- 24 Mar 2022
- 84
- 39
Herkese merhaba bu gönderide python ile oyun yapmak isteyen arkadaşların ilk yapması gereken ekran oluşturmanın nasıl yapıldığını anlatacağım umarım hoşunuza gider.
Kodun Açıklaması
Burada oyun yaparken bize yardımcı olan
Genişlik yükseklik ve FPS değerlerimizi belirtiyoruz.
Sonrasında
Bu kısımda ekranımızın üst kısmında gözükecek yazıyı ayarlıyoruz.
Sonrasında
Ekranın biz kapatana kadar çalışması için sonsuz bir döngü oluşturuyoruz.
Sonsuz döngünün dönme hızı her bilgisayar göre farklı olacağı için oyun içerisinde istikrarsızlık yaratma ihtimali var bu ihtimali ortadan kaldırmak için sonsuz döngünün dönme hızını saniye başına 60 olarak ayarlıyoruz.
Bu kısımda ekrandaki olaylar üzerinde for döngüsü ile geziniyoruz ve eğer bu olaylardan birinin türü
Son olarak ekranda oluşan olayları update ediyoruz.
Python:
import pygame
from sys import exit
WIDTH = 400
HEIGHT = 400
FPS = 60
screen = pygame.display.set_mode((WIDTH,HEIGHT))
pygame.display.set_caption("deneme")
clock = pygame.time.Clock()
while True:
clock.tick(FPS)
for event in pygame.event.get():
if event.type == pygame.QUIT:
pygame.quit()
exit()
pygame.display.update()
Kodun Açıklaması
Python:
import pygame
from sys import exit
Burada oyun yaparken bize yardımcı olan
pygame
kütüphanesini import ediyoruz. Sonrasında oyundan çıkış yapmak için kullanacağımız sys kütüphanesinin exit
fonksiyonunu import ediyoruz.
Python:
WIDTH = 400
HEIGHT = 400
FPS = 60
Genişlik yükseklik ve FPS değerlerimizi belirtiyoruz.
Python:
screen = pygame.display.set_mode((WIDTH,HEIGHT))
Sonrasında
set_mode()
methodunu kullanarak ekranımızı oluşturuyoruz. set_mode()
içerisine bir tuple alıyor bu tuple içerisine iki değer alıyor bu değerlerden ilk'i ekranın genişliğini ikincisi ise ekranın yüksekliğini ifade ediyor.
Python:
pygame.display.set_caption("deneme")
Bu kısımda ekranımızın üst kısmında gözükecek yazıyı ayarlıyoruz.
Python:
clock = pygame.time.Clock()
Sonrasında
clock
objemizi oluşturuyoruz.
Python:
while True:
Ekranın biz kapatana kadar çalışması için sonsuz bir döngü oluşturuyoruz.
Python:
clock.tick(FPS)
Sonsuz döngünün dönme hızı her bilgisayar göre farklı olacağı için oyun içerisinde istikrarsızlık yaratma ihtimali var bu ihtimali ortadan kaldırmak için sonsuz döngünün dönme hızını saniye başına 60 olarak ayarlıyoruz.
Python:
for event in pygame.event.get():
if event.type == pygame.QUIT:
pygame.quit()
exit()
Bu kısımda ekrandaki olaylar üzerinde for döngüsü ile geziniyoruz ve eğer bu olaylardan birinin türü
pygame.QUIT
olursa yani kullanıcı sağ üst köşedeki çıkış butonuna basarsa pygame.quit()
ve exit()
ile oyundan çıkış yapıyoruz.pygame.display.update()
Son olarak ekranda oluşan olayları update ediyoruz.