Html ve js ile masa tenisi oyunu yapmak

Pozi534

Katılımcı Üye
10 Ağu 2015
398
1

Bu yazımda ise, HTML5 ve Js ile masa tenisi oyunu yazacağız.

Öncelikle HTML yapısını oluşturmakla başlayalım.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<!DOCTYPE html>
<html>
<head>
<script src="jquery.js"></script>
*********
body { width: 600px; height: 400px; margin: 10px auto; border: 1px solid #eee; }
</style>
</head>
<body>
<div style="position: fixed; padding: 10px; font: 30px Arial;" id="skor"></div>
<canvas id="myCanvas" width="600" height="400"></canvas>
<script src="javascript.js"></script>
</body>
</html>
Html dosyasında bulunan canvas etiketine, “myCanvas” id’sini verdik. Eğer html5 canvas çizimleri ile ilgili bilgi sahibi değilseniz, HTML5 Canvas linkinden gerekli bilgileri alabilirsiniz.
Şimdi de JavaScript dosyasına geçelim. Oyunun animasyonlarını, objelerini burada oluşturacağız. Öncelikle Canvas etiketini tanımlayalım.

1
2
var canvas = ********.getElementById("myCanvas");
var c = canvas.getContext("2d");
Şimdi de kodlamalarda bize yardımcı olacak değişken ve fonksiyonları hazırlayalım.

1
2
3
var Width = canvas.width;
var Height = canvas.height;
var skor = 0;
Çizim Fonksiyonları
Canvas içerisine çizim yapabilmek için, “fillRect” ve “arc” fonksiyonlarını kullanacağız.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
function kare() {
this.x = 0;
this.y = 0;
this.w = 0;
this.h = 0;
this.draw = function() {
c.fillRect(this.x, this.y, this.w, this.h);
}
}
function cember() {
this.x = 0;
this.y = 0;
this.r = 0;
this.vx = 0;
this.vy = 0;
this.draw = function() {
c.beginPath();
c.arc(this.x, this.y, this.r, 0, 2 * Math.PI, false);
c.fill();
}
}
Objeleri oluşturalım ve konumlarını belirleyelim.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
var oyuncu1 = new kare();
oyuncu1.x = 10;
oyuncu1.y = Height/2-40;
oyuncu1.w = 10;
oyuncu1.h = 80;

var oyuncu2 = new kare();
oyuncu2.x = Width-20;
oyuncu2.y = Height/2-40;
oyuncu2.w = 10;
oyuncu2.h = 80;

var ball = new cember();
ball.x = Width/2-5;
ball.y = Height/2-5;
ball.r = 10;
ball.vx = 5;
ball.vy = 5;
bloglug-html5-ping-pong-2

Şimdi de oyuna biraz hareket katalım. Mouse canvas içerisinde hareket ettirildiğinde, oyuncuların raketlerini mouse’un Y eksenine göre yukarıya veya aşağıya hareket ettireceğiz.

1
2
3
4
5
6
$(********).ready(function() {
$("canvas").mousemove(function(e) {
oyuncu1.y = e.clientY - 50;
oyuncu2.y = e.clientY - 50;
});
});
Şuan ki haliyle top, tam ortada hareketsiz olarak durmaktadır. Topu, oyun başladığı anda her hangi bir yere hareket ettireceğiz. Ancak top canvas’ın dışına çıksa bile, hareket etmeye devam edecektir. Bunu engellemek için topun canvas’ın duvarlarına ve raketlere değdiğini algılayıp geri yansıtmalıyız.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
function hareket() {

if(ball.y > Height-20) {
ball.vy = -5;
}else if(ball.y < 10) {
ball.vy = 5;
}
if(ball.x >= Width-30 && (ball.y >= oyuncu2.y && ball.y+ball.r <= oyuncu2.y+oyuncu2.h)) {
ball.vx = -5;
}else if(ball.x <= 30 && (ball.y >= oyuncu1.y && ball.y+ball.r <= oyuncu1.y+oyuncu1.h)) {
ball.vx = +5;
}else if(ball.x <= 0 && (ball.y < oyuncu1.y || ball.y+ball.r > oyuncu1.y+oyuncu1.h)) {
oyun_bitti();
}else if(ball.x >= Width && (ball.y < oyuncu2.y || ball.y+ball.r > oyuncu2.y+oyuncu2.h)) {
oyun_bitti();
}

ball.x += ball.vx;
ball.y += ball.vy;
}
Yukarıda oyuncu yandığında oyun_bitti() adında bir fonksiyon çalıştırıldı. Bu fonksiyonu tanımlayalım.

1
2
3
4
5
6
function oyun_bitti() {
ball.x = Width/2;
ball.y = Height/2;
alert("Oyun bitti Skorun: "+skor);
skor = 0;
}
Son olarak tüm fonksiyonları çalıştıralım ve oyunu başlatalım.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
function oyna() {
c.clearRect(0,0,Width,Height);
oyuncu1.draw();
oyuncu2.draw();
ball.draw();
hareket();
skor++;
********.getElementById("skor").innerHTML = skor;
}
var init = setInterval(oyna ,10);
Oyunun son hali şu şekilde olacaktır.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
var canvas = ********.getElementById("myCanvas");
var c = canvas.getContext("2d");
var Width = canvas.width;
var Height = canvas.height;
var skor = 0;

function kare() {
this.x = 0;
this.y = 0;
this.w = 0;
this.h = 0;
this.draw = function() {
c.fillRect(this.x, this.y, this.w, this.h);
}
}
function cember() {
this.x = 0;
this.y = 0;
this.r = 0;
this.vx = 0;
this.vy = 0;
this.draw = function() {
c.beginPath();
c.arc(this.x, this.y, this.r, 0, 2 * Math.PI, false);
c.fill();
}
}

var oyuncu1 = new kare();
oyuncu1.x = 10;
oyuncu1.y = Height/2-40;
oyuncu1.w = 10;
oyuncu1.h = 80;

var oyuncu2 = new kare();
oyuncu2.x = Width-20;
oyuncu2.y = Height/2-40;
oyuncu2.w = 10;
oyuncu2.h = 80;

var ball = new cember();
ball.x = Width/2-5;
ball.y = Height/2-5;
ball.r = 10;
ball.vx = 5;
ball.vy = 5;

function oyun_bitti() {
ball.x = Width/2;
ball.y = Height/2;
alert("Oyun bitti Skorun: "+skor);
skor = 0;
}

function hareket() {

if(ball.y > Height-20) {
ball.vy = -5;
}else if(ball.y < 10) {
ball.vy = 5;
}
if(ball.x >= Width-30 && (ball.y >= oyuncu2.y && ball.y+ball.r <= oyuncu2.y+oyuncu2.h)) {
ball.vx = -5;
}else if(ball.x <= 30 && (ball.y >= oyuncu1.y && ball.y+ball.r <= oyuncu1.y+oyuncu1.h)) {
ball.vx = +5;
}else if(ball.x <= 0 && (ball.y < oyuncu1.y || ball.y+ball.r > oyuncu1.y+oyuncu1.h)) {
oyun_bitti();
}else if(ball.x >= Width && (ball.y < oyuncu2.y || ball.y+ball.r > oyuncu2.y+oyuncu2.h)) {
oyun_bitti();
}

ball.x += ball.vx;
ball.y += ball.vy;
}

$(********).ready(function() {
$("canvas").mousemove(function(e) {
oyuncu1.y = e.clientY - 50;
oyuncu2.y = e.clientY - 50;
});
});
function oyna() {
c.clearRect(0,0,Width,Height);
oyuncu1.draw();
oyuncu2.draw();
ball.draw();
hareket();
skor++;
********.getElementById("skor").innerHTML = skor;
}
var init = setInterval(oyna ,10);
 
Üst

Turkhackteam.org internet sitesi 5651 sayılı kanun’un 2. maddesinin 1. fıkrasının m) bendi ile aynı kanunun 5. maddesi kapsamında "Yer Sağlayıcı" konumundadır. İçerikler ön onay olmaksızın tamamen kullanıcılar tarafından oluşturulmaktadır. Turkhackteam.org; Yer sağlayıcı olarak, kullanıcılar tarafından oluşturulan içeriği ya da hukuka aykırı paylaşımı kontrol etmekle ya da araştırmakla yükümlü değildir. Türkhackteam saldırı timleri Türk sitelerine hiçbir zararlı faaliyette bulunmaz. Türkhackteam üyelerinin yaptığı bireysel hack faaliyetlerinden Türkhackteam sorumlu değildir. Sitelerinize Türkhackteam ismi kullanılarak hack faaliyetinde bulunulursa, site-sunucu erişim loglarından bu faaliyeti gerçekleştiren ip adresini tespit edip diğer kanıtlarla birlikte savcılığa suç duyurusunda bulununuz.