- 25 Şub 2014
- 35
- 0
Merhaba arkadaşlar.
Dönem sonu ödevim gereği taş kağıt makas oyunu hazırlamam lazım. Kodları hazırladım fakat 4 class içerisinde olucakmış ben tek class kullanarak hazırladım. Class lara ayırma konusunda bi fikrim yok nasıl yapılıcağına dair yardım edebilicek varsa çok memnun olurum.
Ben bu oyunu 3 class iyi olur diye düşünüyorum. 1.Classta kullanıcının adını girmesi. 2.Classta oyunun oynanması ve 3. Classta oyunun kazananını açıklaması şeklinde. Kodlarım şu şekilde ;
import java.util.Scanner;
import java.util.Random;
public class JavaApplication15 {
/**
* @param args the command line arguments
*/
public static **** main(String[] args) {
Scanner scan = new Scanner(System.in);
System.out.println("Oyuncunun Adını Giriniz: ");
String Oyuncu = scan.next();
String OyuncununSecimi;
String BilgisayarinSecimi = "";
int Uretilen;
int skorOyuncu = 0; int skorPC = 0;
System.out.println("Kaç el oynamak istersiniz? :");
int el = scan.nextInt();
for(int i = 1 ; i <= el; i++)
{
System.out.print("Lütfen seçim Yapınız.. Taş için 'T', Kağıt için 'K', Makas için 'M'");
Random uret = new Random();
Uretilen = uret.nextInt(3)+1;
if (Uretilen == 1) BilgisayarinSecimi = "T";
else if (Uretilen == 2) BilgisayarinSecimi = "K";
else if (Uretilen == 3) BilgisayarinSecimi= "M";
System.out.println("Seçiminizi Yapınız: ");
OyuncununSecimi = scan.next();
OyuncununSecimi = OyuncununSecimi.toUpperCase(); // touppercase stringi büyük harfe çevirir kodda hata vermemesi için.
System.out.println("Bilgisayarın Seçimi: " + BilgisayarinSecimi);
if(OyuncununSecimi.equals(BilgisayarinSecimi))
{
System.out.println("Berabere..");
skorOyuncu++;
skorPC++;
}
else if (OyuncununSecimi.equals("T"))
{
if (BilgisayarinSecimi.equals("M"))
{
System.out.println("Kazandınız..\n\n");
skorOyuncu++;
}
else if (BilgisayarinSecimi.equals("K"))
{
System.out.println("Kaybettiniz..\n\n");
skorPC++;
}
}
else if (OyuncununSecimi.equals("K"))
{
if (BilgisayarinSecimi.equals("M"))
{
System.out.println("Kaybettiniz..\n\n");
skorPC++;
}
else if (BilgisayarinSecimi.equals("T"))
{
System.out.println("Kazandınız..\n\n");
skorOyuncu++;
}
}
else if (OyuncununSecimi.equals("M"))
{
if (BilgisayarinSecimi.equals("K"))
{
System.out.println("Kazandınız..\n\n");
skorOyuncu++;
}
else if (BilgisayarinSecimi.equals("T"))
{
System.out.println("Kaybettiniz..\n\n");
skorPC++;
}
else
{
System.out.println("Lütfen tekrar deneyiniz..");
}
}
}
System.out.println("-----OYUN SONA ERDİ---- \n\n Sizin Skorunuz: " + skorOyuncu + "\nBilgisayarın Skoru: "+ skorPC +"\nKAZANAN: ");
if (skorPC > skorOyuncu)
{
System.out.println("Bilgisayar !");
}
else if (skorPC < skorOyuncu)
{
System.out.println(Oyuncu + " oldu !.");
}
else
{
System.out.println("ÇIKMADI.. OYUN BERABERE BİTTİ !");
}
}
}
Dönem sonu ödevim gereği taş kağıt makas oyunu hazırlamam lazım. Kodları hazırladım fakat 4 class içerisinde olucakmış ben tek class kullanarak hazırladım. Class lara ayırma konusunda bi fikrim yok nasıl yapılıcağına dair yardım edebilicek varsa çok memnun olurum.
Ben bu oyunu 3 class iyi olur diye düşünüyorum. 1.Classta kullanıcının adını girmesi. 2.Classta oyunun oynanması ve 3. Classta oyunun kazananını açıklaması şeklinde. Kodlarım şu şekilde ;
import java.util.Scanner;
import java.util.Random;
public class JavaApplication15 {
/**
* @param args the command line arguments
*/
public static **** main(String[] args) {
Scanner scan = new Scanner(System.in);
System.out.println("Oyuncunun Adını Giriniz: ");
String Oyuncu = scan.next();
String OyuncununSecimi;
String BilgisayarinSecimi = "";
int Uretilen;
int skorOyuncu = 0; int skorPC = 0;
System.out.println("Kaç el oynamak istersiniz? :");
int el = scan.nextInt();
for(int i = 1 ; i <= el; i++)
{
System.out.print("Lütfen seçim Yapınız.. Taş için 'T', Kağıt için 'K', Makas için 'M'");
Random uret = new Random();
Uretilen = uret.nextInt(3)+1;
if (Uretilen == 1) BilgisayarinSecimi = "T";
else if (Uretilen == 2) BilgisayarinSecimi = "K";
else if (Uretilen == 3) BilgisayarinSecimi= "M";
System.out.println("Seçiminizi Yapınız: ");
OyuncununSecimi = scan.next();
OyuncununSecimi = OyuncununSecimi.toUpperCase(); // touppercase stringi büyük harfe çevirir kodda hata vermemesi için.
System.out.println("Bilgisayarın Seçimi: " + BilgisayarinSecimi);
if(OyuncununSecimi.equals(BilgisayarinSecimi))
{
System.out.println("Berabere..");
skorOyuncu++;
skorPC++;
}
else if (OyuncununSecimi.equals("T"))
{
if (BilgisayarinSecimi.equals("M"))
{
System.out.println("Kazandınız..\n\n");
skorOyuncu++;
}
else if (BilgisayarinSecimi.equals("K"))
{
System.out.println("Kaybettiniz..\n\n");
skorPC++;
}
}
else if (OyuncununSecimi.equals("K"))
{
if (BilgisayarinSecimi.equals("M"))
{
System.out.println("Kaybettiniz..\n\n");
skorPC++;
}
else if (BilgisayarinSecimi.equals("T"))
{
System.out.println("Kazandınız..\n\n");
skorOyuncu++;
}
}
else if (OyuncununSecimi.equals("M"))
{
if (BilgisayarinSecimi.equals("K"))
{
System.out.println("Kazandınız..\n\n");
skorOyuncu++;
}
else if (BilgisayarinSecimi.equals("T"))
{
System.out.println("Kaybettiniz..\n\n");
skorPC++;
}
else
{
System.out.println("Lütfen tekrar deneyiniz..");
}
}
}
System.out.println("-----OYUN SONA ERDİ---- \n\n Sizin Skorunuz: " + skorOyuncu + "\nBilgisayarın Skoru: "+ skorPC +"\nKAZANAN: ");
if (skorPC > skorOyuncu)
{
System.out.println("Bilgisayar !");
}
else if (skorPC < skorOyuncu)
{
System.out.println(Oyuncu + " oldu !.");
}
else
{
System.out.println("ÇIKMADI.. OYUN BERABERE BİTTİ !");
}
}
}
Moderatör tarafında düzenlendi: