- 29 Eki 2018
- 3
- 0
![k92O9q.jpg](https://i.hizliresim.com/k92O9q.jpg)
Barnabas İncili'nin Kısa Tarihçesi
Barnabas İncili ilk olarak 1709 tarihinde Hollandada ortaya çıkmıştır.
Bu kitap İtalyanca yazılmıştı. Sayfalarda kötü bir Arapçayla yazılmış dipnotlar vardı ve kaynakları bilinmiyordu. Günümüzde bu kitap Viyana İmparatorluk Müzesinde korunmaktadır.
1734 yılında Kuran ilk defa George Sale tarafından İngilizceye çevrildi. Önsözde George Sale, Barnabas İncilinin İspanyolca kopyasından söz ediyordu. Barnabas İncilinin İtalyancadan İspanyolcaya, Mustafa de Aranda tarafından yapıldığı belirtiliyor. Ayrıca İtalyanca kopyanın Vatikanda görevli Fra Marino tarafından Papa uyurken çalındığından söz ediyor. Bu kopya ile ilgili bildiklerimiz George Salein yazdıklarından ibaret, çünkü bu kopya kayıp. O zamandan beri Müslümanlar bu kitabın gerçek ve asıl İncil olduğunu iddia ederler. Barnabas İncili 1907 yılında Laura ve Lonsdale Ragg tarafından İngilizceye çevrilir. Kitabın giriş bölümünde çeşitli kanıtlar sunarak aslında bu kitabın 16. yyda yazıldığını belirtirler. Bu çeviri daha sonra Arapça ve Urdu diline çevrilmiştir ancak kitabın 16 yy. da üretildiği ile ilgili bilgiler ilginç bir şekilde bu çevirilere konmamıştır.
Barnabas İncili yaygın bir şekilde, Müslümanlar tarafından asıl İncilin değiştirildiğine dair kanıt olarak sunulur.
Barnabas İncili'nin İçeriği Nedir?
Barnabas İncilinin yazılma amacı Muhammedin İsadan üstün olduğunu iddia etmektir.
Bu kitaba göre İsa Mesih ne Tanrının Oğlu ne de Tanrıdır; ancak Muhammedin geliş yollarını hazırlayan, çölde haykıranın sesidir. İsa, Mesih değildir. Bu noktada Barnabas İncili Kuran ile de çelişir. Çünkü Kuranda birçok ayette İsanın Mesih olduğu yazılmıştır.
İsa Mesihe, asıl İncilde Vaftizci Yahyaya ait olan bazı özellikler atfedilmiştir. Barnabas İncilinde Vaftizci Yahyadan hiç bahsedilmemiştir. Barnabas İncilinde Muhammedin dünyanın kurtarıcısı olduğu yazar. İsanın yerine Yahuda İskaryotun çarmıha gerildiği ve tutuklandığı sırada İsanın Getsemane Bahçesinde bir evde saklandığı, dört baş melek tarafından gökyüzünün 3. katına götürüldüğü yazar.
Barnabas İncili'nin Çelişkileri
Kitabın yazılış şekline ve tarzına bakarsanız, çok açık bir şekilde 16 yy yazısı olduğu ortaya çıkar.
Kuranda özellikle Meryem Suresinde, Vaftizci Yahyadan ve babası Zekeriyadan bahsedilirken, gerçek İncil diye adlandırılan Barnabas İncilinde ne Yahyadan ne de Zekeriyadan hiç bahsedilmemesi çok önemli bir çelişkidir. Çünkü Meryem Suresinde Vaftizci Yahyanın İsanın yeryüzündeki hizmeti ile ilgili çok önemli bir rolü vardır. İsa döneminde yazıldığı iddia edilen Barnabas İncilinin Vaftizci Yahyadan hiç bahsetmemesi en önemli çelişkilerden bir tanesidir.
Bölümde İtalyan kopyada para birimi olarak denarius kullanılmıştır. Bu para birimi İspanyada 685 yılından sonra Halife Abdul Malik tarafından kullanılmıştır.
Kuranda göğün 7 katlı olduğundan bahsederken Barnabas İncilinde göğün 9 katlı olduğu söylenir.
Kitapta, 100 yılda bir olan Jubile Yılından bahsediliyor ama Jubile Yılı aslında 50 yılda birdir.
40. ve 41. bölümlerde Havvanın Cennette elma yediğinden bahsediyor. Ancak hem Tevratta hem de Kuranda sadece meyve der. Adem ve Havvayı günaha düşüren meyvenin elma olabileceği ilk kez 4. yyda Eski ve Yeni Antlaşmayı Latinceye çeviren Jeromenin kullandığı, malus kelimesinden kaynaklanır. Malus Latincede hem kötülük hem de elma anlamına gelmektedir.
Barnabas kitabına göre Nasıra Celile Gölü kıyısında yer alır ama gerçekte Nasıra gölden kilometrelerce uzakta tepelerin üzerindedir.
Bir sonraki bölümde İsa tepelere doğu Kefernahum kentine çıkmaktadır; ancak Kefernahum, göl kıyısında yer almaktadır.
Bölümde İsa göl kıyısında (!) yer alan Nasıradan tekneyle yola çıkar. Bir sonraki bölümde Kudüse varır. Ne Nasıra ne de Kudüsün denize ya da göle kıyısı yoktur ve bu yerleşim yerleri arasında gemi yolculuğu imkansızdır.
Barnabas İncilinde Romalıların bazı çekişmeleri sona erdirmek için her biri 200,000 askerden oluşan 3 ordu göndermeye hazırlandığı yazar. Tarihi kaynaklara göre tüm Roma İmparatorluğunun askeri gücü 300,000 askerden oluşuyordu.
Barnabas İnciline göre İsa doğduğunda Pilatus valiydi ancak Pilatus MS. 26 27 tarihleri arasında valilik görevi yapmıştır.
Bunlar çelişkilerin bazılarıdır. Buna benzer daha sayısız çelişki vardır.