
    char c;
    while(c!='h')
    {
        c=getchar();
        if(c=='i')ac++;
        else if(c=='d')ac--;
        else if(c=='s')ac*=ac;
        else if(c=='i')scanf("%d",&ac);
        if(ac==256||ac<0)ac=0;
    }
    return 0;
}

### Lua
Kod:
while cmd~="h" do
    if ac==256 or ac<0 then ac=0 end
    cmd=io.read()
    if cmd=="i" then ac=ac+1 end
    elseif cmd=="d" then ac=ac-1 end
    elseif cmd=="s" then ac=ac*ac end
    elseif cmd=="i" then ac=io.read() end
end


#log
## Açıklama
log, Kullanıcı: A tarafından NOR mantığına dayanan bir esolang'dır.

## Komutlar
Sadece 2 komut vardır:

(... ...)
NOR işlemini kullandıktan sonra işlemi cevaba dönüştürür.
Boşluğun sadece parametreleri ayırmak için olduğunu ve herhangi bir görünmez karakterle değiştirilebileceğini unutmayın.
Eğer parametrelerden biri veya her ikisi de (...) ise, ayırma silinebilir.
Ayrıca, sadece 1 parametre varsa, işlem NOR parametresidir. (FerNANDo'dan esinlenmiştir)
0 NOR 0 = 1
0/1 NOR 1 = 0
1 NOR 0 = 0
A-Z
Bir bit girin ve 0 veya 1 olarak değiştirin (ASCII düzeninde giriş).
() Öğesinin her bir sonu çıktısı alınacaktır.


#Magritte
## Açıklama
Magritte yaklaşık 2005 yılında Marc Hamann tarafından icat edilen bir dildir. Magritte'de tek yasal program
Kod:
Ceci n'est pas un programme.
Magritte'deki programların semantik olarak kesinlikle sona ermemeleri garanti edilir.


#MGIFOS
## Açıklama
MGIFOS veya Tanrım Yıldızlarla Dolu, Kullanıcı: Marz tarafından oluşturulan ezoterik bir programlama dilidir. 1L 2 karakterden (+ ve boşluk) oluşurken, MGIFOS yalnızca * karakterinden oluşur. Komut kümesi Brainfuck'a dayanmaktadır.

## Komutlar
MGIFOS bir dizi yıldızla (yıldız işareti) görüntülenir. Program, koddaki yıldız sayısı ile tanımlanır.

Komut (ikili) Açıklama
0001 İşaretçiyi sağa hareket ettir
0010 İşaretçiyi sola hareket ettir
0011 İşaretçinin altındaki bellek hücresini artırma
0100 İşaretçinin altındaki bellek hücresini azaltma
0101 İşaretçide hücre tarafından belirtilen karakteri çıktılar
0110 Bir karakter girin ve işaretçideki hücreye kaydedin
0111 İşaretçinin altındaki hücre 0 ise, eşleşen 1000 değerini atlayın
1000 Eşleşen 0111'e geri dön
Komutlar gereken sırada birleştirilir. Örneğin, işaretçiyi önce sağa sonra sola taşımak için ikili:
Kod:
00010010
Bu ondalık sayı olarak 18'dir, yani MGIFOS kodu üst üste 18 yıldızdır:
Kod:
******************

## Örnekler
Kedi
", [.,]" Kedi programı MGIFOS'ta 423272 yıldızdan oluşmaktadır.

Sonsuz döngü
"+ []" Programı tam olarak 888 yıldızdan oluşmaktadır. Oh lol.

Selam Dünya!
Merhaba Dünya! (yaklaşık olarak?) 4.5287549098E + 168 yıldızdan oluşur.

Merhaba Dünya programında, gözlemlenebilir evrende parçacıklardan daha fazla yıldız olduğu kaydedildi - ancak bu sadece küçük bir gerileme.


#Minimal
## Açıklama
Minimal, 10 Ağustos 2009'da Alegend tarafından geliştirilen ezoterik bir programlama dilidir. Kullanıcı: Madk, 2010 yılının Temmuz ayında bir tercüman yazdı. Sadece 7 komuttan oluşuyor.

## Komutlar
<Veri işaretçisini sola hareket ettirin.
> Veri işaretçisini sağa hareket ettirin.
+ Veri işaretçisindeki değere ekleyin.
- Veri işaretçisindeki değerden çıkarın.
. Veri işaretçisindeki değeri çıktılar.
, Kullanıcıdan giriş ister.
/ Veri işaretçisi 0 olarak ayarlanırsa bir sonraki talimatı atlar.
Yazar bunu minimal, ancak Turing-complete olarak tasarladı. Bununla birlikte, yararlı değildir, çünkü yararlı koşullu yürütme veya döngülerden yoksundur; her program her zaman durur, her komut en fazla bir kez yürütülür.


#Minimum
## Açıklama
Minimum, Ihope127'nin işlevsel ve Unlambda benzeri sözdizimine sahip bir şaka dilidir. Unlambda'dan farklı olarak, bir Minimum program iki temel ilkel işlevi (s ve k) alan bir işlevi tanımlar ve s ve k'nin doğrudan programda doğrudan belirtilmesine izin vermek yerine bunları yararlı bir şey oluşturmak için kullanır. Minimum'da bir uygulama operatörü (Unlambda'nın `) olsa da, ilkel birleştiriciler yoktur, bu nedenle programlamayı imkansız hale getirir. Sözdizimi:
Kod:
<program> ::= "`" <program> <program>

## Tercüman
### Haskell
Kod:
{-# LANGUAGE OverloadedStrings #-}

import Data.Attoparsec.ByteString
import Data.****
import System.Exit (die)
import qualified Data.ByteString as B

data Program = App Program Program

eval :: Program -> ****
eval (App x y) = app (eval x) (eval y)
  where app = absurd

parser :: Parser Program
parser = string "`" *> (App <$> parser <*> parser)

main :: IO ()
main = do
  code <- B.getContents
  case parseOnly parser code of
    Left _ -> die "Invalid program."
    Right program -> absurd (eval program) (\x y z -> x z (y z)) const


#Mobius
## Açıklama
Mobius, David Catt (kullanıcı: David.werecat) tarafından oluşturulan ve görüntüleri program kodu olarak okuyan, iki boyutlu çalışan ve yalnızca ses çıkışına sahip ezoterik bir programlama dilidir. Aynı gün oluşturulan diller olarak URSL, Macmac ve VTL'nin yanında durur, bu da yazarın bir çılgınlık çizgisine sahip olduğu ve bir günde 4 dil oluşturduğu zamandır.

## Komutlar
Kod bir resim olarak yüklenir. Birden çok biçim desteklenir (belki bir sonraki yineleme üç boyutlu kod için katmanları / çerçeveleri destekleyebilir). JPEG formatı desteklendiğinden, bu muhtemelen kaynak kodun kayıplı bir formatta saklanmasına izin veren ilk dildir. Uygulama, doğuya doğru hareket eden pikselde (0,0) başlar. Görüntünün yanına vurulursa, yürütme yönü ters çevrilir. Tüm bellek 64 bitlik bir Mobius şeridindedir. Bir bit 64 bitin kenarından geçtiğinde, bitin tersi diğer tarafta görünür. Talimatlar renk koşullarına dayanmaktadır ve aşağıdaki gibidir:

Durum açıklaması
R = G = B Geçerli biti aç / kapat
R> G R> B Saat yönünde 90 derece döndür
G> R G> B Sola kaydırma şeridi
B> R B> G Sağdaki şerit değiştirme
R = G R> B 500Hz'de bip sesi
R = B R> G Geçerli bit 1 ise sonraki talimatı atla
G = B G> R Geçerli bit 0 ise, 600Hz'de bip sesi; aksi takdirde 700Hz'de bip sesi


#Multiply
## Açıklama
Bu ezoterik programlama dili Kullanıcı: A'nın matematik ödevlerinden esinlenmiştir. Matematik ödevi -3, -2 ve -1 değerlerini çarparak veya bölerek temsil etmemi gerektirir. (Yine de bölümü kullanmadım.)

## Komutlar
Bu programlama dili sadece çarpma işlemini uygular.
Yalnızca 3 değer kullanır: x, -3 olarak, y, -2 olarak ve z, -1 olarak.
Boşluk, çarpma anlamına gelir.

## Örnekler
Kod:
x y y z <-- -3*-2*-2*-1=12.
Veya yoğun bir biçimde:
Kod:
xyyz
Okunabilir bir biçimde:
Kod:
x*y*y*z
-24 yazdıran başka bir program:
Kod:
x y y y z <-- -3*-2*-2*-2*-1=-24.

## Tercüman
### C
Kod:
#include <stdio.h>
int main(int argc, char *argv[])
{
	int ac=0;
	char c,a[99999];
	FILE *fp=fopen(argv[1],"r");
	for(int i=0;(c=fgetc(fp))!=EOF;i++)
		a[i]=c;
	if(a[0]=='x')
		ac=-3;
	else if(a[0]=='y')
		ac=-2;
	else if(a[0]=='z')
		ac=-3;
	for(int i=1;a[i]!='\0';i++)
	{
		if(a[i]=='x')
			ac*=-3;
		else if(a[i]=='y')
			ac*=-2;
		else if(a[i]=='z')
			ac*=-1;
	}
	printf("%d",ac);
	return 0;
}


#Nil
## Açıklama
Nil, dünyanın ilk Nihilistic programlama dilidir. Esasen, herhangi bir karmaşıklığın komutlarını ayrıştırır ve sonra bunları yok sayar.

## Örnekler
İşte geleneksel Nil programı:
Kod:
I wandered lonely as a cloud.

Daha pratik bir program:
Kod:
Please, give a NOP if life is either meaningful or not meaningful.

Bilinen en kısa Nil quine:
Kod:


## Tercüman
### true
En yaygın şekilde kullanılan Nil tercümanlarından biri, GNU / Linux ve Mac OS X dahil olmak üzere birçok popüler işletim sistemi ile standart olarak gönderilen doğrudur. Yukarıdaki geleneksel Nil programı (wordsworth.nil) şu şekilde çağrılabilir:
Kod:
true wordsworth.nil


#Nope.
## Açıklama
Hayır! Areallycoolusername tarafından yapılan ezoterik bir programlama dilidir. İstediğiniz her şeyi kodlayabilirsiniz, ancak dil derlemeyi veya işlemeyi reddeder. Bu ne yazık ki hayır demek. Turing tamamlanmadı. Hala bir quine yaratabilirsin

## Tercüman
### C
Kod:
#include <iostream>
using namespace std;

int main () {
    cout << "Nope.";
}

### C++
Kod:
#include <iostream>
using namespace std;

int main() {
 
    string input;
    getline(cin,input);
 
    //for the lols     
    if(input=="Oof") {
        cout << "Nope.";
    } else {
        cout << "Nope.";
    }

}

### VB.Net
Kod:
Module Module1
    Sub Main()
        Dim userCode As String = Nothing
        userCode = Console.ReadLine()
        If userCode = "Oof" Then
            Console.WriteLine("Nope.")
        Else
            Console.WriteLine("Nope.")
        End If
    End Sub
End Module

### Lua
Kod:
input = io.input()
if input == "Oof" then
    print("Nope.")
else
    print("Nope.")
end

### Wren
Kod:
Fn.new{|n|n=="Oof"?"Nope.":"Nope."}

### brainfuck
Kod:
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,>++++++++++[>++++++++>++
+++++++++>+++++++++++>++++++++++>+++++<<<<<-]>--.>+.>++.>+.>----.
 
Üst

Turkhackteam.org internet sitesi 5651 sayılı kanun’un 2. maddesinin 1. fıkrasının m) bendi ile aynı kanunun 5. maddesi kapsamında "Yer Sağlayıcı" konumundadır. İçerikler ön onay olmaksızın tamamen kullanıcılar tarafından oluşturulmaktadır. Turkhackteam.org; Yer sağlayıcı olarak, kullanıcılar tarafından oluşturulan içeriği ya da hukuka aykırı paylaşımı kontrol etmekle ya da araştırmakla yükümlü değildir. Türkhackteam saldırı timleri Türk sitelerine hiçbir zararlı faaliyette bulunmaz. Türkhackteam üyelerinin yaptığı bireysel hack faaliyetlerinden Türkhackteam sorumlu değildir. Sitelerinize Türkhackteam ismi kullanılarak hack faaliyetinde bulunulursa, site-sunucu erişim loglarından bu faaliyeti gerçekleştiren ip adresini tespit edip diğer kanıtlarla birlikte savcılığa suç duyurusunda bulununuz.