0'dan İleri Seviyeye Mobil Uygulama Geliştirme Eğitimi Veriyorum #9

Gauloran

Global Moderatör
7 Tem 2013
8,125
611
local

0'dan İleri Seviyeye Mobil Uygulama Geliştirme Eğitimi Veriyorum #8

en son call backlerden bahsetmiştik şimdi generic kavramından bahsedelim

1*nnjB4RRBakgh2qLj1wZ2fw.png


ya bir classımız olsun içerisinde bir tip olsun o tipi ben söyleyeyim diyorsak generic
değerli bir kullanımdır generic

Kod:
void main(List<String> args) {
  final user = User(
      data:
          'a'); //burada data ya a dediğimizde generic olarak tanımladığımız için o sınıfta a verdiğimiz için string oldu
  //eğer 1 yazsaydık int olurdu misal

  final adminUser =
      AdminUser(); //adminUser diye AdminUser sınıfından nesne oluşturduk
  adminUser.removeUser(); //kullanabiliyoruz çünkü generic kullanımı yaptık
}

class User<T> {
  T data;
  User({required this.data});
}

soyut sınıf kullanıp farklı bir sınıf oluşturup o sınıftan miras alan bir sınıfla ilgili generic kullanımı örneğimiz

Kod:
abstract class IAdmin {
  //soyut sınıf tanımladık IAdmin diye içerisinde de removeUser diye bir metod var
  void removeUser() {}
}

void removeUserAll<T extends IAdmin>(T data) {
  //generic kullanımı yaptık removeUserAll diye bir fonksiyonumuz var burada
//bu fonksiyonumuzda generic kullanımı var IAdmin den türetilmiş bir tipten bahsediyoruz parametre olarak bu fonksiyon T tipinde bir şey alıyor
  data.removeUser();
}

class AdminUser extends IAdmin {
  //AdminUser diye bir sınıf oluşturduk IAdmin sınıfından türetilmiş ve içerde bir metod override etmişiz
  @override
  void removeUser() {
    // TODO: implement removeUser
  }
}

ve generic ile ilgili bahsedeceğimiz kısım bu kadar. ve artık bununla birlikte Dart programlama diliyle ilgili güzel bir seri oldu

a06364782674.png


bahsettiğimiz konular resimde gözüküyor konuya etiketlensin diye yazayım: class, enums, extension, polimorfizm, solid kavramı, listler, mapler, ifler elseler, switch-caseler, operatörler...
bu serimizin 9.konusu ve artık bu konuyu da burada sonlandırıyorum. serinin bu kısmına kadar Dart programlama dili ile ilgili şeyler anlattım ve Dart'tan bahsedeceğimiz kadar bahsettik serinin devamında Flutter'a geçiyoruz ancak konularıma gelen etkileşimden memnun olmadığım için bir ara vermek istiyorum. seriyi takip etmiş olan üyeler yorum bırakırsa sevinirim

Gauloran
<3​
 

Muslukcu

Katılımcı Üye
17 Kas 2021
699
262
Tesisat dükkanı

0'dan İleri Seviyeye Mobil Uygulama Geliştirme Eğitimi Veriyorum #8

en son call backlerden bahsetmiştik şimdi generic kavramından bahsedelim

1*nnjB4RRBakgh2qLj1wZ2fw.png


ya bir classımız olsun içerisinde bir tip olsun o tipi ben söyleyeyim diyorsak generic
değerli bir kullanımdır generic

Kod:
void main(List<String> args) {
  final user = User(
      data:
          'a'); //burada data ya a dediğimizde generic olarak tanımladığımız için o sınıfta a verdiğimiz için string oldu
  //eğer 1 yazsaydık int olurdu misal

  final adminUser =
      AdminUser(); //adminUser diye AdminUser sınıfından nesne oluşturduk
  adminUser.removeUser(); //kullanabiliyoruz çünkü generic kullanımı yaptık
}

class User<T> {
  T data;
  User({required this.data});
}

soyut sınıf kullanıp farklı bir sınıf oluşturup o sınıftan miras alan bir sınıfla ilgili generic kullanımı örneğimiz

Kod:
abstract class IAdmin {
  //soyut sınıf tanımladık IAdmin diye içerisinde de removeUser diye bir metod var
  void removeUser() {}
}

void removeUserAll<T extends IAdmin>(T data) {
  //generic kullanımı yaptık removeUserAll diye bir fonksiyonumuz var burada
//bu fonksiyonumuzda generic kullanımı var IAdmin den türetilmiş bir tipten bahsediyoruz parametre olarak bu fonksiyon T tipinde bir şey alıyor
  data.removeUser();
}

class AdminUser extends IAdmin {
  //AdminUser diye bir sınıf oluşturduk IAdmin sınıfından türetilmiş ve içerde bir metod override etmişiz
  @override
  void removeUser() {
    // TODO: implement removeUser
  }
}

ve generic ile ilgili bahsedeceğimiz kısım bu kadar. ve artık bununla birlikte Dart programlama diliyle ilgili güzel bir seri oldu

a06364782674.png


bahsettiğimiz konular resimde gözüküyor konuya etiketlensin diye yazayım: class, enums, extension, polimorfizm, solid kavramı, listler, mapler, ifler elseler, switch-caseler, operatörler...
bu serimizin 9.konusu ve artık bu konuyu da burada sonlandırıyorum. serinin bu kısmına kadar Dart programlama dili ile ilgili şeyler anlattım ve Dart'tan bahsedeceğimiz kadar bahsettik serinin devamında Flutter'a geçiyoruz ancak konularıma gelen etkileşimden memnun olmadığım için bir ara vermek istiyorum. seriyi takip etmiş olan üyeler yorum bırakırsa sevinirim

Gauloran
<3​
Eline sağlık
 

teux

Katılımcı Üye
23 Ocak 2023
957
1,311

0'dan İleri Seviyeye Mobil Uygulama Geliştirme Eğitimi Veriyorum #8

en son call backlerden bahsetmiştik şimdi generic kavramından bahsedelim

1*nnjB4RRBakgh2qLj1wZ2fw.png


ya bir classımız olsun içerisinde bir tip olsun o tipi ben söyleyeyim diyorsak generic
değerli bir kullanımdır generic

Kod:
void main(List<String> args) {
  final user = User(
      data:
          'a'); //burada data ya a dediğimizde generic olarak tanımladığımız için o sınıfta a verdiğimiz için string oldu
  //eğer 1 yazsaydık int olurdu misal

  final adminUser =
      AdminUser(); //adminUser diye AdminUser sınıfından nesne oluşturduk
  adminUser.removeUser(); //kullanabiliyoruz çünkü generic kullanımı yaptık
}

class User<T> {
  T data;
  User({required this.data});
}

soyut sınıf kullanıp farklı bir sınıf oluşturup o sınıftan miras alan bir sınıfla ilgili generic kullanımı örneğimiz

Kod:
abstract class IAdmin {
  //soyut sınıf tanımladık IAdmin diye içerisinde de removeUser diye bir metod var
  void removeUser() {}
}

void removeUserAll<T extends IAdmin>(T data) {
  //generic kullanımı yaptık removeUserAll diye bir fonksiyonumuz var burada
//bu fonksiyonumuzda generic kullanımı var IAdmin den türetilmiş bir tipten bahsediyoruz parametre olarak bu fonksiyon T tipinde bir şey alıyor
  data.removeUser();
}

class AdminUser extends IAdmin {
  //AdminUser diye bir sınıf oluşturduk IAdmin sınıfından türetilmiş ve içerde bir metod override etmişiz
  @override
  void removeUser() {
    // TODO: implement removeUser
  }
}

ve generic ile ilgili bahsedeceğimiz kısım bu kadar. ve artık bununla birlikte Dart programlama diliyle ilgili güzel bir seri oldu

a06364782674.png


bahsettiğimiz konular resimde gözüküyor konuya etiketlensin diye yazayım: class, enums, extension, polimorfizm, solid kavramı, listler, mapler, ifler elseler, switch-caseler, operatörler...
bu serimizin 9.konusu ve artık bu konuyu da burada sonlandırıyorum. serinin bu kısmına kadar Dart programlama dili ile ilgili şeyler anlattım ve Dart'tan bahsedeceğimiz kadar bahsettik serinin devamında Flutter'a geçiyoruz ancak konularıma gelen etkileşimden memnun olmadığım için bir ara vermek istiyorum. seriyi takip etmiş olan üyeler yorum bırakırsa sevinirim

Gauloran
<3​
Elinize sağlık.
 
Üst

Turkhackteam.org internet sitesi 5651 sayılı kanun’un 2. maddesinin 1. fıkrasının m) bendi ile aynı kanunun 5. maddesi kapsamında "Yer Sağlayıcı" konumundadır. İçerikler ön onay olmaksızın tamamen kullanıcılar tarafından oluşturulmaktadır. Turkhackteam.org; Yer sağlayıcı olarak, kullanıcılar tarafından oluşturulan içeriği ya da hukuka aykırı paylaşımı kontrol etmekle ya da araştırmakla yükümlü değildir. Türkhackteam saldırı timleri Türk sitelerine hiçbir zararlı faaliyette bulunmaz. Türkhackteam üyelerinin yaptığı bireysel hack faaliyetlerinden Türkhackteam sorumlu değildir. Sitelerinize Türkhackteam ismi kullanılarak hack faaliyetinde bulunulursa, site-sunucu erişim loglarından bu faaliyeti gerçekleştiren ip adresini tespit edip diğer kanıtlarla birlikte savcılığa suç duyurusunda bulununuz.