Bir değişken , programımızın manipüle edbileceği, isim kullanılmasını şart koşar.Her değişken belirli bir tipe sahip olmalıdır.
Tüm değişkenleri kullanıldığı yerden önce tanımlamalısınız.Basit değişken tanımlama örneği:
data type variable [ = value][, variable [= value] ...] ;
Burda değişken tipi Java'nın desteklediği tiplerden birisi ve veriable değişkenin adı.Birden çok aynı türde değişken tanımlamak için araya virgül koyulabilir.Aşağıda örnek verilmiştir:
int a, b, c; // Declares three ints, a, b, and c.
int a = 10, b = 10; // Example of initialization
byte B = 22; // initializes a byte type variable B.
double pi = 3.14159; // declares and assigns a value of PI.
char a = 'a'; // the char variable a iis initialized with value 'a'
Bu bölümde farklı değişken tiplerini açıklayacağız.Aşağıda, Java'da bulunan değişken türleri verilmiştir:
-Local değişken
-Kopya-örnek değişken
-Sınıf/static değişkeni
Lokal Değişken:
-Local değişkenler metotlarda, bloklarda veya yapıcı metotlarda tanımlanabilirler.
-Local değişkenler, bir metot veya bloğa girildiğinde yaratılır.
-Erişim belirleyiciler , lokal değişkenler ile kullanılamaz.
-Lokal değişkenler sadece tanımlandığı blok içinde görünür.
-Default değerleri yoktur!
ÖRNEK:
Burda , age bir lokal değişkendir. Ve pupAge() metodu içinde tanımlanmıştır:
public class Test{
public **** pupAge(){
int age = 0;
age = age + 7;
System.out.println("Puppy age is : " + age);
}
public static **** main(String args[]){
Test test = new Test();
test.pupAge();
}
}
Sonuç:
Puppy age is: 7
ÖRNEK:
Aşağıdaki örnek age değişkenini yüklemeden kullanır ve hata alır:
public class Test{
public **** pupAge(){
int age;
age = age + 7;
System.out.println("Puppy age is : " + age);
}
public static **** main(String args[]){
Test test = new Test();
test.pupAge();
}
}
Derlendiğinde verdiği sonuç ise:
Test.java:4:variable number might not have been initialized
age = age + 7;
^
1 error
Kopya-Örnek Değişken:
-Kopya değişkenler bir sınıfta fakat metot yada blok dışında tanımlanır.
-Heap'ta bu değişken için boş yer alındığında yaratılırlar.
-Kopya değişkenler , obje yaratıldığı anda yaratılırlar.
-Kopya değişkenler, bir metottan daha fazlasının referans alması gereken değerleri tutarlar.
-Kullanımdan sonra veya önce tanımlanabilirler.
-Erişim belirleyiciler ile kullanılabilirler.
-Bir kopya değişken tüm metotlardan görünür ve erişilebilir.
-Bu değişkenlere direk olarak isimleri ile erişilebilir.
ÖRNEK:
import java.io.*;
public class Employee{
// this instance variable is visible for any child class.
public String name;
// salary variable is visible in Employee class only.
private double salary;
// The name variable is assigned in the constructor.
public Employee (String empName){
name = empName;
}
// The salary variable is assigned a value.
public **** setSalary(double empSal){
salary = empSal;
}
// This method prints the employee details.
public **** printEmp(){
System.out.println("name : " + name );
System.out.println("salary :" + salary);
}
public static **** main(String args[]){
Employee empOne = new Employee("Ransika");
empOne.setSalary(1000);
empOne.printEmp();
}
}
Sonuç:
name : Ransika
salary :1000.0
Sınıf/static Değişkenler:
-Sınıf değişkenleri static olarak bilinen static anahtar kelimsi ile sınıf içerisinde tanımlanan değişkenlerdir.Fakat bir metot yada blokun dışında tanımlanır!
-Her sınıf için sadece 1 kopyası olabilir.
-Static değişkenler diğer sabitlere göre daha nadir kullanılır.
-Static değişkenler program başladığında yaratılır ve kapatıldığında yok edilir.
-Görünürlüğü aynı kopya değişken gibidir.
-Default değeri de kopya değişken ile aynıdır.Fakat bir çok static değişken sınıfın kullanıcıları için mümkün olması gerektiği yerden beri public olarak tanımlanır.
-Static değişkenlere sınıf isimleri ve kendi isimleri birlikte kullanılarak erişilir.
ÖRNEK:
import java.io.*;
public class Employee{
// salary variable is a private static variable
private static double salary;
// DEPARTMENT is a constant
public static final String DEPARTMENT = "Development ";
public static **** main(String args[]){
salary = 1000;
System.out.println(DEPARTMENT + "average salary:" + salary);
}
}
Aşağıda sonuç çıkartılır:
Development average salary:1000
Not:Eğer sabit değişkenlere sınıf dışından erişilmek isteniyorsa şu şekilde kullanılır: Employee.DEPARTMANT
Not: Çevirilerin hepsi benimdir.Aralarda değiştirme, ekleme yapılmıştır.Benden izinsiz kopyalanması ve başka bir yerde yayınlanması durumunda hakkımı helal etmiyorum!
Tüm değişkenleri kullanıldığı yerden önce tanımlamalısınız.Basit değişken tanımlama örneği:
data type variable [ = value][, variable [= value] ...] ;
Burda değişken tipi Java'nın desteklediği tiplerden birisi ve veriable değişkenin adı.Birden çok aynı türde değişken tanımlamak için araya virgül koyulabilir.Aşağıda örnek verilmiştir:
int a, b, c; // Declares three ints, a, b, and c.
int a = 10, b = 10; // Example of initialization
byte B = 22; // initializes a byte type variable B.
double pi = 3.14159; // declares and assigns a value of PI.
char a = 'a'; // the char variable a iis initialized with value 'a'
Bu bölümde farklı değişken tiplerini açıklayacağız.Aşağıda, Java'da bulunan değişken türleri verilmiştir:
-Local değişken
-Kopya-örnek değişken
-Sınıf/static değişkeni
Lokal Değişken:
-Local değişkenler metotlarda, bloklarda veya yapıcı metotlarda tanımlanabilirler.
-Local değişkenler, bir metot veya bloğa girildiğinde yaratılır.
-Erişim belirleyiciler , lokal değişkenler ile kullanılamaz.
-Lokal değişkenler sadece tanımlandığı blok içinde görünür.
-Default değerleri yoktur!
ÖRNEK:
Burda , age bir lokal değişkendir. Ve pupAge() metodu içinde tanımlanmıştır:
public class Test{
public **** pupAge(){
int age = 0;
age = age + 7;
System.out.println("Puppy age is : " + age);
}
public static **** main(String args[]){
Test test = new Test();
test.pupAge();
}
}
Sonuç:
Puppy age is: 7
ÖRNEK:
Aşağıdaki örnek age değişkenini yüklemeden kullanır ve hata alır:
public class Test{
public **** pupAge(){
int age;
age = age + 7;
System.out.println("Puppy age is : " + age);
}
public static **** main(String args[]){
Test test = new Test();
test.pupAge();
}
}
Derlendiğinde verdiği sonuç ise:
Test.java:4:variable number might not have been initialized
age = age + 7;
^
1 error
Kopya-Örnek Değişken:
-Kopya değişkenler bir sınıfta fakat metot yada blok dışında tanımlanır.
-Heap'ta bu değişken için boş yer alındığında yaratılırlar.
-Kopya değişkenler , obje yaratıldığı anda yaratılırlar.
-Kopya değişkenler, bir metottan daha fazlasının referans alması gereken değerleri tutarlar.
-Kullanımdan sonra veya önce tanımlanabilirler.
-Erişim belirleyiciler ile kullanılabilirler.
-Bir kopya değişken tüm metotlardan görünür ve erişilebilir.
-Bu değişkenlere direk olarak isimleri ile erişilebilir.
ÖRNEK:
import java.io.*;
public class Employee{
// this instance variable is visible for any child class.
public String name;
// salary variable is visible in Employee class only.
private double salary;
// The name variable is assigned in the constructor.
public Employee (String empName){
name = empName;
}
// The salary variable is assigned a value.
public **** setSalary(double empSal){
salary = empSal;
}
// This method prints the employee details.
public **** printEmp(){
System.out.println("name : " + name );
System.out.println("salary :" + salary);
}
public static **** main(String args[]){
Employee empOne = new Employee("Ransika");
empOne.setSalary(1000);
empOne.printEmp();
}
}
Sonuç:
name : Ransika
salary :1000.0
Sınıf/static Değişkenler:
-Sınıf değişkenleri static olarak bilinen static anahtar kelimsi ile sınıf içerisinde tanımlanan değişkenlerdir.Fakat bir metot yada blokun dışında tanımlanır!
-Her sınıf için sadece 1 kopyası olabilir.
-Static değişkenler diğer sabitlere göre daha nadir kullanılır.
-Static değişkenler program başladığında yaratılır ve kapatıldığında yok edilir.
-Görünürlüğü aynı kopya değişken gibidir.
-Default değeri de kopya değişken ile aynıdır.Fakat bir çok static değişken sınıfın kullanıcıları için mümkün olması gerektiği yerden beri public olarak tanımlanır.
-Static değişkenlere sınıf isimleri ve kendi isimleri birlikte kullanılarak erişilir.
ÖRNEK:
import java.io.*;
public class Employee{
// salary variable is a private static variable
private static double salary;
// DEPARTMENT is a constant
public static final String DEPARTMENT = "Development ";
public static **** main(String args[]){
salary = 1000;
System.out.println(DEPARTMENT + "average salary:" + salary);
}
}
Aşağıda sonuç çıkartılır:
Development average salary:1000
Not:Eğer sabit değişkenlere sınıf dışından erişilmek isteniyorsa şu şekilde kullanılır: Employee.DEPARTMANT
Not: Çevirilerin hepsi benimdir.Aralarda değiştirme, ekleme yapılmıştır.Benden izinsiz kopyalanması ve başka bir yerde yayınlanması durumunda hakkımı helal etmiyorum!