OYUN YAPIMI 2 BOLUM
Öncelikle Yapacagınız oyunun hangı program dili kullancagımız cok onemlı
* C/C++
* C#
* Visual Basic
* Delphi / Pascal
* JAVA
* Diğer diller
Seçeceğimiz dil çok önemlidir Dilde şu unsurlara dikkat etmemiz gerekir Güç Hız OOP Kullanabilirlik Taşınabilirlik ve İngilizce & Türkçe Dökümanlar zor olabılır ama oyun yapmak gercekten eglencelı )
Oyun Yapmadan once oyun hakkında bır ekıp lazım soyle sıraladım
1 Senaryo
2) Araçlar
3)Programlama Dili
4)API arayüz yardımcılar
5)Yapay Zeka
6)Yapım zamanı
7 de grafiker
peki senaryo nedir
Senaryo sürekli değişen bir yapıdadır ve esnek olaması gerekir.Oyun senaryosu nedir yani bir oyun dizaynı nasıl yapılır ve bunları gösterecem. Oyun taslağını ele alırsak
* Oyunumuzdaki karekterler kimlerdir ve kim nekadar büyüktür?
* Oyunumuzdaki karekterlerimiz neye benziyorlar. İnsanmı, yaratıkmı, hayvanmı, yoksam bir arabamı, veya bir tank, belki bir uçakda olabilir.
* Oyunumuzda karekterler, karşı bir karekterle karşılaştığında nasıl bir tepkime verecekler?
* Oyunumuzdaki karşı karekterler nereye neye göre hareket edecekler?
* Oyunumuzdaki Alan nekadar büyük olmalıdır?
* Oyunumuzun Grafikleri 2 boyutlumu yoksam 3 boyutlumu olacak?
* Oyunumuzda Kotrolü ne ile sağlıyacağız maus, klavye ?
* Oyunumuzda nasıl leveller olacak?
* Oyunumuzun pualaması nasıl olacak?
* Oyunumuzdaki karekterlerin bir hızı varmı ve nekadar olacak?
* Oyunumuzda nasıl bir yapay zeka kullanacağız?
* Oyunumuzun ismi ne olacak? Oyununuz bittikten sonrada bir isim verebilirsiniz. gbi
* Oyunumuzdaki karekterlerimiz neye benziyorlar. İnsanmı, yaratıkmı, hayvanmı, yoksam bir arabamı, veya bir tank, belki bir uçakda olabilir.
* Oyunumuzda karekterler, karşı bir karekterle karşılaştığında nasıl bir tepkime verecekler?
* Oyunumuzdaki karşı karekterler nereye neye göre hareket edecekler?
* Oyunumuzdaki Alan nekadar büyük olmalıdır?
* Oyunumuzun Grafikleri 2 boyutlumu yoksam 3 boyutlumu olacak?
* Oyunumuzda Kotrolü ne ile sağlıyacağız maus, klavye ?
* Oyunumuzda nasıl leveller olacak?
* Oyunumuzun pualaması nasıl olacak?
* Oyunumuzdaki karekterlerin bir hızı varmı ve nekadar olacak?
* Oyunumuzda nasıl bir yapay zeka kullanacağız?
* Oyunumuzun ismi ne olacak? Oyununuz bittikten sonrada bir isim verebilirsiniz. gbi
Peki yapay zeka nedır
YAPAY ZEKA
Bir oyun ortamında sizin kontrolünüz dışındaki karekterlerin bir duvara toslaması veya yapılmayacak bi işi yapması ve buna benzer olayları engellemek için yapılan programlamaya yapay zeka denir.Hangi karekterler nasıl tepki vermelidir, hedefleri nasıl olmalıdır, yapacakları işi ne ile sınırlıdır, bunlar oyunumuz için önemli bir kavramdır
Bir oyun ortamında sizin kontrolünüz dışındaki karekterlerin bir duvara toslaması veya yapılmayacak bi işi yapması ve buna benzer olayları engellemek için yapılan programlamaya yapay zeka denir.Hangi karekterler nasıl tepki vermelidir, hedefleri nasıl olmalıdır, yapacakları işi ne ile sınırlıdır, bunlar oyunumuz için önemli bir kavramdır
YAPIM ZAMANI
Günümüzde oyun yapımı: seneryosunu hazırlamak, programlamak, test aşamasından geçirmek ve cdlerinin basılması ortalama 2 yıl ile 4 yıl arası bir vakit alabilir. Hobi olarak uraşacağız bizler derseniz 3 gün ile 1 sene arasında oyununuzu tamamlamak mümkündür.Bir tetris oyunu yaparsanız 3 gününüzü alır. Bir savaş oyunu yaparsınız 1 senenizi alır. Tamamen kişinin senaryosuna bağlıdır. eger saglam bır ekıbınız olursa bunu 6 aya kadar ındıre bılırsınız
GRAFİK API
Nedir Bu API buradan bakabilirsiniz.Grafik apileri programlama içinde entegrelenmiş bir biçimde kullanılır. Sizin araçlarla yaptığınız modellemeleri veya API üzerinden programlayarak yapacağınız modellemeleri ekran çıktısı verdirmeye yarayan bir kütüphanedir. DirectX ve OpenGL iki çeşit Güçlü API vardır. Directx sadece windows ortamında çalışmakta olup, opengl windows ve unıx işletim sisteminde çalışmaktadır.Benim tercihim directx tir. Hem görsel açıtan iyidir, hemde DirectX Audio, DirectInput, DirectPlay gibi kütüphaneleride içine barındırmaktadır
ALMA BIRININ AHINI CIKAR AHESTE AHESTE :bekliyorum