Kontrol / Ateş etme / Can / Canbarı / Düşmanın Ateş etmesi / Unity 3D

Rival

Özel Üye
28 Eki 2013
7,264
2
Bunların hepsini önceden yazmıştım onay gelince paylaşırım diye işte paylaşıyorum. Arkadaşlar şimdi tds'ye benzer birşey yapacağız.Üstten bakışlı olacak.Önce karakterimizinden başlayalım..

Karakterimizin create eventine :

PHP Source Code



  1. global.can=100 // karakterimizin canı 100 olur




Karakterimizin step eventine :

PHP Source Code


<li id="codeLine_1_f6d633">if keyboard_check(vk_up){y-=5} // yukarı tuşu ile yukarıya 5 hızında gider.
<li id="codeLine_2_f6d633">if keyboard_check(vk_down){y+=5}// aşağı tuşu ile aşağı 5 hızında gider<li id="codeLine_3_f6d633">
<li id="codeLine_4_f6d633">if keyboard_check(vk_left){x-=5} // sol tuş ile sola 5 hızında gider<li id="codeLine_5_f6d633">if keyboard_check(vk_left){x+=5} // sağ tuşu ile sağa 5 hızında gider<li id="codeLine_6_f6d633">if global.can<1 {room_restart()} // karakter ölünce oda yeniden başlar



Şimdide bir düşman yapalım
smile.png


Düşmanımızada can ekleyelim öyle değilmi
smile.png


Düşmanın create eventine :

PHP Source Code



  1. global.can2=100 // düşman can 100




Yapay zekasız olmaz değilmi düşman bizi takip etmeli
smile.png


Düşmanın step eventine :

PHP Source Code


<li id="codeLine_1_00dea2">mp_potential_step(karakter.x,karakter.y,3,false)// karakteri takip etsin
<li id="codeLine_2_00dea2">if global.can<1 {instance_destroy()} // canı bitince yok olsun



Karakterimizi devamlı takip eden bir düşman olunca tabi karakterde kendini korumalı onun için karakterimizin ateş etmesini yapalım..

Karakterimizin step eventine

PHP Source Code


  1. if mouse_check_button(mb_left){instance_create(x,y,mermi)}// mousenin sol tuşu ile ateş eder.




Merminin create eventine

PHP Source Code


<li id="codeLine_1_dfe745">move_towards_point(mouse_x,mouse_y,12)// mermi mousenin baktığı tarafa 12 hızında gider.




Ama şimdide saçma oldu sanki sadece biz ateş ediyoz ..
biggrin.png

Hadi düşmanda ateş etsin bakalım
wink.png


Düşmanın step eventine

PHP Source Code


<li id="codeLine_1_e53751">if distance_to_point(karakter.x,karakter.y)<75// karakter ile arasındaki mesafe 75 ise
<li id="codeLine_2_e53751">{motion_set(0,0){instance_create(x,y,mermi2)}}// karakterimize ateş eder..



Başka ne yapalım ?
Can barı yapalım canları yaptık ama can barını yapmadık hay aksi
smile.png


Boş bir obje açın adını canbari koyun .isterseniz canım istediğinizi koyarsınız ben öyle örnek verdim farketmez önce karakterimizin canını yapalım ..

Canbarinin draw eventine

PHP Source Code



  1. draw_healthbar(x,y,x+100,y+20,global.can,c_silver,c_red,c_green,0,1,1)// can azaldıkça arakası gri yeşilden kırmızıya doğru 100'e 20 boyutunda bir can barı




Şimdide düşmanımıza can barı yapalım yine boş bir obje açalım..
Adı yine farketmez ama ben düsmancan koyuyorum..

Dusmancanın draw eventine

PHP Source Code


<li id="codeLine_1_db7d3e">draw_healthbar(x,y,x+100,y+20,global.can2,c_black,c_red,c_green,0,1,1)// can azaldıkça arakası siyah yeşilden kırmızıya doğru 100'e 20 boyutunda bir can barı




Ama bir sorun var
biggrin.png
Düşman mermiyi atıyor ama mermi karaktere değsene karakterin canı gitmiyor karakterin attığı mermidede düşmanın canı inmiyor
biggrin.png
Hemen onları yapalım.

Mermi 1 ' in düşman ile çarpışma eventine. :

PHP Source Code


<li id="codeLine_1_c4f90e">global.can2-=5 // düşmanın canı her mermi değdiğinde 5 azalsın
<li id="codeLine_2_c4f90e">instance_destroy// mermi düşmana değince yok olsun .



Mermi 2'nin karakter ile çarpışma eventine

PHP Source Code



  1. global.can-=2 // karakterin canı mermi her değdiğinde 2 azalır.
  2. instance_destroy() // karaktere değen mermi yok olur.

 
Üst

Turkhackteam.org internet sitesi 5651 sayılı kanun’un 2. maddesinin 1. fıkrasının m) bendi ile aynı kanunun 5. maddesi kapsamında "Yer Sağlayıcı" konumundadır. İçerikler ön onay olmaksızın tamamen kullanıcılar tarafından oluşturulmaktadır. Turkhackteam.org; Yer sağlayıcı olarak, kullanıcılar tarafından oluşturulan içeriği ya da hukuka aykırı paylaşımı kontrol etmekle ya da araştırmakla yükümlü değildir. Türkhackteam saldırı timleri Türk sitelerine hiçbir zararlı faaliyette bulunmaz. Türkhackteam üyelerinin yaptığı bireysel hack faaliyetlerinden Türkhackteam sorumlu değildir. Sitelerinize Türkhackteam ismi kullanılarak hack faaliyetinde bulunulursa, site-sunucu erişim loglarından bu faaliyeti gerçekleştiren ip adresini tespit edip diğer kanıtlarla birlikte savcılığa suç duyurusunda bulununuz.