Bleeding Edge - Beta İzlenim// Letta
Ninja Theoryden Bleeding Edge duyurusu geldiğinde ister istemez şaşırmıştık. Çünkü duyurulan oyun, stüdyonun daha önceki çalışmalarıyla uzaktan yakından alakası olmayan, bambaşka türde bir oyundu. Bu da akıllara Microsoftun stüdyoyu satın aldıktan sonra bu tarz bir oyun yapılmasını talep ettiğini getirmişti. Gerçi Microsoft ve Ninja Theory cephesinden böyle bir durumun olmadığı, aslında bu oyunun çalışmalarına daha öncesinde başlandığı şeklinde bir savunma geldi. Sonuç olarak Bleeding Edge, betasıyla karşımızda ve pek yakında tamamlanmış haliyle oyun severlerin beğenisine sunulmaya hazırlanıyor. Bizlere de haliyle ilk izlenimlerimizi paylaşmak düşüyor.
Bleeding Edge, duyurulduğu andan itibaren bir kıyaslama yapılmaya başlandı. Tahmin edin hangi oyunla? Bildiniz, tam isabet, tabii ki Overwatch! Bu tür takım tabanlı rekabetçi oyunlar hemen Overwatch ile mi kıyaslanacak? Elbette hayır. Ancak Bleeding Edge, gerek betada sunulan harita yapısı gerek karakterleri gerek çatışma sistemi ile ziyadesiyle Overwatch esintileri taşıyor. Bu kötü mü? Bu yönde bir yorumda bulunmak için henüz erken.
Oyunda, 3 karakter sınıfı yer alıyor: Hasar, Destek ve Tank. Beta aşamasında 5 hasar, 3 destek, 3 tank karakteri bulunmaktaydı. Muhtemelen oyun tamamlandığında veya çıktıktan sonraki süreçte bu karakter sayısı artacaktır.
Betada, iki harita veya daha doğru bir ifadeyle oyun modunu test etmek imkânı bulduk. Birisi alan (bayrak) ele geçirmeye çalıştığımız oyun modu, diğeri ise etraftan hücreler toplayıp bunları teslim noktalarında biriktirdiğimiz bir oyun modu. İlki aslında pek çok oyundan aşina olduğumuz capture the flag modu olduğu için kısaca ikincisinden bahsetmiş olalım. Burada bazı hazneleri parçalayıp enerji hücrelerini topluyoruz veya rakip karakterleri saf dışı bırakıp onların topladıkları hücreleri ele geçiriyoruz. Sonrasında da topladığımız bu hücreleri haritanın belirli bölgelerinde yer alan toplama birimlerinde biriktiriyoruz. İlerleyen dönemlerde, oyun modlarının da çeşitleneceğini tahmin ediyoruz.
Beta izlenimlerim özetle bu şekilde. Mart ayı içerisinde gerçekleştirilecek bir sonraki betada, ne kadar yol aldıklarını daha iyi değerlendirme fırsatı bulacağımızı düşünmekteyim. Sonrasında da 24 Marttaki çıkışını beklemek kalıyor. Yeni bir renk, yeni bir soluk olabilecek mi bakalım.
Karakterler:
Buttercup: Betada gördüğümüz 3 tank karakterden birisi. Dev bir teker üzerinde ilerleyip elindeki testere benzeri silahıyla düşmanlarını kesip biçiyor. Vurdu mu oturtanlardan.
Cass: Uzun menzilli saldırıların karakteri. Dart oklarıyla düşman avlıyor, saldırılardan kaçınmakta da usta, ayrıca koştukça hızlanan bir karakter.
Daemon: Grafitti sever bu abimiz, Bleeding Edge çetesinin de kurucusu oluyor. Kılıç ve shuriken kullanan Daemon, ninja benzeri bir karakter arayanların karakteri.
El Bastardo: Yakın mesafeli ve ağır saldırılı karakterlerden bir diğeri. Pala kullanıyor ve otomatik saldırılarıyla güçlendirilmiş kalkanlara sahip. Düşmanları sersemletip özel saldırısıyla lime lime edebiliyor.
Gizmo: Uzun menzilli suikastçımız. Kullandıkça atış hızı artan bir silahı bulunuyor ve yerçekimi bombaları kullanıyor. Betada beğendiğim karakterlerden birisi de Gizmo oldu.
Kulev: Bu da menzilli destek karakterlerinden. Takım arkadaşlarını iyileştirirken düşmana da hasar veren bir bölge oluşturabiliyor. Düşmanı zihin kontrolü altına almak ve lanetlemek gibi özellikleri var.
Maeve: Bir başka menzilli suikastçı karakter. Watch Dogs Legion öncesinde bir suikastçı nine ile daha tanışmış oluyoruz. Elektrik şoku şeklindeki saldırıları ve görünmez olmak gibi özellikleri var.
Makutu: Bir ağır saldırı karakteri daha. Başarılı kombolarla birlikte daha güçlü bir karakter haline geliyor. Duruşlarını (stance) değiştirerek hızlanması veya kendini ve yakınındaki ekip üyelerini iyileştirmesini sağlamak mümkün.
Miko: Destek sınıfı karakterlerden. Hem zincirleme iyileştirme özelliğiyle, hem de düşmanın menzilli saldırılarını engelleyebilme yeteneği ile destek tanımının hakkını veriyor.
Nidhogger: Ekibin müzisyeni. Gitarı bir balta olarak kullanıp düşmanları doğramasıilginizi çekmezse, müzisyen geçmişini konuşturduğu özel yetenekleriyle illaki dikkatinizi çekecektir.
Zero Cool: Menzilli destek karakterlerinden. Düşman saldırılarını engellemek için bir duvar kurabiliyor ve otomatik olarak düşmanları hedef alan bir robot destekçi getirebiliyor.
Ninja Theoryden Bleeding Edge duyurusu geldiğinde ister istemez şaşırmıştık. Çünkü duyurulan oyun, stüdyonun daha önceki çalışmalarıyla uzaktan yakından alakası olmayan, bambaşka türde bir oyundu. Bu da akıllara Microsoftun stüdyoyu satın aldıktan sonra bu tarz bir oyun yapılmasını talep ettiğini getirmişti. Gerçi Microsoft ve Ninja Theory cephesinden böyle bir durumun olmadığı, aslında bu oyunun çalışmalarına daha öncesinde başlandığı şeklinde bir savunma geldi. Sonuç olarak Bleeding Edge, betasıyla karşımızda ve pek yakında tamamlanmış haliyle oyun severlerin beğenisine sunulmaya hazırlanıyor. Bizlere de haliyle ilk izlenimlerimizi paylaşmak düşüyor.
Bleeding Edge, duyurulduğu andan itibaren bir kıyaslama yapılmaya başlandı. Tahmin edin hangi oyunla? Bildiniz, tam isabet, tabii ki Overwatch! Bu tür takım tabanlı rekabetçi oyunlar hemen Overwatch ile mi kıyaslanacak? Elbette hayır. Ancak Bleeding Edge, gerek betada sunulan harita yapısı gerek karakterleri gerek çatışma sistemi ile ziyadesiyle Overwatch esintileri taşıyor. Bu kötü mü? Bu yönde bir yorumda bulunmak için henüz erken.
Oyunda, 3 karakter sınıfı yer alıyor: Hasar, Destek ve Tank. Beta aşamasında 5 hasar, 3 destek, 3 tank karakteri bulunmaktaydı. Muhtemelen oyun tamamlandığında veya çıktıktan sonraki süreçte bu karakter sayısı artacaktır.
Betada, iki harita veya daha doğru bir ifadeyle oyun modunu test etmek imkânı bulduk. Birisi alan (bayrak) ele geçirmeye çalıştığımız oyun modu, diğeri ise etraftan hücreler toplayıp bunları teslim noktalarında biriktirdiğimiz bir oyun modu. İlki aslında pek çok oyundan aşina olduğumuz capture the flag modu olduğu için kısaca ikincisinden bahsetmiş olalım. Burada bazı hazneleri parçalayıp enerji hücrelerini topluyoruz veya rakip karakterleri saf dışı bırakıp onların topladıkları hücreleri ele geçiriyoruz. Sonrasında da topladığımız bu hücreleri haritanın belirli bölgelerinde yer alan toplama birimlerinde biriktiriyoruz. İlerleyen dönemlerde, oyun modlarının da çeşitleneceğini tahmin ediyoruz.
Beta izlenimlerim özetle bu şekilde. Mart ayı içerisinde gerçekleştirilecek bir sonraki betada, ne kadar yol aldıklarını daha iyi değerlendirme fırsatı bulacağımızı düşünmekteyim. Sonrasında da 24 Marttaki çıkışını beklemek kalıyor. Yeni bir renk, yeni bir soluk olabilecek mi bakalım.
Karakterler:
Buttercup: Betada gördüğümüz 3 tank karakterden birisi. Dev bir teker üzerinde ilerleyip elindeki testere benzeri silahıyla düşmanlarını kesip biçiyor. Vurdu mu oturtanlardan.
Cass: Uzun menzilli saldırıların karakteri. Dart oklarıyla düşman avlıyor, saldırılardan kaçınmakta da usta, ayrıca koştukça hızlanan bir karakter.
Daemon: Grafitti sever bu abimiz, Bleeding Edge çetesinin de kurucusu oluyor. Kılıç ve shuriken kullanan Daemon, ninja benzeri bir karakter arayanların karakteri.
El Bastardo: Yakın mesafeli ve ağır saldırılı karakterlerden bir diğeri. Pala kullanıyor ve otomatik saldırılarıyla güçlendirilmiş kalkanlara sahip. Düşmanları sersemletip özel saldırısıyla lime lime edebiliyor.
Gizmo: Uzun menzilli suikastçımız. Kullandıkça atış hızı artan bir silahı bulunuyor ve yerçekimi bombaları kullanıyor. Betada beğendiğim karakterlerden birisi de Gizmo oldu.
Kulev: Bu da menzilli destek karakterlerinden. Takım arkadaşlarını iyileştirirken düşmana da hasar veren bir bölge oluşturabiliyor. Düşmanı zihin kontrolü altına almak ve lanetlemek gibi özellikleri var.
Maeve: Bir başka menzilli suikastçı karakter. Watch Dogs Legion öncesinde bir suikastçı nine ile daha tanışmış oluyoruz. Elektrik şoku şeklindeki saldırıları ve görünmez olmak gibi özellikleri var.
Makutu: Bir ağır saldırı karakteri daha. Başarılı kombolarla birlikte daha güçlü bir karakter haline geliyor. Duruşlarını (stance) değiştirerek hızlanması veya kendini ve yakınındaki ekip üyelerini iyileştirmesini sağlamak mümkün.
Miko: Destek sınıfı karakterlerden. Hem zincirleme iyileştirme özelliğiyle, hem de düşmanın menzilli saldırılarını engelleyebilme yeteneği ile destek tanımının hakkını veriyor.
Nidhogger: Ekibin müzisyeni. Gitarı bir balta olarak kullanıp düşmanları doğramasıilginizi çekmezse, müzisyen geçmişini konuşturduğu özel yetenekleriyle illaki dikkatinizi çekecektir.
Zero Cool: Menzilli destek karakterlerinden. Düşman saldırılarını engellemek için bir duvar kurabiliyor ve otomatik olarak düşmanları hedef alan bir robot destekçi getirebiliyor.
Son düzenleme: