- 28 Haz 2023
- 12
- 5
Herkese selam ben Yağız!
Bugün biraz daha derinliklere inelim ve .uasset, .uexp, .umap, .ubulk ve .uproject nedir bunları inceleyelim.
İlk başta söylemek istediğim şu anda bu postu okuduğun hesabın önceki paylaşılan içeriklerini sırasıyla okuduktan sonra bu postumu da okuman olacaktır. Yoksa ne dediklerimi anlamayabilirsin ve kafanda soru işareti kalabilir.
Tabii ki de klasörlerin sonu vardır. İşte yukarıda saydığım en önemli 5 tane uzantı bu klasörleri sonunda karşımıza çıkar. Şimdi .uasset ve .uexp birbirine bağlı birbirinden kopamayan yapılardır. .uasset bir modem ise .uexp ise modemden internet gelmesi gibidir.
".uasset" .uexp dosyalarının içeriğini okumamız için vardır. Asıl veriler .uexp içindedir. Bir silahın rakibinize vereceği hasar .uexp içindedir. Ancak .uexp goruntuleyebilecegimiz bir uygulama olmadığı için .uasset aracılığı ile görüntüleme yaparız. Yani şöyle düşünün interneti göremezsiniz ancak modemi görebilirsiniz asıl veriler internettedir modem sadece onu görüyormuşçasına içinizi rahatlatmaktır. İşte bu senaryoda internetimiz .uexp modemimiz ise .uasset'tir.
İnternete .uasset yazdığınızda zaten sadece Unreal Engine içeriklerinin çıktığını görmeniz çok normal. İşte bundan önceki V3 postumda bahsettiğim, istediğiniz ayarın olduğu klasörlerin içine girdikten sonra en son karşınıza yukarıda saydığım uzantılardan birkaçı çıkar ve bazı uygulamalar aracılığıyla bunları açıp içindeki değerleri düzenleriz.
Örneğin silahıma X efekti uygulayacağım diyelim; Weapon/MainWeapon/Rifle/AKM/BP_Rifle_AKM.uasset dosyasını bir uygulama ile açarım. Bu uygulama internette de kolayca erişebileceğiniz şekilde ücretsiz bir uygulama. Ancak isim vermeyeceğim kendiniz araştırıp bulmanızı öneriyorum. Bu uygulamaya girdikten sonra zaten görüp görebileceğiniz her ayar İngilizce biçimde değerleri atanmış şekilde var.
X efekti uygulamak için; .uasset dosyasını uygulama ile açtıktan sonra ExtraHitPerformScale: 10 değerini ExtraHitPerformScale: 20 yapıyorum ve .uasset'i kaydediyorum. Bu sayede X effect dediğimiz olay oluyor ve sonra eksi haline yani .obb haline geri paketliyorum. Ve oyunumda kullanıyorum.
İşte işin özü bu. Daha fazla detay için V5 postunu bekleyin!
Bugün biraz daha derinliklere inelim ve .uasset, .uexp, .umap, .ubulk ve .uproject nedir bunları inceleyelim.
İlk başta söylemek istediğim şu anda bu postu okuduğun hesabın önceki paylaşılan içeriklerini sırasıyla okuduktan sonra bu postumu da okuman olacaktır. Yoksa ne dediklerimi anlamayabilirsin ve kafanda soru işareti kalabilir.
Tabii ki de klasörlerin sonu vardır. İşte yukarıda saydığım en önemli 5 tane uzantı bu klasörleri sonunda karşımıza çıkar. Şimdi .uasset ve .uexp birbirine bağlı birbirinden kopamayan yapılardır. .uasset bir modem ise .uexp ise modemden internet gelmesi gibidir.
".uasset" .uexp dosyalarının içeriğini okumamız için vardır. Asıl veriler .uexp içindedir. Bir silahın rakibinize vereceği hasar .uexp içindedir. Ancak .uexp goruntuleyebilecegimiz bir uygulama olmadığı için .uasset aracılığı ile görüntüleme yaparız. Yani şöyle düşünün interneti göremezsiniz ancak modemi görebilirsiniz asıl veriler internettedir modem sadece onu görüyormuşçasına içinizi rahatlatmaktır. İşte bu senaryoda internetimiz .uexp modemimiz ise .uasset'tir.
İnternete .uasset yazdığınızda zaten sadece Unreal Engine içeriklerinin çıktığını görmeniz çok normal. İşte bundan önceki V3 postumda bahsettiğim, istediğiniz ayarın olduğu klasörlerin içine girdikten sonra en son karşınıza yukarıda saydığım uzantılardan birkaçı çıkar ve bazı uygulamalar aracılığıyla bunları açıp içindeki değerleri düzenleriz.
Örneğin silahıma X efekti uygulayacağım diyelim; Weapon/MainWeapon/Rifle/AKM/BP_Rifle_AKM.uasset dosyasını bir uygulama ile açarım. Bu uygulama internette de kolayca erişebileceğiniz şekilde ücretsiz bir uygulama. Ancak isim vermeyeceğim kendiniz araştırıp bulmanızı öneriyorum. Bu uygulamaya girdikten sonra zaten görüp görebileceğiniz her ayar İngilizce biçimde değerleri atanmış şekilde var.
X efekti uygulamak için; .uasset dosyasını uygulama ile açtıktan sonra ExtraHitPerformScale: 10 değerini ExtraHitPerformScale: 20 yapıyorum ve .uasset'i kaydediyorum. Bu sayede X effect dediğimiz olay oluyor ve sonra eksi haline yani .obb haline geri paketliyorum. Ve oyunumda kullanıyorum.
İşte işin özü bu. Daha fazla detay için V5 postunu bekleyin!