Bu ders de öncelikle basit modelleme araçlari ile bir küp den polygon edit yöntemi ile organik bir model yaptiktan sonra Character Studio yardimi ile pozlandirma çalismasi yapicaz.
Öncelikle bu ders de ki komutlarin tamamini yazmadim * yeni baslayan arkadaslarin öncelikle komutlaribilmesini tavsiye ederim
Öncelikle sahnemize standart pirimitif nesnemiz olan box yerlestirdikten sonra alt ve üst yüzeyleri seçip bevel komutu ile resimdeki formu veriyoruz.
Baglanti noktalari ve exturude komutu kullanarak ve yeni kenarlarekleyerek asagidaki form a ulasiyoruz.
Ayrintilar arttikça yeni kenarlar ekliyoruz * burada önemli olan kenarlarin uç kisimlari açikta kalmamali örnegin gögüs kisminda ekledigimiz bir kenar kendi ekseni boyunca devam etmeli.
Is süresinin yariya inmesi ve gerekli simetrinin daha kolay yakalanmasi için modelin yarisindaki polygonlari silip yarim yüzeyde çalisabiliriz* daha sonra bu yüzeyi kopyalayip *simetrisini alarak tekrar birlestirebiliriz.
Mümkün oldugu kadar yüzeyleri ve baglanti noktalarini düzgün tutmaya çalisalim
modelin üst bölgesinin büyük kismi tamamlandi * çalistigimiz yüzeyi kopyalayip simetrisini aliyoruz * iki cismi birbirine bagladiktan sonra* mesh editing e geçerek baglantinoktalarini scale araci ile yaklastirip weld komutu ile birbirine bagliyoruz *Tüm baglanti noktalarinin birbirine baglanmasina dikkat edin.
Vücudun alt kismini modellemeye devam ediyoruz.
Low poly modellememiz hemen hemen bitti
ayrinti eklemek için kenar bölmeye ve baglanti noktalarini düzenlemeye devam edbilirsiniz.modelimize mesh smooth uyguluyoruz.
Simdi modelimize Character studio ile kemik sistemi ekleyip pozlandirma yapicaz.Modelin boyutlari ile orantili Biped nesnesini modelin içine yerlestiriyoruz
Modelimizin anatomisine uygun bir kemik sistemi olusturmamiz gerekiyo * Charactes Studio hemen hemen her canlinin kemik sistemini taklit edebilir * Bizim modelimiz kertenkeleyi andiran bir yapiya sahip* fazladan eklemleri ve kuyrugu var *bunu olusturmak ve kemikleri modele göre sekillendirmek için "Figure mode " tusuna tikliyoruz * kemik sistemini daha iyi konumlandiriyoruz.
Structure sekmesini açarak buradaki parametrelerle yeni kemikler ekleyip çikarabilir * böylece model anatomisine uygun bir yapi olusturabiliriz
Scale araci ve movie aracini kullanarak biped objesindeki her bir kemigi modelimizin mesh yapisina göre sekillendiriyoruz.
Biped nesnesini tam olarak konumlandirdiktan sonra simdi mesh modelimizi kemik sistemine baglayabiliriz* Öncelikle mesh modelimizi seçip *Modifier panelinden Physique komutunu seçiyoruz.