- 1 Ağu 2007
- 5,470
- 41
[SIZE=-1]Diyelim ki elinizde bir resim war kenarları tırtıklı. [/SIZE]
[SIZE=-1]Öncelikle CTRL + layer tıklayarak layerımızı seçiyoruz. Sağdaki layer tabının yanındaki channels tabına tıklayarak oraya geçiyoruz ve en alttaki 4 ikondan sağdan ikincisine tıklayarak yani bir kanal açıyoruz. İçini de aynen soldaki şekil gibi beyaza boyuyoruz. CTRL + d basarak deselect ediyoruz.[/SIZE]
[SIZE=-1]Şimdi filter / blur / gaussian blur diyoruz. Buradaki ayar size kalmış. Yapmanız gereken objenin kenarlarındaki tırtıklar "tamamen" gidinceye kadar blur vermek. [/SIZE]
[SIZE=-1]CTRL + L kısayolu ile Levels penceresini açıyoruz. Bu sefer yapmanız gereken alttaki üç tane oku ortaya yaklaştırmak. Çok yakınlaştırırsanız yaptığımız işlem bir işe yaramaz, tırtıklar kalır, çok uzak tutarsanız çok fazla yumuşama olur objenizin şekli şemali kayar. Ayar size kalmış. Bu resimdeki ayar resimdeki gibi idi.[/SIZE]
[SIZE=-1]OK'e bastığımız zaman elde edeceğimiz şekil bunun gibi birşey. Farketmiş olacağınız gibi objenin sivri uç kısımları tarihe karışmış durumda. M'alesef bu işlemin de negatif yönü bu.. Çıkıntılara katlanamıyo [/SIZE]
[SIZE=-1]CTRL + işlem yaptığınız kanala tıklayarak kanalımızı seçelim. Sonra layer tabına, akabinde objenizin bulunduğu layera basarak asıl çalışma ekranımıza dönelim. Şimdi ekranda görmeniz gereken mevcut olan objenizden çok daha ufak bir seçim alanı. CTRL + I ile seçimimizi ters çevirelim ve DEL'e basalım. Böylece tırtıkları almış olduk![/SIZE]
Alıntıdır