Hayır, daha temeli bilmiyorken proje yapmaya çalışmak gibi bir hataya düşmeyin.merhaba arkadaşlar yazılım öğrenmek istiyorum fakat mesela "python dersleri" adında bir video izlemek yerine "python ile nasıl hesap makinası yapılır" izlemek daha doğru olmaz mı ?
Önce programlamayı öğreneceksin daha sonra onunla ilgili projeler yapmaya başlarsın zaten ister istemez yapmak kolay oluyor ilerledikçe hep aynı gelmeye başlıyo eğer python derslerini izlersen hesap makinesini zaten kendin yapabilirsin ama hesap makinesi izlersen pythondaki diğer işlevlerini öğrenmen seni zorlarmerhaba arkadaşlar yazılım öğrenmek istiyorum fakat mesela "python dersleri" adında bir video izlemek yerine "python ile nasıl hesap makinası yapılır" izlemek daha doğru olmaz mı ?
Bununla konunun ne alakası var onu anlamadımHesap makinesi kodları :
from tkinter import *
root=Tk()
root.title('Hesap Makinesi')
root.geometry('01x0')
root.resizable(FALSE,FALSE)
root.configure(bg='black')
entry=Entry(root,width=30,borderwidth=5)
entry.grid(row=0,column=0,columnspan=4)
def tiklanan_buton(sayi):
entry.insert(END,sayi)
def toplama():
global sayi1
global islem
islem="toplama"
sayi1=int(entry.get())
entry.delete(0,END)
def cikarma():
global sayi1
global islem
islem="cikarma"
sayi1=int(entry.get())
entry.delete(0,END)
def carpma():
global sayi1
global islem
islem="carpma"
sayi1=int(entry.get())
entry.delete(0,END)
def bolme():
global sayi1
global islem
islem="bolme"
sayi1=int(entry.get())
entry.delete(0,END)
def esittir():
sayi2=int(entry.get())
entry.delete(0,END)
if islem=="toplama":
entry.insert(0,sayi1 + sayi2)
if islem=="cikarma":
entry.insert(0,sayi1 - sayi2)
if islem=="bolme":
entry.insert(0,sayi1 / sayi2)
if islem=="carpma":
entry.insert(0,sayi1 * sayi2)
def temizle():
entry.delete(0,END)
buton_1=Button(root,text='1',font="times 14 ", bg='grey',
fg='white', activebackground='yellow',
relief=RAISED,
command=lambda: tiklanan_buton(1))
buton_2=Button(root,text='2',font="times 14", bg='grey',
fg='white', activebackground='yellow',
relief=RAISED,
command=lambda: tiklanan_buton(2))
buton_3=Button(root,text='3',font="times 14", bg='grey',
fg='white', activebackground='yellow',
relief=RAISED,
command=lambda: tiklanan_buton(3))
buton_4=Button(root,text='4',font="times 14 ", bg='grey',
fg='white', activebackground='yellow',
command=lambda: tiklanan_buton(4))
buton_5=Button(root,text='5',font="times 14", bg='grey',
fg='white', activebackground='yellow',
relief=RAISED,
command=lambda: tiklanan_buton(5))
buton_6=Button(root,text='6',font="times 14", bg='grey',
fg='white', activebackground='yellow',
relief=RAISED,
command=lambda: tiklanan_buton(6))
buton_7=Button(root,text='7',font="times 14 ", bg='grey',
fg='white', activebackground='yellow',
relief=RAISED,
command=lambda: tiklanan_buton(7))
buton_8=Button(root,text='8',font="times 14", bg='grey',
fg='white', activebackground='yellow',
relief=RAISED,
command=lambda: tiklanan_buton(8))
buton_9=Button(root,text='9',font="times 14", bg='grey',
fg='white', activebackground='yellow',
relief=RAISED,
command=lambda: tiklanan_buton(9))
buton_0=Button(root,text='0',font="times 14", bg='grey',
fg='white', activebackground='yellow',
relief=RAISED,
command=lambda: tiklanan_buton(0))
buton_topla=Button(root,text='+',font="times 14", bg='grey',
fg='white', activebackground='yellow',
relief=RAISED,
command=toplama)
buton_cikar=Button(root,text='-',font="times 14", bg='grey',
fg='white', activebackground='yellow',
relief=RAISED,
command=cikarma)
buton_bol=Button(root,text='/',font="times 14", bg='grey',
fg='white', activebackground='yellow',
relief=RAISED,
command=bolme)
buton_carp=Button(root,text='*',font="times 14", bg='grey',
fg='white', activebackground='yellow',
relief=RAISED,
command=carpma)
buton_esittir=Button(root,text='=',font="times 14", bg='grey',
fg='white', activebackground='yellow',
relief=RAISED,
command=esittir)
#en sontanimla
buton_temizle=Button(root,text='Temizle',font="times 14", bg='grey',
fg='white', activebackground='yellow',
relief=RAISED,
command=temizle)
buton_1.grid(row=1,column=0, padx=4, pady=4, ipadx=26)
buton_2.grid(row=1,column=1,padx=4, pady=4, ipadx=26)
buton_3.grid(row=1,column=2, padx=4,pady=4, ipadx=26)
buton_4.grid(row=2,column=0, padx=4, pady=4, ipadx=26)
buton_5.grid(row=2,column=1,padx=4, pady=4, ipadx=26)
buton_6.grid(row=2,column=2, padx=4,pady=4, ipadx=26)
buton_7.grid(row=3,column=0, padx=4, pady=4, ipadx=26)
buton_8.grid(row=3,column=1,padx=4, pady=4, ipadx=26)
buton_9.grid(row=3,column=2, padx=4,pady=4, ipadx=26)
buton_0.grid(row=4,column=0, padx=4, pady=4, ipadx=26)
buton_topla.grid(row=4,column=1,padx=4, pady=4, ipadx=26)
buton_cikar.grid(row=4,column=2, padx=4,pady=4, ipadx=26)
buton_carp.grid(row=5,column=0,padx=4, pady=4, ipadx=26)
buton_bol.grid(row=5,column=1, padx=4,pady=4, ipadx=29)
buton_esittir.grid(row=5,column=2, padx=4,pady=4, ipadx=24)
buton_temizle.grid(row=6,column=0, columnspan=3)
root.mainloop()
Github dan buldum
yürümeyi bilmeden koşamazsın o yüzden ilk önce hangi kodun ne amaçla kullanıldığını öğrenmelisin daha sonra çeşitli projelerin yapımlarını inceleyerek sen de kendi projelerini ortaya koyabilirsinmerhaba arkadaşlar yazılım öğrenmek istiyorum fakat mesela "python dersleri" adında bir video izlemek yerine "python ile nasıl hesap makinası yapılır" izlemek daha doğru olmaz mı ?
Turkhackteam.org internet sitesi 5651 sayılı kanun’un 2. maddesinin 1. fıkrasının m) bendi ile aynı kanunun 5. maddesi kapsamında "Yer Sağlayıcı" konumundadır. İçerikler ön onay olmaksızın tamamen kullanıcılar tarafından oluşturulmaktadır. Turkhackteam.org; Yer sağlayıcı olarak, kullanıcılar tarafından oluşturulan içeriği ya da hukuka aykırı paylaşımı kontrol etmekle ya da araştırmakla yükümlü değildir. Türkhackteam saldırı timleri Türk sitelerine hiçbir zararlı faaliyette bulunmaz. Türkhackteam üyelerinin yaptığı bireysel hack faaliyetlerinden Türkhackteam sorumlu değildir. Sitelerinize Türkhackteam ismi kullanılarak hack faaliyetinde bulunulursa, site-sunucu erişim loglarından bu faaliyeti gerçekleştiren ip adresini tespit edip diğer kanıtlarla birlikte savcılığa suç duyurusunda bulununuz.