Not: Bu yazıyı baya uzun bir süre önce(1 sene önce) java.sun.com sitesindeki bir bu tutoriallı açıklamaya çalıştım. Java3D o günden bugüne baya yenilikler gerçekleşti. Ama dökümanın genel anlamını kaybetmedigi düşünerek yayınlıyorum. Tabiki çevirideki eksikliklerden ve anlam bozukluklarından dolayı affola
Bu tutorialda behaviorların nasıl çalıştığını ve programımıza nasıl ekleneceğini göreceksiniz. Behaviorlar programda bir interactionlar ve animasyonlar için kullanılır. Aşağıda behaviour' un nasıl uygulanacağına dair adımları görebilirsiniz.
1. Create a target TransformGroup Set the ALLOW_TRANSFORM_WRITE capability
2. Create an Alpha5 object Specify the time parameters for the alpha
3. Create the interpolator object Have it reference the Alpha and TransformGroup objects Customize the behavior parameters
4. Specify a scheduling region Set the scheduling region for the behavior
5. Make the behavior a child of the TransformGroup
Animasyon için behaviour kullanımlarında Interpolatorlar işinizi büyük ölçüde kolaylaştıracaktır. Interpolatorlar belli iki durum(state) arasındaki değişimlere zamana bölerek yavaş yavaş ilk durumdan son duruma geçişini sağlar.
Interpolator
******** (PositionInterpolator),
Orientation (RotationInterpolator)
Size (ScaleInterpolator),
Color (ColorInterpolator),
Transparency (TransparencyInterpolator)
Kaynak Kod: HelloJava3Dc.java
Bu tutorialda behaviorların nasıl çalıştığını ve programımıza nasıl ekleneceğini göreceksiniz. Behaviorlar programda bir interactionlar ve animasyonlar için kullanılır. Aşağıda behaviour' un nasıl uygulanacağına dair adımları görebilirsiniz.
1. Create a target TransformGroup Set the ALLOW_TRANSFORM_WRITE capability
2. Create an Alpha5 object Specify the time parameters for the alpha
3. Create the interpolator object Have it reference the Alpha and TransformGroup objects Customize the behavior parameters
4. Specify a scheduling region Set the scheduling region for the behavior
5. Make the behavior a child of the TransformGroup
Animasyon için behaviour kullanımlarında Interpolatorlar işinizi büyük ölçüde kolaylaştıracaktır. Interpolatorlar belli iki durum(state) arasındaki değişimlere zamana bölerek yavaş yavaş ilk durumdan son duruma geçişini sağlar.
Interpolator
******** (PositionInterpolator),
Orientation (RotationInterpolator)
Size (ScaleInterpolator),
Color (ColorInterpolator),
Transparency (TransparencyInterpolator)
Kod:
import java.applet.Applet; import java.awt.BorderLayout; import java.awt.Frame; import java.awt.event.*; import com.sun.j3d.utils.applet.MainFrame; import com.sun.j3d.utils.universe.*; import com.sun.j3d.utils.geometry.ColorCube; import javax.media.j3d.*; import javax.vecmath.*; public class HelloJava3Da extends Applet { public HelloJava3Da() { setLayout(new BorderLayout()); Canvas3D canvas3D = new Canvas3D(null); add("Center", canvas3D); BranchGroup scene = createSceneGraph(); //Content kısmı compile edilir. scene.compile(); SimpleUniverse simpleU = new SimpleUniverse(canvas3D); simpleU.getViewingPlatform().setNominalViewingTransform(); simpleU.addBranchGraph(scene); } public BranchGroup createSceneGraph() { //SceneGraph() için bir BranchGroup tipinde bir kök nesnesi oluşturulur. BranchGroup objRoot = new BranchGroup(); //Bir tane TransformGroup olu;turulur //Uzerinde program .ali;tiktan sonra değişiklik yapılacağı için //ALLOW_TRANSFORM_WRITE aktif hael getirilir //Kök branchgroup eklenir. TransformGroup objSpin = new TransformGroup(); objSpin.setCapability(TransformGroup.ALLOW_TRANSFORM_WRITE); objRoot.addChild(objSpin); //Bir tane küp nesnesi oluşturulur ve TransformGroup eklenir objSpin.addChild(new ColorCube(0.4)); // Zaman değişkeni oluşturulur.4000= 4 saniyede bir dönecek // -1 program sona erdirilinceye kadar dönmeye devam edecek Alpha rotationAlpha = new Alpha(-1, 4000); //Transform gurup üzerinde etkili olacak bir behavior nesnesi oluşturuluyor //Bu interpolator nesnesine(alpha,tg) paremetre olarak geçilir RotationInterpolator rotator = new RotationInterpolator(rotationAlpha, objSpin); // a bounding sphere nesnesi oluşturularak behaviorun nekadarlık // bir alanda etkili olabileceği belirtiliyor BoundingSphere bounds = new BoundingSphere(); //eğerbu sınırları vermezseniz bu davranışları sınırların dışında algılayıp //döndürme işlemini gerçekleştirmez rotator.setSchedulingBounds(bounds); objSpin.addChild(rotator); return objRoot; } public static **** main(String[] args) { Frame frame = new MainFrame(new HelloJava3Da(), 256, 256); } }
Kaynak Kod: HelloJava3Dc.java