Fps sayacı yapımı
Kodda fps değerini programın ismine yazıyor siz isterseniz printf("%d\n", nbFrames); yazarak konsol kısmına da yazdırabilirsiniz
Saniyeyi alabilmek için glfw kütüphanesini kullandım siz time ile de yapabilirisiniz
glfw kütüphanesi varsa döngünüze main loopdaki kodu yapıştırın birde main loopun üstüne veya başka biryere nbFrames ve lastTime ı yapıştırın çalışacaktır
Anlamadığınız yer varsa anlatabilirim.
Kodda fps değerini programın ismine yazıyor siz isterseniz printf("%d\n", nbFrames); yazarak konsol kısmına da yazdırabilirsiniz
Saniyeyi alabilmek için glfw kütüphanesini kullandım siz time ile de yapabilirisiniz
glfw kütüphanesi varsa döngünüze main loopdaki kodu yapıştırın birde main loopun üstüne veya başka biryere nbFrames ve lastTime ı yapıştırın çalışacaktır
Anlamadığınız yer varsa anlatabilirim.
Kod:
int nbFrames = 0; // Saniyedeki kare sayısını tutan değişken
double lastTime = glfwGetTime();
while(!glfwWindowShouldClose(ptrWindow)) // Programdaki main loop
{
double currentTime = glfwGetTime();
deltaTime = currentTime - lastTime;
nbFrames++;
if (deltaTime >= 1.0f)
{
// Programın isim kısmına fps değerini yazdırmak için:
char title [256];
title [255] = '\0';
snprintf ( title, 255,
"FPS: %d",
nbFrames*11 );
glfwSetWindowTitle (ptrWindow, title);
nbFrames = 0.0f; // Saydığı fps değerini sıfırlar
lastTime = glfwGetTime();
}
// Render kodu
}
Son düzenleme: