Het Root Account Instellen Op Specifieke Kali Linux-Directory's

Dolyetyus

Özel Üye
21 Nis 2020
1,207
670
Delft
Hallo Turk Hack Team-leden, wij hebben geen root-autoriteit in sommige mappen in Kali Linux OS en wij kunnen geen map maken, ook kunnen wij bijvoorbeeld geen gekopieerd bestand verwijderen of plakken. Jullie zien de oplossing hiervoor in dit onderwerp.


Dit is een kort onderwerp


Inhoud;


Root In Directory-Opdracht Zijn
Uitleggen met afbeeldingen




Root In Directory-Opdracht Zijn


Laten we eerst een directory kiezen. Laten we bepalen welke directory we admin (root) willen zijn. We willen bijvoorbeeld root zijn in / directory. Maar hoe zullen we zijn?






Dit is / directory hier. Als jullie geen root zijn, worden de optie Nieuwe map maken niet weergegeven wanneer jullie met de rechtermuisknop kliken. Om dit op te lossen, openen we de terminal en hebben we een eenvoudige code zoals deze.




Kod:
sudo chown -R user:user /


De gebruikersnaam van jullie machine verschijnt in het gebruikersgedeelte. Om deze naam te leren, doen jullie sudo su en schakelen jullie over naar de root. Het zal zijn wat er na home komt /. Hoe dan ook, laten we deze opdracht uitvoeren in terminal.






De machine heeft om jullie wachtwoord gevraagd, jullie voeren het in. Aangezien mijn gebruikersnaam arda is, heb ik daar ingevoerd als arda.





It is currently making us root in the /directory.


Als jullie klaar zijn, sluiten jullie de terminal en sluiten jullie ook de / directory, wachten even en voeren de / directory in. En nu kunnen we een bestand maken, iets verwijderen of iets plakken. Dergelijke opties zijn nu beschikbaar.


Wat doet dit?


Degenen die dit probleem al hebben gehad, zullen deze vraag begrijpen. Je hebt bijvoorbeeld een achterdeur gemaakt. Je opent een map met de naam Backdoor in www html en zet je achterdeur daar. Als je niet was geroot, zou je deze bewerkingen niet kunnen uitvoeren.


Opmerking: ik weet het niet zeker, maar hetzelfde commando is nog steeds geldig als jullie niet root zijn in een directory, in een /. Jullie bevinden zich bijvoorbeeld in de map var.


Opmerking: Ik raad niet aan om root te zijn in de / directory. Soms treden er fouten op en wordt sudo su onbruikbaar. Dus wees root in het bestand /var.

Kod:
sudo chown -R user:user /var


Als jullie dit code schrijven, zijn jullie ook root.



Het onderwerp eindigt hier. Ik hoop mijn vrienden die een dergelijk probleem tegenkomen te helpen en een antwoord op Google te proberen te vinden.. Dag.








Direct Vertaald Uit Het Originele Turkse Onderwerp: https://www.turkhackteam.org/linux/1948509-kali-linux-dizinlerinde-root-olma-islemi.html#post9218329 baysiberbela
Engels Versie: https://www.turkhackteam.org/international-forum/1948581-setting-up-root-account-specific-kali-linux-directories.html
Zweeds Versie: https://www.turkhackteam.org/international-forum/1948582-konfigurera-rootkontot-i-specifika-kali-linux-kataloger.html
Vertaler: Dolyetyus
 
Son düzenleme:
Üst

Turkhackteam.org internet sitesi 5651 sayılı kanun’un 2. maddesinin 1. fıkrasının m) bendi ile aynı kanunun 5. maddesi kapsamında "Yer Sağlayıcı" konumundadır. İçerikler ön onay olmaksızın tamamen kullanıcılar tarafından oluşturulmaktadır. Turkhackteam.org; Yer sağlayıcı olarak, kullanıcılar tarafından oluşturulan içeriği ya da hukuka aykırı paylaşımı kontrol etmekle ya da araştırmakla yükümlü değildir. Türkhackteam saldırı timleri Türk sitelerine hiçbir zararlı faaliyette bulunmaz. Türkhackteam üyelerinin yaptığı bireysel hack faaliyetlerinden Türkhackteam sorumlu değildir. Sitelerinize Türkhackteam ismi kullanılarak hack faaliyetinde bulunulursa, site-sunucu erişim loglarından bu faaliyeti gerçekleştiren ip adresini tespit edip diğer kanıtlarla birlikte savcılığa suç duyurusunda bulununuz.