Nesneye dayalı programcılık son yıllarda çok büyük gelişme gerçekleştirmiştir. Bu konunun anlaşılması belki de seneler alabilir. Bilinmesi gereken bazı noktalar;
·Sınıf ve nesne kavramı ve bunların birbirleriyle ilişkisi,
·Sınıf ve nesnelerin davranışları ve bunlara ait sınıflar,
·Sınıfa ait miras ve program dizaynı üzerine etkisi,
·Paket ve ara yüz kavramlarına ait temel bilgiler.
Nesneye dayalı programlama birbiriyle uyumlu bağımsız modüllerden oluşan yapı anlamına gelir.
Sınıf ve diğer sınıf kavramlarının anlatılmasından önce standart kavramlarının Türkçe karşılıklarının verilmesi yararlı olacaktır.
Class (sınıf): Ana nesne kökenli programlama elemanı.
Object (nesne): Sınıf (Class) yapıları bilgisayar belleğinde bir işlem için kullanıldığında aldıkları (özel) isim.
New :Sınıfların kurucu metodunu çağırıp nesne tanımını ve bilgisayar adreslerini oluşturan deyim
Method (metot): Sınıfların içindeki işlevsel program parçacıkları.
Constructor (kurucu metot): Nesne ilk defa oluşturulurken hangi sınıf değişkenlerinin hangi değerleri alacağını belirten metot.
·Sınıf ve nesne kavramı ve bunların birbirleriyle ilişkisi,
·Sınıf ve nesnelerin davranışları ve bunlara ait sınıflar,
·Sınıfa ait miras ve program dizaynı üzerine etkisi,
·Paket ve ara yüz kavramlarına ait temel bilgiler.
Nesneye dayalı programlama birbiriyle uyumlu bağımsız modüllerden oluşan yapı anlamına gelir.
Sınıf ve diğer sınıf kavramlarının anlatılmasından önce standart kavramlarının Türkçe karşılıklarının verilmesi yararlı olacaktır.
Class (sınıf): Ana nesne kökenli programlama elemanı.
Object (nesne): Sınıf (Class) yapıları bilgisayar belleğinde bir işlem için kullanıldığında aldıkları (özel) isim.
New :Sınıfların kurucu metodunu çağırıp nesne tanımını ve bilgisayar adreslerini oluşturan deyim
Method (metot): Sınıfların içindeki işlevsel program parçacıkları.
Constructor (kurucu metot): Nesne ilk defa oluşturulurken hangi sınıf değişkenlerinin hangi değerleri alacağını belirten metot.