Spacebourne göğsümüzü kabartıyor
Olaya çok duygusal yaklaşmayacağım ancak Spacebourne'un bizim topraklarımızdan çıktığını söylemeliyim. DBK Games, Burak Dabak tarafından geliştirilen ikinci oyun olan Spacebourne, ilk oyun Mesel'den sonra inanılmaz ilerleme kaydetmiş diyebiliriz.
Mesel ilk çıktığında yine Burak Dabak ile irtibata geçip oyunu inceleme fırsatı bulmuştum. Outlast'in peşinden gelen korku oyunları furyasına Mesel ile katılan DBK Games bir şeyleri farklı yapma isteğinde olduğunu çoktan belli etmişti. Mâlum furyanın içinden Burak Dabak'ın Mesel'ini ilk oynadığımda "Bu adam çok farklı şeyler yapıp işi büyütecek" diye düşünmüştüm. Zira öyle de oldu, iki yıl aradan sonra karşımıza erken erişimdeki oyunu Spacebourne ile çıktı. Erken erişim etiketinden de kurtularak kendi ayakları üzerinde bir oyun olan Spacebourne için uzun yolculuğun henüz başında olduğunu da belirtelim.
Erken erişimden bu yana neler değişti?
Spacebourne'u erken erişime ilk çıktığında da oynama fırsatım olmuştu. İlk çıktığında arayüz bu kadar kullanışlı ve sade değil, karışıktı. Aynı zamanda performans sorunları bugün olduğundan daha fazla canımı sıkmıştı. Ayrıca buglar inanılmaz fazlaydı ve oyun deneyiminizi kritik yerlerde etkileyebiliyordu.
Şunu belirtmeden geçersem geliştiriciye haksızlık etmiş olabilirim, oyuna erken erişime ilk çıktığı günden bu güne kadar geçen iki yıllık sürede sürekli güncellemeler geliyor. Hatta bugün incelemeyi yazmadan son bir kez daha gireyim diye oyunu çalıştırırken bir güncellemenin daha geldiğini farkettim.
Bu anlamda DBK Games sektörde gördüğümüz "yap-sat-bırak" türü bir geliştirici olmaya çok uzak, oyununun arkasında duran ve her gün daha ileriye götürmeye gayret eden bir ekip diyebiliriz.
KaynaK