Java3D ile Grafik Programlama 5

Oğuz~#>

Kıdemli Üye
5 Tem 2009
4,772
16
Bursa
Not: Bu yaziyi baya uzun bir süre önce(1 sene önce) java.sun.com sitesindeki bir bu tutoriallı açıklamaya çalıştım. Java3D o günden bugüne baya yenilikler gerçekleşti. Ama dökümanın genel anlamını kaybetmedigi düşünerek yayınlıyorum. Tabiki çevirideki eksikliklerden ve anlam bozukluklarından dolayı affola

Bu tutorial nesnelere nasıl transformation yani(rotate, translate, scale) uygulandığını görebilirsiniz.Aslında translate ve scale gibi dönüşüm operasyonları bu örnekte yok ama mantık Javax.media.j3d dönüşümler ile ilgili spesifikasyonlara ulaşabilirsiniz.
i
Kod:
mport java.applet.Applet; import java.awt.BorderLayout; import java.awt.Frame; import java.awt.event.*; import com.sun.j3d.utils.applet.MainFrame; import com.sun.j3d.utils.universe.*; import com.sun.j3d.utils.geometry.ColorCube; import javax.media.j3d.*; import javax.vecmath.*;  public class HelloJava3Da extends Applet {  public HelloJava3Da() { setLayout(new BorderLayout()); Canvas3D canvas3D = new Canvas3D(null);  add("Center", canvas3D); BranchGroup scene = createSceneGraph(); //Content kısmı compile edilir. scene.compile(); SimpleUniverse simpleU = new SimpleUniverse(canvas3D); simpleU.getViewingPlatform().setNominalViewingTransform();  simpleU.addBranchGraph(scene); }     public BranchGroup createSceneGraph() { //SceneGraph() için bir BranchGroup tipinde bir kök nesnesi oluşturulur. BranchGroup objRoot = new BranchGroup();  // iki tane transform3D nesnesi oluşturulur //aslında üzerinde değişiklik yapılmamış [4*4] lük matrixler oluşturur Transform3D rotate = new Transform3D(); Transform3D tempRotate = new Transform3D();  //X ekseninda 45 derece döndür //Aslında yapılan işlem //[1,0,0                   ] //[0,cos45,-sin45,0]    MATRISINI OLUŞTURMAK //[0,sin45,cos45,0 ] //[0,0,0,1               ]         rotate.rotX(Math.PI/4.0d);  tempRotate.rotY(Math.PI/5.0d); //sonrada yaptığı iki rotation matrisini birbiriyle çarpıyoruz  rotate.mul(tempRotate);   //Bir transformGroup nesnesi oluşturulur  //ve ne tip bir transformation yapacağı constructor geçirilir.  TransformGroup objRotate = new TransformGroup(rotate);  //Bu TransformGroup nesnesine küp nesnesi eklenir. objRotate.addChild(new ColorCube(0.4));   // Daha sonrada transformgroup nesnesi kök dizinine eklenir.  objRoot.addChild(objRotate); return objRoot; }  public static **** main(String[] args) { Frame frame = new MainFrame(new HelloJava3Da(), 256, 256); } }
java3d_5_1.gif


NOT: Scene.Compile ne işe yarıyor diye sorarsanız. Mesela siz iki tane TranformGroup tanımladınız aslında bunlar iki matrıs ve çarpılması gerekiyor. Compile işlemi bunları bir defa çarparak tek bir matrise dönüştürüyor aksi takdirde her ekran değişikliğinde tekrar hesaplanması demektir ki bu da verimliliği düşürür.

java3d_5_2.gif


java3d_5_3.gif


Kaynak Kod: HelloJava3db.java
 
Üst

Turkhackteam.org internet sitesi 5651 sayılı kanun’un 2. maddesinin 1. fıkrasının m) bendi ile aynı kanunun 5. maddesi kapsamında "Yer Sağlayıcı" konumundadır. İçerikler ön onay olmaksızın tamamen kullanıcılar tarafından oluşturulmaktadır. Turkhackteam.org; Yer sağlayıcı olarak, kullanıcılar tarafından oluşturulan içeriği ya da hukuka aykırı paylaşımı kontrol etmekle ya da araştırmakla yükümlü değildir. Türkhackteam saldırı timleri Türk sitelerine hiçbir zararlı faaliyette bulunmaz. Türkhackteam üyelerinin yaptığı bireysel hack faaliyetlerinden Türkhackteam sorumlu değildir. Sitelerinize Türkhackteam ismi kullanılarak hack faaliyetinde bulunulursa, site-sunucu erişim loglarından bu faaliyeti gerçekleştiren ip adresini tespit edip diğer kanıtlarla birlikte savcılığa suç duyurusunda bulununuz.