Horizon: Zero Dawn PS4 İnceleme

"Squ4LL

Özel Üye
14 Tem 2009
14,316
592
2E1oPd.jpg



Tür: Aksiyon

Çıkış Tarihi: 28.02.2017

Yapımcı: Guerrilla Games

Yayıncı: Sony Interactive Entertainment

Diğer Platformlar: Yok



Killzone serisiyle PlayStation konsollarında dikkat çeken Guerrilla Games, Horizon: Zero Dawn’ı duyurduğundan beri büyük bir heyecan yaratmıştı oyun dünyasında. Daha ilk videosunda bile eşsiz bir dünyası olduğu izlemini vermeyi başarmıştı Horizon: Zero Dawn. Robot dinozorlara benzeyen yaratıklar ve ilkel görünen kabileler, kıyamet sonrası bir evrenin olduğuna dair izlenimler yaratıyordu. Atmosferinin özgünlüğüyle daha piyasaya çıkmadan bile beğenileri kazanmaya başlamıştı oyun.

Özgün atmosfer, eşsiz bir dünya oluşturmanın başlı başına bir sanat olduğunu düşünürüm hep. Günümüz oyunlarının çoğunda bu konuda bir sıkıntı var ne yazık ki. Bunu başarabilen yapımlar da doğal olarak diğerlerinin arasından sıyrılabiliyor. İşte son zamanlarda bunu en iyi yapan oyunlardan biriyle karşı karşıyayız.


POkaG8.jpg



Oyuna başladığınızda kafanızda birçok soru işareti oluyor. Günümüzden yaklaşık 1000 yıl sonrasında ne olmuş da medeniyet yitip gitmiş olabilir? Bir tarafta eski çağlarda yaşıyormuş izlenimi veren insanlar varken, bir tarafta da ileri teknolojiye sahip aletler ve robot yaratıklar oralara nasıl gelmiş? Oyun boyunca bu tarz pek çok soru kafanızı kurcalıyor ve yapımcılar daima bir merak unsuru oluşturmak konusunda güzel bir iş çıkartmışlar.

Her anı ayrı bir gizem barındıran oyununun hikayesine pek değinmek istemiyorum aslında. Spoiler almadan oynamayı başardım umarım siz de başarırsınız. Sadece ana karakterimiz Aloy’un hem kendisinin hem de içinde bulunduğu dünyanın gizemini çözmeye çalıştığı unutulmaz bir macerası diyebiliriz.


OyAzzA.jpg



Hikayenin genel sunumu oldukça güzel. Bunun dışında hikayenin gidişatına paralel olarak oyun çıkmadan önce diyaloglarda seçim şansımız olduğunu göstermişti yapımcılar. O konuda genel olarak fazla bir beklentiniz varsa bunu unutabilirsiniz çünkü oyunun çok büyük bir kısmında seçimlerinizin sonuçlara fazla bir etkisi olmuyor.

Ana hikayenin oyuncuya etkileyici bir şekilde aktarılması bu durumu biraz gözardı edebilmenize olanak sağlıyor ama yine de çok daha fazlası olabilirmiş.


Neredeyse mükemmel kalitedeki grafikler, doğanın güzelliğiyle birleşince o görüntülere bakmaya doyum olmuyor. PS4 Pro’da yüksek çözünürlük seçeneği seçilince PS4 ile fark belli oluyor. Ancak FPS değeri olarak her ikisi de genel olarak 30 FPS’te çalışıyorlar. Bazı yerlerde nadiren 3-4 FPS’lik bir düşüş gözlemleyebiliyorsunuz eğer dikkat ederseniz.

Işıklandırma ve gölgelendirmeler fazlasıyla büyüleyici. Bazı yerler o kadar göz alıcı ki hemen oyunu durdurup fotoğraf çekmek isteyebilirsiniz. Fotoğraf moduna geçtiğinizde ise en az grafiklerin kendisi kadar büyüleniyorsunuz. Burada bir ton seçenek var ve istediğiniz görüntüyü ve hatta istediğinizden bile iyisini yapmak mümkün. Fotoğraf çekmekle pek alakası olmayan bir oyuncuysanız bile bu kısmı biraz kurcalamanızı ortaya ne muhteşem görüntüler çıkartabileceğinizi görmenizi kesinlikle tavsiye ederim.


POkaa8.jpg



Grafikler aslında konsol oyunu gibi değil de sanki PC’de ultra ayarlarda çalışan bir oyun izlenimini yaratıyor. Hatta son zamanlarda PC’ye çıkan hiçbir oyunun görüntülerinden bu kadar etkilenmediğimi söylesem yalan olmaz.

Konsol oyunlarında genel olarak alıştığımız düşük doku kalitesi, tırtıklanmalar Horizon: Zero Dawn’da görünmüyor. Kullanılan grafik motoru Decima ufak detayları bile oldukça iyi görmenizi sağlıyor. Hideo Kojima Death Stranding oyunu için boşuna bu grafik motorunu seçmemiş.

Grafikler bu haliyle bile harika görünürken bir de bunu geliştireceklerini düşündükçe sonucu merak etmeden düşünemiyorum. PS4 şimdiye kadar grafik konusunda PC’nin gerisinde olsa da bu tür exclusive oyunlarda işler değişebiliyor ve bunları görünce “artık çözdüler şu PS4’te grafik olayını” diye düşünüyorum.

Tabii 6 yıllık bir emek ve yüzlerce çalışanı her oyunda görmek mümkün değil ve bu kadar emeğin karşılığında ortaya muazzam görüntüler çıkmış.


Ses ve müzikler oyunun yapısına uysa da oyunu bitirdikten sonra öyle aklınızda kalacak pek bir parça olmayabilir. Bu konuda Final Fantasy XV ve Uncharted 4 gibi PS4 oyunlarının arasında biraz daha geride kalmış.



JOAz8W.jpg



Aloy öyle süper güçleri olan bir süper kahraman değil ve aldığı eğitim kadar dövüşebiliyor. Yapay zekaya sahip bazı büyük robotumsu düşmanlar karakterimize oldukça zor anlar yaşatabiliyor. Oyundaki silahlar ağırlıklı olarak ok ve patlayıcı fırlatan, elemental saldırılar gerçekleştiren silahlar olarak göze çarpıyor.

Eğer sabırsız bir oyuncuysanız ve önünüze çıkan düşmana anında saldıran bir yapınız varsa bu oyunda oldukça zor anlar yaşayabilirsiniz. İlk olarak düşmanların zayıf yönlerini ve hareketlerini incelemeli, doğru zamanda ve doğru şekilde saldırmalısınız.

İlk başlardaki düşmanlarda bu durum çok önemli olmasa da ilerleyince pek çok ölüm kalım savaşına giriyorsunuz. Düşmana yaklaşırken tuzaklar oldukça işe yarayabiliyor. Yakın dövüş dinamiklerinde ise oyun biraz çuvallıyor. Saldırılar oldukça kısıtlı ve dodge sistemi de oldukça zor.

Öldürücü darbeyi vuramayacağınız zamanlarda bu yüzden yakın dövüşe girip tehlikeyi göze almak istemeyebilirsiniz. Bu da yakın dövüşü tercih eden oyuncuların pek hoşuna gitmeyebileceği bir durum ancak dediğim gibi burada Kratos gibi karakterden değil, Aloy’dan bahsediyoruz ve hayatta kalmak için Aloy akılcı hareketler yapmak zorunda.


Görevleri tamamladıkça, düşmanları yok ettikçe kazandığımız tecrübe puanları sayesinde seviye atlayıp yeni yetenekler açıyoruz. Burada çok önemli yetenekler var ve oynanışı ve hatta zorluğu oldukça değiştirebiliyor. Biraz da nasıl bir oyuncu olduğunuza bağlı. Örneğin düşmana odaklanıp zamanı yavaşlatabilen yeteneği geliştirmesem herhalde okla pek isabet edemezdim.

Yetenekler gibi silahları, zırhları ve topladığınız malzemelerin kapasitesini de geliştirebiliyorsunuz. Bütün geliştirme sistemleri yararlı olmuş. Robotların üzerinden topladığınız materyallar, doğadaki bitkiler, avlandığınız hayvanlar her biri farklı bir işinize yarıyor. Ok ve bomba gibi saldırı araçları da sürekli bittiğinden bunları üretecek kaynağa ihtiyaç duyuyorsunuz. Haliyle taşıma kapasitenizi geliştirmezseniz ileride kaynaklarınız yetersiz kalacaktır.


V3azNy.jpg



Horizon: Zero Dawn’ın kocaman bir dünyası var. Yaklaşık 8 saat kadar oynadıktan sonra herhalde çok büyük bir kısmını görmüşümdür haritanın ve epey yol almışımdır diye düşünürken haritayı açtığımda aslında oyunun dünyasında ufak bir mesafe katedebildiğimi hatırlıyorum.


Koşarken de bir yerden bir yere gitmek çok uzun sürebiliyor. Bu durumda oyunun kendine has binek sistemi hayat kurtarıyor ve bu sayede biraz daha hızlı ilerleme kaydedebiliyorsunuz. Binek denebilecek bir şeye sahip olabilmek için düşman robotu sabote etmek gerek ancak sizin bineğiniz herhangi bir nedenden dolayı yok olmuşsa yeniden edinmeniz gerektiğinden bulunduğunuz yere göre bu bazen çok da kolay olmayabiliyor.



Zaten genel anlamda yolculuk yapmak, yeni yerler keşfetmek bu tarz oyunlara göre daha zor. Sık sık tehlikenin içine girmeniz gerekiyor. Fast Travel yapabilmek için ise Fast Travel Pack kullanmak gerekiyor. Harita göze hoş gelse de çok kullanışlı olduğu söylenemez. Bütün bunlar oyunda seyahat etmeyi zorlaştırıyor.

Horizon: Zero Dawn’ın Aloy’un macerası olduğunu söylemiştim. Tam anlamıyla da öyle. Ana hikayede öne çıkan 1-2 karakteri dışarıda tutarsak diğer karakterlerin tamamına yakını fazla silik kalıyor. Hatta kimileri sadece o bölgede bulunup size bir görev vermek için varlar gibi.

Diyalogları zaman zaman fazla sıkıcı bir hale gelebiliyor. Hiçbir oyunda diyalogları atlamamayı tercih eden ben bile bazı yan görevlerde dayanamayıp hızlı geçtim. Yan görevlerin kendileri genel olarak pek başarılı değil. Hem bazı görevler birbirine çok benziyor, hem bazı yerlere ulaşmak epey zamanınızı harcıyor hem de yan karakterlerin silikliğinden ötürü görevlere pek kaptıramayabilirsiniz kendinizi.

Bazıları ilginç mekanlara ulaştırsa da, hatta oyunda easter eggler bulunsa da oyun ömrünü uzatmak için zaman zaman sıkıcı bir hal alabiliyorlar. The Witcher, The Elder Scrolls oyunlarındaki gibi ana görevleri aratmayan pek çok yan görev beklemiyordum ama ana hikayeyi bu kadar güzel sunduktan sonra yan görevleri de genel olarak daha iyi kurgulayabilirlermiş. Neyse ki görevleri tamamladığınızda tecrübe puanı ve çeşitli ödüller kazanıp Aloy’u daha güçlü bir hale getirebiliyorsunuz.


[ame]https://www.youtube.com/watch?v=wzx96gYA8ek[/ame]


Birkaç ufak eksiği olsa da Horizon: Zero Dawn son zamanlarda çıkan en başarılı oyunlardan biri. Hayatta kalma temalı oyunları seviyorsanız ve kıyamet sonrası senaryolar ilginizi çekiyorsa şu an sizin için piyasada bulabileceğiniz en iyi oyun belki de. Ne yapıp edip o göz kamaştırıcı dünyanın havasını bir solumanız gerek.


rJMNvV.jpg

 
Üst

Turkhackteam.org internet sitesi 5651 sayılı kanun’un 2. maddesinin 1. fıkrasının m) bendi ile aynı kanunun 5. maddesi kapsamında "Yer Sağlayıcı" konumundadır. İçerikler ön onay olmaksızın tamamen kullanıcılar tarafından oluşturulmaktadır. Turkhackteam.org; Yer sağlayıcı olarak, kullanıcılar tarafından oluşturulan içeriği ya da hukuka aykırı paylaşımı kontrol etmekle ya da araştırmakla yükümlü değildir. Türkhackteam saldırı timleri Türk sitelerine hiçbir zararlı faaliyette bulunmaz. Türkhackteam üyelerinin yaptığı bireysel hack faaliyetlerinden Türkhackteam sorumlu değildir. Sitelerinize Türkhackteam ismi kullanılarak hack faaliyetinde bulunulursa, site-sunucu erişim loglarından bu faaliyeti gerçekleştiren ip adresini tespit edip diğer kanıtlarla birlikte savcılığa suç duyurusunda bulununuz.