Varför Vi Inte Borde Använda VPN Medan Vi Använder TOR Browser

Dolyetyus

Co Admin
21 Nis 2020
1,207
670
Delft
Tor Webbläsare och VPN

Jag välkomnar er till denna korta skrivning om VPN och Tor Browser
I dag ska jag prata om varför vi inte borde använda VPN medan vi surfar på TOR Browser. om du är redo, låt oss börja
För det första vill jag prata om “Vad är Tor Browser?”



Vad är Tor?

Tor är en implementering av onion routing i fri mjukvara – ett slags anonymitetstjänst som ger sina användare möjlighet att kommunicera anonymt över Internet. Den svenska biståndsmyndigheten Sida sponsrade Tor 2010−2013 med motiveringen att hjälpa frihetskämpar i diktaturer vara anonyma på nätet. Tor innehåller flera lager av kryptering och anonymisering vilket gör att den som använder krypteringsnätverket kan surfa utan att lämna digitala fotspår.

tor-browser.png

(Tor Browser)


Varför Använder Vi Tor?

Ärligt talat vill jag förklara dess användning direkt: Människor använder Tor, eftersom det är det enklaste och kortaste sättet att gå in på "Deep Web". Uppenbarligen vet de flesta av oss redan detta. Tor Browser sparar inte heller användarens loggar och du är helt anonym när du använder den. Således ger det dig vad du inte kan hitta när du använder andra webbläsare: Privilege. Ändå, glöm inte, trots att du använder tor kan vissa människor fortfarande hitta dig efter din MAC-adress och via dina IP-loggar. Till exempel höga poliser, regeringar eller någon liknande som det.

58c102080f254421c8748109

(Deep Web)


Varför borde vi inte använda VPN när vi använder Tor?

Bra, faktiskt när du är på Tor kan ingen annan se vad du gör. Tor använder säkerhetsåtgärder på hög nivå så att du kan kalla dig själv som nästan osynlig. Men om du börjar använda en VPN kan den se vad du gör sekund för sekund. Naturligtvis sparar varje VPN dina loggar; även de betalda gör det. Ändå delar vissa betalda VPN aldrig dina loggar. Jag rekommenderar att använda NordVPN här. Jag har använt det i flera månader och ångrar aldrig det ändå .

nordvpn-1.jpg

(Nord VPN)

Låt oss komma till saken, om du använder bara Tor Browser, som jag nämnde det, ingen kan se vad du gör eller på vilken webbplats du vandrar. Men om du använder en VPN och Tor Browser samtidigtdå kan ditt VPN-värd se vad du gör.
Om du gjorde något olagligt, även om Tor inte skulle ge dina loggar- naturligtvis, eftersom Tor har inga loggar- men din VPN-värd skulle ge din information.



Mina Sista Ord

Använd inte några VPN när du surfar i Tor Browser, eller i Deep Web. Det kommer att göra dig synlig för dessa VPN. Ta hand om dig och hej då, åtminstone för idag :)

(En anteckning för mina moderator vänner, Jag skrev detta helt själv, jag talar inte svenska jättebra. Jag är väldigt ledsen för mitt språk. Tack.)


Källa: https://sv.wikipedia.org/wiki/Tor
https://www.comparitech.com/vpn/vpn-logging-policies/

Engelska Version: https://www.turkhackteam.org/international-forum/1943260-why-we-shouldn-t-use-vpn-while-we-re-using-tor-browser.html#post9191724
 
Son düzenleme:
Üst

Turkhackteam.org internet sitesi 5651 sayılı kanun’un 2. maddesinin 1. fıkrasının m) bendi ile aynı kanunun 5. maddesi kapsamında "Yer Sağlayıcı" konumundadır. İçerikler ön onay olmaksızın tamamen kullanıcılar tarafından oluşturulmaktadır. Turkhackteam.org; Yer sağlayıcı olarak, kullanıcılar tarafından oluşturulan içeriği ya da hukuka aykırı paylaşımı kontrol etmekle ya da araştırmakla yükümlü değildir. Türkhackteam saldırı timleri Türk sitelerine hiçbir zararlı faaliyette bulunmaz. Türkhackteam üyelerinin yaptığı bireysel hack faaliyetlerinden Türkhackteam sorumlu değildir. Sitelerinize Türkhackteam ismi kullanılarak hack faaliyetinde bulunulursa, site-sunucu erişim loglarından bu faaliyeti gerçekleştiren ip adresini tespit edip diğer kanıtlarla birlikte savcılığa suç duyurusunda bulununuz.