Merhabalar, birçok kişi Python'ı arayüz programlayamadığından dolayı sev(e)miyor. Ben de bu konuya bir çözüm olan "tkinter" kütüphanesini tanıtmak istedim.
Tkinter'ı python3 için içe aktarırken
kodundan yararlanırız. Gerekli kütüphanemizi aktardıktan sonra ise bir adet pencere oluşturmak, bu pencereyi istediğimiz gibi düzenlemek ve kullanıcıya göstermek. Bunun için aşağıdaki gibi bir yol izlenebilir.
Ana mantığımız tamamen böyle. Şimdi birkaç özelliğine göz atalım.
Buton Ekleme:
Bunun için "Button" parametresinden yararlanabiliriz. Örnek üzerinde anlatacak olursak
Dikkat, ".pack()" yapmadığınız taktirde koyduğunuz işleçler gözükmez. Şimdi bir butonum var ama tıklayınca tepki vermiyor, burada bize "def" in gücünü kullanmak düşer.
"def" kısace python'da kendi fonksiyonlarınızı yazmanıza yarar. Şimdi basit bir fonksiyon yazalım
Şimdi, text argümanımızın yanına bir de "command" kullanarak bunu butonumuzda çalıştıralım.
Şimdi etkileşimli kabuğa basarsanız ayarladığımız yazıyı görürsünüz.
Label ekleme:
Şimdi, bir buton koyduk ama biz bunu başka kullanıcılara sunarken onlara yönerge olsun diye belirli işaretler koymamız gerek. İşte burada yardımımıza label'lar koşuyor.
Burada da Butona tıkla yazan bir etiket oluşturduk, rengini olive olarak ayarladık ve arka plan rengini siyah yaptık. Fontu da Helvetica 25 ve kalın olarak ayarladık. Programı açarsanız etiketi görürsünüz, çeşitlendirmek size kalmış
Tkinter'ı python3 için içe aktarırken
Kod:
from tkinter import *
Kod:
pencere = Tk() #pencere oluşturduk
pencere.geometry("800x600+100+100") #boyutlarını ayarladık
mainloop()
Buton Ekleme:
Bunun için "Button" parametresinden yararlanabiliriz. Örnek üzerinde anlatacak olursak
Kod:
butonum = Button(text="tıkla")
butonum.pack()
Dikkat, ".pack()" yapmadığınız taktirde koyduğunuz işleçler gözükmez. Şimdi bir butonum var ama tıklayınca tepki vermiyor, burada bize "def" in gücünü kullanmak düşer.
"def" kısace python'da kendi fonksiyonlarınızı yazmanıza yarar. Şimdi basit bir fonksiyon yazalım
Kod:
def hello():
print("Hello World \n Hacknology \n THT Ar-Ge Kulübü")
return
Şimdi, text argümanımızın yanına bir de "command" kullanarak bunu butonumuzda çalıştıralım.
Kod:
butonum = Button(text="tıkla", command=hello)
butonum.pack()
Label ekleme:
Şimdi, bir buton koyduk ama biz bunu başka kullanıcılara sunarken onlara yönerge olsun diye belirli işaretler koymamız gerek. İşte burada yardımımıza label'lar koşuyor.
Kod:
etiket = Label(pencere,text="Butona tıkla",
fg="olive",
bg="#000000",
font="Helvetica 25 bold")
etiket.pack()
Burada da Butona tıkla yazan bir etiket oluşturduk, rengini olive olarak ayarladık ve arka plan rengini siyah yaptık. Fontu da Helvetica 25 ve kalın olarak ayarladık. Programı açarsanız etiketi görürsünüz, çeşitlendirmek size kalmış