Sınıf Ve Nesneler

STaRMeDYa73

Uzman üye
2 Mar 2008
1,617
6
5/56
Nesneye dayalı programcılık son yıllarda çok büyük gelişme gerçekleştirmiştir. Bu konunun anlaşılması belki de seneler alabilir. Bilinmesi gereken bazı noktalar;
·Sınıf ve nesne kavramı ve bunların birbirleriyle ilişkisi,
·Sınıf ve nesnelerin davranışları ve bunlara ait sınıflar,
·Sınıfa ait miras ve program dizaynı üzerine etkisi,
·Paket ve ara yüz kavramlarına ait temel bilgiler.

Nesneye dayalı programlama birbiriyle uyumlu bağımsız modüllerden oluşan yapı anlamına gelir.

Sınıf ve diğer sınıf kavramlarının anlatılmasından önce standart kavramlarının Türkçe karşılıklarının verilmesi yararlı olacaktır.
Class (sınıf): Ana nesne kökenli programlama elemanı.
Object (nesne): Sınıf (Class) yapıları bilgisayar belleğinde bir işlem için kullanıldığında aldıkları (özel) isim.
New :Sınıfların kurucu metodunu çağırıp nesne tanımını ve bilgisayar adreslerini oluşturan deyim
Method (metot): Sınıfların içindeki işlevsel program parçacıkları.
Constructor (kurucu metot): Nesne ilk defa oluşturulurken hangi sınıf değişkenlerinin hangi değerleri alacağını belirten metot.
 

STaRMeDYa73

Uzman üye
2 Mar 2008
1,617
6
5/56
[FONT=&quot]Sınıflar ve Nesneler

[/FONT] Sınıf benzer özellikteki nesnelerin oluşturduğu yapıya verilen addır. Nesne denince de gerçek dünyada olduğu gibi diğer nesnelerden oluşan yapılar akla gelebilir.
Nesneye dayalı programlamada nesne değil nesnenin ait olduğu sınıf özellikleri göz önünde tutulur. Aynı bilgisayarlar da olduğu bilgisayar işlemci hızı ve ana bellek kapasitesi göz önüne alınmaz, bilgisayar deyince bilgisayar sınıfının özellikleri belirtilir. Her bilgisayar da bulunan monitör, klavye, mouse bilgisayar sınıfının özellikleridir.

Sınıf örneği, güncel nesne için kullanılan bir başka deyimdir. Sınıf nesne için kullanılan genel terim ise; örnek, seçilmiş bir nesneyi belirten terimdir.
Sınıf örneği ve nesne deyince aynı şey akla gelmelidir. Bir buton sınıfı ele alalım. Programcının yapması gereken programın gereği buton özelliklerini ( buton rengi, şekli vb.) belirlemek ve butona ihtiyacı olduğunda bu sınıfı çağırmaktır. Sınıf deyince C+ programlama dilindeki struct ve typedef tanımlamaları akla gelebilir, ama unutulmamalıdır ki sınıf bunun çok ilerisindedir.
 
Üst

Turkhackteam.org internet sitesi 5651 sayılı kanun’un 2. maddesinin 1. fıkrasının m) bendi ile aynı kanunun 5. maddesi kapsamında "Yer Sağlayıcı" konumundadır. İçerikler ön onay olmaksızın tamamen kullanıcılar tarafından oluşturulmaktadır. Turkhackteam.org; Yer sağlayıcı olarak, kullanıcılar tarafından oluşturulan içeriği ya da hukuka aykırı paylaşımı kontrol etmekle ya da araştırmakla yükümlü değildir. Türkhackteam saldırı timleri Türk sitelerine hiçbir zararlı faaliyette bulunmaz. Türkhackteam üyelerinin yaptığı bireysel hack faaliyetlerinden Türkhackteam sorumlu değildir. Sitelerinize Türkhackteam ismi kullanılarak hack faaliyetinde bulunulursa, site-sunucu erişim loglarından bu faaliyeti gerçekleştiren ip adresini tespit edip diğer kanıtlarla birlikte savcılığa suç duyurusunda bulununuz.