- 28 Eyl 2013
- 5
- 0
Öncelikle selamlar hepinize.
Başlamadan önce bilmeniz gerek şey bir oyun tasarımını kendi başınıza yapamazsınız.
Sektörde etrafınıza bakacak olursanız çoğu kişi takım halinde bu maratona hazırlanıyor
örneğin, bir oyun oluşturmak için temeli oluşturacak olan grafik-modelleme kodlama senaryo
animasyonlar bunların hepsinin içinden çıkamazsınız yarım yarım olursa temel sağlam olmaz ve
bir işinize yaramaz unutmamak gerek Trip Hawkins bu işi anasının karnında öğrenmedi veya bir anda'da öğrenmedi zamanla yerine oturan yapı taşları bunlar.
Sizlere benim kişisel önerim bir ekip kurun bu işle uğraşan ve kendinize en yakın gelen yapabileceğiniz olan işe odaklanın kendinizi geliştirin bunu yaparken gereksiz zaman harcıyacağınız yane benim kişisel goruşum olan ileriki zamanlarda işinize yaramayacak bazı şeyler var mesela c++ gibi yerine c# kullanabilirsiniz c++ karışık oldugu için ve sanallama için cok karmaşık olduğu için yeni başlayanlarda soru işaretleri bırakabilir örneğin c++ yazmanların da game out,full fill,visual hataları benim düşüncem kodlamada c# veya c++ geliştirilmişi d programlama dilini kullanabilirsiniz tabi yanında opengl de bilmeniz gerekli.
Asıl önemli olan senaryo hikaye oyununuz aldım veresiye giderse sonuç ne kadar güzel grafikleri de olsa veya ne kadar güzel sanallaştırma da olsa hüsran olacaktır.
Biraz açıcak olursak ki bu kafanızı karıştırabilir
Animasyonlar arkadaşlar animasyonlarda 2D ve 3D olmak üzere ikiye ayrılır. 2D animasyon .gif uzantılı resimlerdir yani her bir kareyi teker teker çizmelisiniz.
3D ise dahada zordur 3D animasyonlarınız için size K-3D öneriyorum K-3D; açık kaynak kodlu, 3 boyutlu bir tasarım programıdır. Program 3 boyutlu nesneler yaratmanızı, bunlar üzerinde ince düzenlemeler yapmanızı sağlıyor. Tasarım yaparken, çizdiğiniz 3 boyutlu cisimleri değişik açılardan görebilir, bazı bölümleri gizleyip esas görmek istediğiniz bölümü görüntüleyebilirsiniz. Program 3 boyutlu tasarımlar yapmadan önce iki boyutlu çalışıp sonra 3 boyuta geçme imkanı da sunuyor. Ayrıca program, .jpeg, .png, .bmp gibi birçok resim dosyası türünü destekliyor, bu türler arasında dönüştürme yapabiliyor.
Grafikler/Modellemeler için torque 3d hero engine unreal engine öneririm veya unity3d yaygın olarak kullanılıyor ufak ayrıntılar için photoshop ve unutmayın grafikler oyunun can damarlarıdır
ve bana sorucak olursanız bu işten en çok grafikerler parayı kırıyor.
ve unutmayın hepsine birden odaklanmak sadece kafa karıstırır yapabileceğiniz işte profesyonelleşin ve daha rahat olacaktır emin olun.
İlerliyen zamanlarda gelişmeleri burdan sizle paylaşacam umarım yararlı olmustur ve unutmayın paylaştıkca çoğalır bildiklerinizi paylaşmanız size bi zarar vermez hepinize teşekkurler.
Başlamadan önce bilmeniz gerek şey bir oyun tasarımını kendi başınıza yapamazsınız.
Sektörde etrafınıza bakacak olursanız çoğu kişi takım halinde bu maratona hazırlanıyor
örneğin, bir oyun oluşturmak için temeli oluşturacak olan grafik-modelleme kodlama senaryo
animasyonlar bunların hepsinin içinden çıkamazsınız yarım yarım olursa temel sağlam olmaz ve
bir işinize yaramaz unutmamak gerek Trip Hawkins bu işi anasının karnında öğrenmedi veya bir anda'da öğrenmedi zamanla yerine oturan yapı taşları bunlar.
Sizlere benim kişisel önerim bir ekip kurun bu işle uğraşan ve kendinize en yakın gelen yapabileceğiniz olan işe odaklanın kendinizi geliştirin bunu yaparken gereksiz zaman harcıyacağınız yane benim kişisel goruşum olan ileriki zamanlarda işinize yaramayacak bazı şeyler var mesela c++ gibi yerine c# kullanabilirsiniz c++ karışık oldugu için ve sanallama için cok karmaşık olduğu için yeni başlayanlarda soru işaretleri bırakabilir örneğin c++ yazmanların da game out,full fill,visual hataları benim düşüncem kodlamada c# veya c++ geliştirilmişi d programlama dilini kullanabilirsiniz tabi yanında opengl de bilmeniz gerekli.
Asıl önemli olan senaryo hikaye oyununuz aldım veresiye giderse sonuç ne kadar güzel grafikleri de olsa veya ne kadar güzel sanallaştırma da olsa hüsran olacaktır.
Biraz açıcak olursak ki bu kafanızı karıştırabilir
Animasyonlar arkadaşlar animasyonlarda 2D ve 3D olmak üzere ikiye ayrılır. 2D animasyon .gif uzantılı resimlerdir yani her bir kareyi teker teker çizmelisiniz.
3D ise dahada zordur 3D animasyonlarınız için size K-3D öneriyorum K-3D; açık kaynak kodlu, 3 boyutlu bir tasarım programıdır. Program 3 boyutlu nesneler yaratmanızı, bunlar üzerinde ince düzenlemeler yapmanızı sağlıyor. Tasarım yaparken, çizdiğiniz 3 boyutlu cisimleri değişik açılardan görebilir, bazı bölümleri gizleyip esas görmek istediğiniz bölümü görüntüleyebilirsiniz. Program 3 boyutlu tasarımlar yapmadan önce iki boyutlu çalışıp sonra 3 boyuta geçme imkanı da sunuyor. Ayrıca program, .jpeg, .png, .bmp gibi birçok resim dosyası türünü destekliyor, bu türler arasında dönüştürme yapabiliyor.
Grafikler/Modellemeler için torque 3d hero engine unreal engine öneririm veya unity3d yaygın olarak kullanılıyor ufak ayrıntılar için photoshop ve unutmayın grafikler oyunun can damarlarıdır
ve bana sorucak olursanız bu işten en çok grafikerler parayı kırıyor.
ve unutmayın hepsine birden odaklanmak sadece kafa karıstırır yapabileceğiniz işte profesyonelleşin ve daha rahat olacaktır emin olun.
İlerliyen zamanlarda gelişmeleri burdan sizle paylaşacam umarım yararlı olmustur ve unutmayın paylaştıkca çoğalır bildiklerinizi paylaşmanız size bi zarar vermez hepinize teşekkurler.
Son düzenleme: