A
amatorcu
Ziyaretçi
Tabaklar: Spline, Lathe, TurboSmooth
Tabaklar:
Lathe modifier'ını kullanarak tabak yapacağız. Bu modifier, bir Spline'ı istenilen açıda döndürerek, üç boyut kazandırır. Uygulamada daha rahat anlaşılır.
1- Spline ile yandan bir tabak çiziyormuş gibi yarım bir tabak çizelim. Adını "genis_tabak" koyalım.
2- Lathe modifier'ı ekleyelim. Saçma sapan bir sonuç vermiş olmalı çünkü Spline'ı çevirdiği eksen istediğimiz noktada değildi. Bu ekseni istersek Stack'te, Lathe'in
yanındaki artıya basarak değiştirebiliriz ama daha kolay bir yolu var.
3- Lathe'in parametreleri altında, Align bölümünde "Min, Center, Max" düğmeleri vardır. Bunlar eksenin yerini ayarlamaya yarar. Biz Min düğmesine basalım. Yukarıdan
Segments değerini de "20"ye çıkaralım. (20 az gibi görünebilir. Tabak hala köşeli ama daha sonra TurboSmooth uygulayacağız)
4- Tabak şeklini aldı ama ortasında bozukluklar var. Bunun sebebi 360 derece tamamlandığında üst üste gelen Vertex'lerin birleşmemiş olması. Bunun için de yukarıdaki
Weld Core seçeneğini işaretlememiz gerekiyor.
5- Bir de üstüne Iterations değeri "1" olan TurboSmooth modifier'ı uygularsak bu yayvan tabak bitmiş olur.
6- Aynı şekilde üstüne bir tane de çorba kasesi ekleyelim.
Tabaklar:
Lathe modifier'ını kullanarak tabak yapacağız. Bu modifier, bir Spline'ı istenilen açıda döndürerek, üç boyut kazandırır. Uygulamada daha rahat anlaşılır.
1- Spline ile yandan bir tabak çiziyormuş gibi yarım bir tabak çizelim. Adını "genis_tabak" koyalım.
2- Lathe modifier'ı ekleyelim. Saçma sapan bir sonuç vermiş olmalı çünkü Spline'ı çevirdiği eksen istediğimiz noktada değildi. Bu ekseni istersek Stack'te, Lathe'in
yanındaki artıya basarak değiştirebiliriz ama daha kolay bir yolu var.
3- Lathe'in parametreleri altında, Align bölümünde "Min, Center, Max" düğmeleri vardır. Bunlar eksenin yerini ayarlamaya yarar. Biz Min düğmesine basalım. Yukarıdan
Segments değerini de "20"ye çıkaralım. (20 az gibi görünebilir. Tabak hala köşeli ama daha sonra TurboSmooth uygulayacağız)
4- Tabak şeklini aldı ama ortasında bozukluklar var. Bunun sebebi 360 derece tamamlandığında üst üste gelen Vertex'lerin birleşmemiş olması. Bunun için de yukarıdaki
Weld Core seçeneğini işaretlememiz gerekiyor.
5- Bir de üstüne Iterations değeri "1" olan TurboSmooth modifier'ı uygularsak bu yayvan tabak bitmiş olur.
6- Aynı şekilde üstüne bir tane de çorba kasesi ekleyelim.