C++ Değerli(Tiyo) Bilgiler

lavara123

Katılımcı Üye
29 Eki 2013
368
0
NULL
Merhaba arkadaşlar şimdi size C++(programlama dileri diyebirz) nasıl düzgün anlaşılır kodlama yapılır analtacağım.

>> ilk önce tanımlamalardan bahsedelim yani değişkene der atamaktan:
Kod:
int a;
cout << a;
yukarıdaki gibi derlediğimizde IDE yani derleyici(eski derleyiciler vermeyebilr ama teknik olarak hatalıdır) hata verecektir çünkü derlenip çalışsaydı rastgele bir değer alacaktı bu her çalıştığında böyle olacaktı buda mantıksız bişey olduğu için derleyici bunu kabul etmez.
Doğrusu:
Kod:
int a = 0;
cout << a;

>> ikinci olarak boşluk kullanımı:
Kullanılması tavsiye edilmeyen
Kod:
int degisken;
degisken=0;
cout<<"Merba"<<endl;
cin>>degisken;
int deneme(int dene,int deneme);
ve benzeri...

Kullanılması Tavsiye edilen
Kod:
int degisken;
degisken = 0;
cout << "Merba" << endl;
cin >> degisken;
int deneme(int dene, int deneme);
ve benzeri...
yani 2 kod arasındaki fark gözüküyor Tavsiye edilmeyenin anlaşılır değil ve dağınık gözüküyor oysa tavsiye edilen hem anlaşılır hem neyin ne olduğu belli oluyor

>>üçüncü olarak yorum satırları
yorum satırlarını mutlaka yazdığınız programlarında kullanın çünkü bir süre sonra kodun ne işe yaradığını unutablrsnz.
Tavsiye edilemyen
Kod:
cout << "Merhaba "; //Ekrana merhaba yazar

/*birşeyi hesaplar*/
int hesapla(int a, int b, int c, int d, int e, int f, int g)
{
//...
}

Tavsiye edilen

Kod:
//Ekrana Merhaba yazar
cout << "Merhaba ";

/*birşeyi hesaplar
* a -> deger 1'i alır
* b -> deger 2'yi alır
* c -> fiyatı alır
* vesayre
*/
int hesapla(int a, int b, int c, int d, int e, int f, int g)
{
//...
}

>>Dördüncü olarak
Satır kullanma:
Tavsiye edilmeyen(anlaşılması zor)
Kod:
int a, b, sonuc;
//kulanıcıdan sayı alır
cout << "1. sayı gir";
cin >> a;
//kulanıcıdan sayı alır
cout << "2.Sayı gir";
cin >> b;
sonuc = a + b;
//sonucu göster
cout << sonuc;
cin.get();
return 0;

Tavsiye edilen(anlaşılması kolay)
Kod:
int a, b, sonuc;

//kulanıcıdan 1.sayıyı alır
cout << "1. sayı gir";
cin >> a;

//kulanıcıdan 2.sayıyı alır
cout << "2.Sayı gir";
cin >> b;

sonuc = a + b;

//sonucu göster
cout << sonuc;

cin.get();
return 0;

anlatımlar devam edecektir...

Yararlı Olduysa Teşşekkür Etmeyi Unutma :)
 
Son düzenleme:

Hesap Askıda

Uzman üye
12 May 2013
1,212
0
Çok güzel olmuş eline sağlık c++'ya başlayanlar için önemli bir tanede ben vereyim
Parantezi açtığınız anda kapatınız yani () yaptıktan sonra arasına kodları yazın.Parantezi kapatmadan kod yazmayın.Sonra unutursunuz yada kaçırırsınız tek tek hata ararsınız.
Not:Anlamayan varsa söylesin çekinmesin ben anlatamamış olabilirim
Devamını bekliyorum lavara123 c++ bölümünde güzel paylaşımların çok böyle devam et
 

lavara123

Katılımcı Üye
29 Eki 2013
368
0
NULL
Başlık Dosyası Kullanım Önerileri

3 temel dosya kullanın mesela:

1-) deneme.h (kullanacağımız fonksiyonların tanımı vs. için)
2-) deneme.cpp (deneme.h'da tanımladığımız fonksiyonların vs. Kod açılımları)
3-) main.cpp (main fonksiyonumuzun bulunduğu yer deneme.h'da tanımlanan fonksiyon vs. Çalışacağı yer

NOT: fonksiyon tanımlarını herzaman .h dosyaları içinde yapın ve sabit değişken olmadıkça .h'da değişken tanımlamayın ve fonksiyon kod açılımlarını .h'da değilde .h'la aynı isimde olan .cpp dosyalarında yapın.

Örnek Kodlar:

deneme.h
Kod:
#ifndef deneme_h
#define deneme_h
#include <iostream>

v o i d yaz();

#endif

deneme.cpp
Kod:
#include "deneme.h"

using namespace std;

v o i d yaz()
{
cout << "Merhaba Ben deneme Kutuphanesinden Geliyorum << endl;
}

main.cpp
Kod:
#include "deneme.h"

int main()
{
yaz();

system("PAUSE");
return 0;
}

NOT: kendi kütüphanenizi çağırırken "" kulanarak yapın yani #include "deneme.h"
 
Son düzenleme:

lavara123

Katılımcı Üye
29 Eki 2013
368
0
NULL
Pointer(işaretçiler) veya diğer adıyla Göstericiler
Hiçbir zaman fonksiyon içinde kullandığınız global bir işaretçiyi fonksiyon dışında değer atamaya çalışmayın çünkü fonsiyon içinde gerçekleşenler sadece o fonksiyon için geçerledir yani fonksiyon dışında o işaretçiye bir değer atasaydık o değer rastgele bir yere giderdi ve buda tehlikeli ve hatalı bir işlemdir

Örnek Kod:
Kod:
//global bir değişken neden global çünkü hiç bir fonksiyon, yapı, sınıf vs. İçinde tanımlanmamış yani heryerde kullanabilrz
int *po;

int dene()
{
int deg = 25;
po = °
}

*po = 125;

yukarda hatalı bir kodlama var çünkü dene fonksiyonu içinde po işaretçisine deg değişkeninin adresi atanmış yani fonksiyon içinde po işaretçisini kullanarak deg değişkeninde her türlü değişikliği yapabilir ama yukarda fonksiyon dışında *po = 125; denilmiş ama bu po artık deg değişkenini göstermiyor rastgele bir yeri gösteriyor bu char,short vs. Türünden bir yer veya bilgisayarın sistem adreslerinden biride olabilr yani fonksiyon içinde atanan fonksiyon içinde kalır.
 
Üst

Turkhackteam.org internet sitesi 5651 sayılı kanun’un 2. maddesinin 1. fıkrasının m) bendi ile aynı kanunun 5. maddesi kapsamında "Yer Sağlayıcı" konumundadır. İçerikler ön onay olmaksızın tamamen kullanıcılar tarafından oluşturulmaktadır. Turkhackteam.org; Yer sağlayıcı olarak, kullanıcılar tarafından oluşturulan içeriği ya da hukuka aykırı paylaşımı kontrol etmekle ya da araştırmakla yükümlü değildir. Türkhackteam saldırı timleri Türk sitelerine hiçbir zararlı faaliyette bulunmaz. Türkhackteam üyelerinin yaptığı bireysel hack faaliyetlerinden Türkhackteam sorumlu değildir. Sitelerinize Türkhackteam ismi kullanılarak hack faaliyetinde bulunulursa, site-sunucu erişim loglarından bu faaliyeti gerçekleştiren ip adresini tespit edip diğer kanıtlarla birlikte savcılığa suç duyurusunda bulununuz.