Arkadaşlar temel yöntemleri paylaştım eğer merak edip öğrenmek istediğiniz yöntemler varsa cevap yazarak belirtin hemen eklerim iyi çalışmalar.
Çok güzel bir animasyon-particle programı >>
Particle Designer 2.5.3! (application) - Windows Creations - Game Maker Community
Platform oyunlarında zeminde yürüme ve zıplama :::::::::::::
if (place_free(x,y+1)) {gravity =0.5} else {gravity=0} gravity_direction=270;
if ( vspeed>10) {vspeed=10}
if (keyboard_check(vk_left)) and place_free(x-1,y)
{
x-=5;
}
if (keyboard_check(vk_right)) and place_free(x+1,y)
{
x+=5;
}
if ((keyboard_check(vk_up)) and !place_free(x,y+1))
{
vspeed-=10;
};
Platform oyunlarında yatay zemin :::::::::::
if(vspeed>0) && !place_free(x,y+vspeed) {move_contact(270)} vspeed=0
Platform oyunlarında dikey zemin ::::::::::::
if(hspeed>0) && !place_free(x+1,y) {move_contact(0)}
hspeed=0;
Ates etme ::::::::::::::::
instance_create(karakter.x,karakter.y,o_kursun);
o_kursun.direction=karakter;
o_kursun.speed=25;
Düşman objeler için yapay zeka :::::::::::::.
//dusman karakteri takip eder ve karakterden uzaklaşınca rastgele hareket eder
if(distance_to_object(karakter)<=100) {
move_towards_point(karakter.x,karakter.y,4);
gravity=10;
}
if(distance_to_object(karakter)>=200){
gravity=0.5;
if(global.yonkontrol=true){
buyukdusman.hspeed=random_range(-3,3);
global.yonkontrol=false;
alarm[5]=90;
}
}
Düşmanın karaktere ateş etmesi:::::::::::::::::::::
if(distance_to_object(karakter)<=200 and global.dusman_ates10=true ) {
instance_create(buyukdusman.x,buyukdusman.y,buyukmermi);
buyukmermi.direction=buyukdusman.direction;
buyukmermi.speed=5;
}
Objenin kamerayı takip etmesi:::::::::::::::::::::
view_xview
view_yview
Çok güzel bir animasyon-particle programı >>
Particle Designer 2.5.3! (application) - Windows Creations - Game Maker Community
Platform oyunlarında zeminde yürüme ve zıplama :::::::::::::
if (place_free(x,y+1)) {gravity =0.5} else {gravity=0} gravity_direction=270;
if ( vspeed>10) {vspeed=10}
if (keyboard_check(vk_left)) and place_free(x-1,y)
{
x-=5;
}
if (keyboard_check(vk_right)) and place_free(x+1,y)
{
x+=5;
}
if ((keyboard_check(vk_up)) and !place_free(x,y+1))
{
vspeed-=10;
};
Platform oyunlarında yatay zemin :::::::::::
if(vspeed>0) && !place_free(x,y+vspeed) {move_contact(270)} vspeed=0
Platform oyunlarında dikey zemin ::::::::::::
if(hspeed>0) && !place_free(x+1,y) {move_contact(0)}
hspeed=0;
Ates etme ::::::::::::::::
instance_create(karakter.x,karakter.y,o_kursun);
o_kursun.direction=karakter;
o_kursun.speed=25;
Düşman objeler için yapay zeka :::::::::::::.
//dusman karakteri takip eder ve karakterden uzaklaşınca rastgele hareket eder
if(distance_to_object(karakter)<=100) {
move_towards_point(karakter.x,karakter.y,4);
gravity=10;
}
if(distance_to_object(karakter)>=200){
gravity=0.5;
if(global.yonkontrol=true){
buyukdusman.hspeed=random_range(-3,3);
global.yonkontrol=false;
alarm[5]=90;
}
}
Düşmanın karaktere ateş etmesi:::::::::::::::::::::
if(distance_to_object(karakter)<=200 and global.dusman_ates10=true ) {
instance_create(buyukdusman.x,buyukdusman.y,buyukmermi);
buyukmermi.direction=buyukdusman.direction;
buyukmermi.speed=5;
}
Objenin kamerayı takip etmesi:::::::::::::::::::::
view_xview
view_yview